Harry (brudny zastąpimy bliskoznacznym) - orbitowanie bez cukru
Proza » Miniatura » Harry (brudny zastąpimy bliskoznacznym)
A A A

Interesuje się podróżami. Lubi wbijać paznokcie w chmury. Unoszą go wysoko. O, tak jak teraz. Bawi się chmurą i formuje z niej grubego kota, skrzydła, auto albo jej twarz.
Czasem zakłada niebieską sukienkę. Jest niebem. Ludzie zadzierają głowy. Wpatrują się w niego.
Myślą , mówią, a słowa unoszą mydlane bańki. Tęczowo połyskują w słońcu. Jakie to piękne.
Moc tkwi w słowach. Jest krawcem. Szyje zdania na miarę.
Gdyby lato nie było deszczowe, pokusiłby się o wyjazd. Jednak z braku środków, a może z lenistwa, w senne popołudnia zadowala się czytaniem, piciem wódki, pisaniem i jaraniem. Z doskoku pieprzeniem dziwek. Mało mają dla niego czasu, nie płaci wiele.
Tego wieczoru wychodzi z zatęchłego mieszkanka poszukać natchnienia.
Siedzi przy kontuarze, wlewając za kołnierz kolejną tequilę. Wchodzi czerwona sukienka, jego wzrok za nią. Jędrne piersi, włosy opadające delikatnie na ramiona. Była jego marzeniem. Poprosiła o ogień i została.
Stali się nierozłączni. Jarali, pisali, pili wódkę i czytali. Układała pióra na krawędzi łóżka równiutko. Dzień i noc. Smakował ją. Chciał, żeby była z mięsa, nie z blasku słońca.
Idzie sukienką, wolną dłonią przeciera usta. On znów rozpada się na atomy.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
orbitowanie bez cukru · dnia 27.10.2007 06:50 · Czytań: 909 · Średnia ocena: 2 · Komentarzy: 8
Komentarze
lina_91 dnia 27.10.2007 17:03 Ocena: Słabe
Tym razem nie mam wątpliwości - jestem na nie. Jak dla mnie zbyt to chaotycznie, jakbyś się naczytał/a Masłowskiej czy jak ona tam się nazywa. Takie wyrywki, zlepione w całość, niczego nie wnoszące. Momentami podobają mi się Twoje wyrażenia, ale całość nie.

Cytat:
Wchodzi czerwona sukienka, jego wzrok za nią.


Jakim cudem wzrok może wchodzić? Wiem, o co chodzi, ale - wybacz może moje czelność - najpierw mógłbyś się nauczyć pisać poprawnie gramatycznie i stylistycznie, dopiero potem eksperymentować, bo to nie jest przestępstwo, ale jakiś sens musi być.
Cytat:
Idzie sukienką

Co to znaczy?

Miejscami mógłbyś bardziej to rozwinąć, na przykład [quote]Była jego marzeniem.[quote], a potem od razu zajeżdżasz o ogniu.

A tak poza tym, to to to nie jest opowiadanie.
valdens dnia 27.10.2007 18:14 Ocena: Dobre
A ja na tak. Mam taką dziwną przypadłość, że wolę jedną ciekawostkę bardziej, choćby była słabo napisana, niż 100 poprawnych stylistycznie opowiadań bez pomysłu. Te 100 to prawdziwy spam i właśnie jak spam traktuje je mój mózg, a z tych osobliwych tekstów pozostaje mi w głowie czasem jedno zdanie, czasem trzy, ale zawsze coś.
Tu właśnie ta "wchodząca sukienka", która lince się nie podoba - mnie się podoba. Lubię minimalizm. Po co pisać, że weszła młoda, pachnąca dziewczyna, ubrana w w czerwoną sukienkę, czerwone buciki, z czerwoną torebką (i tu następuje długi opis), skoro można napisać, że "weszła czerwona sukienka" i wszystko wiadomo. Mi więcej informacji nie potrzeba. Czasem taki opis w zupełności wystarcza, zwłaszcza kiedy przyjęło się taką nowatorską formę narracji. Będę obserwować orbitowanie bez cukru
valdens dnia 27.10.2007 18:27 Ocena: Dobre
Lina_91 a czy na przykład ten fragment jest ok?
"Potem przyszła cisza. Usiadła cichutko na łóżku i objęła Benedykta ramieniem..."
Ja uważam, że tak, a Ty pewnie, że nie, bo skoro według Cibie wzrok nie może chodzić, to i konsekwentnie tym bardziej cisza nie może, prawda?
A to fragment długiego opowiadania z Fabrica Librorum, które według tamtejszych "elit" zostało oszacowane na 3 gwiazdki (czyli chyba najwyższą notę)
lina_91 dnia 27.10.2007 19:55 Ocena: Słabe
Oj, valdens, strasznie zasadniczy jesteś. Owszem, jest ok. Ja napisałam, że nie kumam, jakim cudem WZROK może wchodzić, a nie sukienka. Rozumiem wyrażenie "wchodząca sukienka", o czym byś się przekonał, gdybyś doczytał mój kom do końca.

Kochany Valdensie, a czy Ty po - o ile się nie mylę - ponad roku, który tu spędziłam, jeszcze nie zauważyłeś, że mój gust raczej jest odmienny od innych?

Orbitkę ja też będę obserwować i wierz mi, nie z chęci krytykowania. Bo są tu i pomysły, i naprawdę dobre pióro, i oryginalność. I za to - orbitowanie bez cukru - chylę czoło, bo o to dzisiaj trudno. A że nie zawsze mi się podobają Twoje ciekawostki - nie zrażaj się tym, zawsze komuś się coś nie spodoba, choćbyś pisała idealnie.
valdens dnia 27.10.2007 20:30 Ocena: Dobre
"Kochany Valdensie" :D
oh linko buźka :*
lina_91 dnia 27.10.2007 20:37 Ocena: Słabe
I znowu łapiesz za słowa, oj, Ty...
orbitowanie bez cukru dnia 28.10.2007 15:59
pozdrawiam Państwa, miłe jest, że tak krótki tekst wywołał tyle kontrowersji. dziękuję za opinie. pozdrawiam obc
Caroline dnia 31.10.2007 14:20
a ja mam podzielne zdanie: podoba mi się pomysł i w sumie samo napisanie tez jest fajne, a mimo wszystko cos mi nie pasi. Po części zgadzam sie z Liną a po czesci z Valdensem. Jedno jest pewne orbitowanie wie co robi :p
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:65
Najnowszy:wrodinam