Prawdziwa historia Coco - ToTylkoJa
Publicystyka » Recenzje » Prawdziwa historia Coco
A A A
"Coco" Cristina Sanchez-Audrade

Sięgając po tę książkę byłam pewna, że przeczytam historię pełną mody, krawiectwa i terminologii związanej z projektowaniem ubrań. Interesują mnie biografie osób wybitnych, więc sięgnęłam po tę lekturę. Autorka miło mnie zaskoczyła. Odkąd pierwszy raz usłyszałam o Coco, wybitnej projektantce mody miałam przed oczami chudą, ciemnowłosą, utalentowaną kobietę. W trakcie czytania odkryłam Coco na nowo. Ujrzałam w niej kobietę niespełnioną jako córka i matka, nieszczęśliwą, wulgarną i agresywną. Autorka ukazała swoją bohaterkę w prawdziwym świetle. Nie cukrowała jej, ale też nie mieszała z błotem. Dzięki Cristinie Sanchez-Audrade poznałam wspaniałą kobietę z najgorszej i najlepszej strony. Zobaczyłam jej cierpienia, ataki szału, zaburzenia emocjonalne. Może właśnie dzięki temu zapałałam do niej sympatią. Nie jest już dla mnie tylko wielką projektantką, ale przede wszystkim jest kobietą. Historia napisana z pasją, lekkim piórem i wielkim zaangażowaniem, co sprawiło, że czyta się ją z wielką ciekawością i nutką współczucia. Oczekiwałam więcej o jej życiu zawodowym, ale cieszy mnie to, że mogłam poznać Coco z innej, bardzo intymnej strony. Polecam.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ToTylkoJa · dnia 28.02.2010 14:17 · Czytań: 679 · Średnia ocena: 1,6 · Komentarzy: 7
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze
Miladora dnia 28.02.2010 14:37 Ocena: Słabe
Za krótko i za mało jak na książkę mającą 300 stron. ;)
I w dodatku opowiadającej o niezwykłej kobiecie.

- Sięgając po tę książkę/sięgnęłam po tę lekturę - w tak krótkim tekście nie powinno być powtórzeń tego rodzaju.

Nic nie napisałaś o autorce książki, nic na temat Coco, o której, może się zdarzyć, ktoś nie będzie miał żadnych informacji, a nawet świadomości, że ktoś taki istniał, bo to też możliwe i to bardzo.
Niczego nie dodałaś na temat czasu i miejsca akcji tej książki.

Przepraszam, ale słaba recenzja.
Pozdrawiam... ;)
gabstone dnia 28.02.2010 15:34 Ocena: Przeciętne
Biografia Coco Chanel jest tak obszerna i tak obfitująca w fakty, że dziwę się jak udało Ci się ją streścic w tych kilku zdaniach. Szczerze mówiąc nie znalazłam w tej recenzji nic, co mogłoby mnie zachęcić do przeczytania tej ksiązki. Za mało danych, za mało informacji, wszystkiego za mało, niestety.
Bardzki dnia 28.02.2010 16:08
Czy to jest recenzja,czy krótka notka? Tyle tekstu to ja pisuję w postach.Trudno jest ocenić coś czego praktycznie nie ma.
Usunięty dnia 28.02.2010 16:54
A ja się czepnę nazwiska autorki. N stanęło do góry dnem i udaje, że jest ... U. Normalka w piśmie odręcznym, ale w druku nie uchodzi...
Szach-Mat dnia 28.02.2010 19:36 Ocena: Dobre
dobre. Krótko i na temat.

Pozdrawiam.
Nova dnia 03.03.2010 08:11 Ocena: Słabe
W pierwszym zdaniu mówisz, że spodziewałaś się historii mody, a z drugiego wynika, że sięgnęłaś po kśiążkę, ponieważ interesują Cię biografie. Widzisz brak spójności? / tym bardziej, że jeszcze "nie wiadomo", kto to jest Coco./
A może przestawić kolejność:
książka Cię zainteresowała, bo lubisz życiorysy, ale liczyłaś się z nawałem informacji dot. mody, ponieważ ... i tu możesz przemycić coś o Coco np. ... Coco Gabriel Bohneur /1883-1971/ znana nie tylko jako twórczyni, do dziś sławnego perfumu "Chanel Nr.5", ale przede wszystkim jako projektantka, która zrewolucjonizowała świat mody, uwalniając kobietę z "uścisku gorsetu";), skróciła długość spódnic i włosów, aż w końcu wykreowała tzw. "małą czarną".

"... odkryłam Coco na nowo."
Tu mogłabyś wstawić:
Zamiast silnej businesswoman, jednej z najbardziej wpływowych osób XX wieku, ujrzałam kobietę niespełnioną...

"wulgarną i agresywną"
Tu wprowadziłabym bądź krótkie wyjaśnienie/uzupełnienie, bądź coś w rodzaju:
... a nawet zdolną do wulgarności i agresji.

"Autorka ukazała swoją bohaterkę w prawdziwym świetle."
Tyle "prawd" ile biografii, wieć może albo pominąć to zdanie, albo użyć : w autentycznym świetle

Cukrowała/mieszała z błotem
Zastąp zręczniejszym sformułowaniem

z wielkim zaangażowaniem/z wielką ciekawością 2x wielki

Pisząc rezenzję, wyjdź z założenia, że czytelnik "nic nie wie". :)
Indianeczka dnia 16.03.2010 07:43 Ocena: Słabe
Raczej to jest zajawka do umieszczenia w gazecie. :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty