La vita e bella - waikhru
Proza » Inne » La vita e bella
A A A
- Życie jest piękne, kurwa jego mać, prawda Rysiu?
- A jak! Nie ma w końcu, czym się martwić. Zawsze, cholera, jakoś się ułoży. Ale Tadek tego nie rozumiał... W sumie, to dobry z niego chłop był. Tylko strasznie nerwowy. I wódkę też lubiał popić.
- A kto teraz nie lubi? Szkoda, że akurat musiał tam wisieć ten sznurek. Jak myślisz, gdyby go tam nie było, to udusiłby ją? Pieprzone baby. Wszystko przez nie. Mówił, że jego żona puszczała się. Widział ją z sąsiadem.
- Też bym moją zabił! Tylko forsy szkoda na pogrzeb. Lepiej, żeby kobita była, tylko krótko trzymana.
- No i żarcie zawsze jest na stole. A pamiętasz, jakie były dwadzieścia lat temu? Laski jak się patrzy. A teraz tylko głowy je bolą. Zołzy!
- Masz całkowitą rację, całkowitą. A jak twój syn? Już wyszedł z kicia? Za co, to on siedział?
- Zostało mu jeszcze kilka tygodni. Pobił kogoś tam czy jakaś inna bzdura. Jak chłop, to musi umieć się bić. Stara ciągle marudzi, że to ja go tak wychowałem, ale w końcu to też jej bachor, do czorta, i taka sama jej wina!
- Do diabła z nimi wszystkimi. Po babach niczego dobrego spodziewać się nie można.
- Ty! Widzisz tę laleczkę tam? Taką to bym raz i dwa!
- Za kilka lat, będzie taka jak nasze: stara, gruba, nic jej się nie będzie podobało. A broń Panie Boże, gdzie dotknąć, wrzasku narobi na całą chatę. A potem Maryś spod dwójki pyta, co żeśmy wyrabiali.
- Mariana nadal szuka policja? Słyszałem, że poważnie narozrabiał, ale go złapać nie mogą...
- Ukrywa się w garażu, ale wiesz... Ty nic nie słyszałeś, bo inaczej ja będę miał problemy. A właśnie - widziałeś nową babkę proboszcza? Klasa! Ci mówię. Pewnie dlatego dzisiaj rano wołał o więcej na tacę. W życiu mu nie dam! Mi za dziwki nikt nie płaci... O! Już cmentarz. Droga szybko leci przy rozmowie. Patrz! Chowają kogoś. Jedyna rozrywka tu na wsi. Może kogoś się zapozna i wkręci na stypę, zawsze jest jakaś nadzieja. Każda okazja dobra do popicia.
- A jak! Jestem Polakiem - pić muszę! Złota zasada, kochanieńki. Szczególnie tutaj - w tej dziurze. Zafajdane miasto jest inne. Więcej pogrzebów. No cóż... Co zrobić. Nie zmusimy ludzi do umierania. Trzeba się cieszyć, że jeszcze się żyje w tym gównie. Śmierdząco tu, ale nikt złotych gór nie obiecywał.
- Tak, tak... Życie jest piękne, jak kurwa jego mać!

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
waikhru · dnia 17.08.2007 13:34 · Czytań: 3205 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 9
Komentarze
BB dnia 17.08.2007 22:02
"to nasze wspólne dziecko" - czyż wniosek ten nie jest aż nazbyt wysublimowany jak na mentalność owych mętów? ;) Zabrakło mi niestety uzupełnienia o stereotyp "Polak - katolik". Wtedy byłoby jeszcze bardziej smakowite.
Pomysł świetny, ale w ramach bycia konsekwentnym, uzupełniłabym tekst tak, by był lepiej doprawiony.
Piotr Knasiecki dnia 29.01.2009 23:49 Ocena: Bardzo dobre
Zasłyszane? Improwizujesz może raczej? Jeśli w grę wchodzi ta druga opcja, przyznam że zachowałaś klimat. Zerknij i Ty łaskawie na mojego autorstwa tekst, z pozoru tkwiący w podobnych realiach. Będziesz zaskoczona. Pozdrawiam. Piotr
http://www.portal-pisarski.pl/readarticle.php?article_id=4809#last
TomaszObluda dnia 25.06.2009 13:39
Cytat:
"Polak - katolik". Wtedy byłoby jeszcze bardziej smakowite.
jak to nie było? Mówili o "tacy", do kościoła, więc chodzą.

Jak bym nie wiedziła,że jednego syn, siedzie w ---kiciu---;) to by nie wiedział ile oni mają lat. Raz mówią, jak dziady, innym razem się laskami zajmują. Było o przekleństwach, w jednym z tematów, na forum. dobry przykład. Zaczynasz, od k...., kończysz na k.... - a w środku "do czorta, do diabła, zołzy, zafajdane- gdzie się tak mówi. Stare dziadki tak mówią, albo jakieś lamy na studiach. A jeśli to dziadki, to zastanowiłbm się na tą laską. Co do przesłania? No co? Życie kochanieńki ;) Życie.
waikhru dnia 25.06.2009 18:23
Wiek, który miałam w zamyśle to około pięćdziesiątki - dlatego wydaje mi się, że "do czorta, zołzy" jest całkiem prawdopodobne. Tomasz, to że "dziady" koło pięćdziesiątki to co?Na laski nie mogą popatrzeć?;)

Rozpoczęcie i zakończenie od "k..." było zamierzone, tak samo jak złagodzenie trochę w środku, żeby tekst nie był naszpikowany jednym wielkim "k...".

Komentarz sugerujący wtrącenie Polaka-katolika był najpierw, a dopiero później umieściłam to w tekście.

Pozdrawiam:)
dwa_warkocze dnia 26.06.2009 02:44
Tytuł mnie zmylił - myślałam, że nakręcono remake filmu i że recenzja będzie. Chyba ostrożnie trzeba z tytułami, które bardzo mocno kojarzą się z innymi dziełami.
TomaszObluda dnia 26.06.2009 16:04
Cytat:
Tytuł mnie zmylił - myślałam, że nakręcono remake filmu i że recenzja będzie. Chyba ostrożnie trzeba z tytułami, które bardzo mocno kojarzą się z innymi dziełami.
Jakiś pisarz kiedyś radził gdzieś. Tytuł ma zwracać uwagę. Zwrócił. To dobry tytuł.
dwa_warkocze dnia 27.06.2009 01:24
Czy ja wiem... (to odnośnie komentarza powyżej). Uwagę zwrócił, ale niekoniecznie było to pozytywne - przyszłam już najeżona (jako fanka Benigniego) kto tu sobie pozwala używać tytułu takiego samego, jakiego on użył. I tekst mi się nie spodobał podwójnie - raz jako sam tekst, dwa z powodu tytułu.
waikhru dnia 27.06.2009 10:40
Moim zdaniem ten tytuł, a właściwie wyrażenie nie jest zastrzeżone i przypisane tylko jednemu dziełu. Dając go nie miałam w ogóle na myśli filmu, tylko kontrast z treścią. Zresztą - Twoją uwagę przykuł z tego lub innego powodu, ale tekst się nie spodobał, a ktoś zajrzy z ciekawości i a nuż wyjdzie zadowolony. Dlatego nie widzę powodu, żeby go zmieniać.

Z drugiej strony rozumiem Cię, bo każdy, kto jest fanem czegoś lub kogoś kojarzy pewne rzeczy tylko z tym. I czasami może się rozczarować.

Pozdrawiam!
kokainka dnia 07.01.2010 14:55 Ocena: Bardzo dobre
klimat niesamowity , całość ciekawa, świetnie przyprawiona
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty