Pożegnanie - lina_91
Proza » Obyczajowe » Pożegnanie
A A A
Podchodzi do mnie, kpiący wzrok.
-Pożegnaj się - milczę. -Twarda jesteś.
Nienawidzę. Nienawidzę tych słów. Wrze we mnie, krzyczę, błagam... Nie, nie naprawdę. Patrzę bez słów, jak wychodzi. Dopiero wtedy walę w ścianę.
Na twarzy łzy. Dlaczego?
Nie boję się śmierci.
Boję się czasu. Tego, który straciłam bezpowrotnie, bojąc się żyć, nie wiedząc, jak. Teraz poważniejszy dylemat: umieram, nie wiedząc, jak. Jak mogę wiedzieć? Ja nawet nie zdążyłam nauczyć się, jak żyć. Żyłam, pytając, na oślep, nie wierząc. Nie umiejąc.

Boję się ich rąk.

Pod ścianą kartka. Ołówek. Zostawiam ostatni już po mnie ślad. Nie zapomnijcie.


Strzał. Rozlewające się ciepło krwi. Krztuszę się. Płuca błagają o powietrze, ale ból nie pozwala oddychać. Leżę cicho, a chciałabym móc krzyczeć, przeklinać, wykrzyczeć cierpienie za tych, dla których żyłam... Podziękować.

Ale już jest za późno. Za późno, by przepraszać. Za późno, by podziękować. Za późno, by podbiec i pocałować.
Za późno nawet, żeby prosić o litość.
Czerwone łzy na podłodze. Kto płacze? Nad kim? Nade mną? Nie jestem tego warta.

Żegnajcie.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
lina_91 · dnia 04.12.2007 15:22 · Czytań: 927 · Średnia ocena: 3,5 · Komentarzy: 8
Komentarze
valdens dnia 04.12.2007 18:48 Ocena: Dobre
"Podchodzi do mnie, kpiący wzrok." - widzę ten przecinek, ale i tak jest wrażenie, że to wzrok ma nogi i chodzi. Ryzykowne zdanie, bo może rozśmieszyć w opowiadaniu, które ma być smutne. Może kropka zamiast przecinka by rozwiązała ten problem. A może nawet "kpiący wzrok." dać w nowej linii.

"-Pożegnaj się - milczę. -Twarda jesteś."--->

"-Pożegnaj się.
Milczę.
-Twarda jesteś." - tak ma być.

"Nie, nie naprawdę." - nie naprawdę? Nie rozumiem.

Podsumowanie: Początek zły, druga połowa dobra i naprawdę smutna. :(
lina_91 dnia 05.12.2007 12:48 Ocena: Bardzo dobre
'Nie, nie naprawde' to po prostu zaprzeczenie. Nie, nie blagam, nie krzycze.

Co do pierwszego zdania i dialogu, a wlasciwie monologu, to uwazam, ze sie czepiasz :p, bo pokazywalam to swojej bylej polonistce i jej tam sie bardzo podobalo. No, ale. Rozumiem.

A w ogole to mnie zadziwiles, bo po pierwsze bardzo ten tekst lubie, a poza tym uwazam, ze pierwsza czesc, z ktorej oryginalnie mial sie skladac caly tekst, jest pod pewnymi wzgledami lepsza od drugiej.No, ale nic.

Dziekuje za komentarz i pozdrawiam cieplutko
valdens dnia 05.12.2007 13:57 Ocena: Dobre
"A w ogole to mnie zadziwiles." - linka, ja Cię jeszcze nie raz zadziwię :) jeśli będziesz nalegać na moje komentarze.

Powiedziałem, co myślałem. Do głowy mi nawet nie przyszło, by się znęcać, czy "czepiać".
A jeśli chodzi o nauczycieli polskiego, to coś w tym jest. Nigdy nie mogłem się z nimi dogadać, co dobitnie potwierdza ocena mierna na maturze pisemnej :/
Znając ten fakt, możesz zdecydować, czy brać moje wytyczne pod uwagę, czy je olewać.
Szkoda, że inni się nie wypowiadają.
lina_91 dnia 05.12.2007 14:08 Ocena: Bardzo dobre
No wlasnie, szkoda :(. A na komentarze to z gory nalegam, bo dobrze jest poczytac czyjes opinie i wiedziec ewentualnie, gdzie robi sie bledy. No i prosze bardzo, mozesz mnie zadziwiac :), bedzie mi milo.

Mnie zas do glowy nie przyszlo Cie posadzic o znecanie sie. A wytycznych Twoich na pewno nie oleje, bo nawet jesli sie pod pewnymi wzgledami nie zgodze, dobrze wiedziec, co inni mysla o moich tekstach. Tak na przyszlosc to wlasnie je polecam do komentowania, pozdrawiam cieplo.
Caroline dnia 05.12.2007 19:52 Ocena: Bardzo dobre
kurczaki! Zaczynam sie denerwowac ze wiecznie musze miec takie samo zdanie jak moi poprzednicy. Ale cóż takie życie. Najzabawniejsze jest to ze w życiu jest całkiem inaczej - to ja zawsze jestem ta inna co wiecznie nie zgadza sie ze zdaniem ogółu. No ale mniejsza z tym. Fakt faktem że musze sie zgodzić z valdensem. i nie zebym miała coś do niego ale wkurzam sie po prostu ze nigdy nie mam czasu zeby skomentowac pierwsza :p

Pozdrawiam i oceniam na: Bdb :D
lina_91 dnia 05.12.2007 21:29 Ocena: Bardzo dobre
Dziękuję. I za komentarze, i za oceny :)
milla dnia 06.12.2007 14:55 Ocena: Dobre
PIerwsze wersy zabałaganione. Przerzuć może "kpiący wzrok" do drugiej linijki. NA temat drugiego wersu valdens już się wyelaborował. Zgadzam się w 100 procentach. PIerwsza część taka sobie, ale od momentu: "boję się ich rąk" zaczyna się naprawdę dobra proza. "rozlewające się ciepło krwi", błagające płuca to bardzo, bardzo dobre fragmenty.
Oceniam na 4+.
lina_91 dnia 08.10.2008 11:59 Ocena: Bardzo dobre
Strach miesza w glowie...
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:39
Najnowszy:pica-pioa