Wodospad - Wladek
Poezja » Wiersze » Wodospad
A A A
Czułem się nie raz jak kamyk na wodospadzie, już trochę ogładzony spadłem. I nie sam nieraz patrząc tam gdzie nie można wrócić. I nie wiem czym Judym czy też Kordian, lub ten kamyk Syzyfa i to życie często brnie jak ten samotny żeglarz do brzegu Odyseusz by osiągnąć odrobinę szczęścia, radości czy zadowolenia, i tak często na krótko. I nie wiem kiedy w swej małości czy wielkości znajdę się na progu tego wodospadu znów niesiony różnymi siłami by tam stanąć w swej ciężkości gdzie to moje miejsce przypadnie nie wiedząc czy też na długo niezniszczony czy zatracony a jeszcze będę. Tu jeszcze jest przyszłość, ale tyle przyszłości, wspomnień i ta praca, gdzie sam dam radę, lub gdzie mnie ktoś będzie potrzebował i dobywał mojej stateczności by stanąć trwalej i wrastać w przyszłość bogatszy sędziwie patrzeć na to co jeszcze niezmierzone... Nie wiem nigdy jaką siłą odarty ze swej wielkości stanę, gdzieś w jakiejś budowli przysposobiony przez mistrzów na swoje stanowisko budowli by móc wytrzymywać te odpowiednie siły przewidziane przez mistrzów gdzie mnie sposobią. Ale tak też bywa, nie wielki przydatny rzucony losowi rozpaczy popłynę na następny wodospad nie wiedząc jak mogę tam być wyszkodzony i popękany już w swej małości dalej gdzieś będę i czekając dalej na swój następny los tej siły, która mnie zabierze w dalszą przyszłość. Jestem bo jestem, ale czy czuję się tak naprawdę, gdzie mógłbym stanąć w budowli trwale wkomponowany w to co świadczy o kulturze tego narodu, który tak wzrasta w to co ucieleśni się w swej całości... Czekam na mistrzów, którzy mnie może, zapotrzebują trwalej do budowli i do tego by być mniej zniszczalnym. Sam to tylko toczę się wśród innych w przepaści w przepaść. I tak boję się rozdzielenia z tego losu, który pozwalał trwać w tej budowli i czuć się szlachetnym i tam potrzebnym by nie być przez kogoś przygodnego rzucony w nurt tej rzeki, która wszystko niesie i by gdzieś, ja nie wiem, nurt rzeki, znów połączył się. I po czasie znów wzięty przez siły tej rzeki na następny wodospad, może za ciężki dla mistrzów by wydobyli i chodź by ociosać na jakiś pomnik by coś oznaczać dla tych co zobaczą. Może nawet skarbem będąc to przede wszystkim jeszcze nie zauważony w pośpiechu silnego nurtu, który wszystko, krusząc niesie lub rozbija na wodospadach lub rzuca w zapomnienie gdzie cichość pozwala leżeć jeszcze w swej dzikiej naturalności. Tak mogę być palony przez żar słońca i siłę mrozu, niszczony... Wiele ten nurt niesie a tak wiele ukrywa czasem odsłaniając na dłużej lub krócej. Może też widzieć swe światło gdzie nigdzie już nie dopasowany jeszcze w swych resztkach zostaje. W swoim rodzaju czynny na wodospadach, że tkwiąc stale lub chwilowo, mogę tu być nie tylko zauważony, czynny w ten sposób wyrównując siłę nurtu w tym miejscu, zmniejszać ją, zatrzymując lub z braku powodując zniekształcenie nurtu i przepuszczając te kamienie które mogły pozostać nad wodospadem... A tam pod wodospadem jeszcze w wirach obojętnie którą stroną niesiony pozostaję, lub dalej niesiony w danych brzegach nurtu dalej i dalej...
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Wladek · dnia 27.06.2009 13:24 · Czytań: 614 · Średnia ocena: 2 · Komentarzy: 6
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
Usunięty dnia 27.06.2009 13:27
Witamy na portalu :)
Po pierwsze - to nie jest poemat w sensie formalnym, zrób tutaj ładnie wersy, pomyśl nad rytmem... wtedy może będzie to odrobinę lżejsze w lekturze.
pozdrawiam
Usunięty dnia 27.06.2009 13:33 Ocena: Słabe
ten kamyk Syzyfa... gdyby to był kamyk, pewnie wsadziłby go do kieszeni...

na razie nie jestem w stanie przez to przebrnąć, proszę aby autor włączył łamanie linii inaczej nie to nie wiem o co chodzi.

serdeczności
Gaia dnia 27.06.2009 13:58 Ocena: Dobre
Podoba mi się korelacja tytułu i formy. Może płynniej :) byłoby bez interpunkcji?
Usunięty dnia 27.06.2009 14:03
ale autor ma włączone łamanie linii :rol: sprawdzałam
Usunięty dnia 27.06.2009 14:04 Ocena: Słabe
no cóż...

to nie dla mnie

serdeczności
Wladek dnia 28.06.2009 01:09
:) Już poszło więc pozostaje bez zmian. Pozdrawiam wszystkich.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
Jacek Londyn
12/04/2024 13:25
Dzień dobry, Apolonio. Podzielam opinię Darcona –… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty