Poradnik oszusta - tulipanowka
Proza » Inne » Poradnik oszusta
A A A
Na rynku poradników mój poradnik byłby tylko jednym z wielu. Cechą wyróżniającą jest wydruk na papierze toaletowym. Jak to mówią „przyjemne z pożytecznym” lub też „dwa w jednym”. Siedząc na klopie można przy okazji coś niecoś sobie poczytać.

Imię.
Spotykając się z kilkoma dziewczynami, żonami, kochankami równocześnie wcześniej, czy później nawet dobremu oszustowi mają prawo pomylić się imiona.
Co robić?
Najlepiej konsekwentnie używać ogólnie dostępnych zwrotów typu „kochanie”, „skarbie”, „myszko” itp.
Jeżeli już wypomniano nam pomyłkę w imieniu (nie daj Boże w intymnej scenerii) trzeba grzecznie przeprosić tłumacząc, że to imię starej i brzydkiej (o tych przymiotnikach należy szczególnie pamiętać!) portierki, sąsiadki, pani w mięsnym itp., ewentualnie kuzynki, siostry, córki brata itp. Idealnie by było, żeby imiona pasowały, ale jak nie – to później będziemy się tym martwić.

Informacja.
Oszust czasem coś powie, ale potem zapomina. Pech chce, że osoba akurat pamięta, to co oszust chciałby, by było zapomniane.
Co robić?
Wypierać się kilkakrotnie. Pewność siebie to podstawa. Być może osoba ustąpi tłumacząc się, że coś się jej pomyliło, albo że być może słyszała informację od kogoś innego. Ogólnie – istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoba zwątpi w swoją pamięć.
Zdarza się czasami wielce upierdliwa osoba, która upiera się, że jednak informację usłyszała od oszusta. Najlepszy sposób to udać, że się żartowało. Wtedy lepiej się przyznać, że faktycznie coś się powiedziało, ale niby to był dowcip. Ewentualnie można się przyznać, iż dla zabawy udawało się, że się nie pamięta informacji.

Dobra materialne.
Oszust mówi, że coś posiada przykładowo gitarę i przykładowo podaje, że potrafi grać. Jednak po pewnym czasie oszust zmienia zdanie twierdząc, że nie ma gitary, ani nie potrafi grać. W tym miejscu oczywiście chodzi także o sytuację odwrotną – czyli najpierw nie ma gitary, a potem ona jest. Oszustowi zarzuca się kłamstwo.
Co robić?
Najłatwiej wmawiać, że skarżący się pomylił.
Jeśli to nie wystarczy wtedy należy wyciągnąć psychologiczne armaty w stylu „Tobie chodziło o moją gitarę, a nie o mnie samego?” tudzież „Specjalnie nie mówiłem o gitarze, bo najpierw chciałem poznać osobę”.

Wiarygodność.
Oszust wielokrotnie oszukał tą samą osobę i jeszcze ta osoba złapała go na oszustwie.
Co robić?
Zdecydowanie najlepiej zająć się inną osobą, ponieważ mało prawdopodobne, by osoba wielokrotnie okłamana jeszcze ufała. A jeżeli sprawia takie wrażenie najpewniej robi to wyłącznie dla zabawy.

Zabawa.
Temat zabawy wiąże się z wiarygodnością. Otóż oszust trafia na osobę, którą bawią jego kłamstwa.
Co robić?
Żeby zabawa była lepsza oszust powinien chociaż przez czas zabawy trzymać się wymyślonych przez siebie faktów.

Resztę można poczytać sobie przy kolejnej wizycie w toalecie.
Żeby nie generować kosztów tekst nie był kontrolowany, ani korygowany. Zasadniczo i tak jest do dupy.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
tulipanowka · dnia 13.11.2009 09:38 · Czytań: 551 · Średnia ocena: 1,75 · Komentarzy: 8
Komentarze
Usunięty dnia 13.11.2009 09:49 Ocena: Słabe
Kalka poradnika Zadysty.
tulipanowka dnia 13.11.2009 16:57
nie czytałam, ale ogólnie wszystkie poradniki są kalkami kalek na wózkach inwalidzkich ;)
Usunięty dnia 13.11.2009 20:03 Ocena: Przeciętne
Cytat:
Pech chce, że osoba akurat pamięta, to co oszust chciałby, by było zapomniane.
Co robić?
Wypierać się kilkakrotnie. Pewność siebie to podstawa. Być może osoba ustąpi tłumacząc się, że coś się jej pomyliło, albo że być może słyszała informację od kogoś innego. Ogólnie – istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoba zwątpi w swoją pamięć.
Zdarza się czasami wielce upierdliwa osoba,


Za dużo osób Ci się tu zgromadziło

Cytat:
osobą, ponieważ mało prawdopodobne, by osoba


To samo.

Szczerze, słabszy od poprzednich, które czytałam. Czy czasem nie pisałaś tego na papierze dodupnym? :smilewinkgrin:
Przedstawiasz "prawdy" trochę zbyt ogólnie, nadużywasz osoby, ale nie zgodzę się jakoby była to kalka poradnika Zadysty. Tam widać, że autor zna się na rzeczy :D
Pzdr
tulipanowka dnia 13.11.2009 20:13
wydruk na papierze toaletowym i tak zapewni mi sławę oraz społeczną poczytność !!! ;)
Usunięty dnia 13.11.2009 20:17 Ocena: Przeciętne
A wiesz, że to jest niezły pomysł? Drukować takie ogólnoideowe szmatławce na papierze toaletowym... Czytelnictwo społecznie wzrośnie, a i świadomość :smilewinkgrin: !
:D
Usunięty dnia 14.11.2009 02:23 Ocena: Przeciętne
Hmmm...
Odsyłam w celu uzupełnienia o inne możliwości zaistniałych sytuacji.
ODSYŁACZ B)
tulipanowka dnia 14.11.2009 12:55
właśnie kmkmk !
za wzrost czytelnictwa wśród młodzieży rozdają nagrody !

w kuluarach mówią, że jestem czarnym koniem ;)
bassooner dnia 16.11.2009 18:36 Ocena: Przeciętne
fakt - zaduś mi się skojarzył, bo jak to w poradniku, ciężko objąć całość, nie dobijając do stu stron maszynopisu... ;-)))

słowem - po łebkach.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty