O Muzie - wierszokleta
Proza » Humoreska » O Muzie
A A A
O Muzie
Cholerna muza znowu gdzieś uciekła. Piję kolejną kawę, pety wysypują się z popielniczki a jej nie ma. Wieczorem zdawało się, że tylko wezmę długopis, a ona jak mnie natchnie, jak nie wbije we mnie pazurów, weny oczywiście. Już nawet przygotowałem ryzę papieru i maść na obolałą rękę.
I co? ano g… - znaczy nic, znów ta, (dobrze, że kulturę wyssałem z mlekiem matki więc przemilczę), zrobiła mnie na szaro. Zresztą może na biało - jak kolor pustej kartki. Dochodzi czwarta rano a ja nie dość, że jestem w dupie, w szczerym polu chciałem powiedzieć, z pisaniem, to znowu będę spał w robocie na stojąco. Taak, niech mnie wywalą z pracy, ciekawym, co będziesz jadła kretynko? Ale dobrze, jak tak to tak, skończyło się babci sr…. Tym razem jej nie odpuszczę, tylko przylezie to fora ze dwora, żadnych pokrętnych tłumaczeń. To ją nauczy.
Eee, oszukuję się, jak ją znam, (a znam cholerę bardzo dobrze), wzruszy ramionami i nie będzie słuchać. Uparta jest jak osioł i strasznie wredna. Nawiasem mówiąc ciekawe, po kim tak ma. Nie daj Boże się obrazi i naprawdę wyprowadzi i gdzie ja znajdę drugą. Ostatecznie nie jest taka najgorsza.
Gdzie ona się szlaja po tym zimnie, u mnie tak ciepło, przytulnie a i w razie potrzeby znalazłoby się coś mocniejszego. Jeszcze się przeziębi albo grypy dostanie i nici z pisania, do tego lekarz, apteka, a w portfelu jak u chłopa w stodole na przednówku.
Chyba wyjdę i jej poszukam, potem zaparzę herbaty i położę ją do łóżka.
Ostatecznie będą inne noce.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wierszokleta · dnia 04.11.2009 11:09 · Czytań: 720 · Średnia ocena: 2,55 · Komentarzy: 11
Komentarze
sirmicho dnia 04.11.2009 11:16 Ocena: Przeciętne
Temat bardzo na czasie, przynajmniej jeśli o mnie chodzi. Ty złapiesz muzę i położysz ją do łózka... może to jest metoda, ja zrobiłem chyba błąd. Bo zamiast kłaść ją do łóżka, od razu chciałem ją wykorzystać. Rwała się, szamotała, próbowała uciec, ale udało mi się ją zatrzymać i wykorzystać do końca. Po tym jednym razie uciekła. Obawiam się, że może nie wrócić, ale cholera ją tam wie. Zatęskni to i wróci.

A teraz na temat tekstu. Zabawny, ale nic wielkiego. Do tego forma jest jakaś taka toporna, gramatycznie również nie wyszło najlepiej. Ale nie gustujesz w prozie, z tego co widzę, więc i błędy są rzeczą naturalną.

Cytat:
Zresztą może na biało

z resztą
Usunięty dnia 04.11.2009 11:55 Ocena: Dobre
Fajna metafora. Tylko pod koniec robią się dłużyzny jak w Sztyrlicu ;)
Deirdre dnia 04.11.2009 12:04 Ocena: Przeciętne
Ach te muzy. Niestety, niezbyt przyjemnie mi się czytało. Na tak małej przestrzeni można by jeszcze trochę poprawiać, aby tekst nabrał lekkości.
bury_wilk dnia 04.11.2009 13:11 Ocena: Dobre
Trochę topornie, trochę o czymś, co większość z nas zna nazbyt dobrze... :/ Ale w sumie, całkiem to przyjemna próbka.
Izolda dnia 04.11.2009 13:22 Ocena: Dobre
W humoresce się mieści należycie. Może troszkę za mało tętni życiem (od poety wymagam o Muzie więcej niż od przeciętnego prozaika) ale przy braku Weny wybaczam wiele.
Po harcach w alkowie niech się zrodzi Natchnienie.
Usunięty dnia 04.11.2009 13:55 Ocena: Przeciętne
Heh, ja to odebrałam, jako taki zakamuflowany list do Muzy: a może przeczyta, zlituje się i wróci ;)

A tak serio: niestety bez rewelacji. I jeszcze mi tu:
Cytat:
I co? ano g… - znaczy nic, znów ta

dużej litery brakuje.
Miladora dnia 04.11.2009 14:11 Ocena: Dobre
A mnie się spodobało i rozbawiło mnie... :D
Nieźle to skleciłeś, Wierszuś... ;)
A tu małe uwagi:
- popielniczki(,) a jej nie ma.
- I co? ano g… - I co? Skoro poniżej "dupa" napisałeś "dupa", to bądź konsekwentny i pisz wszystko - "I co? Ano gówno - ..."
- znów ta, (dobrze - bez tego przecinka, wystarczy po nawiasie
- Zresztą(,) może na biało
- czwarta rano(,) a ja nie dość
- skończyło się babci sr…. - sranie?
- tylko przylezie(,) to fora ze dwora
- ją znam, (a znam cholerę - bez tego przecinka j.w.
- Ostatecznie(,) nie jest taka
Zwracaj uwagę na powtórzenia (tak, taka...)
No i ode mnie dobry... :D
buźka, Wierszuś...
Usunięty dnia 05.11.2009 05:04 Ocena: Przeciętne
Jeśli przyczyną do napisania tego opowiadania jest frustracja, to niewątpliwie trzeba postarać się, by na nią zapanować.
Nie mogę Ci pomóc. Nie mam toporka.
Jack the Nipper dnia 06.11.2009 08:06 Ocena: Dobre
Nic odkrywczego, ale za to jakże na czasie - mam dokładnie to samo. Ciagle sie zabieram za coś, a muzy jak nie było tak nie ma.
Widocznie poszukiwania prowadze nie w tym miejscu co trzeba.
Sam tekst dobry, z takim zastrzeżeniem, ze to unikanie brzydkich wyrazów, które sie jednak wymykają, wyglada trochę sztucznie, jakby na siłę.
Skropka dnia 12.01.2010 20:00 Ocena: Dobre
Wymęczyć coś bez weny... To jest sztuka:)
Polter13 dnia 27.01.2010 18:45 Ocena: Przeciętne
Niestety tekst mnie nie rozbawił, bo powstrzymywanie od wulgaryzmów w co drugim zdaniu nie jest zbyt śmieszne. Widocznie musiałeś coś napisać.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty