I Runiarz [aLS] - Vulpes
Proza » Inne » I Runiarz [aLS]
A A A
W karczmie zapanowało milczenie. Jaszcze kilka sekund wcześniej ludzie grali w karty i rozmawiali nad kuflami piwa. W ciągu jednej chwili atmosfera stała się diabelnie napięta. Spowodowało ją jedno słowo: runiarz.
Bywalcy karczmy "Pod Kłem i Pazurem" nie byli zwykłymi ludźmi. Każdego z nich nazywano bohaterem lub rozbójnikiem. Jeżeli któregoś z nich nikt nie potrafił określić jednym z tych słów, to tylko ze strachu przed jego gniewem. Byli to wojownicy, magowie, alchemicy, technokraci i inni dziwacy. Ludzie zakochani w walce, mający wielkie ideały lub nierealne cele. Wszystkich ich łączyło jedno - naprawdę żyli. Znali cenę życia i jego wartość. Nie byli pospolitymi zabójcami, złodziejami, oszustami. Nie żyli z dnia na dzień jak normalni ludzie. Żyli chwilą, momentem, przygodą.
Barman - ciemnowłosy mężczyzna o brązowych oczach - nazwał siedzącego przy ladzie chłopaka runiarzem. Wszyscy znali to określenie. Każda profesja będąca wyższą sztuką miała swoje prawa i zasady. Trzeba je było poznać. Mag musiał znać się na przepływach i przemianach energii. Alchemik znał materię - związki, pierwiastki, substancje, mieszaniny. Technokrata znał się na urządzeniach, potrafił od zera zbudować działo energetyczne. Wojownik znał wszystkie tajemnice miecza i był obecny przy każdym jego przekuwaniu. Runiarz nie znał się na niczym. Używał rewolweru nie wiedząc, jak działa. Używał magicznych run nie znając się na magii. Korzystał ze znaków alchemicznych nie rozumiejąc żadnej z zasad działania tej sztuki.
Runiarz był wiecznym kłamcą.
Lecz nawet runiarz nie mógł podnieść ręki na nikogo w tym miejscu. Prowadzona przez wilkołaka i wampirzycę karczma powstała pod protekcją jednego z najsłynniejszych mistrzów w całej okolicy - Hrabiego Vulpes.
Wprawdzie nikt nie wiedział, gdzie ten magik ostatnimi czasy przebywa, ale i tak wszyscy woleli uważać. Podnieść rękę na przyjaciół kogoś, kto opanował magię, alchemię, technikę, walkę i kilka innych sztuk oznaczało pewną śmierć a czasem i coś gorszego. O tym tajemniczym magu krążyły dziwne legendy. Ponoć kiedyś skrystalizował duszę swojego wroga w mały kamień i do dziś używa tego kryształu jako źródła mocy. Krążyły plotki o jego pokrewieństwie z demonami i jednocześnie o jego wojnie z siłami ciemności. Hrabia pozbywał się wszystkich, którzy stanęli mu na drodze - to było pewne.
- Czego tu szukasz, Kłamco? - spytał ponownie wilkołak.
- Spokojnie wilku - zaśmiał się brązowowłosy chłopak zapalając papierosa. - Szukam Vulpesa.
Lupus przyjrzał mu się uważnie. Od razu go rozpoznał - nie nosił żadnego charakterystycznego przedmiotu. Magowie mieli zawsze coś, co wykrywa magię. Alchemicy mieli gdzieś na ubraniu wyrysowany krąg transmutacji. Technokraci śmierdzieli olejem napędowym i dymem. Wojownicy nosili ze sobą jakieś trofeum - kły wilków, kawałek futra. Runiarze nie noszą nic co by ich wyróżniało z tłumu. Są jak cienie.
- A czegóż chce od niego taki słabeusz? - spytał nie okazując zdumienia.
Chłopak sięgnął do kieszeni i wyciągnął spory rulon grubego papieru zabezpieczony pieczęcią i zamknięty w szklanej tubie.
- Mam list do niego.
- Dlaczego sądzisz, że wiem gdzie on jest?
Runiarz uśmiechnął się. Dmuchnął mu dymem prosto w twarz.
- Nie wiesz ale jesteś jego przyjacielem. W krytycznej sytuacji wiesz, jak się z nim skontaktować.
Lupus z trudem powstrzymywał się od rozwalenia mu łba.
- Gdybyś nie był posłańcem, rozszarpałbym cię na miejscu - warknął.
- Gdybym nie był posłańcem, wyrzuciłbyś mnie stąd bez słowa.
Lupus rozumiał. Runiarz też miał jakąś sprawę do Hrabiego. List budził w wilkołaku mieszane uczucia. Coś się zaczynało. Być może będą kłopoty. Spore kłopoty.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Vulpes · dnia 14.12.2009 09:02 · Czytań: 890 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 1
Komentarze
bury_wilk dnia 14.12.2009 11:34 Ocena: Dobre
Nierówne.
Nie bardzo mam czas, żeby sie w szczegóły zagłębiać, ale znajdą sie rzeczy do poprawienia.
Troszkę za bardzo zalatuje gierką, ale generalnie zaciekawia. Na dwoje babka wróżyła, co z tego wyjdzie. Albo pójdziesz w tandetę i oklepane motywny, albo i nie... nie podejmuję się zgadywać. Na ten fragment dam "dobry"
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty