Dołącz do protestu przeciw bezczelnej agresji na Gruzję !
8 sierpnia 2008 r. armia rosyjska rozpoczęła inwazję na wolny kraj, niosąc "pokój i porządek" na lufach karabinów. Znamy to dobrze z naszej własnej historii - 17 września 1939 to właśnie Rosjanie "oswobodzali bratnie narody" spod dławiącego je jarzma ...

Jako obywatele wolnego kraju, członka Unii Europejskiej i struktur NATO, świadomi własnej historii , mamy moralny obowiązek sprzeciwić się tej bezczelnej agresji, która rozgrywa się na naszych oczach. Musimy pamiętać, iż sześćdziesiąt lat temu niektórzy również odwracali oczy i odmawiali "umierania za Gdańsk" podczas gdy na nasze leciały bomby.

Teraz wsparcia od całej społeczności międzynarodowej potrzebuje naród gruziński.

Zapraszamy na skonstruowaną naprędce stronę internetową naszego protestu : GRUZJA.EASTCLICK.PL - prosimy Was o dołączenie do protestu poprzez podpisanie się pod naszym apelem lub dodanie własnego komentarza. Kiedy uzbieramy wystarczającą ilość wpisów, przekażemy je do Ambasady Federacji Rosyjskiej w Warszawie. Nie odwrócimy tym samym biegu wydarzeń, jednak możemy pokazać, że los niepodległego i suwerennego narodu nie jest nam obojętny.

Pomóżcie nam rozpropagować naszą akcję - zamieszczajcie bannery z naszej strony gdzie tylko się da !!!
rockhard · 18:19 11.08.2008 · 33 ·
Komentarze
pw dnia 11.08.2008 18:24
O ile posiadam dobre informacje to Gruzja rozpoczęła jako pierwsza atak na Osetię...
Usunięty dnia 11.08.2008 18:44
pw - jakiś link do tych rewelacji?
W Osetii stacjonowały wojska rosyjskie i gruzińskie (patrz TVPinfo), jakoś nie chce mi się wierzyć żeby to Gruzja zaatakowała pierwsza. Mrówka, która atakuje słonia? Troszkę bez sensu.
pw dnia 11.08.2008 19:12
Musiałbyś znaleźć ten numer Dziennika :) Ale pamiętam jak dziś, że bez telewizji dostaliśmy tylko wiadomości, że się tłuką Gruzini z Rosjanami, na drugi dzień kupiliśmy gazetę i się zdziwiliśmy, że to Gruzja zaczęła agresję na Osetię
Samuel Niemirowski dnia 11.08.2008 19:46
PW - gadasz bzdury.Chcesz dyskutować czy już uzupełniłeś swoje braki? I czy naprawdę w epoce powszechnego manipulowania wydaje się Wam, że posiedliście wiedzę na temat regionu, panujących warunków i wzajemnych interesów obu stron? Ja przez 2 dni czytałem i oglądałem różne źródła, żeby zorientować się mniej więcej o co biega, chociaż wystarczy popatrzeć na tą gębę Putina i przypomnieć sobie czym jest Rosja i wszystko staje się jasne.
valdens dnia 11.08.2008 21:50
Samuel, dzięki Bogu, żaden sąd nie wydaje wyroków na podstawie wyglądu gęby. Moim zdaniem, sprawa nie całkiem tak wygląda, jak nam w TV podają.
Samuel Niemirowski dnia 11.08.2008 23:17
Valdens - sądy mają dość różne kryteria i różne kryteria miały w różnych czasach. Nie odkryłeś nic noewego stwierdzając, że telewizja kłamie :-) Ale czasem wystarczy posłuchać różnych źródeł i pomyśleć logicznie i sprawa wydaje się jasna. Wydaje, bo 100% pewności masz przecież tylko w matematyce i logice formalnej, które operują wnioskowaniami niezawodnymi :p ale nie o to nam przecież chodzi, prawda? :)
zapomin dnia 12.08.2008 14:21
Najlepiej to jeszcze się pobijcie z powodu Gruzji. :p
Natomiast zastanawiam się, co da nasz protest :( kogo to w ogole obchodzi, że jacyś internauci sobie poprotestują.
Samuel Niemirowski dnia 12.08.2008 19:17
Zapomin..? a po co mamy się bić? mnie ekscytują ostre dysusje na poważnie i traktuję to jako świetną rozrywkę.

:-)
bosski_diabel dnia 12.08.2008 21:26
Panowie, jedno spostrzeżenie, do Waszych komentarzy:
a czy Wam się nie wydaje,że to raczej wojna dwóch mocarstw Rosji i Stanów, prowadzona rękami gruzinów?
Vanillivi dnia 12.08.2008 23:18
"wystarczy popatrzeć na tą gębę Putina i przypomnieć sobie czym jest Rosja i wszystko staje się jasne." - ojej, nie wiedziałam... Widać nigdy dosyć dokładnie nie przygladałam się "gębie Putina" :uhoh:
A tak poważnie, to osobiście uważam, że odpowiedzialność za tę wojnę lezy po obydwu stronach. A wiadomo, najbardziej cierpią zwykli ludzie i ich jest mi przede wszystkim żal.
Wydaje mi się, że Polacy trochę zbyt pośpieznie i zdecydowanie poparli Gruzję, tak przez wzgląd na resentymenty i historyczne krzywdy wyrządzone nam przez Rosjan.
Poza tym wiadomo, jaka jest władza w Rosji, to się krytykuje, ale nie wszyscy wiedzą, ze sytuacja w Gruzji wcale nie jest lepsza...
Ale co tam, nazlość Putinowi popierajmy Gruznów..
Osobiście myślę, że obydwie strony mają swoje racje, jakbym kogoś musiała poprzeć, to raczej Rosję, mówię, że obydwie strony nie są bez winy...
Wiktor Orzel dnia 12.08.2008 23:24
Vanillivi nie rozśmieszaj mnie.

Cytat:
że odpowiedzialność za tę wojnę lezy po obydwu stronach.


Dalej się łudzicie? Ostatnie wydarzenia pokazują prawdziwe "ja" Rosji, która nigdy nie pogodzi się z "rozpadem" związku radzieckiego. Ten kraj od początku istnienia ma zapędy imperialistyczne. Niedługo wejdą do Polski i coś mi się zdaje, że nam też nikt nie ruszy z pomocą, oprócz pustych słów rzucanych na wiatr przez dyplomatów.
valdens dnia 12.08.2008 23:48
Cytat:
Niedługo wejdą do Polski i coś mi się zdaje
To nie jest wykluczone. Ale tak to już bywa, kiedy zając podskakuje do niedźwiedzia.
Usunięty dnia 12.08.2008 23:57
Cytat:
Ten kraj od początku istnienia ma zapędy imperialistyczne.


Co rozumiesz pod pojęciem: "początki istnienia Rosji"?
Samuel Niemirowski dnia 13.08.2008 01:20
Odpowiedzialność leży po obu stronach? Co za bdura. Wyobraź sobie, że Polska jest biedniejsza od Rosji, dlatego Warmia i Mazury się buntują i chcą przyłączenia do Kaliningradu. Rosjanie rozdają tysiące paszportów na Warmii i Mazurach, żeby mieć pretekst do "ochrony swoich obywateli". Tak było z Osetią.W końcu z Osetii co jakiś czas fruwały nad Gruzją dziwne samoloty puszczane przez RU. Prowokacja była szyta grubymi nićmi. A gdy Gruzja chce odzyskać region leżący de facto w jej granicach to Ruskie gadają, że to czystki etniczne i oni zaprowadzą pokój. Zaprowadzili.

Wreszcie nie wiem Vanillivi sąd Ty się urwałaś? Z choinki? Dlaczego w ogóle poruszasz jakieś "resentymenty historyczne"? Czy w ogóle w polityce liczą się sentymenty?! W interesie Polski jest silna Gruzja i Ukraina. Przez Gruzję idzie gazociąg. Przez głupie posunięcie Saakaszwilego jego budowa znowu została skutecznie wstrzymana. I o to chodzi, a nie o żadne historyczne sentymenty i krzywdy.

Rosjanie niszczą gruzińskich cywili, lotniska, ale raczej popierasz Rosję? No, nareszcie zyskałem argument dlaczego kobiety się nie nadają do polityki :D Dziękuję. Na przyszłość życzę więcej wyrachowania i patrzenia co się dziejena zachownicy, a nie myślenia o historii, Katyniu i takich tam.
Vanillivi dnia 13.08.2008 01:33
Cytat:
Wreszcie nie wiem Vanillivi sąd Ty się urwałaś? Z choinki? Dlaczego w ogóle poruszasz jakieś "resentymenty historyczne"? Czy w ogóle w polityce liczą się sentymenty?! W interesie Polski jest silna Gruzja i Ukraina. Przez Gruzję idzie gazociąg. Przez głupie posunięcie Saakaszwilego jego budowa znowu została skutecznie wstrzymana. I o to chodzi, a nie o żadne historyczne sentymenty i krzywdy


Pewnie, że chodzi o interesy, ale jak czytam niektóre komentarze, to odnosze własnie wrażenie, że niektórzy własnie myślę o resentymentach. Mój komentarz własnie mial za zadanie skrytykowac takie myślenie, szkoda, że nie zrozumiałes, co czytasz.
Pewnie, że Rosjanie niszczą lotniska i cywili... Tylko, że gdyby byli slabsi, to to samo robiliby własnie Gruzini, a że jest jak jest, to musieli wiadomo zejśc do defensywy ... Z resztą wystarczy popatrzeć, jaki demokratyczny kraj popieramy...
A jeśli mówimy o interesach Polski, to naprawde bardzo na tym skorzystamy, jak będziemy bronić Gruzji, angażować się... może jeszcze swoje wojsko im na pomoc przyślemy?... naprawdę, wojna z Rosją to dopiero jest w naszych interesach :uhoh:
Samuel Niemirowski dnia 13.08.2008 02:51
"Wydaje mi się, że Polacy trochę zbyt pośpieznie i zdecydowanie poparli Gruzję, tak przez wzgląd na resentymenty i historyczne krzywdy wyrządzone nam przez Rosjan"

sory, mogłem to zrozumieć tak jak zrozumiałem. "Polacy" a "polski Prezydent", subtelna różnica, nie wiedziałem, że o społeczeństwo Ci chodzi.

Wojna z Rosją? Nierealne. Dlatego spokojnie możemy sobie wygadywać co chcemy na temat ruskich. Jeden problem: zamiast nas zaatakować mogą przykecić kurek. Pokojowo i skuteczniej. :)
zapomin dnia 13.08.2008 10:37
Albo mięsko znów się nie spodoba głównemu lekarzowi weterynarii Republiki Rosyjskiej :D
valdens dnia 13.08.2008 11:01
Cytat:
Wojna z Rosją? Nierealne. Dlatego spokojnie możemy sobie wygadywać co chcemy na temat ruskich.
skąd u Ciebie taka pewność, Samuel? I skoro tak bezpieczni jesteśmy, to skąd to niezdrowe ciśnienie, że potrzeba nam jakiejś tarczy anty-rakietowej?
Wiktor Orzel dnia 13.08.2008 11:05
Cytat:
Co rozumiesz pod pojęciem: "początki istnienia Rosji"?


O nastawieniu tego kraju do Polski oraz reszty państw bloku zachodniego. Tam mentalność niewiele się zmieniła od II wojny i epoki komunizmu.
Samuel Niemirowski dnia 13.08.2008 13:39
Valdens - Rosja zbyt dużo by mogła stracić lub straciła. Przede wszystkim nie mają powodów do ataku na Polskę - nie mamy swojej ropy czy gazociągów. No więc po co? Przyłączenie kawałka Polski tylko po to, żeby mieć więcej terytorium jak w XIX wieku? Bzdura. Polacy są tak bitewnym i zajadłym narodem, że więcej by się Rosjanie wykrwawili przez nasze powstanie (-a) niż na tym skorzystali. Nie wspominając o tym, że jesteśmy w NATO i to członkiem NATO, a nie Gruzja, która liczyła na jakieś cuda ze strony Ameryki i III wojne chyba. Oczywiscie - możecie powiedzieć, że Zachód znowu nie będzie chciał umierać za gdańsk. A jednak Rosjanie musieliby przejść Ukrainę, na pewno pomogłyby też kraje bałtyckie. Niewyobrażam sobie tego, a Rosja ma skuteczniejsze narzędzia nacisku. Gdyby chcieli nam dać po łapach za to, że Kaczyński za dużo gada, to zakręciliby kurek, mięso, ewentualnie parę samolotów gdzieś by się pojawiło, ale to by było "przez pomyłkę", "nie wiadomo skąd" i takie jak w Gruzji przed wojną śmieszne jakieś zabiegi.

A niezdrowe ciśnienie jest niezdrowe. Wojna w Gruzji obudziła w ludziach instynkty, w tym strach przed wojną, dlatego teraz przy okazji sprawa tarczy może być szybko przeforsowana. Niestety, ale ja jestem przeciwny tej tarczy, bo wpuszczanie na nasze terytorium obcych wojsk i zakłaadanie tu amerykańskich baz przypomina mi raczej małe wyspiarskie państwa na Pacyfiku, jak jakieś wyspy Marshala czy coś takiego, tam też Amerkańce mają swoje rakiety. A jak się wpuści obrce wojsko to szybko się go nie wypuści.
Jedyny plus z tego, że jako-taka pewna ochrona przed Rosją? A to mamy być albo Wyspami Marshala dla Amerykańców, albo Krajem Nadwiślańskim dla Rosji? Nie, to ja podziękuję i pozostanę przy tym co jest.
valdens dnia 13.08.2008 13:52
Swoją drogą zabawne jest to, że wcześniej Polscy politycy w rozmowach z Rosjanami używali argumentu, że tarcza i tak nie jest w stanie zatrzymać pocisków lecących z Rosji (nie zdąży), więc jej jedyną funkcją jest obrona przed atakami z bardziej odległych krajów.
Teraz ci sami politycy mówią o konieczności budowania tej samej tarczy i swoją tezę popierają tym, że Rosja jest agresywna. Więc albo wtedy kłamali, albo teraz kłamią, prawda? Innej opcji nie ma.
Wiktor Orzel dnia 13.08.2008 14:01
Co do moich słow "ataku na Polskę" była to pewna metafora uwzględniająca właśnie czynniki gospodarcze, które wymienił Samuel. Z drugiej strony tupetu ruskim nie brakuje i nigdy nic nie wiadomo...
Samuel Niemirowski dnia 13.08.2008 21:05
Valdens - oni zawsze kłamię, co Ty, nie wiesz? :D

Przecież tak naprawdę linia tego konfliktu jest inna. To Unia, ta wielka, kręci z Rosjanami, to Francuzi i Niemcy potrzebują Ruskich i grzecznie głaszczą niedźwiedzia. Sarkozy mówi, że Rosjanie mają prawo bronić swoich obywateli, Merkel - mniej prorosyjska niż rusofil Schroeder próbuje coś zrobić, bo w końcu jest z CDU, a to SPD kręciła z ruskimi na całego.

Zadziwia mnie postawa tych wszystkich POlaków, tych wydzwaniających do "szkła kontaktowego" i mówiących, że mamy gadać z Europą jednym głosem. Tymczasem będzie to przeciw nam.

To Europa chce Rosji i Polska na siłę lansuje Gruzję i Ukrainę, której Bruksela wcale nie chce i nie potrzebuje. Oni na wschodzie chcą mieć spokój, nie muszą mieć przyzwoitości.

Wreszcie - przecież to Unii Europejskiej zależy, żeby zachować status quo na Ukrainie i w Gruzji. Przecież silna Polska, Ukraina, Gruzja, Mołdawia, Rumunia i Bułgaria, silna Europa Środkowo-Wschodnia stanowiłaby zagrożenie dla gospodarczej potęgi UE. Czy wiecie jakie gospodarki rozwijają się szybciej od UE? Np. taka ukraińska, z roku na rok kilka procent wzrostu. Co by było gdyby Schengen otworzyło granice na Ukrainę, skoro już teraz mimo wiz i innych takich współpraca z Ukrainą kwitnie. Unia woli zachować status quo - mieć gaz od Rosji, żyć sobie dostatnio a robotę niech robią tani pracownicy z Polski, Ukrainy, Bułgarii, Gruzji. Mamy sprzeczne interesy z Niemcami, Francją i tzw. Zachodem, niestety. Europa Środkowa albo będzie silna i bogata, albo będzie jak dzisiaj - uzależniona od Rosji, pracująca na Zachodzie, taki pas granicznego badziewia między Rosją i Zachodem.
Usunięty dnia 13.08.2008 22:05
Cytat:
O nastawieniu tego kraju do Polski oraz reszty państw bloku zachodniego. Tam mentalność niewiele się zmieniła od II wojny i epoki komunizmu.


Czyli, jak to się wyraziłeś: "zapędy imperialistyczne" Rosji, datujesz dopiero na czasy ZSRR? :)
Wiktor Orzel dnia 14.08.2008 00:26
Myślę, że nie trzeba dalej sięgać, powiedzmy, że ten przykład jest w miarę "żywy".
Kabuki dnia 14.08.2008 08:31
" Rosja zbyt dużo by mogła stracić lub straciła. Przede wszystkim nie mają powodów do ataku na Polskę - nie mamy swojej ropy czy gazociągów. No więc po co? Przyłączenie kawałka Polski tylko po to, żeby mieć więcej terytorium jak w XIX wieku? Bzdura. Polacy są tak bitewnym i zajadłym narodem, że więcej by się Rosjanie wykrwawili przez nasze powstanie (-a) niż na tym skorzystali "

Dla satysfakcji i dumy, nie od dziś chcą udowodnić Światu, że są potęgą. Moje zdanie jest takie, że to ich "cicha" prowokacja Stanów. Nie na darmo przez tyle czasu trwał tam niedostatek żywnościowy itd, za to nigdy ich rząd nie żałował wydatków na (nazwijmy to) militaria. Może nadeszło ich 7 lat tłustych.

Mało tego, piszesz Samuel, ze Polacy sa bitewnym narodem... hehe :) no i co z tego? :)
To nie XIX wiek...;)
Wkleję tu coś, może rozjaśni Tobie wyobraźnię ;)

"12 września 2007
Rosja przeprowadziła udane ćwiczenia polegające na testowej detonacji bomby próżniowej. Broń ta ma być najważniejszym argumentem Kremla w walce z terroryzmem i elementem zapewniającym bezpieczeństwo Rosji.
Rosyjscy wojskowi zgodnie przyznają, że nowa broń pod każdym względem jest lepsza od bomb armii amerykańskiej; znacznie mniejsza masa, dwudziestokrotnie większa siła rażenia i brak zanieczyszczenia atmosfery jak w przypadku broni jądrowej to koronne argumenty za wprowadzeniem jej do użytku przez rosyjską armię.
Analitycy twierdzą jednak, że bomba próżniowa to kolejny etap reakcji Moskwy na amerykańskie plany rozbudowy tarczy antyrakietowej na terenie Europy "

Wystarczyłoby, by zaczęli używać tej broni, żadnej innej i co nam po naszej polskiej waleczności? :|
pw dnia 14.08.2008 12:11
Samuelu N. - widzę, że jesteś strasznie wczutym przedstawicielem nurtu historyczno-politologicznego, charakteryzującym się wiedzą, do której nie jesteś jeszcze przyzwyczajony. Niestety, z młodzieńczą werwą opierasz swoje sądy li tylko na emocjach, co jeszcze zarzucasz innym. ;-) Fakt jest taki, że to Gruzja jako pierwsza dokonała ataku na Osetię, do czego nb. miała prawo, jako że jest to jej zbuntowana prowincja, co sam napisałeś - więc chyba za bardzo chcesz tej ostrej dyskusji, bo pieprzysz jak potłuczony. Skoro wojska NATO wtrąciły się do Kosowa swojego czasu, jako precedens, to mamy tego skutki. Mnie śmieszy postawa Polskich władz, które tak otwarcie wspierają Gruzję i mówią o wysyłaniu wojsk. Niedźwiedzia można drażnić jak jest w klatce, Rosja nie jest.
Usunięty dnia 14.08.2008 12:38
Cytat:
Myślę, że nie trzeba dalej sięgać, powiedzmy, że ten przykład jest w miarę "żywy".


No cóż. Z pewnością masz rację, choć uważam, że warto dojść do źródła, znaleźć przyczyny (Ale się uczepiłem, przepraszam :)

pw - Tłumaczenie postępków jednych postępkami innych to jest jakiś sposób - niezaprzeczalnie. Tylko czy to właściwy sposób..? Obecny problem Rosja/Gruzja ma swoją genezę w przeszłości, nie powstał "tydzień temu"; składa się na ten problem szereg skomplikowanych czynników. Ja osobiście to, co podają media, same w sobie będące tu "czynnikiem", przyjmuję, jako informację, bardziej lub mniej bliską prawdy. I tyle.
pw dnia 14.08.2008 12:41
Oczywiście uwarunkowania i motywacje są inne, jednak sytuacja formalno-prawna, nazwijmy to tak, jest podobna.
Samuel Niemirowski dnia 14.08.2008 17:19
PW - zaatakowała Osetię, bo z Osetii ostrzelano wcześniej kilka gruzińskich wniosek, to po pierwsze. Po drugie - to nie uprawnia Rosji do tego co ona robi. Po trzecie - nie argumentuję głupimi emocjami jak potłuczony, swoją koncepcję tego wszystkiego jako tako w miarę już pokazałem. Kosowo to nie żaden "precedens" jak to już wylansowano w mediach, to po prostu głupia farsa i to też nie jest wytłumaczenie dla tego co się dzieje obecnie, to inny region, inne problemy.

Kabuki - wbrew pozorom obecnie mało kto wojuje dla samej satysfakcji i pozerstwa. Bomba próżniowa? Ja bym Ci raczej polecił stąpać twardo po ziemi, nawet atomowa została użyta tylko dwa razy przez całe 65 lat i to tylko na zakończenie. Żaden Putin nie chce być jeszcze gorszy od Stalina, nie ma co panikować.
pw dnia 14.08.2008 17:38
farsa, nie farsa, z definicji
Cytat:
precedens to wypadek poprzedzający inne podobne wydarzenie; zdarzenie, rozstrzygnięcie służące za przykład lub uzasadnienie w załatwianiu spraw analogicznych
Samuel Niemirowski dnia 14.08.2008 21:33
Ale nie ucz mnie co to jest precedens, dobrze? ;)

a ta sprawa nie jest analogiczna.
lina_91 dnia 21.08.2008 18:15
O czym wy mówicie???? Nawet gdyby jakimś cudem "zając podskoczył niedźwiedziowi", Gruzja nie zaczęła wojny, bo konflikt w Osetii, który nota bene nie zaczął się dwa tygodnie temu trudno nią nazwać, choćby z tego faktu, że nie obejmował działaniem tysięcy żołnierzy i tysięcy zabitych oraz rannych, bo to by było samobójstwo i oni o tym dobrze wiedzieli. A jeśli chodzi o stronę Ruską, wystarczy spojrzeć na ostatnie doniesienia. nawet jeśli dojdziemy do wniosku, że prasa i telewizja kłamie, są fakty, których nie możemy zakwestionować. Rosja napadła na Gruzję, nie podoba jej się chęć wstąpienia Gruzjii do NATO, grożą za krytykę Kremla, sarkają na tarczę antyrakietową... Żeby wymienić ostatnie dwa tygodnie. Szwaby też mają swoje złe strony, ale Rusek to jednak Rusek. Nie uznaje żądnych przymierzeń, żeby za przykład wziąć choćby wrzesień 1939...
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:75
Najnowszy:pica-pioa