rozmowa przyziemna - soczewica
Proza » Inne » rozmowa przyziemna
A A A
- Pamiętasz, jak to jest?
- Nie do końca. Przypomnisz mi?
- Masz to w sobie. Wydaje ci się w tej chwili, że czas, kiedy tak będzie, przekracza twoje wyobrażenia...
- Jestem przerażona. Myślałam, że przygotowałam się już, ale jednak...
- Ja wiem. Mając go wewnątrz siebie, jesteś całkowicie zależna i jednocześnie odpowiedzialna za niego.
- I, jak przez mgłę, dociera do mnie, że wtedy zawsze się uśmiechałam. Wszyscy mi mówią, że byłam zmieniona...
- Dokładnie. Rozkwitłaś. Nikt nigdy nie był dla ciebie ważniejszy. Wiesz?
- Nadal tak czuję. Ten jeszcze nie jest tak wyraźny. Jeszcze w niego nie wierzę.
- Boisz się końca?
- Nie. Boję się, że zniknie, jak tamten. Podobno to był przypadek, ale nadal boli.
- Takie rzeczy się często zdarzają. To nie jest tak, że byłaś jedną z dziesięciu procent, które spotyka tragedia. Ty po prostu nie zmieściłaś się w dziesięciu procentach, które doświadczają szczęścia. Proporcje są inne, niż ci wmawiano.
- Próbuję w to wierzyć... Ale, sama powiedz - jak? Kiedy już uciekał ze mnie, nie pamiętam bólu, tylko to, że chciałam go zatrzymać w sobie...
- Każda chce. Po prostu nie był dostatecznie dojrzały.
- Był. Mam to na papierze. Ale oni mówili co innego.
- Nie myśl o tym. Skupiasz się na smutku. Pomyśl o czymś pięknym. Przecież kiedyś byłaś szczęśliwa...?
- Mam o tym znowu opowiedzieć?
- Tak. Dopieszczaj to wspomnienie, mimo iż przed chwilą płakałaś ze strachu.
- Wstałam rano, w Schronisku imienia Bolka i Lolka w Bielsku Białej. Logan już się budził. Poszłam do toalety, na ten pierwszy poranny sik.
- Ha, sama rozkosz...!
- Dokładnie. I potem stałam przed lustrem, myłam zęby, patrzyłam na swoje odbicie, myśląc, że pewne widoki mogłyby być użyte zamiast tytułu filmu. Raz po raz zerkałam w bok, "czarując". Że niby jak przez piętnaście sekund nie popatrzę, to potem zobaczę to, o czym marzę. I nie umiem sobie wyobrazić bardziej szczerej i gorącej modlitwy, niż to, o czym wtedy myślałam...
- Myślałaś?
- Raczej: czułam, o ile można czuć coś, co da się określić słowami...: "Dzięki Ci, Boże, za te dwie kreski!"
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
soczewica · dnia 28.04.2009 09:58 · Czytań: 623 · Średnia ocena: 3,25 · Komentarzy: 11
Komentarze
Usunięty dnia 28.04.2009 10:39 Ocena: Bardzo dobre
"Dwie kreski szczęścia".
Ciekawe, jak na rozmowę o teście ciążowym. Nie wiadomo za bardzo kto z kim rozmawia, ale nie wydaje się to istotne. Czuć radość z tych dwóch kresek...
:yes:
Tomi dnia 28.04.2009 11:24 Ocena: Dobre
Cytat:
Wydaje ci się w tej chwili, że czas, kiedy tak będzie, jest przekraczającym twoje wyobrażenia...


sugestia: "Wydaje ci się w tej chwili, że czas, kiedy tak będzie, przekracza twoje wyobrażenia..."

Cytat:
Podobno o był przypadek


to

Cytat:
byłaś jedną z 10%


zastanawiam się, czy zapis słowny nie byłby odpowiedniejszy

Cytat:
które doświadcza szczęścia


sugestia: "które doświadczają szczęścia"

Cytat:
I nie umiem sobie wyobrazić bardziej szczerej i gorącej modlitwy, niż to, o czym wtedy myślałam...


to zdanie warto poprawić

poza tym soczewiczko, jeśli miałabyś ochotkę, to możesz wstawić spacyjki po myślniczkach dialogowych

Tekst bardzo kobiecy, biorąc pod uwagę sposób wykonania. Db ;)
waikhru dnia 28.04.2009 14:47
Tekst mnie nie ujął. Wydaje się być wyciągnięty z kontekstu i nie umiem osadzić go w konkretnej czasoprzestrzeni. Napisany poprawnie, ale bez ikry. Być może mój odbiór spowodowany jest totalnym brakiem (na ten moment) instynktu macierzyńskiego;)


Pozdrawiam
soczewica dnia 28.04.2009 17:43
dzięki za sugestie, te spacje po myślnikach będę jeszcze długo poprawiać - tak, jak myślniki po wypowiedziach we wcześniejszych - po prostu długo tak pisałam i nie zastanawiałam się nad poprawnością, czy czytelnością. człowiek się całe życie uczy...
Anaris dnia 28.04.2009 21:18 Ocena: Dobre
Cytat:
Wstałam rano, w Schronisku i

chyba nie powinno tu być przecinka

Cytat:
Poszłam do toalety, na ten pierwszy poranny sik.

przecinek nie powinien być tutaj, tylko po słowie 'pierwszy' ;)



Mam mieszane uczucia. Z jednej strony napisane bardzo dobrze i w sumie zaciekawia. Mimo tego, że jest krótki, chciałam wiedzieć 'no co w końcu będzie dalej? Do czego to się sprowadzi?'. Strasznie się gubiłam w dialogach i to zapewne specjalnie, ale mnie troszkę irytowało.
Ale ogólnie bardzo fajne :)
SzalonaJulka dnia 29.04.2009 00:27 Ocena: Bardzo dobre
Dialog niby beznamiętny, sucha relacja, ale pod skórą kłębią się emocje. Trudno je pojąć, jeśli się ich nie zna. Staram się i trochę mnie to przerasta, ale kiedyś pewnie zrozumiem. I za ten przedsmak bdb.
MarcinD dnia 29.04.2009 08:39 Ocena: Dobre
Hmm, dwie kreski... Znam z autopsji ;). Tekst dobry, większość uwag, jakie chciałem napisać, już się pojawiły, więc nie będę powtarzał. Fajne.
ginger dnia 29.04.2009 10:14 Ocena: Dobre
Hmm... Poprawnie, ale jak dla mnie - brakuje tu emocji. Wiem, że kłębią się gdzieś tam w środku, ale... Ja ich nie poczułam. Może dlatego, że te dwie kreski są mi zupełnie obce...?
Sumując poprawność i moje odczucia - wychodzi dobry ;)
soczewica dnia 29.04.2009 12:05
nie, ja wiem, że tam brakuje emocji, sama nie czułam zupełnie satysfakcji po napisaniu tego, właśnie z tego powodu - bo jest takie - niemoje, poprawne, ale mimo wszystko do dopracowania. raczej chciałam się upewnić, czy czytelnik też to tak odbierze...
Jack the Nipper dnia 29.04.2009 20:43 Ocena: Przeciętne
Przeczytałem. Dobrze się czyta, poprawnie jest.
O czym? Nie wiem.
To znaczy wiem, ale co z tego?
Nic.
No właśnie.
Ten dialog jest bardzo naturalny, mógł sie zdarzyć w wielu miejscach i na pewno sie zdarzył. Co jednak zyskuję, czytając go? Pomyślę nad tym, może cos mi do głowy przyjdzie.
Szuirad dnia 04.05.2009 13:55 Ocena: Bardzo dobre
Czyli, że będzie pępkowe. Może nie od razu, ale ... :)
Trudno wczuć mi się w rolę bohaterek. Jednak udało Ci sie poprzez sam dialog, w sumie krótki, nakreślić kilka bardzo emocjonalnych przeżyć, w sposób zaawoalowany, jakiś przygłuszony. Przeżyć, które zawsze pozostawiają trwały ślad.
Z tragedii i bólu wylania się nowe życie - tego nigdy nie ogarniemy. Możemy tylko to przeżywać
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty