Niebo do wynajęcia (kawałek z jednym się) - julass
Poezja » Pogranicze » Niebo do wynajęcia (kawałek z jednym się)
A A A
niebo błękitne i takie... głębokie? potrafi być bagniskiem szarym co nieprzyjazne dłonie... lecz szczęśliwie to składa iż nieczęsto się zdarza i przez większość pobytu twego niebo jest przymilnie granatowe miękko rozpływające w błękicie ocząt gdzie skryć można i schronienie odnaleźć gdy tylko będziesz strachać ciemności... wszak puste i niczym kawa czarne pokoje mnogie są monstrualnych zwierzyn co sprytnie naprężając wyczekują każdego błędu z wyobraźni i nasłuchują czy zaczniesz lęk by wyleźć i zawlec do kąta... wtedy starczy spojrzeć tobie w oczy i zatopiwszy w nich osiąść lub odpłynąć ku drugim brzegom jeziora a potem rzekami kanałami...

17 VI 1995
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
julass · dnia 24.07.2009 11:35 · Czytań: 1067 · Średnia ocena: 1,67 · Komentarzy: 16
Komentarze
Harry dnia 24.07.2009 12:20 Ocena: Słabe
Mówiąc szczerze źle mi się to czytało. Moim zdaniem pisane dziwnym stylem który mi osobiście nie leży. Dziwna trochę tematyka. Ale każdy pisze o czym chce...
Pozdrawiam sredecznie
ginger dnia 24.07.2009 12:30
Myślę, że lepiej byś zrobił, dając to do czytania poetom. Bo za mało tutaj prozy, żebym ja potrafiła zrozumieć i ocenić...
Nie ma wielkich liter, interpunkcji też prawie nie ma, zdania są kilometrowe i niezrozumiałe... Dla mnie to się po prostu nie nadaje do czytania.
Ale nie wykluczam, że ktoś o bardziej artystycznej duszy będzie wiedział, o co chodzi ;)
julass dnia 24.07.2009 12:33
to jest kawałek eksperymentalny pozbawiony "się" (oprócz jednego) a przeznaczenie trochę dla poetów jest dlategoteż znajduje się w prozie poetyckiej...
Never_Again dnia 24.07.2009 16:05 Ocena: Przeciętne
Mnie również trudno się czytało, lecz daje się tu wyczuć (przynajmniej w moim niemaniu) pewną nostalgię, co mi się osobiście podobało. Trudno jest to wszystko zrozumieć, ale tak jest już z poetami;)
Jack the Nipper dnia 25.07.2009 20:26 Ocena: Przeciętne
Cytat:
lecz bacz szczęśliwie to


bacz?

Zgłoś pretensje do administracji poezji, która uparcie i niezmiennie pakuje nam prozę poetycką do prozy, chociaż mało kto tutaj potrafi ją porządnie ocenić, zrozumieć i się zachwycić.

Moja sugestia - dodaj to jeszcze raz, tak samo tak teraz, ale jako wiersz i niech Cię tam sprawdzą, pewnie z lepszym efektem.
julass dnia 25.07.2009 23:21
na poezji mi napiszą że za bardzo prozatorskie i odeślą do prozy z powrotem:)
Szuirad dnia 28.07.2009 11:31
Jakiś nastrój tu się da wychwycić, przynajmniej po drugim czytaniu (choć przyznaję, że drugi raz przeczytałem, bo krótkie). W prozie poetyckiej dla mnie zawsze jest aktualne pytanie gdzie zaczyna się proza, kończy poezja i odwrotnie. Brak przecinków jest utrudnieniem w czytaniu a może jest to zabieg świadomy, kreujacy "białą prozę poetycką".
Unikanie "się" powoduje moim zdaniem chaos :
"zwierzyn co sprytnie naprężając wyczekują" - naprężają mięśnie, sprężynę, łuk, resor ( może trochę przeginam ? - ale to przecież poezja :)

-"będziesz strachać ciemności.." strachać. Tu nie wiem, czy bohater (nazwijmy go brzydko "podmiot, bodajże liryczny) boi się tych ciemności, czy ciemności te ma zamiar przestraszyć, nie wiem wqłasnym wyglądem, spostrzeganiem swiata ?

Widzę też, że tekst ma już swoje lata. Mam podobne przypadki. Czy dziś czujesz to samo, co chciałeś powiedzieć 14 - naście lat temu ?

Ale to wszystko z punktu widzenia kogoś, kto woli prozę i z tego punktu komentuje Twój tekst.. Nawiasem mówiąc nie zazdroszczę piszącym na pograniczu poezji i prozy :)

Nie czuję się na siłach wystawić oceny
Pozdrawiam
julass dnia 30.07.2009 01:34
powiem w sekrecie że też wolę prozę:)
Cytat:
"zwierzyn co sprytnie naprężając wyczekują" - naprężają mięśnie

właśnie tak... jak to zwierzyny (zwierzęta) w domysle moze nawet i dzikie się naprężają gotowe do ataku/skoku czy do czego tam jeszcze mozna sie gotować...

Cytat:
-"będziesz strachać ciemności.."

znaczy generalnie to Ona sie tych ciemności boi:)
strachać bo przedtem było "się bać" ale jak "się" wywaliłem to samo "bać" brzmiało głupio:)

a czy to samo czuję?
hmm.. tekścik został wymyslony siedząc w nocy po północy na krawężniku w mieście nadmorskim próbując złapać stopa żeby dostać się do domu bo pociąg się spóźniał ze 2 godziny a obok czekała dziewczyna (wcale nie moja tylko najzwyczajniej koleżanka z grupy poetyckiej) a że oczy niebieskie (chyba) miała to sie jakos pokojarzyło z czyms tam i wymyśliło reszte a potem z biegiem lat sie przekształcało troche to w te to w inną stronę aż w końcu jakis konkretny pomysł z tym "bez się" przyszedł i tyle.
przecinków nie było od początku... i tak mi już zostało...
po objaśnieniu utwory często stają się płaskie i prozaiczne.
Wasinka dnia 18.11.2010 22:57
Ech, julass, ech... ;) Czytam już któryś raz...
julass dnia 18.11.2010 23:24
a na głos też?;)
Wasinka dnia 19.11.2010 08:45
A pewnie, niech będzie i na głos ;)
I tak sobie myślę, że im dłużej czytam, tym większy urok w tej migaweczce dostrzegam. Zdania, z których wyrzucone "się" zostało, są w próżni zawieszone niejako, w niedopowiedzianych dopowiedzeniach. Hm. Niezbyt chyba jasno się wyraziłam, ale... jakoś czepiać się dziś Ciebie (tekstu) nie będę... Choć po pierwszym przeczytaniu bym to zrobiła...
A "się" celowo jedno, czy nie mogłeś odpowiednika znaleźć bezsięjowego?
julass dnia 19.11.2010 13:01
tak Ci powiem że jakbym sam tego nie napisał to też bym pewnie zjechał niemiłosiernie:)
a się chyba celowo zostawiłem... ale mogę wyrzucić... albo w inne miejsce włożyć...;)
Wasinka dnia 19.11.2010 13:11
No, proszę, jakaż samokrytyka :)
Nie pamiętasz już nawet swoich sięjowych zamysłów... Tekst staruszek... Ale gdzie włożyć i czy w ogóle, to już sam chyba wiesz najlepiej ;) O ile zamierzasz coś z tym jeszcze robić...
julass dnia 19.11.2010 13:16
mogę włożyć gdzie tylko chcesz;)
tekst przeszedł ostatnią kosmetykę półtora roku temu więc brak pamięci jest usprawiedliwiony... ale być może można to jeszcze raz napisać... w sumie dlaczego nie...
victorys dnia 03.06.2011 21:21
Moim zdaniem jest to wiersz. Nawet dobry. Po "bacz" dałbym np. "!", aby było bardziej czytelnie.
julass dnia 04.06.2011 23:33
a dziękuję za wizytację i pozytywny odbiór:)
po bacz chyba było kiedyś"że" (ale głowy bym nie dał) które zostało wykastrowane gdzieś po drodze,,,
w sumie bez sensu jest to bacz... kastrujmy:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty