KONKURS "Ósmy Cud Świata"
Redakcja Portalu Pisarskiego ponownie ogłasza konkurs prozatorski. Tym razem do konkursu potrzebny nam będzie CUD.

Proponujemy, abyście w sposób humorystyczny, groteskowy, prześmiewczy, a nawet złośliwy opisali Ósmy Cud Świata. Nie sugerujemy, co ma nim być - to zależy od was, należy jednak wybór jakoś dowcipnie uargumentować w treści pracy.

REGULAMIN:

1. W konkursie może wziąć udział każdy zarejestrowany użytkownik Portalu Pisarskiego, który napisał przynajmniej siedem komentarzy pod portalowymi tekstami (chcemy uniknąć sytuacji, że do konkursu zgłaszają się "zawodowi" konkursowicze).
2. Każdy uczestnik może zgłosić jedna pracę.
2a. Objętość prac nie może przekraczać 5000 znaków (dopuszczalna tolerancja 3%).
3. Termin dostawy - a króciutki, aby nikomu nie brakło zapału, nawet jeśli zapał jest słomiany. Prace należy umieścić do 20.08.2010 w specjalnie utworzonej kategorii "Ósmy Cud Świata".
4. Obowiązująca forma - proza. Wiersze przeniesiemy do działu "Poezja".
4a. Ta proza ma być prześmiewcza, groteskowa, humorystyczna, złośliwa, dowcipna - klasyczne melodramaty, horrory, erotyki itp. jeśli będą ckliwe i poważne - odrzucimy.
5. Teksty, które już były publikowane na Portalu Pisarskim nie mogą brać udziału w tym konkursie.
6. Teksty konkursowe muszą w całości stanowić oryginalną twórczość autora.
7. Jury - administracja prozy Portalu Pisarskiego.
8. Nagroda: splendor oraz do wyboru jedna z książek:
- "Przedświt" - Antologia Portalu Pisarskiego;
- "Ciotka, My i Reszta Świata" - Radomiła Birkenmajer-Walczy;
- Niespodzianka.

Serdecznie zapraszamy do udziału i życzymy powodzenia!
Jack the Nipper · 00:00 16.08.2010 · 38 ·
Komentarze
MarioPierro dnia 27.07.2010 20:57
Ooo... Kolejna szansa na ustrzelenie Miladory :D Tu chyba ruszę do boju szybciej niż w konkursie Darxxa ;)
Miladora dnia 27.07.2010 22:59
Mario - podobno nie wolno strzelać do pianisty! :D

Do licha, a ja wyjeżdżam i jeżeli miałoby mnie oświecić, to musiałoby już teraz, bo wracam dopiero 18-go. Oj, niedobrze, niedobrze... :D
Taki fajny temat. ;)
A dlaczego aż tak krótki termin?
Samuel Niemirowski dnia 28.07.2010 15:19
Stirliz pośliznął się i o mało nie spadł z dachu Kancelarii Rzeszy. Cudem tylko zahaczył o gzyms i w ten sposób uniknął upadku. Następnego dnia CUD posiniał i obrzękł.
Szuirad dnia 29.07.2010 10:17
Ale okłady, znanej całemu SS panny Loli von Muller sprawiły kolejny CUD i już rano Stirlitz był w pełni mężczyzną
Faktycznie k ótki termin, jadę na wakacje . Coś tam piszę i może w przerwach lub pomiędzy :) A najlepiej jakby zobaczył jakiś ósmy cud i "wtedy to opisać"
SzalonaJulka dnia 29.07.2010 10:56
jej jej, mam pomysł - nie mam czasu :rip:
nieprzysiadalny dnia 30.07.2010 21:47
wyście to zrobili
cud nad wisłą a później
telewizja to ogłosiła
spadł samolot
załamał się naród
a po co
Almari dnia 01.08.2010 16:30
No moi drodzy, nadsyłajcie teksty ;) Do tej pory konkurs śmieci pustkami.
MarioPierro dnia 01.08.2010 21:31
Spoko, nie pali się. Ósmy cud już treściowo prawie gotowy, tylko trzeba trochę czasu na wyszlifowanie, by się godnie prezentował, spełniając przy tym normy wymiarowe;) A dziewiąty to będzie, jak przez pracę + lenistwo nie zdążę do 15-tego :shy:
Elwira dnia 01.08.2010 21:37
Mario, to nie będzie dziewiąty cud, tylko pierwsza klapa :)

Do nagrody mogę dorzucić zdjęcie Emiliano Moretti z autografem (jego). Może to kogoś zachęci?
MarioPierro dnia 01.08.2010 22:00
Owszem, klapa to będzie, ale na pewno nie moja pierwsza :)

A nagroda może jakiegoś fana futbolu zachęci, mnie już zachęcać więcej nie trzeba. "Przedświt" już mam, na Miladorę poluję, choć niespodzianka też wygląda kusząco. A i splendor może się przydać ;)
Elwira dnia 01.08.2010 22:37
Ty wyglądasz na zmotywowanego, to miała być zachęta dla innych. :)

A z tą niespodzianką jest tak, że ja też się jej tylko domyślam :D
fanny dnia 05.08.2010 12:14
A jak wprowadzić tekst? Po prostu korzystajac z zakladki "zglos tekst", tak? :) i jeszcze pytanie: te 5000-5150 znakow to ze spacjami czy bez?
Elwira dnia 05.08.2010 20:12
Tekst należy dodać jak zawsze, tylko do kategorii Ósmy cud świata. Wszystko jest w regulaminie.

Tak, spacja też jest znakiem.
Almari dnia 08.08.2010 22:34
No jeszcze tydzień nam został. Mobilizacja! :D
Qiss dnia 09.08.2010 08:53
Dobra. Trza coś upichcić :D!
Adamas dnia 09.08.2010 17:52
Jestem tu nowy, ale może spróbuję sił w konkursie...
Temat wydaje się być ciekawy - zwłaszcza to o grotesce i humorze:)
Elwira dnia 09.08.2010 20:21
Specjalnie dla nowych użytkowników:
Cytat:
1. W konkursie może wziąć udział każdy zarejestrowany użytkownik Portalu Pisarskiego, który napisał przynajmniej siedem komentarzy pod portalowymi tekstami (chcemy uniknąć sytuacji, że do konkursu zgłaszają się "zawodowi" konkursowicze).

Więc poza pisaniem, też pokomentujecie. Dodatkowa mobilizacja :)
Qiss dnia 09.08.2010 22:37
Elwiro ale czy w fanfikach chodzi o oryginalność ? To co napisałaś, to zwykły truizm czyż nie ? Bo czym innym jest fan fiction, jeżeli nie "fikcją fanów" którzy wręcz ubóstwiają pewnych bohaterów, pisarzy, lub stworzone przez nich światy.

Jednak twórczości fanfikowej nie można odmawiać zbyt wiele. Wiadomo, że świat wykreowany przez autora jest po części naśladowany, czasami kopiowany, jednak nie wyklucza to w żadnej mierze umiejętności pisarskich autora takiego fanfika. Przecież gdyby tak było, to nie byłyby organizowane konkursy na najlepszy fanfik przez pisarzy takich jak np Ewa Białołęcka.

Co więcej, w regulaminie nie było odnośnika zabraniającego pisania i nadsyłania fanfików, więc ich odgórna "dyskwalifikacja" będzie piętnem na uczciwości organizatora.

Pozdrawiam.
MarioPierro dnia 09.08.2010 22:46
Masz rację, że regulamin o tym nie mówi, ale przecież fanfiki właśnie będą brane pod uwagę, tylko mają w tym akurat konkursie szanse przynajmniej o 1/3 mniejsze. I jest to sprawiedliwe, bo same zasady są jasno określone, a znajdź mi taki konkurs, w którym nie byłoby ani trochę subiektywizmu (zresztą nawet potrzebnego, bo zwiększa emocje:D). Powinieneś się raczej cieszyć, że członkini jury tak otwarcie zdradza swe preferencje. Dzięki temu bardziej elastyczni autorzy ff mają jeszcze czas zmienić bohaterów, a mniej elastyczni zachowają tekst na konkurs bardziej dla nich odpowiedni.

Jeśli dalej twierdzisz, że to niesprawiedliwe, obstawiam że jesteś potencjalnym zwolennikiem tzw. "obiektywnego kryterium dobrego smaku". Podziwiam, ale osobiście uważam, że to ściema.
Elwira dnia 09.08.2010 22:50
Cytat:
Fan fiction (czasem używany skrót: ff) – tworzenie przez fanów (a niekiedy, przeciwnie, krytyków) istniejącego filmu, książki, serii komiksowej itp. opowiadań (zwanych fanfikami lub fanfiktami) nawiązujących do danego utworu, dotyczących dziejów postaci w wybranym przez autora czasie. Aby w pełni zrozumieć fanfik, trzeba znać pierwowzór.
Ważne jest, aby były to utwory publikowane non-profit, gdyż inaczej mogą zostać uznane za wykorzystanie cudzych praw autorskich

Udział fanfika w konkursie jest sprzeczny z jego definicją, bo udział w konkursie jest dla zysku.

Niesprawiedliwością jest, żeby równo traktować teksty stworzone samodzielnie i takie, które opierają się na czyichś pomysłach. Nieuczciwością jest konkurowanie tekstu własnego z tekstem tylko częściowo własnym.
Elwira dnia 09.08.2010 22:54
Dodam jeszcze, że posiadanie na portalu kilku kont jest niezgodne z Regulaminem i nieuczciwe.
Qiss dnia 09.08.2010 22:59
Obiektywizm jurora wobec pracy której nie lubi ? Hm... paranoja.

Nie postawie 10 pracy sf jeśli jej nie lubię, chyba że będzie czymś nowym, genialnym.

Ale warto się zastanowić, czy problem nie leży po obu stronach. Przedmówca podkreślił, że członkini jury otwarcie zdradziła swoje preferencje, czyli niechęć do fanfików w tym konkursie.

A więc, czy członkini jest aby na odpowiednim miejscu ? Czy jury nie przesadza z odnoszeniem pracy do tego, co samo lubi ?

Załóżmy, że jesteście zagorzałymi katolikami, a ja piszę, że ósmym cudem jest T.Rydzyk, to mam od razu 0 tak ? Znakomicie, mogę iść więc w troki i nawalić się samogonem w szpadel, jak rusek.

Rozumiem, że różnorodność jest zaletą, ale w tym wypadku trzeba potrafić oddzielić rzeczy przydatne od nieprzydatnych, albo jaśniej określić zasady konkursu. Bo to jak organizowanie konkursu prozatorskiego, wtedy, kiedy każdy z członków jury uwielbia tylko i wyłącznie sf a innym gatunkom da 0.

Ma to sens, czy nie ma ? Osądźcie sami. Teraz pewnie już nikt nie napisze fanfika, a o organizacji powie, że jest co najmniej niedokładna. Albo konkurs prozatorski, albo konkurs "PROZA BEZ FANFIKÓW". Zdecydujcie sobie.

Bardzo ładna definicja, brawo. Ale teraz jedna sprawa.
Ktoś zadał pytanie zarówno organizatorowi konkursu jak i autorowi, którego pomysł ma być bazą fanfika. I wiecie co ? Obie te osoby się zgodziły. Więc sprzeczność nie istnieje tu w jakikolwiek sposób.

A co do posiadania kilku kont to chyba takie żenujące podejrzenia. Najpierw proszę sprawdzić ip/dane itd a później oskarżać.

I mała propozycja. Zaznaczcie, że fanfiki są dyskwalifikowane. Tak będzie najlepiej.
Elwira dnia 09.08.2010 23:06
Przeczytaj to, co w definicji o ff pogrubiłam. Opublikuj poza konkursem, jeśli będzie dobry, chętnie przeczytam. Na konkurs nie, bo to nieuczciwe i już. Mogę jeszcze nie być jurorem, napiszcie skargę do Sagita. Wyrzućcie mnie z Redakcji, bo nie jestem liberalna. Nie będę płakać.
Qiss dnia 09.08.2010 23:12
My też nie będziemy płakać.

Przeczytałem to co pogrubione od razu gdy czytałem od początku, idiotą nie jestem.

Czy Elwira sądzi, że jeśli fanfik jest wystawiony do konkursu nawet za zgodą autora bazy do fanfika, to nadal jest to niezgodne ?

Jeśli tak to jestem niemile zaskoczony. Gdyż jest to obstawanie przy swoim zdaniu na upartego, bez racjonalnego udowodnienia tego. A racjonalizm wyparowuje tutaj wtedy, gdy Pan Pilipiuk zgadza się na publikację.

Dalsza dyskusja chyba nie ma sensu, bo nabiera kształtu "ja mam racje, a wy robaki do piachu". Oczywiście bez urazy.

Pozdrawiam i wszystkim życzę powodzenia ! :)
Almari dnia 09.08.2010 23:27
Proszę się powstrzymać od zbędnych uszczypliwości. Sprawa się wyjaśni, gdy pojawi się organizator konkursu, na ten czas proszę o wyciszenie :)

Pozdrawiam.
Elwira dnia 10.08.2010 09:45
Cytat:
My też nie będziemy płakać.

Cóż, to bardzo miłe po takiej ilości poświęconego portalowi czasu, po tylu komentarzach i tylu tekstach poprawianych na boku. Widać nie warto sobie głowy zawracać.
Ode mnie tyle w tym i w każdym innym temacie.
Adamas dnia 12.08.2010 11:30
Cóż, jak ktoś przypomniał kilka postów wcześniej musi być tych 7 komentarzy:/
Nie bardzo chcę je pisać na siłę - może uda mi się wyrobić normę.
Choć to trudne - jeśli do jakiegoś utworu mam stosunek ambiwalentny to po prostu tego nie mówię - pozostawiam to bez komentarza:)
Elwira dnia 12.08.2010 20:25
Adamas, tekstów jest dużo, wybieraj, przebieraj, rozbieraj w gatunku, który Ci odpowiada. Ja czasem piszę 7 komentarzy dziennie i żyję.
Ten wymóg jest po to, żeby uniknąć zjawiska, że użytkownik przychodzi tylko dla konkursu, a później znika, bo sam portal ma w nosie. Pojawia się na kolejny konkurs...
Adamas dnia 13.08.2010 16:46
Czytam, komentuję.
Ale serca w to nie wkładam jakoś szczególnie dużo.

No, chyba, że coś mi się naprawdę spodoba bądź, jeśli nie spodoba, to zaciekawi.
Bardzki dnia 13.08.2010 17:18
Czytaj, czytaj Adamas będzie większa konkurencja. Zawsze to ciekawiej. Może i ja coś wrzucę.:)
Jack the Nipper dnia 14.08.2010 13:47
Termin zgłaszania prac przesunięty na 20.08.2010.
Adamas dnia 14.08.2010 16:14
A ja się tak spieszyłem...
Wrzuciłem swoje wypociny, jako pierwsze nie traktujące ÓCŚ jako rzeczy związanej z seksem (!).
No i chyba mam już 7 komentarzy, nie wiem, nie liczyłem:/

Aj, nie pierwsze - właśnie zauważyłem:)
MarioPierro dnia 15.08.2010 12:29
Wielkie dzięki za przesunięcie ;) Co prawda dziś zdążyłbym mój CUD wrzucić, ale jeszcze nie wszystko cudowne, rozłazi się w szwach, bebechy na wierzchu widać...
Elwira dnia 15.08.2010 12:43
No to związuj bebechy :) Po dodaniu można jeszcze tekst edytować, jakby coś. Ważne, żeby zdążyć przed naszym czytaniem :)
Darksio dnia 20.08.2010 19:48
Uff, udało się zdążyć.
Adamas dnia 27.08.2010 17:31
A kiedy będzieci eczytać?
fanny dnia 31.08.2010 20:06
juz przeczytane chyba;) a na pewno ocenione (chociaz nie wiem, gdzie "wyniki"?)
fanny dnia 31.08.2010 20:06
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty