medale tygodnia 1 - ss64
Publicystyka » Felietony » medale tygodnia 1
A A A

Medal złoty dla episkopatu. Właściwie nawet zasługują na platynę. Patrząc na ten żenujący spektakl, miałem wrażenie że pedofile bronią kolegów pedofilów. Syndrom oblężonej wieży widać wyraźnie w każdym niemal zdaniu hierarchów kościoła. Pedofilia jest przestępstwem, to jednoznacznie określa kodeks karny. Tymczasem mniej niż połowa przypadków pedofilii była zgłaszana organom świeckim. To oficjalne dane kościoła. Niezgłoszenie przestępstwa jest również przestępstwem. Za to w Francji skazano niedawno arcybiskupa Lyonu – na pół roku pozbawienia wolności. Tymczasem nasi arcybiskupi są oburzeni, że oskarża ich się o to samo. „A gdzie prawa sprawcy?” - pytają. „A gdzie miłosierdzie?” - pytają. Właściwie słów brak, przynajmniej tych nadających się do druku.

To się zmieni, na pewno. Tak jak w USA, Francji, Hiszpanii i reszcie cywilizowanego świata. Jesteśmy zadupiem Europy, mentalnym, ideologicznym i jak widać wyznaniowym też. Jak powiedział kiedyś mądry człowiek, to nie nowe idee zdobywają świat tylko zwolennicy starych idei wymierają. Obecni polscy biskupi też wymrą. Oby jak najszybciej.

 

Medal srebrny zdecydowanie dla marszałka Kuchcińskiego za lot rządowym samolotem Gulfstream do domu na weekend. Kosztowało to nas podatników 40 tysięcy złotych. Nikt by się o tym nie dowiedział gdyby posłanka Wróblewska z PISu, która towarzyszyła Kuchcińskiemu, nie pochwaliła się zdjęciami z tej podróży na FB. Razem z nimi zabrał się poseł Piotrowicz, ale ten miał coś w głowie i zdjęciami się nie chwalił.

 

Jest umowa rządowa, która pozwala członkom parlamentu latać LOTem za 200 pln w komfortowych warunkach. Posłowie mają też darmowe bilety na przejazdy PKP.

 

Politycy to zakompleksione nieroby, które bezwstydnie szastają publicznymi pieniędzmi. Tyczy się to wszystkich polityków, ze wszystkich opcji. Tusk latał rządowym samolotem do domu i z powrotem, na co poszło podobno 5 mln z podatków, Giertych woził się dwoma limuzynami napchanymi agentami BORu, Struzik z PSL zwiedził świat za publiczne pieniądze badając np. jak wyglądają targi owocowe w Berlinie czy Korei. W sumie wydał 30 mln złotych przez 12 lat. W samym tylko 2012 roku wyjeżdżał 12 razy. Tylko patrzeć jak Kuchciński każe na swojej działce letniskowej wybudować lotnisko.

 

W indyjskim mieście Jaipur jest taki dziwny budynek – Pałac Wiatrów. To właściwie sama fasada, pełna małych okienek. Maharadża zbudował go dla swoich dam z haremu – aby przez te okienka mogły obserwować jak wygląda zwykłe życie na zewnątrz pałacu. Może jestem zbyt ekstremalny w swych poglądach, ale uważam, że spokojnie politycy obyliby się bez limuzyn, samolotów, rautów z szampanem za nasze pieniądze. Gdyby jeździli tramwajami, korzystali z publicznej służby zdrowia i publicznej edukacji dla swoich dzieci może bardziej rozumieliby potrzeby obywateli. Zza szyb klimatyzowanych limuzyn i okienek rządowych samolotów, zza stołów zastawionych żarciem i alkoholem, zza pleców ochroniarzy patrzą na nas „przedstawiciele narodu”. Gdy słucham ich tłumaczeń, dlaczego wydają nasze pieniądze na swoje zachcianki, nie mogę pozbyć się wrażenia, że patrzą na nas z pewnym obrzydzeniem. Jak zwiedzający na małpy w zoo.

 

Brąz dla prokuratury. Byłoby złoto, a nawet platyna, ale festiwal trwa już za długo i stał się nieco meczący. Alpejskie kombinacje prokuratora, który zwyczajnie boi się zadecydować w te czy wewte, czyli czy wszcząć postępowanie w sprawie korupcji, czy też odmówić tegoż wszczęcia, zasługują jednak na medal, choć o gównianym kolorze. Złożone od przysięgą zeznania Birgffelnera, poparte wyciągiem z konta, jednoznacznie wskazują na ordynarną korupcję. Wskazują. Dlatego aby to wyjaśnić, należy wszcząć śledztwo, czy ksiądz ( czy też były ksiądz) Rafał Sawicz wziął te 50 tys pln czy nie. Ale prokurator prowadzący umie liczyć, ma na pewno rodzinę, kredyt, dzieci w prywatnej szkole itp. Jeśli popełni błąd polityczny może liczyć na kopa na aut, lub co najmniej po pensji/premii mu pojadą. Więc boi się wykonać jakikolwiek ruch, bo zgodnie z kodeksem urzędnika, jak nic nie robisz to nie zrobisz nic złego.

Taka sytuacja zachęca do szerszej refleksji o polskiej prokuraturze in gremio. Nie chce tu się powtarzać i wymieniać najpiękniejsze wpadki tegoż organu państwowego, bo papieru by zabrakło. Przyczyna tkwi oczywiście w braku kształcenia naszych prokuratorów oraz w ich zależności od układów politycznych. Trudno oczekiwać by do zawodu prokuratora garneli się wyłącznie ludzie pokroju Einsteina, lecz trudno także uważać, że w prokuraturze pracują wyłącznie ludzie o IQ porównywalnym z ich rozmiarem obuwia. To przeciętni ludzie, o przeciętnej inteligencji i przeciętnym zapale do pracy. Jak zwykle w takiej sytuacji kluczami są : kształcenie, niezależność i dyscyplinarna odpowiedzialność zawodowa. I jak zwykle w naszym kraju wszystko leży i kwiczy : kształcenia brak, a niezależność, mylona nie tylko tu z bezkarnością, jest w dodatku mocno selektywna : prokurator, podobnie jak lekarz czy sędzia, jest bezkarny tam gdzie o jego winie mają rozstrzygać jego korporacyjni koledzy, a zależny tam gdzie o jego losach mogą decydować jego korporacyjni przełożeni. Sytuacja jest beznadziejna i wygląda jak ustawa o VAT. Oblać kwasem i zaorać. A potem wszystko zbudować od nowa. Jak należy.

 

Międzynarodowe wyróżnienie – Francja za wojsko na ulicach, mające zaprowadzać porządek przy demonstracjach Żółtych Kamizelek.

 

Nie wiem, co rząd Francji ma w głowie, ale na pewno nie rozum. Jak rzuca kamieniami i protestuje 10 osób to chuligani. Jak protestuje 10 tysięcy osób to są niezadowoleni obywatele. Jeśli nie umiesz nimi rozmawiać, nie potrafisz ich zadowolić lub osiągnąć kompromisu nie nadajesz się do tej roboty i powinieneś robić coś innego niż rządzenie krajem. Wysyłanie uzbrojonego w ostrą amunicję wojska na ulice to przejaw głupoty, bezsilności i desperacji. Od rozpędzania demonstracji jest policja. Żołnierze nie mają gazu łzawiącego, pałek, polewaczek. Mają tylko naładowane karabiny. Mogą albo stać i się gapić, albo strzelać. Zabijać. Mam wrażenie, że któryś z kamieni doleciał do Pałacu Elizejskiego i walnął Macrona w głowę. Mocno walnął.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ss64 · dnia 02.04.2019 08:04 · Czytań: 413 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 3
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
Kemilk dnia 08.04.2019 18:41
Przeczytałem z ciekawością twój subiektywny odbiór świata i mam kilka uwag i propozycji.
1. Medal złoty.
Świetnie, że zajmujesz się problemem pedofilii, szkoda że go zawęziłeś jedynie do kościoła katolickiego. Problem ten niestety jest znacznie szerszy i obejmuje całość społeczeństwa. Proponowałbym, byś zgłębił temat głębiej, a dowiesz się wielu ciekawy rzeczy. Nawet w Wikipedii można znaleźć co nieco.
2. Medal srebrny.
Fajnie, że zająłeś się częścią dotyczącą marnotrawienia naszych podatków. Tak jak i w poprzednim przypadku, jest to niewielki wycinek, który może bulwersować, ale jego likwidacja niczego nie zmieni. Kilka stanowisk w spółkach skarbu Państwa ma pewnie podobną wielkość, a takich stanowisk dla polityków jest multum. Przywileje dla niektórych grup społecznych, mnożenie niepotrzebnych stanowisk, organów państwowych, to jest to, co wyciąga kasę.
3. Brązowy medal.
To taki kapiszon. Twój dowód na który się powołujesz jest śmieszny. Ja taki dowód także posiadam. W 2006 roku wypłaciłem kwotę 20.500 zł z mojego rachunku bankowego i mam na to dowód. Łapówka jest na Twoją rzecz. Od razu prostuję, że to jest żart, niestety w tym przypadku powołałeś się na taki właśnie dowód. Jedyne, co bym zarzucił w tej sprawie, to zgodne z prawem, ale nieetyczne zakładanie dwóch spółek w rajach podatkowych. Reszta, która została przedstawiona jest czysta. Gorzej natomiast prezentuje się tworzenie majątku PiS (dawne PC), sprawa dotyczy jednak wszystkich naszych partii, więc o tym jest cicho.
Poniżej błędy, jakie mi się rzuciły w oczy.
Cytat:
Brąz dla pro­ku­ra­tu­ry. By­ło­by złoto, a nawet pla­ty­na, ale fe­sti­wal trwa już za długo i stał się nieco me­czą­cy.

powinno być "męczący"
Cytat:
Zło­żo­ne od przy­się­gą ze­zna­nia Birgf­fel­ne­ra,

powinno być "pod"
Cytat:
Trud­no ocze­ki­wać by do za­wo­du pro­ku­ra­to­ra gar­ne­li się wy­łącz­nie lu­dzie po­kro­ju Ein­ste­ina,

powinno być "garnęli" i wydje mi się, iż przed by powinien być przecinek
Cytat:
czy ksiądz ( czy też były ksiądz) Rafał Sa­wicz wziął te 50 tys pln czy nie.

znak zapytania na końcu
Cytat:
Jeśli nie umiesz nimi roz­ma­wiać,

pominąłeś "z"
pozdrawiam.
ss64 dnia 13.04.2019 19:30
dzięki za uwagi. Wycinki wycinkami - to tylko medale tygodnia. Gdyby było inaczej byłyby to Oscary - za roczny całokształt :-)
Kemilk dnia 13.04.2019 22:26
Niewielki wycinek, jest pewną manipilacją. Tym samym nie przepadam za takim podejściem.
Pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
18/03/2024 19:06
Pliszko, wprawdzie posłużyłaś się skrótami myślowymi, ale… »
Jacek Londyn
18/03/2024 18:15
Trening czyni mistrza. Kolejna okazja, tym razem… »
valeria
18/03/2024 11:41
Piękne, już bielonych rzeczy nie spotykam już:) chyba w… »
mede_a
18/03/2024 10:45
Jak ja kocham te Twoje maluchy! Ajw- poezji pełna - pisz,… »
Kazjuno
17/03/2024 22:58
Ja miałem skojarzenie erotyczne, podobne do Mike 17. Jako… »
Kazjuno
17/03/2024 22:45
Co do Huty masz rację. To poniemiecka huta do końca wojny… »
ajw
17/03/2024 21:52
Zbysiu - piękne miałeś skojarzenia :) »
ajw
17/03/2024 21:50
Tak, to zdecydowanie wiersz na pożegnanie. Na szczęście nie… »
Gabriel G.
17/03/2024 19:52
Nie ukrywam czekam na kontynuację. To się pewnie za trzy -… »
Kazjuno
17/03/2024 16:40
Dzięki Gabrielu za krzepiący mnie komentarz. Piszę,… »
valeria
17/03/2024 15:17
Gotowanie to łatwizna, tylko chęci potrzebne :) »
Gabriel G.
17/03/2024 12:46
Kazjuno Jestem świeżo po lekturze wszystkich trzech części.… »
Jacek Londyn
17/03/2024 10:31
Proszę o chwilę cierpliwości. Zanim odpowiem na komentarze,… »
Kazjuno
17/03/2024 04:17
Czekamy z Optymilianem, ciekawi twojego odniesienia się do… »
Jacek Londyn
16/03/2024 12:26
Drodzy Koledzy po piórze. Dziękuję za komentarze. Jest mi… »
ShoutBox
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:43
  • Nie poezją ja, a prozaiczną prozą teraz, bo precyzję lubię: nie komentarzem, a wpisem w/na shoutboxie zaczęłam, a jak skończę, to nie potomni, a los lub inna siła zdecyduje/oceni.
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:32
  • Pliszko - nie! Dość milczenia! Dopóki żyjemy! A po nas krzyczeć będą "słowa", na karcie, na murze...
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:28
  • To, jak skończysz pozwól, że ocenią potomni. Zaczęłaś komentarzem... pozwól/daj nam możliwość byśmy i Ciebie komentowali - jedno "słowo", póżniej strofy...
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:20
  • ech, Zbigniew Szczypek, fajnie wszystko, wróżba jest, choć niedokończona, ale z tego, co pamiętam, to Makbet dobrze nie kończy ;)
  • pliszka
  • 05/03/2024 22:58
  • A reszta jest milczeniem...
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty