Potrzebuje czułości... - GustaV
Poezja » Wiersze » Potrzebuje czułości...
A A A
Od autora: Mój pierwszy wiersz

Potrzebuje czułości...  lecz nie potrzebuje ciebie.
Żąda miłości, a nie potrafi jej okazać... 
Żąda ciebie, ciebie którego zmieniła. 
Chce wszystkiego i wszystkich, nie potrafi okazać najmniejszych rzeczy. 
"Kochać kogoś, to znaczy mieć czas, nie spieszyć się, być obecnym dla niego" 
Tego czasu, nigdy nie posiada, spieszy się do domu, by jak najszybciej położyć się na łóżku, na tym gdzie nam się przyjemnie razem odpoczywało. 
Obecności żadnej, prośby o bycie nic nie działały. 
Tylko dom i rodzice, ci którzy ją dobrze wychowali.
Lecz czy tak się zachowuje osoba dobrze wychowana? 
Zabrania ci wszystkiego, namawia do wszystkiego. 
Żąda wszystkiego, bo dostaje to co chce. 
Grosza nie wyda. A wszystko posiada. 
Tej co na zakupy jedzie setny raz w tym tygodniu, nie ma czasu, spotkać się, zobaczyć...
Ten szacunek, jedno z najważniejszych rzeczy, szacunek do drugiego człowieka. 
Nie posiada. 
Bo to co się zepsuło, wywala i natychmiast kupuje nowe. Choć wystarczyło by dobrze zaklęić i dbać. 
Człowiek majętny, człowiek próżny, człowiek bez szacunku. Człowiek szacunkiem obdarzony nie będzie. 
Czasu twego uszanować nie potrafi, jak ty człowieku masz uszanować jej czas? 
Nijak, zaczynasz robić to co chciałeś robić kiedyś. 
Działasz, otwierasz się. Zaczynasz od nowa można by powiedzieć. 
Ludzie przychodzą i odchodzą. 
To że nie którzy, nie wiedzą dlaczego, ty wiesz dlaczego. Ponieważ nie było tej drugiej osoby, co z początku była. 
Obiecywała bardzo dużo, ile z tego zobaczyłeś? 
Tyle ile kot napłakał.
Ile ty Obiecywałeś i zrobiłeś? Bardzo dużo. 
Czy ktoś to doceni? 
Tak, tylko nie ona, nie ta co miłości docenić nie potrafi. Tylko te co dowiedziały się ile dla niej zrobiłeś. Pomagały ile mogły. 
Lecz czy włączysz światło bez prądu? 
Nie da się. 
Prądu nie ma i nie będzie. 
Kiedyś, może... 
Kiedyś może.... 
Kiedyś może.... Się spotkamy, inni, bardziej zrozumiali. 
Wtedy gdy cię zabraknie, zacznie potrzebować ciebie. Lecz ty będziesz wiedział że ktoś inny bardziej cię potrzebuje i ta osoba ciebie albo świat. Drogi różnie są. Kręte i strome, są też proste, lecz nudne, monotonne. 
Gdzieś na krętej drodze, wysoko, znalazł drogę tylko przez piaskowiec nad skalnym sztyletem. Tam brać się nie będziesz, bo nie wiesz czy przyjedziesz. Przeżyjesz. Zginiesz albo wyjdziesz cało, a na tym skrawku przepaści, suchej i twardej, dalej otchłań ciemności, punktu zaczepienia nie widać. Zginiesz idąc w otchłań, Zginiesz wracając. 
Zawrócisz przed, wrócisz tam gdzie druga droga. Droga może i do lepszego życia. Napotkasz wiele wzniesień, lecz widoki będą cudowne. 
Każdy ma siłę, siła ograniczona jest, każda siła ograniczona jest. Nie ma siły nieskończonej. Siłę ci odbiera, siły nie daje. Stajesz się słabszy, wiesz że nie przejdziesz i ten kawałek piaskowca zostawiasz w tyle. Kiedyś może, otchłań zaleje wodą, a piaskowiec zrobi twardszy. Lecz to kiedyś, bez ruchu, ani w przód ani w tył. Sprawi że sam, skrócisz swoje cierpienie. 
Kiedyś nie oznacza teraz ani za chwilę. Zazwyczaj czasu bardzo dużo minie zanim kiedyś nastanie. 
Była twoim światem, chciałeś mieć z nią swego potomka. Uszanować, docenić to co ma nie potrafiła. Fruuu... Odleciało. Nie ma. Szczegóły i drobne rzeczy się liczą. Nie wielkość ma znaczenie, tylko jakość i wykonanie. Ręczna długa praca, długi może i wieczny czas trwania. Szybko, raz dwa, bez czekania. Zepsuje się zanim się obrócisz. 
Naprawiać zawsze możesz, ale naprawić coś co dawno zostało zepsute? Na chwilę, można. Zawsze dlaczego nie. I tak padnie jak ta wygłodniała koza na środku pustyni, coś może znajdzie i zje. Lecz wkrótce padnie. 
I się poddaję... 

Skończyć raz dwa nie możesz... 
Czułości swej oddać jeszcze musisz, ale patrz, tam ona stoi, ta co ci uśmiech przywraca, ta dzięki której, starałeś się chodzić lepszy. 
Może ona? 
Próbować, starać się, można...
Poznawać, dowiadywać się, można. 
Doceni? Sam zobaczysz człowieku ty. 
Są ludzie różni na tym świecie, tylko ty wiesz co jest najlepsze. Wybieraj mądrze, bo droga w dół też będzie trudna taka jak była, lecz trochę łatwiejsza. Będziesz wiedział, co, gdzie, kiedy. 
Bo obecność to czułość, obecność to miłość, obecność to ona, szacunek to ona, czas to ona.

 
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
GustaV · dnia 21.05.2019 17:21 · Czytań: 395 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 0
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze

Ten tekst nie został jeszcze skomentowany. Jeśli chcesz dodać komentarz, musisz być zalogowany.

Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
18/03/2024 19:06
Pliszko, Posłużyłaś się skrótami myślowymi, ale pełnymi… »
Jacek Londyn
18/03/2024 18:15
Trening czyni mistrza. Kolejna okazja, tym razem… »
valeria
18/03/2024 11:41
Piękne, już bielonych rzeczy nie spotykam już:) chyba w… »
mede_a
18/03/2024 10:45
Jak ja kocham te Twoje maluchy! Ajw- poezji pełna - pisz,… »
Kazjuno
17/03/2024 22:58
Ja miałem skojarzenie erotyczne, podobne do Mike 17. Jako… »
Kazjuno
17/03/2024 22:45
Co do Huty masz rację. To poniemiecka huta do końca wojny… »
ajw
17/03/2024 21:52
Zbysiu - piękne miałeś skojarzenia :) »
ajw
17/03/2024 21:50
Tak, to zdecydowanie wiersz na pożegnanie. Na szczęście nie… »
Gabriel G.
17/03/2024 19:52
Nie ukrywam czekam na kontynuację. To się pewnie za trzy -… »
Kazjuno
17/03/2024 16:40
Dzięki Gabrielu za krzepiący mnie komentarz. Piszę,… »
valeria
17/03/2024 15:17
Gotowanie to łatwizna, tylko chęci potrzebne :) »
Gabriel G.
17/03/2024 12:46
Kazjuno Jestem świeżo po lekturze wszystkich trzech części.… »
Jacek Londyn
17/03/2024 10:31
Proszę o chwilę cierpliwości. Zanim odpowiem na komentarze,… »
Kazjuno
17/03/2024 04:17
Czekamy z Optymilianem, ciekawi twojego odniesienia się do… »
Jacek Londyn
16/03/2024 12:26
Drodzy Koledzy po piórze. Dziękuję za komentarze. Jest mi… »
ShoutBox
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:43
  • Nie poezją ja, a prozaiczną prozą teraz, bo precyzję lubię: nie komentarzem, a wpisem w/na shoutboxie zaczęłam, a jak skończę, to nie potomni, a los lub inna siła zdecyduje/oceni.
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:32
  • Pliszko - nie! Dość milczenia! Dopóki żyjemy! A po nas krzyczeć będą "słowa", na karcie, na murze...
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:28
  • To, jak skończysz pozwól, że ocenią potomni. Zaczęłaś komentarzem... pozwól/daj nam możliwość byśmy i Ciebie komentowali - jedno "słowo", póżniej strofy...
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:20
  • ech, Zbigniew Szczypek, fajnie wszystko, wróżba jest, choć niedokończona, ale z tego, co pamiętam, to Makbet dobrze nie kończy ;)
  • pliszka
  • 05/03/2024 22:58
  • A reszta jest milczeniem...
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty