Zraniony bez-miłością - Max Kasiewicz
Proza » Obyczajowe » Zraniony bez-miłością
A A A
Było gorące lato. Siedział w domu i patrzył przez okno. Wszystko wydawało mu się czerwone, wszystko wydawało mu się, jakby żyło. Wszystko tętniło życiem. Owa czerwień przypominała mu kolor miłości...
Żyją ptaki, żyją drzewa- tylko ludzie wciąż wegetują, bo nie potrafią żyć. Życie ? Czym ty jesteś, życie. Pięc liter tworzące wyraz, który pisze się z małej litery, bo na powagę nie zasługuje. Życie jest tylko życiem - wszystko zależy od miłości... A czym ty z kolei jesteś, miłości...? Prostym, zwykłym niezwykłym uczuciem, bez którego życia nie ma, ale - gdy jesteś - życia mamy w obfitości? Mało tego, jesli jesteś, miłości, życiem nawet można się dzielic, życie w innych wlewać, lecz jeśli cię nie ma- czymże się podzielić...? Gdy nie ma miłości, podzielić można się tylko bólem, podzielić się można tylko pustką...
A może jesteś, miłości, kolejnym wyrazem, sklejeniem kilku liter, piszących cię z małej litery, bo świat zapomniał o tobie?!

Refleksję przerwało mu pukanie do drzwi. Nie chciał oderwać się od podziwiania pozłacanych blaskiem słońca kwiatów, otulonych ciepłem drzew, jednak pukanie powtórzyło się. Podniósł się z krzesła. Podszedł do drzwi, lecz nie otworzył. Poczekał chwilę, lecz pukanie nie powtórzyło się. Z ciekawości otworzył drzwi: nie dlatego, by zobaczyć, kto to był, lecz by sprawdzić, czy nikogo już nie ma. Rozejrzał się: nie zobaczył nic specjalnego. Na ziemi leżała kartka papieru - biała. Podniósł ją i odwrócił na drugą stronę. Przeczytał:
"Witaj, tu miłość! Pukałam, ale nie otworzyłeś. Czekałeś na mnie tyle czasu, a nie otworzyłeś, gdy w k o ń c u przyszłam. Przez to dalej będziesz myślał, że jestem najgorsza. Nie, myślę, że nie jestem - po prostu: "czasami głaszczę, a czasem dam po pysku". Napisałeś do mnie wiersz. Oskarżyłeś, że to ja ciebie zraniłam, a właściwie fakt, że mnie nie było. Mylisz się, ja jestem wszędzie, tylko trzeba umieć mnie znaleźć i trzeba umieć mnie dać. Bo sama miłość nic nie zrobi- potrzebne jest ludzkie serce.
Żegnaj..."
Nie do końca zrozumiał te słowa. Wydawały mu się bardzo chaotyczne. Usiadł na krześle, spojrzał w stronę słońca, zamknął oczy. Po chwili przeczytał jeszcze raz. Zaczął myśleć...
Po dłuższej chwili znów usłyszał pukanie. Podniósł się szybko z radością, pobiegł do drzwi i otworzył... Pomyślał, że miłość....
Tym razem do drzwi jego serca znów zapukał smutek. Otworzył mu z radością, bo to był jak dotąd jedyny gość, częsty gość, który od czasu do czasu zapukał... Zaprosił go, usiedli... i znów serce smutkiem wypełnione.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Max Kasiewicz · dnia 06.03.2010 07:35 · Czytań: 976 · Średnia ocena: 1,75 · Komentarzy: 5
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
Jack the Nipper dnia 06.03.2010 09:55 Ocena: Przeciętne
Cytat:
Pięc liter tworzące


Pięć

Cytat:
jesli jesteś, miłości,


jeśli

Cytat:
się od podziwiania pozłacanych blaskiem słońca kwiatów, otulonych ciepłem drzew, jednak pukanie powtórzyło się. Podniósł się z krzesła. Podszedł do drzwi, lecz nie otworzył. Poczekał chwilę, lecz pukanie nie powtórzyło się.


4 x się

Cytat:
pysku". Napisałeś


dlaczego tu jest cudzysłów?

Jeśli chodzi o te refleksje o miłości, to święty Paweł zrobił to jednak lepiej.
Motyw z tym, że ktoś puka, a sie mu nie otwiera - oklepany. Ja mam tak samo z z sąsiadem, pozyczył 50 PLN i czasami dzwoni do drzwi. Nie otwieram, bo nie wiem czy chce mi oddać te 5 dych czy pożyczyć następne...
Elwira dnia 06.03.2010 10:23 Ocena: Słabe
Cytat:
wydawało mu się, jakby żyło. Wszystko tętniło życiem.


masło maślane, jakby jeszcze wszystko ożyło, to należałoby je maślanką polać...
Cytat:
Owa czerwień przypominała mu kolor miłości...

banalna ta czerwień jako kolor miłości, mogłeś wymyślić coś mądrzejszego

Cytat:
Pięc liter tworzące wyraz,

pięć, tworzących

Cytat:
pisze się z małej litery, bo na powagę nie zasługuje.


zasady ortograficzne nie mają nic wspólnego z powagą

Cytat:
piszących cię z małej litery, bo świat zapomniał o tobie?!

znowu niedorzeczne tłumaczenie zasad, mama też piszemy małą literą

Chaos tego tekst mnie przerósł. Uporządkuj myśli a później je zapisz.

Jest wiersz Twardowskiego "nie płacz" myślę, że na nim się opierałeś, ale wyszła parodia. Do tego kiepsko zapisana.

Pozdrawiam.
Usunięty dnia 06.03.2010 10:46 Ocena: Dobre
Popraw te okropne powtórzenia, rozczesz trochę "kołtuny Chaosu" ... ;)

Też się czasem zastanawiam, czy Miłość nie sprowadza się do słowa, kilku liter. Nie jest źle, jest uczuciowo, bohater myśli, a to już dobry początek.
Usunięty dnia 06.03.2010 11:36 Ocena: Słabe
Patos, naiwność, Chaos. Daję Ci góra szesnaście lat. Uwierz mi, to co tu piszesz, to pikuś. Zdążysz się jeszcze naprawdę rozczarować.
Berserkerka dnia 07.03.2010 10:07
Zgodzę się z tym, że kiepsko napisane, ale podoba mi się sam pomysł: wprowadzenie miłości i smutku jako postaci. Sama kiedyś zrobiłam coś podobnego. Niestety stylem i brakiem oryginalnych myśli w tekście trochę pomysł popsułeś. Pracuj dalej nad warsztatem, zanim wrzucisz na PP daj komuś do przeczytania i sam przeczytaj kilka razy. Powodzenia:)
Bez oceny
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty