Udany dzień - Abakarow
Proza » Humoreska » Udany dzień
A A A
- Dzień dobry.
- Dzień dobry.
- Czy tutaj Suicide Co. Ltd?
- Tak prosimy, prosimy. Niech pan wejdzie, śmiało.
- Ale muszę się do czegoś od razu przyznać. Nie mam żadnych pieniędzy.
- Mm, ma pan cokolwiek?
- Tylko to, co na sobie.
- Spójrzmy. Nic ciekawego. Same łachmany.
- Od dwóch lat nie mam pracy, żona mnie zostawiła, dzieci nie poznają, a Jane kopnęła w dupę dla jakiegoś grubasa z motelu. Nie mam nic. Jedyne co mi zostało, to przyjść do waszej firmy.
- Rozumiem. Nie jest pan sam. Proszę spojrzeć za okno, jaka kolejka się dziś ustawiła. To przez tę pogodę. Jak świeci słońce, to ruch mamy zdecydowanie niewielki, a proszę, wystarczy, że zacznie padać i wiać, a nie możemy poradzić sobie z natłokiem klientów. Czasami mam wrażenie, że we współczesnym świecie nie docenia się zjawiska meteopatii. No dobrze, niech pan uniesie ręce. Oj, chyba dawno nie korzystał pan z prysznica?
- Trzy tygodnie temu.
- Czuć.
- Przepraszam.
- I dobrze. Jest za co.
- Więc jak będzie ze mną? Ile w ogóle kosztuje wykonywana przez państwo usługa?
- Nic. W sensie, co łaska, ale tak całkowicie za darmo, to też nie możemy. To byłoby nie fair wobec wszystkich innych klientów, którzy czasami słono płacą za możliwość skorzystania z naszych usług.
- O! Wie pan co, mam tu w kieszeni wiersz. Sam go napisałem. Jestem pisarzem.
- Tak? Pan pokaże.
- Niech się pan nie boi, ta chusteczka nie była używana. Wymiętoliła się tak przez te długie tygodnie w mojej kieszeni.
- Tak. Tak. Ha ha... naprawdę dobre. Hi hi... ojej. No, no. Muszę przyznać, że ma pan talent. Ten wiersz jest naprawdę poruszający. Ma pan jeszcze jakieś?
- Nie. Zgubiłem resztę.
- Och, szkoda, wielka szkoda, ale przynajmniej teraz bez wyrzutów sumienia mogę pana obsłużyć. Proszę usiąść i wypełnić te papiery. Niech pan poczeka, nałożę tylko folię na fotel, proszę wybaczyć, jest nowy i dość sporo kosztował.
- Gdzie mam podpisać?
- Tu, na dole, pod pieczątką.
- Proszę, niech pan sprawdzi, czy wszystko wypełniłem prawidłowo.
- Jest pan pisarzem, nie widzę takiej potrzeby.
- W porządku. Jestem gotowy.
- Świetnie. Jakieś ostatnie życzenie? Nie, nie. Żartuję, taka usługa przewidziana jest tylko dla VIP-ów.
- Rozumiem. Co mam teraz zrobić?
- Proszę stanąć na tym narysowanym krzyżyku, tu na środku pokoju.
- Tutaj?
- Dokładnie.
- Do widzenia panu.
- Do widzenia. Było mi naprawdę miło pana poznać.
- ...
- No co jest?!
- Co się dzieje?
- Przepraszam. Chyba dźwignia się zacięła. Przepraszam najmocniej. Proszę chwilę zaczekać, zaraz zawołam naszego konserwatora. Jimmy! Jimmy! Chodź tu szybko. Ta pieprzona dźwignia się znowu zacięła. Jak mam w takich warunkach pracować?! Pan sobie wyobraża? To trzeci raz w tym tygodniu. Skandal!
- Nic nie szkodzi. Poczekam. Mam nadzieję, że uda się to naprawić.
- Tak. Proszę się nie martwić. Jimmy i jak? Co to znaczy, że sprężyna pękła. Napraw mi to w trzy migi! Nie da rady? Nie masz części na magazynie?
- Coś poważnego?
- Niestety. Będę musiał pana najserdeczniej przeprosić, ale z przyczyn od nas niezależnych będziemy musieli przełożyć wykonie naszej usługi. Niechże pan nam wybaczy.
- Szkoda.
- Oczywiście zwrócimy wszystko to, co pan nam zapłacił. Oto pana wiersz.
- Niech go pan zatrzyma jako przedpłatę.
- Nie mogę pobierać przedpłat. Procedury.
- Więc przyjmie ode mnie, jako prezent.
- Nie kochany, ustawa antykorupcyjna. Nie mogę.
- W porządku.
- Proszę.
- Co to?
- Dwadzieścia dolarów. Rekompensata od firmy za stracony czas i w ramach przeprosin.
- Dziękuję bardzo. A myślałem, że to będzie zły dzień!
- Jeszcze raz przepraszam.
- Nie ma za co. Do widzenia panu.
- Do zobaczenia. Po weekendzie powinno być już wszystko naprawione, więc zapraszam uprzejmie do nas ponownie.
- Przyjdę. Na pewno przyjdę. Dawno nie miałem tak udanego dnia!
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Abakarow · dnia 27.08.2009 08:38 · Czytań: 867 · Średnia ocena: 3,78 · Komentarzy: 13
Komentarze
sirmicho dnia 27.08.2009 09:14 Ocena: Dobre
Hehe. Zabawne, lekkie, i z przesłaniem. Podobało mi się. Ale co to za czasy, że za własną śmierć trzeba jeszcze zapłacić. Materializm w najczystszej postaci.

Cytat:
- Rozumiem. Co ma teraz zrobić?

mam

Cytat:
- Dowidzenia panu.

Oj. Do widzenia. Oddzielnie. Do poprawki w kilku miejscach.
Jack the Nipper dnia 27.08.2009 09:23 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
usługa wykonywana przez państwo?


wykonywana przez państwo usługa?

Cytat:
Dowidzenia panu.
- Dowidzenia.


Do widzenia - chyba że robisz ten bład celowo, jako podkreslenie szybkich wypowiedzi? Coś jak "czypińdzisiąt"?

To "dowidzenia" zresztą trochę nie pasuje w sytuacji z jaką maja do czynienia - klient może i mógłby tak powiedzieć, ale profesjonalny usługodawca nie powinien ;) "Widzenia" już przecież miało nie być :)

A całość bardzo zgrabna, lekka i mimo dośc tragicznego tematu zabawna. Przytyk do eutanazji? ;)
Abakarow dnia 27.08.2009 09:30
z tym "do widzenia" razem to najzwyklejszy błąd na świecie - poprawione....natomiast co do użycia tego sformułowania nad zapadnią - po pierwsze to procedury określają sposób rozmowy z klientem (a procedury jak wiadomo nie zawsze są mądre), a po drugie niektórzy wierzą, że po śmierci będzie drugie życie GdzieśTamNiewiadomoGdzie stąd użycie sformułowania "Do widzenia".
dziękuję za komentarze
milla dnia 27.08.2009 09:34 Ocena: Bardzo dobre
:) dobre na początek dnia. same dialogi, a jak się przyjemnie czytało. absurdzik trochę jak z M Pythona normlanie:) dziękuję
bury_wilk dnia 27.08.2009 09:39 Ocena: Bardzo dobre
Naprawdę fajny tekścik. Jest kilka małych zgrzytów, ale wskazano powyżej, więc się nie powtarzam. Świetny pomysł, przewrotnie poprowadzony... no generalnie poprawił mi się nastrój :)
waikhru dnia 27.08.2009 13:25 Ocena: Bardzo dobre
Bardzo przewrotnie i to mi się podoba. Sugerowałabym wmontować gdzieś jakiś opis, żeby przełamać dialog, ale wiem, że prac nie zmieniasz, więc nie będę się nad tym rozwodzić:) No i dobrze by było, w którymś momencie zgrabnie wpleść, kto co mówi, bo jak zwykle blondynka się gubi:bigrazz:

Ode mnie: BDB z minusem, żeby nie było, że daję Tobie same czyste, dobre oceny:D
Abakarow dnia 27.08.2009 14:41
dziękuję wszystkim za komentarze i oceny. Cieszę się, że mogłem czytelnikom trochę nastrój poprawić :)
ginger dnia 27.08.2009 20:46 Ocena: Dobre
Dość zabawne, ale bez fajerwerków. Nieźle operujesz dialogiem, praktycznie nie potrzeba opisów, bo i tak wszystko jest jasne.
Hmm... Podobało mi się, jednak brakuje czegoś, przez co tekst zapadłby mi w pamięć. Jutro o nim zapomnę - niestety.
Abakarow dnia 27.08.2009 20:57
mogę wysłać PW aby się przypomnieć :p dzięki za czytanie...zastanawiałem się czy w drugim etapie nie wpleść tu opisów itp...ale chyba nie potrzeba...
Miladora dnia 27.08.2009 21:18 Ocena: Bardzo dobre
Zabawne... witaj, Abakarow... :D
- To przez tą pogodę. - tę pogodę
- Jak świeci słońce(,) to ruch mamy
- nie odwiedzał pan prysznicu? - sugeruję "nie korzystał pan z prysznica"
- Jestem pisarzem. - jeżeli wiersz, to sugeruję "poetą"
- Ha ha...naprawdę dobre. Hi hi...ojej. - spacje dodaj po wielokropkach
- niech pan sprawdzi(,) czy wszystko wypełniłem
- Napraw mi to w trzy migi! - w trymiga
- Więc przyjmie ode mnie, jako prezent. - Więc niech go pan przyjmie ode mnie...
Rzeczywiście lekkie, z przymrużeniem oka... szczyptą ironii... tylko końcówka jakby mniej udana, jakby trochę sztuczna...
bdb z minusikiem ;)
Abakarow dnia 27.08.2009 21:25
jak wszyscy czekają na Ciebie, tak i ja czekałem...dziękuję..poprawki jutro wprowadzę bo dziś procenty nie pozwolą :p
Bardzki dnia 27.08.2009 22:09 Ocena: Bardzo dobre
Bardzo dobre. To opowiadanie jest jak sprężynka w dziecinnej zabawce. Najpierw się nakręca. Po napotkaniu oporu (uszkodzona dźwignia) rozkręca się do punktu wyjścia. Nawet proporcje tekstu są zachowane. Ładnie grająca mała pozytywka.
TomaszObluda dnia 29.08.2009 09:56 Ocena: Bardzo dobre
Nie wiem co myśleć. Niby wszystko jest tak jak powinno być, a czegoś brak. Jakiejś iskry.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty