NAJPIĘKNIEJSZE PORANNE POWiTANIE - EurydykaIII
Poezja » Wiersze » NAJPIĘKNIEJSZE PORANNE POWiTANIE
A A A
Czasem kilka twoich słów wystarczy,
kiedy mówisz witaj Li kochanie,
dzwoniąc do mnie przed pójściem do pracy,
niczym jeszcze zjem rano śniadanie.

Głosem pięknym, ciepłym, aksamitnym,
dnia dobrego o poranku mi życzysz
i całujesz moje oczy i usta,
zanim pójdę do łazienki,wezmę prysznic.

Cudne, ciepłe powitanie od rana,
każdy mój dzień szczęśliwszym więc czyni,
nawet liście złocisto- czerwone
tańcząc, są jakby wciąż weselszymi.

Układają się w barwne dywany
przeplecione nitkami babio- lata,
perełkami mgły jesiennej obmyte
cieszą oczy i serce, gdy wracasz.

Napisany 2008.09.30
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
EurydykaIII · dnia 29.03.2009 23:14 · Czytań: 10870 · Średnia ocena: 3,25 · Komentarzy: 11
Komentarze
Miladora dnia 30.03.2009 04:38
Eurydyko - mogłabyś zrobić z tego całkiem ładny liryczny wiersz, ale pogubiłaś się trochę i rytm się łamie już wyraźnie po pierwszej zwrotce.
Powinnaś się wsłuchać w melodię słów i utrzymać ją - płynną do końca.
Przestawiaj słowa, jeżeli coś nie gra, szukaj innych, nawet licz na palcach sylaby i składaj jak wzór - wtedy wyjdzie... ;)
- i całujesz moje oczy i usta,
niczym pójdę do łazienki,wezmę prysznic. - ten wers zupełnie nie pasuje rytmowo, a słowo "niczym" nie jest adekwatne do sytuacji...
- zanim jeszcze rano zjem śniadanie. - sugeruję przestawienie - "zanim jeszcze zjem rano śniadanie" - wsłuchaj się o ile melodyjniej tak brzmi. Jeżeli dopasujesz pozostałe zwrotki do tej pierwszej, to wyjdzie całkiem niezły wiersz... ;)
Licz sylaby w wersach, szukaj odpowiednich słów i składaj...
Powodzenia... :yes:
Usunięty dnia 30.03.2009 08:41
zgadzam się z Miladorą, widzę, że zauważyłyśmy te same potknięcia czytać wiersz

bez oceny
EurydykaIII dnia 30.03.2009 19:13
Miladora, dziękuję za uwagi, poprawiłam oczywiście,tam, gdzie mogłam wnieść zmiany.
Tchnienie wiatru dnia 30.03.2009 21:56 Ocena: Bardzo dobre
Zgadzam się z Miladorą co do rytmu i słowa"niczym".:no:
Poza tym podoba mi się "krajobraz" tego wiersza i jego barwy:yes:
australijka dnia 22.04.2009 15:51 Ocena: Przeciętne
zaczelas od 10 sylabowca ze sredniowka na czwartej i w pierwszej zwrotce wszystko gra, potem ilosc sylab jest rozna, sredniowka tez pada na roznych sylabach, co sprawia, ze wiersz nie jest rytmiczny. Nie wiem, jak bylo przedtem, ale nadal nie brzmi to najlepiej. Nie wiem co zamierzalas z rymem, widze go jako 2 linia z czwarta, jesli mial byc rowniez w linii pierwszej z trzecia to nie dostrzegam /rana czerwone/, oczywiscie rym " kochanie - sniadanie" jest rymem gramatycznym. "niczym jeszcze zjem rano śniadanie" - chyba zgodzisz sie, ze nie mozna powiedziec "niczym" przed "jeszcze zjem rano sniadanie" Z pewnoscia mialas na mysli "zanim"
Jak widze to samo zasugerowala Miladora i ten wyraz moglas poprawic, nie uczynilas jednak tego.
"dnia dobrego o poranku mi życzysz" zla kolejnosc slow. Nie jestem za uzyciem wyrazu "babio - lata"
Zgadzam sie co do lirycznego charakteru wiersza, niektore metafory sa ok, ale slowa "serce" i "dusze" obecnie pietnowane w poezji, jako staromodne. Ja sama kocham liryki i za uzycie podobnych wyrazow bylam ostro krytykowana, radze wiec i Tobie raczej pomijac te slowa. Zycze weny.
EurydykaIII dnia 02.08.2009 15:41
Australijko, Ty albo liczyć nie umiesz, albo brak ci rytmiki, a wyraz babio- lalo, bardzo mi się podoba.Zmieniłaś poprzedni komentarz i zmieniłaś ocenę, słodka zemsta, nieładnie.To za ocenę Twojego wierszyka, jak dziewczynki z czwartej klasy. Dziękuję, nie jestem mściwa, więc swojej nie zmienię.Pozdrawiam Ciebie ciepło.:D
EurydykaIII dnia 06.08.2009 21:59
Zauważyłam ,że bardzo skacze na portalu ilość czytań wierszy, np, najpierw jest 1118, później 960 i nadal pomału rośnie,teraz jest 153.:D: Wydaje mi się to bardzo bardzo dziwne.:lol:
Usunięty dnia 06.08.2009 22:12 Ocena: Przeciętne
Taki miły obrazek, ale w zasadzie nic poza tym, bez iskierki, która by ten wiersz ożywiła. W zasadzie tytuł wszystko streszcza. Niczym mnie ten wiersz nie zaskoczył, choć ma kilka ładnych rymów za co plus.
jadwiga30091 dnia 06.08.2009 22:23 Ocena: Świetne!
NAJPIĘKNIEJSZE PORANNE POWiTANIE..Pięknie napisane,widzę,że ciebie tutaj pouczają,a mi się wiersz podoba..

przyp. red.:
2.6.3. Prosi się o szczere słowa i o kierowanie się poziomem utworu, a nie sympatią czy antypatią do twórcy.
2.6.4. Komentarz powinien być tak rozbudowany, aby autor domyślił się co przeszkadzało lub podobało się komentującemu.
Usunięty dnia 06.08.2009 22:40 Ocena: Przeciętne
A dlaczego Ci się podoba? Bo my tutaj jadwiga30091 mamy zwyczaj rozwijać swoje wypowiedzi, aby autor wiedział co nam się podoba lub nie.
EurydykaIII dnia 08.08.2009 08:20
Może ja nie jestem autorem wierszy największych lotów, zapewne dlatego, że piszę sercem i duszą to, co widzę i co czuję, ale piękno, miłość i radość życia we mnie gra i to właśnie oddaję w swoich wierszach. Mnie i wielu ludziom pozwalają moje wiersze oderwać się od szarej codzienności, smutków i nieszczęść, zapomnieć na chwilę o tym, co złe.Jestem niepoprawną romantyczką stąd tyle w nich radości.Po złych ocenach i komentarzach nagannych miałam zamiar zrezygnować z pisania na tym portalu, lecz widząc zainteresowanie czytelników, /4700 głosów/ludzi lubiących ,myślę, poezję liryczną zostanę i będę dla Was pisać dalej.
Dziękuję czytelnikom za zainteresowanie moją poezją.Pozdrawiam wszystkich ciepło.:lol:
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty