Nieziemska - Speak2Me
Proza » Miniatura » Nieziemska
A A A
Spędzimy razem wieczór?
Wiem, że nigdy mi nie odmawiasz. Pytam bardziej sam siebie, i... tak, mam ochotę na twoje towarzystwo. Tylko ty i ja. Jak dwoje upajających się sobą kochanków. Chcę się tobą upajać. Uwielbiam, kiedy pieścisz moje zmysły, subtelnie, powoli, dawkujesz rozkosz w idealnie wymierzonych proporcjach. Nic nie dzieje się za wolno ani za szybko, a ja mogę zamknąć oczy i doświadczać cię całym sobą. Niewiele rzeczy na tym zepsutym świecie można nazwać doskonałymi, a ty taka jesteś. Perfekcyjna w każdym calu, w każdym najmniejszym fragmencie, nieskazitelna. Za nic w świecie nie oddałbym uczucia otaczającej i wypełniającej mnie doskonałości.

Pojawiasz się. Muskasz moje uszy, zostawiasz gorący oddech na karku. Tętno przyspiesza, po plecach przechodzą ciarki, dostaję gęsiej skórki kiedy głaszczesz moje ciało. Kochamy się przez trzynaście i pół minuty, i w tym czasie nic poza tobą nie istnieje. Wypełniasz mnie, a ja ciebie, i wiem, że gdyby nie ty, nie czułbym już nic.

Nagle znikasz i zapada cisza. Ale tylko na chwilę. Rozpoczyna się kolejny utwór.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Speak2Me · dnia 16.04.2010 10:31 · Czytań: 818 · Średnia ocena: 2,5 · Komentarzy: 10
Komentarze
Usunięty dnia 16.04.2010 10:43 Ocena: Przeciętne
Nie wiem dlaczego od razu pomyślałam, że to o piwie... :|

Nie przekonuje mnie ten tekst. Jest zbyt mocno "na siłę". Wszystko jest tu naciągane i wypada sztucznie.
Darksio dnia 16.04.2010 10:58 Ocena: Przeciętne
Cytat:
Wiem, że nigdy mi nie odmawiasz. Pytam bardziej sam siebie, i - tak, mam ochotę na Twoje towarzystwo.

Zamiast nabierać rozpędu w czytaniu naciskam od razu na hamulec, zastanawiając się o co chodzi. Moim zdaniem po "i" powinien być trzykropek.

Ja pomyślałem o muzyce i też nie wiem dlaczego. Kochać się z muzyką? Dość oryginalne. Jak dla mnie przesłodzone i zgadzam się z Oke_Mani, naciągane. Odnoszę wrażenia podobne jak przy oglądaniu kiczowatego obrazka pt. "Jeleń na rykowisku"
Elwira dnia 16.04.2010 11:10
Bardzo fajna personifikacja muzyki. Dobry pomysł, niestety wykonanie trochę szwankuje. Zabrakło tu czegoś, co by porwało, kazało uwierzyć na 100% w treść. Całość jest metaforą, ale zbyt dosłownie odniesioną do stosunków damsko-męskich. Trzeba naprawdę dużo chęci, żeby zrozumieć.
Dlaczego zaimki wielką literą? To jest list? Chyba raczej przemyślenia, dialog wewnętrzny...
Speak2Me dnia 16.04.2010 13:05
Racja, zaimki małymi.
Naciągane, przesłodzone - być może. Widać brakuje mi umiejętności, co zrobić.
Elwira, miało być bardzo dosłownie, taką właśnie miałem wizję tego tekstu. A z drugiej strony, czytając to drugi raz możemy go potraktować niemal dosłownie w kontekście muzyki.
Dzięki za komentarze, pozdrawiam.
sirmicho dnia 16.04.2010 14:21 Ocena: Dobre
Cytat:
Pytam bardziej sam siebie, i - tak, mam ochotę na twoje towarzystwo.

Cóż to za zapis?

Cytat:
Wypełniasz mnie, a ja Ciebie, i wiem, że gdyby nie ty, nie czułbym już nic.

czemu wielka litera?

Całkiem, całkiem. Na początku mnie mdliło od tej słodkości i namiętności, ale końcówka uratowała ten tekścik. Wadą jest to, że jest za krótki.

Po przeczytaniu to mi nie pasuje:
Cytat:
Jak dwoje upajających się sobą kochanków

Myślisz, że muzyka się upaja słuchaczem? Nie sądzę. Co innego, gdyby bohater grał na instrumencie, ale wydaje mi się, że on tylko odsłuchuje.
Speak2Me dnia 16.04.2010 15:22
Zapis zmieniłem.
Wielka litera skasowana, przeoczyłem ją wcześniej.
Odnośnie tego upajania - każdy odbiera muzykę na swój własny sposób, każdy w danym utworze słyszy coś innego, skoro więc muzyka nadaje formę moim emocjom a ja nadaję formę jej, to znaczy, że upajamy się sobą. Muzyka jest niczym do momentu, kiedy spotka mnie i może się mną rozkoszować, moimi emocjami. Wiem, że to nie brzmi racjonalnie, ale ja to rozumiem w ten sposób.
Pozdrawiam i dzięki za komentarz, miło że ktoś uznał tekst za dobry :)
Usunięty dnia 16.04.2010 20:01 Ocena: Przeciętne
Twoje słowa nadają formę… widokówkom, okolicznościowym kartkom i muzyce, o której piszesz. Ona nie brzmi fałszywie, jest uczciwa, jak Twój tekst, a raczej osobisty przekaz. Hm… bardzo płytki, lecz jakże ważny dla autora, który rozkoszuje się nią nazbyt intymnie w toalecie.

Ps. Proszę wybaczyć za moj jakże zrozumiały i osobisty ton komentarza.
Daniel Madej dnia 17.04.2010 02:00 Ocena: Słabe
Kicz^n, gdzie n-->oo

Dowody:

Uwielbiam, kiedy pieścisz moje zmysły, subtelnie, powoli, dawkujesz rozkosz


I tu wszystkie zdania tak wyglądają. Ubóstwo w słowach, warto trochę poczytać i przesunąć niektóre ze słownika biernego do czynnego. Tekst nie przekonuje z dwóch powodów: jak na miniaturę, to za mało zawarłaś i po drugie - słaby warsztatowo, odtwórczy.

Pozdrawiam,

kabanos
tulipanowka dnia 17.04.2010 19:11 Ocena: Świetne!
moim zdaniem świetne (uwielbiam przesadę, bo jest bezcenzuralnym zapisem emocji);
i nie wiem, dlaczego niektórym kojarzy się wszystko z muzyką? ;) ja nie znam tej perwersji ;)
Speak2Me dnia 18.04.2010 00:01
Kabanos, nie rozumiem jak można określić coś mianem kiczu tylko ze względu na kilka słów, których zresztą nie umiałbym zastąpić - i może to świadczy o mojej tępocie umysłowej, a może o tym, że te słowa zwyczajnie mi nie przeszkadzają. Sam nie wiem. W każdym razie, dzięki za szczerość.

Tulipanówka - bardzo miło widzieć tak pozytywną opinię, to pierwszy 'świetny' jaki dostałem na PP :) Dzięki

Pozdrawiam
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:42
Najnowszy:pica-pioa