Żyletka - anek_ch
Proza » Inne » Żyletka
A A A
Spojrzała na swe nadgarstki. Potem w lustro. Właśnie nacięła sobie żyletką imię byłego chłopaka, gdy do pokoju weszła jej matka.
To co działo się później było zwykłą, rodzicielską procedurą Miał idealnie wystylizowaną bródkę. Pewnie używał maszynki 3 w 1, którą ostatnio tak często reklamują, a której nazwy nie pamiętała. W przeciwieństwie do matki Beata nie zaśmiecała sobie głowy takimi szczegółami. Jako jedna z niewielu nie potrafiła odróżnić Mandaryny od Dody. Dla niej były takie same - blondyny z wielkimi piersiami które chcą zrobić karierę - jak to bywa - z różnymi tego skutkami.
Jego usta wydawały się być idealnie wykrojone i takie miękkie. Stworzone do całowania. Uśmiechnęła się. Od zawsze była romantyczką. W dzisiejszych czasach, za dużo książek i filmów jest "na topie". Wydawcy i reżyserzy dwoją się troją, by wydać, wyreżyserować najlepszy, najbardziej dochodowy produkt. Tak, ten temat jest zawsze modny. Oczywiście znajdują się tacy ludzie, którzy przekształcają słowo "miłość" w coś obrzydliwego, odrażającego, coś w sam raz dla maniaków seksualnych.
Nos idealnie prosty, nie za duży, ani też nie za mały - taki w sam raz. Od dawna Beata myślała o zmianie kształtu swojego nosa. Koszty takiego zabiegu są zbyt wygórowane, a efekty różne. Nie zdecydowała się na to. Ale zawsze gdy myślała o zmianie, przywoływała sobie sylwetkę faceta z odpadającym nosem, który, mimo, że świetnie tańczy, jest pedofilem i pośmiewiskiem całego świata.
Oczy niebieskie jak czyste morze. Dziwne, że wybrała akurat takie porównanie. Przecież nigdy tam nie była. Co innego rzeki, stawy, jeziora - to widywała często, nieraz nawet codziennie. Woda w tych zbiornikach, jej czystość zawsze pozostawiała wiele do życzenia. Gdyby nie ludzie byłoby inaczej.
Oderwała od niego wzrok. Tak, chciała jeszcze opisać jego uszy, fryzurę, kapelusz, krawat i koszulę. Poczuła się głupio. Po co ma opisywać faceta, którego nigdy nie widziała na żywo? Fakt, pozostanie faktem - był obecny w jej domu, życiu. Domownicy uwielbiali jego muzykę. Niewątpliwie ma talent wokalny, taneczny, no i oczywiście dobrą prezencję. Ale to był Justin Timberlake, ex chłopak Britney Spears - dziewczyny o której ostatnio było bardzo głośno.
Stanęła przed lustrem. Zawsze tak robiła, gdy była smutna. Oceniała swój wygląd. Nie była to nigdy ocena sprawiedliwa. Beata uważała się za osobę brzydką i ogólnie nieciekawą. Jednakże zaniżanie własnej samoocenie jest w tym kraju karalne, wiec mogła to robić tak często jak chciała. Doprowadzała się w ten sposób do rozpaczy. Wtedy mówiła sobie: Żegnajcie. Brała żyletkę i cięła się. Zawsze nosiła dużo ozdób na nadgarstkach, więc nikt nigdy nie zauważył tych ran.
Chciała się rozpłakać, nie ciąć, jednak jej oczy ciągle były suche. Nie potrafiła tego w sobie zdusić. Nie wiedziała dlaczego, ale w takich chwilach jak ta, gdy żyletka rozcinała jej skórę, chciała umrzeć. Dziś nie była skłonna podcięcia sobie żył. W końcu to piątek. Trzeba zaliczyć jakąś imprezę, wypić nieprzyzwoitą ilość alkoholu i zataczając się wrócić do domu.
Miało być inaczej. Tak jak zwykle wyszła z domu o 19. Miała iść po Martę, ale ta zadzwoniła, ze dziś nie może, ma szlaban. Beata wiedziała, że bez Marty nie warto iść. Usiadła w parku na ławce.
Nie zdarzyło się nic niezwykłego. Park był pusty, oświetlony. Żadnych meneli, porywaczy, satanistów ani przystojniaków. Znudzona Beata wróciła do domu po 21. Nie była zła. Spojrzała na swe nadgarstki. Potem w lustro. Właśnie nacięła sobie żyletką imię byłego chłopaka, gdy do pokoju weszła jej matka.
To co działo się później było zwykłą, rodzicielską procedurą. Beata przyjęła to ze spokojem. Nie zależało jej na tym, czy ktoś się dowie i jej sekreciku czy nie. Weszła w stan otępienia, choć sama nie wiedziała dlaczego.
Oczy tego chłopaka różniły się od siebie. Jedno piwne, drugie niebieskie. Zupełnie jak u pewnego aktora. To jednak nie był Wenworth Miller. Tym razem nie był to gość z plakatu.
Już od roku nie dotknęła żyletki ani innego ostrego narzędzia. Jej życie zmieniło się. Zyskała pewność siebie, przyjaciół i zdrowie psychiczne. Odzyskała samą siebie.
Stała na moście. Wpatrywała się w płynącą rzekę. Nie da się dwa razy wejść do tej samej wody. Beata stwierdziła, że jej wcześniejsze życie to egzystencja wymuszona przez świat. Myślała, że wszyscy są przeciw niej. Wcale tak nie było.
Wychyliła się. Zachwiała. Objął ją w talii. Pocałował w policzek. Uśmiechnął się. Podał rękę. Znał smak krwi, jej zapach. I tylko dzięki Beacie nie popełnił największego błędu - nie odebrał sobie życia.
Zachód słońca to piękne zjawisko. Oni wpatrywali się w nie codziennie. Zawsze razem. Było widać, że są dla siebie stworzeni. Wspólnie przetrwali najcięższe chwile. Teraz pozostaje im jedynie cieszyć się życiem.
Mówią, że miłość jest ślepa. Ja też nie widzę dobrze bez okularów, mylę ludzi. Może miłość robi właśnie tak, jak wzrok? Płata nam figle, w najmniej spodziewanym momencie naszego życia.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
anek_ch · dnia 01.08.2007 17:15 · Czytań: 856 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 7
Komentarze
Kabuki dnia 01.08.2007 18:20
Nie wiem ,czy mój umysł jest dziś przytępiony, czy po prostu chaotyczne jakieś to opowiadanie i słusznie go nie mogę strawić.
Może później przeczytam raz jeszcze... może zrozumiem ;)
anek_ch dnia 01.08.2007 19:15
stawiam na to drugie;)
MarcinD dnia 02.08.2007 12:30
Cytat:
bez Marty nie watro iść

Literówka. Poprawię zaraz, ale wpisuję dla potomnych ;).

Cytat:
Tak jak zwykle wyszła z domu o 19

Nie powinno się podawać ilości (obojętnie - czas, prędkość, odległość) w tekście posługując się cyframi.

Jak dla mnie, opowiadanie chaotyczne... Zdecydowanie chaotyczne.. I też wymagającego dłuższego trawienia ;).
anek_ch dnia 02.08.2007 15:25
ech... Tak wychodzą opowiadania pisanie w bezsenne noce;)
MarcinD dnia 03.08.2007 08:18
He he :). Wiesz, taka mała rada ;). Jak nastepnym razem napiszesz opowiadanie w bezsenną noc, niech poleży na komputerze kilka dni nieruszane, a potem zrób korektę ;). Czasem jak ja czytam swoje teksty pierwszy raz po napisaniu, to zastanawiam się, jak mogłem strzelić takie błędy :smilewinkgrin:
anek_ch dnia 07.08.2007 19:15
dzieki za rade;) dostosuje sięB)
lina_91 dnia 23.09.2007 12:28
Ja tam nic nie kumam. Nic a nic. Mogłoby być dobrze, a jest ewentualnie w porządku. Zakręcone to jakieś takie...
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty