Laboratorium - valdens
Proza » Inne » Laboratorium
A A A
W związku ze zbliżającą się modernizają naszego portalu, wypatruję w internecie ciekawych pomysłów, nowinek i rozwiązań technicznych, które do czegoś mogłyby się nam przydać. W moim małym "laboratorium" będę prezentować swoje znaleziska i opisywać, jak według mnie możnaby je wykorzystać.


Pomysł 1





Tę zabawkę oczami wyobraźni widzę na górze strony. Wypełniają ją, nie jak teraz - książki obcych ludzi, ale książki użytkowników PP. Już dziś nazbierałoby się ich tyle, by ten ekranik wypełnić... Nowinka, w związku ogromną i ciągle rosnącą popularnością naszego portalu (ponad 220 000 unikalnych wizyt miesięcznie), mogłaby przyciągnąć nowe, wydawane papierowo osoby, łakome darmowej reklamy ich książek. I dobrze, każdy syty.


Pomysł 2






Ten kołowrotek byłby świetną przeglądarką zdjęć z naszej galerii. Widziałbym go w miejscu dzisiejszej ramki - "Losowe zdjęcie".


Pomysł 3




To film naszego kolegi ~amoryta. Prezentuję go, żeby pokazać, że nie tylko fotki i teksty da się u nas wyświetlić (sam o tym nie wiedziałem do wczoraj). Jestem ciekawy, co powiedzielibyście na utworzenie "Wideo galerii". Hm? To pytanie kieruję przede wszystkim do współ-adminów i Sagita. Myślę, że gdyby robić twardą selekcję, nie przepuszczać filmów z pieskami i kotkami, i z urodzin, a tylko te bardziej ambitne, takie, które coś współnego ze sztuką mają, to pomysł miałby rację bytu. Na selekcjonera video (a może i foto) proponowałbym ~amoryta, a to z dwóch powodów - 1. jest obcykany, 2. już się wstępnie zgodził :-)


A teraz już milknę i nasłuchuję, co Wy na to wszystko...
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
valdens · dnia 25.03.2009 20:36 · Czytań: 1799 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 24
Komentarze
Rugus dnia 25.03.2009 21:09 Ocena: Dobre
Mi osobiście dwa pierwsze pomysły się podobają, nie wiem jak to jest ze strony technicznej ale w okienku które obecnie sie wyświetla z ceną i tytułem powinno widnieć - autor, data itp. Natomiast jeszcze przy kliknięciu w daną pozycje otwieranie w trybie full screen. Co do tego trzeciego nie mam zdania.
bassooner dnia 25.03.2009 21:23 Ocena: Bardzo dobre
film mi się zaciął... już go osiemdziesiąty czwarty raz oglądam. zaciął się i koniec ;-(((
wlasnietam dnia 25.03.2009 21:36 Ocena: Dobre
mi się wydaje, że opcja po boku jest lepsza (co do tych książek).
Co do filmów..
Zaczęło by się od kilku filmów, potem ludzie przestali by czytać i pisać opowiadania, wszyscy robiliby filmy.
tak myślę.
amoryt dnia 25.03.2009 21:43
wlasnietam, raczej stanie się zupełnie na odwrót. nakręcenie czegoś wymaga kapkę więcej samozaparaci i babrania się z sprzętem, niż napisanie dobrego tekstu. zwłaszcza, jeśli chcemy by to coś prezentowało znośny poziom.

rzepusia, pomysł całkiem niezły, by próbować "zekranizować" literaturę. powtórzę jednak, że robienie filmów to kupa roboty, więc zalewu domowych produkcji raczej nie będzie. dział zawsze może istnieć w formie ciekawostki i ewentualnego miejsca kolaboracji portalowiczów w celu nakręcenia czegoś ciekawego.
gabstone dnia 25.03.2009 21:52 Ocena: Bardzo dobre
Cholera Valdens, nabrałeś mnie. Myślałam że w końcu coś skrobnąłeś. Dwa pierwsze pomysły bardzo mi się widzą. Na temat trzeciego się nie wypowiadam, nie znam się po prostu na tym.
Miladora dnia 25.03.2009 22:21 Ocena: Bardzo dobre
Ja też myślałam, że przeczytam i się przyczepię... :lol:
A tu pomysły. Podobają mi się. :yes:
Natomiast, tak jak Gabci, trudno mi się wypowiedzieć na temat trzeciego pomysłu, ponieważ ten pierwszy filmik, jaki oglądałam, zupełnie mnie nie zainteresował. Ale zawsze można coś takiego wprowadzić na zasadzie eksperymentu i zobaczyć, jak będzie działało.
Najwyżej, kto nie będzie chciał, to nie oglądnie, prawda? ;)
valdens dnia 25.03.2009 23:05
Cytat:
skoro to tekst literacki, to proponuję zmianę szyku:
już się wstępnie zgodził.
I usunięcie buźki, a w zamian postawienie kropki. W tekstach literackich nie ma emotikonów.


a gdzie tam "literacki". to tekscior użytkowy, coś jak instrukcja obsługi suszarki do włosów. gadajmy o pomysłach.

szkoda, że szanowne admiństwo jeszcze tu nie zajrzało. a jeszcze większa szkoda, że Lunar nieobecny. :(;)

liczę, że też coś wyszperacie w necie, coś wymyślicie i mi podacie kody albo linki. będę wklejał nowe znaleziska, tak by każdy mógł obejrzeć.
Usunięty dnia 25.03.2009 23:25 Ocena: Bardzo dobre
Wszystkie trzy pomysły są dobre. Przy czym trzebaby się zając porządnym interfejsem w galeriach - tak obrazów jak i wideo. Obecny jak dla mnie to po prostu porażka, Nie idzie znaleźć interesującej cię fotki jeśli nie wiesz, gdzie DOKŁADNIE jej szukać, a poza tym nie zawsze fotki pasują do kategorii. A o ile fotki jeszcze można sobie przerzucać i sprawdzać, o tyle na wideo to nie działa.

A jeśli już macie zamiar tak się bawić, to nie wiem, czy nie byłoby celowe założenie jakiegoś pokoju na chacie i przeniesienie się tam z rozmowami shoutboxowymi.
Zalety:
-rozmowa nabiera kolorytu
-nie trzeba odświerzać strony
-z czasem czat zastąpiłby może temat offtopic na który tak LRR narzekała
- gdyby się ustalił zwyczaj, że każdy jest w czacie jak tylko wejdzie na stronę, to od razu widać kto jest online i kiedy znika :)
- rozmowy w większej grupie są naprawdę fajne :)

Wady:
-czat musiałby być otwarty na osobnej zakładce niż strona
- aplet java obsługujący czata trochę jednak waży
- zalogowanie wymaga chwilki czasu więcej niż korzystanie z shouta
- czat nie zapisuje rozmów - nie widac na nim co mówili ludzie zanim weszliśmy :)

Alternatywnie można wykupić kanał na IRCu i skorzystać z pjirca. Przy tej metodzie ludziska mogliby korzystać z własnych klientów IRCa. Wadą tej metody jest fakt, że trzeba płacić za utrzymanie kanału, zaletą natomiast jest fakt, że klienci irca mają nieraz dodatkowe funkcje ubarwiające dyskusję (chociażby nowPlaying :))
Wiktor Orzel dnia 25.03.2009 23:50 Ocena: Dobre
Naszym priorytetem jest przede wszystkim poprawa jakości pod względem interfejsu związanego z poezją, prozą i publicystyką. Nie do końca zgadzam się tutaj z lunarem, który krytykuje obecną galerię. Owszem, może nie jest idealna, ale po co wszędzie te fajerwerki? Zdjęcia po kliknięciu w miniaturkę nie mogą otwierać się w pełnym widoku odrazu, ponieważ primo, rozciągałoby za bardzo stronę na boki, a secundo żarło za bardzo transfer. Co do rozwiązania ajaxowego, też nie jestem do niego przekonany. Na słabszych komputerach takie rozwiązanie wygląda koszmarnie.

Pomysł z książkami ciekawy, zobaczymy co z tego wyjdzie. Na pewno powstanie osobny dział poświęcony użytkownikom, którzy popełnili już swój "pierwszy raz".
Asti dnia 26.03.2009 00:07 Ocena: Bardzo dobre
Pomysł z chatem Lunara jest dobry - to ciągłe odświeżanie strony jest denerwujące, nie mówiąc już o tym, że w większości przypadków nie da się prowadzić płynnej rozmowy. I także uważam, że to dobrze wpłynęłoby na "czystość" tematów na forum.

Pomysły Valdensa są ciekawe, jeszcze ciekawsze zaś jest to, jak pójdzie ich realizacja. Generalnie - popieram takie usprawnienia.
Usunięty dnia 26.03.2009 00:50 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
Owszem, może nie jest idealna, ale po co wszędzie te fajerwerki? Zdjęcia po kliknięciu w miniaturkę nie mogą otwierać się w pełnym widoku odrazu, ponieważ primo, rozciągałoby za bardzo stronę na boki, a secundo żarło za bardzo transfer.

Chodzi mi raczej o usprawnienie wyszukiwania zdjęć, lepszą kategoryzację i tak dalej. A także zwracam uwagę, że w profilu użytkownika nie ma żadnego śladu po dodanych przez jego/nią zdjęciach, w sumie nie wiem, dlaczego.

A co do chata to łatwiej tam o sensowne rozmowy bo konwersacja jest na żywo, a kanał odświeża się sam. Wadą czata jest brak zapisywania tego, co na nim jest, stąd ewentualne cytaty trzebaby łapać na żywo :)
valdens dnia 26.03.2009 00:50
Średnio (a nawet mniej) podoba mi się pomysł z czatem. Wolałbym, żeby został shoutbox taki, jak jest i tam, gdzie jest, ale samoodświeżający (czyli właściwie czat, mini czat). Ostatnio prawie się udało to zrobić, szkoda, że tylko prawie... Ale dlaczego wolę shoutbox? Dlatego, że chciałbym, żebyśmy zostali na stronie głównej, a nie przenosili się na jakieś bocznice. Przy okazji rozmów na shoucie, rzuca się przecież okiem na nowe teksty w ramkach i na nowe wypowiedzi na forum, i na nowe komentarze... i cały portal kwitnie, a osobny czat odizolowałby nas, odseperował od sedna. :/
Usunięty dnia 26.03.2009 01:02 Ocena: Bardzo dobre
Valdens, shout nigdy nie zastąpi tematu z offtopikiem ani nawet go nie ograniczy, bo to tylko proteza. Za mało miejsca, za krótie teksty.
Cytat:
Przy okazji rozmów na shoucie, rzuca się przecież okiem na nowe teksty w ramkach i na nowe wypowiedzi na forum, i na nowe komentarze... i cały portal kwitnie, a osobny czat odizolowałby nas, odseperował od sedna. :/

Bzdura i mam na to dobitny przykład. Portal Tanuki.pl ma wykupiony kanał na IRCu. Rozmowy na IRCu często się zazębiają ze sprawami portalu. Najczęściej bywa tak, że zbierają się na kanale zainteresowani i dyskutują, a dyskusja wypada wtedy bardziej naturalnie niż na forum. Tym sposobem forum zajmuje się tylko powazniejszymi rozmowami a tematy lekkie przenoszą się na kanał/czata. Podobny patent wykorzystało kilka innych portali, zawsze prowadziło to do ustalenia się zwyczaju: po określonej godzinie każdy stara się być na kanale/czacie bo toczą się tam ciekawe dyskusje :) A przy okazji przegląda się forum i portal, ludzie sobie nawzajem podają linki do tekstów i proszą o skomentowanie. Ogólnie nie zauważyłem żadnego z wspomnianych przez ciebie objawów, przeciwnie - portale na tym zyskują.
valdens dnia 26.03.2009 01:08
Idealnie byłoby, gdyby dorwało się gdzieś taki maleńki pionowy czat (na javie), który zwyczajnie wstawiłoby się w miejsce naszego shouta. Nie wiem tylko, czy takie rzeczy istnieją. Ktoś wie?
Usunięty dnia 26.03.2009 01:18 Ocena: Bardzo dobre
valdens, przecież każde przeładowanie strony oznaczałoby przeładowanie czata :rol: to się mija z celem. Atutem czata jest to, że masz go stale w osobnym oknie. Możesz czytac tekst, przełączyć się na moment by sprawdzić, o czym rozmawiają ludzie, potem znowu czytać tekst. I na dodatek możesz na bierząco komentować wrażenia z lektury na otwartym kanale XD Na tanuki często się zdarza że ktoś czyta mangę, ogląda anime albo czyta jakiś tekst i na kanale pisze co mu przychodzi do głowy - i bywa to bardzo zabawne :p

Ma to dodatkowy atut - jak ktoś czyta jakiś tekst i ma pozytywne wrażenia, to inni pytają co czyta i też się zabierają do lektury XD
Usunięty dnia 26.03.2009 10:18 Ocena: Świetne!
Te "obrotowe" ramki bardzo przyjemne :yes:
zaś co do filmów, to zapewne musiałaby powstać nowa ramka ("Ostatnio dodane filmy" itp.), a jak wiemy miejsca po bokach nie ma za wiele, no chyba, że znajdzie się tam powiedzmy ostatnie 5 filmów (jest jeszcze kwestia na jakie kategorie dzielić filmy).
Z innej bajki - myślał ktoś nad portalowym Radiem? Dałoby się coś takiego zrobić? Myślę, że wśród użytkowników znajdzie się parę (paręnaście) osób gotowych prowadzić swoją (mini)audycję :)
AnonimowyGrzybiarz dnia 26.03.2009 16:06 Ocena: Bardzo dobre
2 pierwsze pomysły (zwłaszcza pierwszy!) bardzo dobre. Trzeci też może być :)
Anaris dnia 26.03.2009 20:29 Ocena: Dobre
Pierwszy i drugi pomysł dobry, z trzecim nie mam nic wspólnego, więc się w tej kwestii nie wypowiem. ;)

Huhu... Ale będzie modern :D
Wiktor Orzel dnia 29.03.2009 15:49 Ocena: Dobre
Ja mimo wszystko jestem sceptyczny do wszystkich flashowo - javowych wynalazków. Widać to chociażby na moim starym laptopie, który strasznie nie lubi graficznych bajerów obiciążających strony. Osobiście, jesli będę działał w tym kierunku, to takie zabawki będa miały bardziej "statyczny charakter".
valdens dnia 30.03.2009 13:50
Też bym wolał, żeby portal został graficznie "lekki", ale co oznacza słowo "lekki" w 2009 roku? Mi te kołowrotki chodzą całkiem płynnie i szybko nawet na laptopie 1 GHz, 512 RAM, grafika 8MB i internecie w iPlusie (prędkość po przekroczeniu limitu - 32 kbit/s). Myślę, że w 2010, 2011, 2012... takich sprzętów będzie jak na lekarstwo, a my, myśląc przyszłościowo, nie musimy się kilku bajerków wystrzegać.
Henryk Borowiec dnia 02.04.2009 23:34 Ocena: Świetne!
jeśli będzie więcej takich perełek, jak film Kolegi Amoryta, to ja Bardzo Pięć !!!
TomaszObluda dnia 15.05.2009 17:30 Ocena: Bardzo dobre
ale zaj... pomysł z tą galerią filmową, sam nic bym nie potrafił nakręcić, ale lubię oglądać ciekawe rzeczy. fajnie. zróbcie coś takiego. aha pomysł 1 podoba mi się bardziej niż 2.
Arkady dnia 02.09.2009 00:29 Ocena: Świetne!
Pierwszy pomysł zdecydowanie podoba mi się najbardziej... No, ale niech się młodzi wypowiadają, ja jestem zdecydowanie starej daty...:D
Hyper dnia 21.09.2009 14:39 Ocena: Świetne!
A mi dla odmiany pomysł 2. Film... Mam obawy.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
Jacek Londyn
12/04/2024 13:25
Dzień dobry, Apolonio. Podzielam opinię Darcona –… »
Darcon
11/04/2024 19:05
Hej, Apolonio. Fragment, który opublikowałaś jest dobrze… »
gitesik
10/04/2024 18:38
przeczytać tego wiersza i pozostawić bez komentarza. Bardzo… »
gitesik
10/04/2024 18:32
Trochę ironiczny wydźwięk ma ten tekst, jak na mój gust to… »
valeria
06/04/2024 19:51
Na pamiątkę:) niepozorna książka :) »
mike17
06/04/2024 19:03
Piękne gratulacje ślę :) »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:29
Najnowszy:kononsuchodolski