Portal Nowoczesnej Kobiety rusza z Ogólnopolską Kampanią Społeczną promującą czytelnictwo "Książka jest Kobietą". Głównym celem akcji jest przywrócenie, czy też stworzenie mody na czytanie, trendu nazwanego przez Andrzeja Markowskiego szlachetnym snobizmem.
Jak wygląda sytuacja?
Z danych Biblioteki Narodowej wynika, że w ubiegłym roku aż 80 proc. Polaków nie przeczytało żadnej książki. Książek nie czytają nawet ludzie z wyższym wykształceniem. Co piąta osoba z tej grupy przyznaje, że w ciągu ostatniego roku nie przeczytała ani jednej. Co trzecie dziecko w Polsce nie ma własnej książki.
Dlaczego serwis kobiecy, dlaczego moda na książkę?
To wciąż głównie kobiety zajmują się wychowaniem i edukacją dzieci ( i mężów!). To kobiety najczęściej podejmują decyzje zakupowe w rodzinie. To kobiety, wykształcone, ambitne i dynamiczne coraz częściej zajmują kierownicze stanowiska w dużych przedsiębiorstwach, są właścicielkami firm, kształtują modę, są synonimem stylu i elegancji. A moda? Skoro mamy już celebrytki, często szerzące modę na rzeczy niemodne i nieeleganckie, dlaczegóż by nie stworzyć nowych celebrytek? Kulturalnych, literackich, oczytanych, uwodzących nie tylko pięknem zewnętrznym, ale i wewnętrznym.
Dlaczego warto?
Zdaniem ekonomistów, tam, gdzie jest bogate, autonomiczne życie kulturalne, tam są lepsze warunki do inwestycji. Kraje, które mają wysoki poziom czytelnictwa, mają jednocześnie najwyższy poziom kreatywności i innowacyjności.
Co mamy w planach?
Planowane działania osobistości ze świata kultury, sztuki, show businessu. Kampania prowadzona jest przede wszystkim na stronach internetowych Organizatora – portalu ModaiJa.Pl (www.modaija.pl), w serwisach społecznościowych (Facebook, Twitter, Pinterest, G+) oraz w mediach drukowanych i elektronicznych, które przystąpiły do projektu. Popularyzacja literatury jako takiej – prezentacje nowości, zapowiedzi wydawniczych, recenzje redakcyjne oraz recenzje Czytelniczek, Internautek, a także prezentacja i popularyzacja klasyki. Zachęcanie do czytania przez osoby publiczne, Ambasadorki i Ambasadorów Kampanii.
Popularyzacja wartościowych, godnych naśladowania postaw zarówno osób publicznych, jak i osób z „naszego najbliższego otoczenia” – współdziałanie z Czytelniczkami i Partnerami Kampanii. Produkcja i prezentacja spotów reklamowych, „głośne czytanie” zarówno na żywo, podczas spotkań, konferencji i warsztatów, jak i poprzez internetowe transmisje strumieniowe czy publikacje w formie audiobooków, np. „znane kobiety czytają:. Produkcja popularyzujących modę na czytanie gadżetów reklamowych. Organizacja plebiscytów typu „Złota Lista Książek Kobiecych”, „100 książek wszech czasów”, „100 książek, które każda Kobieta powinna przeczytać”, itp. (propozycje robocze). Organizacja konkursów literackich, przeprowadzanie ankiet i sond, które przy okazji zabawy dostarczą również wartościowych danych statystycznych i marketingowych. Organizacja imprez, konferencji, warsztatów aktywizujących i twórczych, spotkań literackich, itp.
Produkcja kalendarza „Książka jest Kobietą” zawierającego logotypy Sponsorów, Partnerów i Patronów Medialnych oraz sesje zdjęciowe z udziałem Ambasadorek i Ambasadorów Kampanii. Zakończenie kampanii i podsumowanie działań – przełom 2013/2014 roku podczas uroczystej Gali z udziałem Uczestników projektu, gości honorowych, Ambasadorek i Ambasadorów, Czytelniczek, laureatów konkursów.
Więcej informacji pod tym adresem.
Ważne: Regulamin | Polityka Prywatności | FAQ
Polecane: | montaż anten Warszawa | montaż anten Warszawa Białołęka | montaż anten Sulejówek | montaż anten Marki | montaż anten Wołomin | montaż anten Warszawa Wawer | montaż anten Radzymin | Hodowla kotów Ragdoll | ragdoll kocięta | ragdoll hodowla kontakt