Bezimienni - Vulpes
Proza » Długie Opowiadania » Bezimienni
A A A
Orszak króla powoli posuwał się przez miasto. Deimos jechał na czarnym ogierze. Prezentował się bardzo dostojnie, przynajmniej w oczach jego gwardii. Obok władcy, nie wyprzedzając go, jechał mag w czarno-szarych ubraniach. Płaszcz ze srebrnej tkaniny niemal zlewał się z barwą jego wierzchowca. Mieszkańcy stali wzdłuż głównej ulicy ze spuszczonymi głowami. Nagle jeden z ogrów, idących pieszo, zwrócił uwagę na młodą dziewczynę. Nie stała ona razem z innymi ludźmi lecz, objuczona wiadrami i pakunkami niczym zwierzę, wlokła się jedną z bocznych uliczek. Poirytowany jej ignorancją wobec władcy skierował się do niej.
- Klękaj i podziwiaj naszego pana! - ryknął i zamachnął się pałką.
Dziewczyna z trudem uskoczyła pozostawiając swoje rzeczy. Ogr ponownie rzucił się w jej stronę.
Nagle magiczny koń zastąpił mu drogę. Lśniące, błękitne kopyta. Srebrnej maści wierzchowiec o oczach przypominających rozgwieżdżone niebo stanął dęba. Zdezorientowany wojownik upadł na ziemię. W blasku porannego słońca ujrzał cień maga w płaszczu czarnym od środka a srebrnym na zewnątrz. Przerażony skulił się na brukowanej szarym kamieniem ulicy.
- To, że oni traktowali cię jak niewolnika, nie znaczy że i ty masz nękać niewinnych - odezwał się jeździec.
Dziwna aura, która tak przeraziła ogra, zniknęła. Stał przed nim Lagopus na zwykłym, szarym koniu. Czarodziej odłączył się od orszaku.
- Lagopus - zawołał Deimos. - Weź tego durnia. Nie zostawajcie z tyłu.
- Mam małą sprawę do załatwienia - odpowiedział magik. - Dołączę potem.
Odwrócił się do wojownika.
- Masz mi się nie pokazywać do wieczora, jeżeli chcesz żyć - warknął zsiadając z konia.
Zwierzę i żołnierz szybko oddalili się w różnych kierunkach. Lagopus spojrzał na poszkodowaną.

Ubrana w wydarte łachmany szatynka patrzyła na niego dużymi, granatowymi oczami. Po chwili pochyliła się w ukłonie. Nie wstawała, choć upadła jednocześnie z ogrem.
- Dziękuję za ratunek, panie - wyszeptała.
- Kim jesteś? - spytał pomagając jej wstać.
- Córką kowala - odpowiedziała cicho.
- A twoje imię?
- Nie mam imienia.
Krótka odpowiedź zdziwiła czarownika. Pstryknął palcami, torby uniosły się ponad ziemię.
- Wody nie odzyskam - stwierdził dla przerwania ciszy.
- Dziękuję - odezwała się ponownie dziewczyna.
Jej spokój był dla Lagopusa czymś nowym. Kompletnie zbijał go z tropu. Nie miał pojęcia, co sądzić o krótkowłosej mieszczance. Chwycił pakunki, utrzymywanie ich siłą woli już go zmęczyło. Zaoferował dziewczynie towarzyszenie jej w dalszej drodze.
Pokonywali kolejne ulice zbliżając się do dolnego miasta. Wielobarwne kamienice i budynki ustąpiły miejsca niskim, drewnianym domom. Wokół pojawiało się coraz więcej biedoty, żebrającej o odrobinę chleba. Niektórzy z nich próbowali sprzedać samych siebie magowi. Nie prowadził eksperymentów na ludziach, lecz zanotował sobie w pamięci gdzie szukać 'materiałów' gdyby zaczął. Córka kowala prowadziła go przez te uliczki, pełne strachu, żalu i łez, nie okazując żadnych emocji. Nie odezwała się przez całą drogę. Gdy dotarli do kuźni, ze sporej chaty wyszedł rosły mężczyzna.
- Znowu rozlałaś wodę! - krzyknął unosząc kij.
Lagopus machnął ręką i laga wyleciała z jego ręki lądując w palenisku. Z chaty wyjrzało kilka posiniaczonych twarzy.
- Całą swoją rodzinę tak traktujesz? - spytał.
Zbyt dużo już widział. Rzadko odwiedzał tę część miasta. W sercu maga kłóciły się mieszane uczucia. Chciał uciec stąd i nigdy nie wracać. Podszept innego ducha mówił: spal, zniszcz całą tą dzielnicę i ich mieszkańców. Odpowiadał mu inny głos: daj im chleb, ocal ich. Od dawna wiedział, jakie otaczają go duchy. Wiedział też, że żaden nie ma pełnej racji.
- Nic ci do tego - odpowiedział kowal chwytając za młot. - Wynoś się.
Mag wyciągnął czarną sakiewkę. W środku były diamenty wielkości kurzych jajek.
- Może wymieniłbyś swoją córkę na kilka kamyków? - spytał niewinnym tonem.
Na widok błyszczących kryształów mężczyzna natychmiast opuścił broń.
- Ilu potrzebujesz? - spytał - Mam trzy córki i syna. Za odpowiednią cenę dam ci nawet żonę.
Gwizdnął. Jego rodzina wyszła z chaty i ustawiła się w rzędzie. Wszystkie córki patrzyły tym samym spojrzeniem - pełnym obojętności, smutku, spokoju. Starsza kobieta pokręciła głową, gdy zatrzymał na niej wzrok. Natomiast w oczach młodzieńca była nienawiść. Nie patrzył na maga, lecz na ojca. Lagopus odchrząknął lekko.
- Ruda, blondyna i szatynka idą ze mną. Ile za nie chcesz? - spytał oficjalnym tonem - Dziesięć diamentów?
- Dwadzieścia - odpowiedział kowal z uśmiechem debila na twarzy.
- Piętnaście - stwierdził mag.
- Siedemnaście - warknął zniecierpliwiony mężczyzna.
- Zgoda.
Chwycił ostrożnie czarny woreczek. Wyciągnął jeden diament a resztę podał kowalowi. Gdy uradowany mężczyzna pobiegł do chaty przeliczyć swoje bogactwo, Lagopus skinął na chłopca. Zaklęciem wyrył kilka słów na diamencie i schował go pod murem, oddzielającym górne miasto od dolnego. Upewnił się, że młodzieniec to widział. Gdy kowal z uśmiechem pożegnał go, gestem nakazał dziewczynom podążać za nim.

Gdy znaleźli się już w szarych ulicach górnego miasta, które było uśpione południowym słońcem. Odezwał się do nowo zakupionych dziewczyn.
- Jesteście wolne. W zamian chcę, żebyście dla mnie pracowały. Wiele was nauczę. Nie martwcie się o brata i matkę. Niedługo i oni będą wolni.
Uśmiechnął się złowieszczo.
- Diamenty były przeklęte. Jeżeli ktoś sprzeda człowieka za garść tych błyszczących kamieni, zamienią się one w jajka gdy tylko właściciel zaśnie. Tej samej nocy wyklują się z nich jadowite węże, które go zabiją. Diament, schowany pod murem, pozostanie pięknym kamieniem. Został on oddany biedakowi, jego klątwa została złamana.
Odpowiedziała mu cisza. Po chwili przerwała ją blondynka.
- Należało mu się. Brat będzie lepszym kowalem.
- Mam nadzieję - odpowiedział magik. - Od dziś nazywasz się Alfa, jak pierwsza litera alfabetu. Pierwsza się odezwałaś.
Nie odpowiedziała. Po chwili szeptem powtórzyła swoje imię. Nagle upadła na kolana i rozpłakała się. Ruda siostra przytuliła ją do siebie.
- Ciebie będę nazywać Omega - powiedział do niej Lagopus. - Ostatnia okazałaś jakiekolwiek uczucia.
Zwrócił się do szatynki.
- Widziałem jak uniknęłaś uderzenia ogra i jak spokojnie patrzyłaś na łzy i cierpienie innych. Od dziś jesteś Hagal. To nazwa runy zła.

Deimos nieźle się ubawił, gdy nadworny mag opowiedział mu tę historię. W dolnym mieście tej nocy było o jednego niegodziwego człowieka mniej. Matka i syn obejmowali się płacząc ze szczęścia i smutku zarazem. Młodzieniec trzymał w ręku błyszczący diament wielkości kurzego jajka. Na nim wyryte było kilka słów: "Ty jesteś Kenaz, kowal ognia".
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Vulpes · dnia 06.02.2010 10:44 · Czytań: 877 · Średnia ocena: 3,67 · Komentarzy: 8
Komentarze
Izolda dnia 06.02.2010 22:53 Ocena: Dobre
Ale się tych bez imion ostatnio namnożyło. Na początku miałam skojarzenie z Nowymi szatami cesarza (zabij mnie, a i tak się nie dowiemy dlaczego). Koncepcja nadawania imion ostatecznie do mnie przemówiła, ale jeśli to jest całość to jednak czegoś zabrakło. Nigdzie nie widzę CDN ani fragm.1 i tym jestem zawiedziona. Czegoś zabrakło. Aż się prosi na warsztat ponownie.
Vulpes dnia 07.02.2010 15:05
To miała być kontynuacja "Mrocznego Miłosierdzia"

wiem, piszę beznadziejnie
Izolda dnia 07.02.2010 21:30 Ocena: Dobre
Rozbroiłeś mnie tą odpowiedzią, aż wybrałam się przeczytać cytowane.:D
PS. Planuję brać z Ciebie przykład.
Vulpes dnia 08.02.2010 17:05
Przykład? to znaczy że będziesz pisała krótkie opowiadania w seriach, czy będziesz mówiła że piszesz beznadziejnie? :lol:
JaneE dnia 08.02.2010 20:21 Ocena: Bardzo dobre
Tak właśnie sobie pomyślałam, że to kolejny fragment Mrocznego Miłosierdzia, tyle że to chyba nie kontynuacja, a jakaś z dalszych części bo nie widzę związku między tymi fragmentami.

Generalnie, podobało mi się. Jak zwykle:) Lubię twój styl.
Izolda dnia 08.02.2010 21:55 Ocena: Dobre
I jedno i drugie. Krótkie opowiadania (powinna być taka kategoria), tylko takie zamierzam pisać, choć muszę je wrzucać do długich. A jak mi komentarze nie dopiszą, to będę Cię cytowała, jeśli pozwolisz.
A żeby nie było tak całkowitego offtopu - to imiona Alfa i Omega wybrałeś zbyt banalne.;)
Vulpes dnia 09.02.2010 17:02
Nie miałem pomysłu na imię... Edyta i Bogumiła też wydały mi się banalne :lol:

JanE - to jest i nie jest kontynuacja, powiedzmy że następne opowiadanie będzie kontynuacją pierwszego i drugiego naraz a to napisałem żeby w trzecim nie było niedomówień
Esy Floresy dnia 11.02.2010 17:09 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
Orszak króla powoli posuwał się przez miasto.


Napisałabym sunął zamiast powoli posuwał się już w samym słowie sunąć zawarta jest powolność tak mi się wydaje.

Cytat:
spal, zniszcz całą tą dzielnicę


napisałabym jednak "tę"

I trzymałabym się konsekwentnie słowa mag bo magik brzmi nieco jak sztukmistrz, a nie czarodziej. Chyba, że źle odczytuję postać;)

Ogólnie jestem rozczarowana pozytywnie tekstem, zaciekawiłeś mnie, a zwłaszcza udaną pointą. Zechcę poczytać o dalszych losach, czyli masz mnie na haczyku;) Pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:85
Najnowszy:ivonna