Łk 11:9 - Athena
Proza » Obyczajowe » Łk 11:9
A A A
"Starcze, nie wiem o czym do mnie mówisz." Rzekła ona do niego. Jezus na nią spojrzał- nie pojął. "Czy Cię zawiodłem?" zapytał. Odparła, że nie. "Zaprosiłaś mnie niewiasto." Rzekł z nadzieją. Ona spojrzała, ale wzrokiem nie odnalazła Jezusa. "Gdzie jesteś?" Zapytała. Nie odpowiedział. Zniknął. Kolejny raz. W sekundę. Szybciej niż zwykle. Coraz szybciej i częściej znikał. "Jestem." Powiedział. "Gdzie byłeś?" Zapytała. Jezus usiadł na podłodze. Wyjął kartkę i począł coś notować. Nie odpowiedział. "Nie potrafimy ze sobą rozmawiać." Powiedziała z rezygnacją w głosie. Po chwili dodała. "Już Ci chyba nie zależy." Spojrzał na nią, ale tym razem się nie uśmiechnął. "Nie ja o tym decyduję niewiasto." Nie zrozumiała. Położyła się na pryczy, przykryła kołdrą i odwróciła twarzą do ściany. Jezus siedział i pisał. Zirytowała się, wstała i zaczęła krzyczeć. Krzyczała długo. Krzyczała godzinami, dniami, tygodniami, miesiącami. Krzyczała rok. Nikt nie zwrócił uwagi. Jezus zniknął i długo się nie pojawiał. Straciła nadzieję. Za kratami, odizolowana, spała na pryczy całymi dniami. W końcu się zjawił. Ona spojrzała, ale nic nie powiedziała. Jezus spuścił wzrok. "Nie chcę Cię znać Starcze." Powiedziała, ale on na nią nawet nie spojrzał. Ciągnęła dalej. "Miałeś 33 lata. Wyglądasz jakbyś miał sto. Martwisz się? Nie martw się, już prawie nikt Cię nie potrzebuje." Spojrzał z rozpaczą. Nic nie odpowiedział. Zniknął ostatni raz. Ona spuściła wzrok. Pod jej nogami leżał klucz. Klucz, którego szukała od zawsze. Podniosła go, otworzyła drzwi. Rozejrzała się wokoło, ale nie było do czego wracać. Wyszła. Przekręciła klucz w zamku, tak żeby nikt już nie mógł wejść do środka. Nie każdy bowiem, kto szuka, odnajduje...
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Athena · dnia 28.05.2009 06:59 · Czytań: 817 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 9
Komentarze
msh dnia 28.05.2009 15:12 Ocena: Bardzo dobre
całkiem niezłe. szarpany ten tekst, ale moim skromnym zdaniem bardzo dobry. w pierwszym lepiej byłoby chyba bez "ona", ale to szczegół. pozdrawiam serdecznie. msh ps nie oceniam interpunkcji i tym podobnych rzeczy, bo ja jestem kiepściutki w tych sprawach. najważniejsze, że treść do mnie dotarła. msh
Athena dnia 28.05.2009 18:41
Thx ;)
Almari dnia 28.05.2009 22:01 Ocena: Dobre
Buenas Noches ;)

Cytat:
Jezus na nią spojrzał- nie pojął.

spacja po spojrzał.

Cytat:
Szybciej niż zwykle. Coraz szybciej


2x szybciej

Cytat:
Ona spojrzała, ale nic nie powiedziała


"ona" zbędne

Cóż niezmiernie denerwowały mnie w tym tekście krótkie zdania, czasami równoważniki zdań się pojawiały. Powinnaś chyba bardziej je rozbudowywać, wtedy tekst nabrałby płynności. Treść intrygująca mimo krótkiego fragmentu. Końcówka chyba najlepsza z całości.
msh dnia 29.05.2009 10:48 Ocena: Bardzo dobre
a dlaczego autor/ka zmieniła dobry tekst? przykro mi, ale w tej chwili, oczywiście tylko moim zdaniem, jest zdecydowanie gorzej. tam tekst był szarpany przez krótkie, dosadne zdania, teraz się to rozwlokło i stało się bardziej dydaktyczne. oczywiście nie potępiam za zmiany, ale osobiście tę wersję oceniam już o dwa piętra niżej. pozdrawiam serdecznie. msh
Serina dnia 29.05.2009 16:08 Ocena: Dobre
Styl typowo biblijny. Wielość zaimków, szyk przestawny, super
Jack the Nipper dnia 29.05.2009 16:24 Ocena: Przeciętne
Zgadzam się z msh, poprzednia wersja, urywana i zacinająca się miała swój urok i przemawiała, a przynajmniej zmuszała do zastanowienia.
Ta jest jak 238746635672893 innych, podobnych.
Athena dnia 29.05.2009 19:23
Poprzednia wersja była źle wklejona. Ten text powyżej jest poprawny i myślę, że tylko taki ma sens. Ale dzięki bardzo za komenty i wasze uwagi. Pozdrawiam ;)
Sonia dnia 31.05.2009 00:02 Ocena: Dobre
Ano właśnie, miałam ten sam problem ze swoimi tekstami -> Ona, On... Zawsze znajdą się inne określenia, ale domyślam się, że tak zaplanowałaś chcąc utrzymać ten 'biblijny' charakter.
Lorelay dnia 31.05.2009 09:31 Ocena: Dobre
Na poprzednią wersję, tą ponoć niepoprawną, a lepszą, nie udało mi się zdążyć. Oceniam więc tylko to, co widzę w tej chwili.
Treść mnie zaintrygowała, zmusiła do chwili zatrzymania, zastanowienia się, refleksji. Forma jednak kuleje. Owszem, ten "biblijny" jak ro nazwała Sonia, styl wypada ciekawie. Gorzej już z interpunkcją, spójnością i lekkością. Niestety ciężko mi się to czyta.
Wniosek - przekaz ciekawy, ale nad formą popracowałabym jeszcze sporo.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty