Bankiet w Towarzystwie Przyjaciół Zwierząt - Szach-Mat
Proza » Miniatura » Bankiet w Towarzystwie Przyjaciół Zwierząt
A A A
Nie wiem jak to się stało, ale w zeszły piątek wylądowałem na przyjęciu w Towarzystwie Przyjaciół Zwierząt. Na suto zastawionych stołach stały półmiski z sałatkami, siekane kartofle oraz moc innych warzywnych wiktuałów. Po sali kręciło się wielu dostojników, którzy z wymalowanym na twarzy zatroskaniem rozprawiali o pieskim żywocie zwierząt. Gdy oburzenie sięgnęło zenitu, na mównicę wstąpił Pan Prezes i powiedział:
- Chciałbym ogłosić, że w bieżącym roku nasze Towarzystwo uratowało pingwina, trzy sroki oraz zająca-kalekę. Nosimy się również z zamiarem objęcia honorowego patronatu nad projektem ochrony ślimaka podhalańskiego. Pragnę wszystkich zapewnić, że nie spoczniemy, póki nie osiągniemy wyznaczonego celu!
Stojąca obok mnie żona ministra zalała się łzami i dygocącą ze współczucia dłonią wrzuciła do skrzyneczki monetę. Podobnie uczynili pozostali i z lubością zaczęli podtykać nosy pod obiektywy fotoreporterów. Gdy dziennikarska brać schowała aparaty, całe towarzystwo rzuciło się do stołów. I wtedy stało się coś, co zmroziłoby nawet pingwina! Dystyngowany kelner wniósł do sali półmisek z dziczyzną, a jego koledzy po fachu zaczęli ustawiać na stole porcje kawioru. Oburzony takim obrotem sprawy, podszedłem do Pana Prezesa i wydukałem:
- Ale jak to? Przecież to są zwierzęta!
- Proszę pana - Pan Prezes objął mnie ramieniem - łoś sam jest sobie winien, ponieważ nie zauważył samochodu mojej żony. A co do kawioru - zrobił uczoną minę - to przecież nie jest nawet ryba!
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Szach-Mat · dnia 25.03.2010 10:18 · Czytań: 953 · Średnia ocena: 2,45 · Komentarzy: 24
Komentarze
Usunięty dnia 25.03.2010 12:35 Ocena: Przeciętne
To jest kolejne Twoje opowiadanie oparte na zużytych stereotypach. Jakbyś miał czternaście lat i dopiero poznawał świat. Chcesz krzyczeć, to krzycz głośniej, takim słabym głosikiem niczego nie wskórasz.
Szach-Mat dnia 25.03.2010 13:08
Oke_Mani,


miałem wrażenie, że łączy nas umowa dżentelmeńska. Czyżbym się pomylił?
Usunięty dnia 25.03.2010 13:10 Ocena: Bardzo dobre
jakaś Ty sfrustrowana, Oke_Mani! Myślisz, że masz zauważalny głos pisząc niedorozwinięte teksty z dużą ilością wulgaryzmów?

Napisz lepiej od Szacha, a wtedy bredź.
Elwira dnia 25.03.2010 13:16 Ocena: Przeciętne
A dlaczego pan prezes jest wielką literą, a żona ministra i prezesa - małą?

Wiesz, jakoś mnie to nie urzekło. Ok, wiem, co chciałeś przekazać, ale mnie tu brak jakiegoś kopa, wstrząsu, czegoś, co każe otworzyć ze zdziwienia usta albo paść ze śmiechu. Tu jest drętwo i przewidywalnie.

Pozdrawiam.
Elwira dnia 25.03.2010 13:21 Ocena: Przeciętne
Owsianko, komentujemy teksty, a nie komentarze. Zapraszam do lektury Regulaminu.
Usunięty dnia 25.03.2010 13:21 Ocena: Przeciętne
Umowa dżentelmeńska? Ja nie jestem dżentelmenem, to po pierwsze. Po drugie, nie ma tu żadnych "pyskówek", jak ładnie określiłeś moje wypowiedzi. Po trzecie, pod którymś z tekstów zapytałam, czy mam nie komentować twoich miniatur, odpowiedziałeś, że mogę sobie pisać, co chcę, więc o co chodzi?

Dostałeś rzeczowy komentarz od strony czytelnika. Według Ciebie te bez pochwał są nie dżentelmeńskie?
Szach-Mat dnia 25.03.2010 13:31
Oke_Mani,

zacytuję jeszcze raz klasyka (bo za pierwszym razem nie zrozumiałaś, że to cytat) - Jesteś kolejną, gorzką pigułką do porannej kawy. Strawię i ciebie.

A o umowach dżentelmeńskich faktycznie nie masz bladego pojęcia.
Usunięty dnia 25.03.2010 13:35 Ocena: Przeciętne
O dżentelmeństwie nie będzie mnie uczył ktoś, kto pisze dokładnie takie same komentarze jak ja.
Usunięty dnia 25.03.2010 14:11 Ocena: Bardzo dobre
Elwira

Sprowokował mnie wulgarny tekst Oke_Mani – „Od środka”. Proszę się zapoznać, co upowszechniacie. Jaką wartość dla czytelnika ma takie nagromadzenie bluzgów? Czego ten utwór go uczy, oprócz nieumiejętności wyrażania myśli?

Krew mnie zalewa, gdy na tak dobrym portalu czytam tego rodzaju knajackie wypociny i zastanawiam się, dlaczego są publikowane. Co na to Redakcja i Jej Regulamin? Czy nie jest to obniżanie kulturotwórczej roli PP? A jeśli do tego dodam pouczające i zarozumiałe komentarze osoby piszącej w stylu literackiego chuligana, nic dziwnego, że taka była moja reakcja.
milla dnia 25.03.2010 14:19 Ocena: Przeciętne
o, pięknie. dawno nie było swarów.
to ja się odniosę li i tylko do tekstu. tm razem mnei nie ujałęś. forma jak najbardziej strawialna, ale to właściwie jedyny plus tekstu. przewidywalny od początku do końca, treść, przepraszam, banalna. poza tym, brakło czegoś, niew iem sama, co by pozwoliło uznać ten teks za przyzwoitą miniaturę.
pozdrawiam
Szach-Mat dnia 25.03.2010 14:47
OWSIANKO, Elwira, milla,


dziękuję za komentarze.


Pozdrawiam.
sirmicho dnia 25.03.2010 14:57 Ocena: Przeciętne
Ja również dołączę do grona niezadowolonych.

Przeczytałem i właściwie tyle z tego mam.
Napisane poprawnie, ale niczego więcej tu nie ma. Sucho i drętwo, niestety.
Usunięty dnia 25.03.2010 15:18 Ocena: Przeciętne
... A Tolkien plagiatował...
Szach-Mat dnia 25.03.2010 16:27
Reynevan,


?
Jack the Nipper dnia 25.03.2010 20:31 Ocena: Przeciętne
Jest przeciętnie i tylko tyle.
Na początku zaleciało mi Monty Pythonem (skecz o Stowarzyszeniu Stawiania Rzeczy Na Innych Rzeczach), ale potem poszło w oklepany temat. Szkoda, mogło być oryginalniej.

Poprzedni tekst był daleko lepszy.
Dystrykt111 dnia 25.03.2010 20:35 Ocena: Dobre
Ja oczywiście (jak zawsze) jestem pełna podziwu dla pomysłu i Twoich inspiracji Szach-Macie:) Czytywałam tu lepsze Twoje teksty, ale i ten nie jest zły:) Wręcz przeciwnie, jak dla mnie dobry, bo jednak cos przekazuje. Jest napisany poprawnie w sposób dla Ciebie charakterystyczny, z nutą ironii i przymrużenia oka, przy jednoczesnie twardej tezie:)
Co do swary... Pozostanę bez komentarza, dla tych, którzy na forum publicznym nie potrafią się zachować (wszyscy wiemy o kim mowa)... Wypadałoby pomyśleć co się sobą reprezentuje (niewiele!):)
Usunięty dnia 25.03.2010 20:41 Ocena: Dobre
Jest tu ukazana pewna śmiesznostka, gdy próbujemy walczyć z naszą mięsożerną naturą, lecz pointa nie powala...
Kawał średnich lotów.
4--------
Usunięty dnia 25.03.2010 21:23 Ocena: Przeciętne
Cytat:
Czy nie jest to obniżanie kulturotwórczej roli PP?

Ojej, to po co czytasz?

Z początku podobał mi się Eragon Paoliniego. Później cuda ratowały bohatera i rzuciłem książką o ścianę. I nie powiadam publicznie, że to jest kawał gniotu. Ojej, chyba to zrobiłem.
Szach-Mat dnia 25.03.2010 23:29
sirmicho, Jack the Nipper, Dystrykt111, kmkmk,


dziękuję za komentarze.



Pozdrawiam serdecznie.
Szach-Mat dnia 25.03.2010 23:32
Reynevan,


czy mógłbyś tak bardziej po męsku wyrazić swoje zdanie?


Pozdrawiam.
Miladora dnia 27.03.2010 01:46 Ocena: Dobre
A mnie rozbawiło nagromadzenie tych absurdów. ;)
Jeżeli nawet tekst jest i w pewien sposób banalny, bo banałem są zazwyczaj wszelkie truizmy, to jednak wyraża prawdę starą jak sam rodzaj ludzki, że człowiek, tak na dobrą sprawę niewiele się zmienia - można o jego naturze mówić w nieskończoność, a on nadal w swej głupocie będzie sądził, że jest panem świata.
I jednocześnie jego zbawcą.
Ale czasem nawet banał coś komuś potrafi uświadomić, co też bywa absurdalne, ponieważ nie lubimy czuć się śmieszni jednak. ;)
Dla mnie dobre z pozdrowieniami.
Szach-Mat dnia 28.03.2010 13:56
Miladora,


dziękuję za komentarz.


Pozdrawiam serdecznie.
ox dnia 29.03.2010 12:48 Ocena: Przeciętne
Po przeczytaniu tekstu mogę tylko powiedzieć niczym "Annoying Orange": True... True.... Po prostu w porządku.
Szach-Mat dnia 30.03.2010 10:25
ox,


dzięki za uwagi.


Pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty