Olej Kujawski - baca34
Proza » Humoreska » Olej Kujawski
A A A
Olej kujawski stał na półce po lewej stronie. Nie wiem dlaczego go nie widziałem. Wielka butla z obtłuszczoną etykietą. Ciekawe czy jest drugie tłoczenie z rzepaku? Nie mogłem dosięgnąć więc przyniosłem stołeczek; "...miałam ci ja olej..".; fiu fiu fiu gwizdałem pod nosem.
Boże kto to tu umieścił ,ciężkie jak diabli i w ogóle...no ale nic to jak mówiła Basia Wołodyjowska gdy Kamieniec wyleciał w powietrze. Trzeba robić tę rybę.
Dobrze ,że to filet. Nie lubię jeść tego co się na mnie gapi nawet usmażone. Miły zapach rozchodził się po kuchni. Do rybki szykowałem sałatę ,cytrynkę i białe winko. Trzeba przyznać, że trochę dzisiaj przesadziłem. Wychodząc ze sklepu zapłaciłem tylko za cytrynę ,reszta rzeczy ukryta była w kieszeniach a ryba w rękawie. Głupio mi było muszę przyznać kiedy z rękawa wyciekała woda o zapachu rybki no ale ludzie w tramwaju przynajmniej omijali mnie z daleka i miałem miejsce siedzące. Najgorzej jednak było jak wysiadłem pod PKiN bo nagle gdy się obejrzałem siedziało za mną 10 kotów .Po 15 minutach było ich już 30.Zacząłem iść szybciej, szybciej aż w końcu bieg. Szybciej nie mogłem bo cały czas rękę trzymałem do góry żeby nie ściekało a prawą trzymałem sałatę i cytryny. Butelka z winem już dawno wpadła mi za pasek zbyt........jak dla mnie głęboko. Gdy tak biegłem za sobą słyszałem ciągłe Miaaał miaaał !!
W końcu wpadłem do bramy i dalej na klatkę schodową. Uff nareszcie w domu. Spojrzałem przez okno.
Widok był jak z horroru. Tysiące kotów siedziało i gapiło się w moje okno. Pieprzone sierściuchy !
W pewnej chwili zadzwonił telefon.
-Beni nie będę mogła dzisiaj przyjść ,cała ulica zablokowana, nikogo nie wpuszczają. Podobno jakiś głupek wabi koty. Nie gniewaj się dobrze? I położyła słuchawkę.
Nie wiedziałem co powiedzieć. Było mi bardzo smutno i przykro. Kiedy zjadłem ostatni kawałek ryby po kotach nie było już śladu. Joasia też już nigdy nie zadzwoniła .
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
baca34 · dnia 19.08.2009 08:52 · Czytań: 666 · Średnia ocena: 1,63 · Komentarzy: 8
Komentarze
Usunięty dnia 19.08.2009 09:22 Ocena: Przeciętne
Cytat:
Miaaał miaaał !!

pisze się "miau"

Interpunkcja kuleje, a nawet zaryzykowałabym stwierdzenie, że w tym tekście występuje interpunkcja szczątkowa. Sam tekst też do dopracowania. Na Twoim miejscu, rozbudowalabym tą historię, bo jest całkiem ciekawa i nawet udało Ci się mnie rozśmieszyć :)

Na razie przeciętny, w głównej mierze za interpunkcję, ale liczę na to, że popracujesz nad tym tekstem :)
sirmicho dnia 19.08.2009 09:40 Ocena: Słabe
Niestety tym razem będę bardziej srogi w ocenie. Błąd na błędzie! Przez to stado byków nie mogłem skupić się na treści, choć ta i tak nie jest porywająca.

Po kolei:

Cytat:
Boże kto to tu umieścił ,ciężkie jak diabli i w ogóle...
Dobrze ,że to filet.
sałatę ,cytrynkę
zapłaciłem tylko za cytrynę ,reszta rzeczy

To Twój trzeci tekst, w którym zwracam uwagę na to, że przed przecinkiem nie ma spacji. Spacja jest za przecinkiem!!!

Cytat:
ukryta była w kieszeniach(,) a ryba w rękawie


Cytat:
Głupio mi było muszę przyznać kiedy z rękawa wyciekała woda o zapachu rybki no ale ludzie w tramwaju przynajmniej omijali mnie z daleka i miałem miejsce siedzące

Zdanie - masakra, brakuje tam gdzieś przecinka, albo i dwóch, ale nie będę ich wskazywał. Na mój gust to zdanie wymaga napisania od nowa.

Cytat:
Najgorzej jednak było(,) jak wysiadłem pod PKiN(,) bo nagle gdy się obejrzałem siedziało za mną 10 kotów

Przecinki; bez skrótów - nie wszyscy muszą wiedzieć co to PKiN czy WZPKSiRT; "nagle" zbędne; liczby zapisuj słownie (nie tylko w tym fragmencie).

Cytat:
Zacząłem iść szybciej, szybciej(,) aż w końcu bieg

aż w końcu bieg co? Aż w końcu chód przerodził się w bieg - może tak byłoby lepiej?

Cytat:
Butelka z winem już dawno wpadła mi za pasek zbyt........jak dla mnie głęboko.

Wielokropek - też już zgłaszany w poprzednim tekście - trzy kropki, nie więcej, nie mniej. "zbyt" przesunąłbym w inne miejsce - "wpadła mi za pasek... jak dla mnie zbyt głęboko". Ogólnie w ogóle nie pasuje mi ten wielokropek tutaj.

Cytat:
Spojrzałem przez okno. Widok był jak z horroru. Tysiące kotów siedziało i gapiło się w moje okno.

Powtórzenie.

Cytat:
W pewnej chwili zadzwonił telefon.

Nie odpowiada mi tutaj sformułowanie: "w pewnej chwili". Opowieść doprowadziła nas już do jakiejś konkretnej chwili... raczej "wtedy", "nagle" bardziej by pasowało.

Niestety baca, ale to jest bardzo kiepskie :( Nie wyciągasz wniosków z poprzednio wytykanych błędów. To niedobrze.
bassooner dnia 19.08.2009 12:59 Ocena: Przeciętne
nielogiczne: bo po co trzymać rybę w rękawie w tramwaju, z dala od sklepu?

całość za mało ironiczna i śmieszna... ;-)))

aha: zbyt dużo błędów jak na taką miniaturkę... ;-(((
Hard dnia 19.08.2009 13:35 Ocena: Słabe
Nie no słabizna. Ulica zablokowana prze koty. Tysiące kotów z powodu jednej ryby. Paranoja. I jeszcze na dodatek kradzionej ryby.
Ale myślę, że będzie lepiej.:D
Jack the Nipper dnia 19.08.2009 21:46 Ocena: Przeciętne
Siódme: Nie kradnij :)
Dość zabawne. Pomysl jest, nad techniką i zwłaszcza interpunkcją musisz popracować, chyba że zalezy Ci tylko na treści a nie na formie. Wtedy smiało zakładaj bloga i pisz.
ginger dnia 20.08.2009 11:30 Ocena: Słabe
Cóż... Mnie to ani odrobinę nie rozbawiło. Nudne jak flaki z olejem, w dodatku najeżone błędami. W tym kawałku nie ma zupełnie nic, co mogłoby przyciągnąć uwagę czytelnika, zatrzymać go i przekonać do czytania kolejnych Twoich tekstów.
Ode mnie ocena najniższa...
Bardzki dnia 20.08.2009 15:26 Ocena: Słabe
Ginger ma rację, tu nie ma nic ciekawego. Dlaczego Joasia nie zadzwoniła, czyżby zabrała ze sobą wszystkie koty? No, przy takiej miłości, miłość bohatera nie miała najmniejszych szans.
Usunięty dnia 24.08.2009 03:02 Ocena: Dobre
Fabule do Hitchcock`owskiej to duuuuuuuużo brakuje.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty