W poszukiwaniu pracy - michalnarcyz
Proza » Długie Opowiadania » W poszukiwaniu pracy
A A A
Pierwszy poniedziałek kwietnia zaczął się jak inne dni, czego można się spodziewać nie mając stałego zajęcia.Opuchnięte powieki,które na widok kefiru w lodówce zaczęły świecić własnym światłem, nagle zgasły.Dzisiaj nastąpi przełom w poszukiwaniu pracy, to fakt(rodzice zagrozili mi wymeldowaniem).Dwadzieścia lat bezsensownej egzystencji w systemie, który nie potrafi zapewnić pracy młodemu człowiekowi.Społeczna obojętność przemieszana z tradycyjną polska mentalnością raczej nie przynosi nadziei na zmianę.Powiatowy Urząd Pracy czeka na kolejnego bezczelnego młokosa z pretensjami do losu.To nie do końca tak jak oni myślą."Nie chciał się kształcić, żył wieczną imprezą, a teraz oczekuje cudu w postaci dobrze płatnej pracy, najlepiej nie fizycznej".Chciałem się kształcić ale okoliczności się zmieniły.Wcale nie jestem przeciętny, przewidywalny niesystematyczny.Po prostu jestem.Lubię poezję, dużo czytam, a mimo to liceum ukończyłem z dwóją z języka polskiego.I jak kochać system, który blokuje prawdę, a podobno władze walczyły o nią z reżimem.Co z moim pokoleniem?Dzieci niczyje skazane na fart przez wysokie bezrobocie.Nie chodzi nawet o mnie jakoś się przepcham, a co z tymi którzy już popadli w bagno szarej rzeczywistości upajając się używkami, próbują zapomnieć o marzeniach, poglądach, spełnieniu.Zawsze alkohol pobudza mnie do refleksji po wytrzeźwieniu.Dobra strona kaca.Jeszcze dwie godziny na prysznic, śniadanie, papierosa i kawę.A potem czas na podbój rynku.Niech żyje kapitalizm.
Co robiłem w łazience raczej nie nadaje się do opisania(cenzura), ale dam wam radę jak poprawić źle zapowiadający się dzień:papieros z połączeniu z kawą a w tle mało obciążająca umysł muzyka.Nie jest to może esencja życia ale naprawdę pomaga.Czas wsiąść do samochodu matki i wyruszyć w trasę do centrum.Żegnajcie peryferie może wrócę do was jako człowiek z planowanym zatrudnieniem.Opisał bym drogę do centrum ale okazałość małego miasteczka w stylu Wadowic, bez stylu,gdzie stara kamienica przeplata się z kultową architekturą PRL-u,zepsuło by wam nastrój.Takie są Wadowice Wielkiego Papieża.Pozbawiając je legendy Karola Wojtyły stają się martwe.Porównałbym je do pogorzeliska biblioteki, z której pozostałe tyko jedna książka:"Bibliografia Doroty Rabczewskiej".Nie mam nic do kobiety po prostu żeruje na ludzkiej głupocie jak wielu innych.Znów odbiegłem od wątku(kac).Wracając do Urzędu Pracy też nie ma stylu, a w dodatku jest w nim dużo polaków tych typowych:chrześcijańskich fanatyków, patologicznych krytyków rzeczywistości i najgorsze kobiety heroicznie walczące o miejsce w kolejce(hard core).Dlaczego muszę to znosić w dobie intelektu, nanotechnologii i laicyzacji.Staję ramię w ramię z postkomuną.Pokój 302 ,II piętro tam poznam odpowiedź na pytanie co z wymarzonym stażem w gazecie.Nie towarzyszy temu żadna emocja,ostatnim razem odpowiedź była negatywna,tłumaczenie rodem z filmów Barei tylko na poważnie.
Pozostaje tyko liczyć na przychylność rodziców i szukać, rozpychać się łokciami i stać się jednym z tych typowych.Żal myśleć że i mnie to spotka.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
michalnarcyz · dnia 01.05.2010 09:23 · Czytań: 661 · Średnia ocena: 1 · Komentarzy: 4
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
Usunięty dnia 01.05.2010 11:12 Ocena: Słabe
Cytat:
Opuchnięte powieki,które na widok kefiru w lodówce zaczęły świecić własnym światłem

powieki zobaczyły kefir i zaczęły świecić własnym światłem?

Cytat:
Nie chciał się kształcić, żył wieczną imprezą, a teraz oczekuje cudu w postaci dobrze płatnej pracy, najlepiej nie fizycznej

zonk, z wyższym wykształceniem jest dużo trudniej znaleźć pracę niż tylko ze średnim

Po znakach interpunkcyjnych robimy spacje!!!

Przykro mi, odpuściłam sobie wytykanie błędów, bo to nie jest twór literaturopodobny, tylko tekst blogowy średnio-niskich lotów. Czy oprócz pożalenia się miałeś jakieś inne przesłanki, żeby to spisać?
Jack the Nipper dnia 01.05.2010 11:45 Ocena: Słabe
Cytat:
Pierwszy poniedziałek kwietnia zaczął się jak inne dni, czego można się spodziewać


skaczesz po czasach - odradzam ten zabieg

Cytat:
zajęcia.Opuchnięte powieki,które


po znaku interpunkcyjnym wstawiamy spację - to jest taka sama zasada jak ta, że nie pije sie ciepłego piwa...

Cytat:
w systemie, który nie potrafi zapewnić pracy młodemu człowiekowi.


jakie jest uzasadnienie dla twierdzenia, że to system ma zapewniać pracę młodemu cz. a nie młody cz. ma ją sobie zapewnić sam? Dobrze sie zastanów nad odpowiedzią i najlepiej zawrzyj ja w tekście, bo inaczej robisz z opowiadania populistyczny manifest.

Cytat:
Opisał bym drogę


opisałbym

Cytat:
w stylu Wadowic, bez stylu


w stylu - bez stylu - chciałeś zrobic ironiczna uwagę, ale nie wyszło to zgrabnie

Cytat:
zepsuło by wam


zepsułoby

Cytat:
książka:"Bibliografia Doroty Rabczewskiej".


Biografia

Cytat:
Nie mam nic do kobiety po prostu żeruje na ludzkiej głupocie jak wielu innych.


Brak uzasadnienia dla tezy - znów: populizm i schematy

Cytat:
polaków tych typowych


Polaków

Cytat:
Pozostaje tyko liczyć


tylko - ale sugeruje zamienic na "jedynie"

Bardzo słabe.
Ja rozumiem, ze można sie pożalić i ponarzekać, ale trzeba to jakoś ładnie napisać, a tutaj jest jojczenie. Operujesz hasełkami i sloganami, żadnych konkretów, żadnej wartościowej analizy przyczyn. Bierna akceptacja "bo tak ma być, a to wszystko wina Dody".
Jako wpis na www. jęczenie.forum.pl by przeszło, jesli to ma byc tekst literacki to jest do generalnego remontu.
Darksio dnia 01.05.2010 12:16
Dodam coś od siebie.
Twój tekst (dlaczego jest w dziale "Długie Opowiadania?), to niestety, żałosne refleksje skacowanego gościa, siedzącego z fajką na kiblu.
Główny bohater jest zarazem narratorem, więc czytając to, co napisał, nie dziwię się, że liceum ukończył z dwóją. I niech nie wini za to systemu, tylko samego siebie, bowiem nie wystarczy lubić poezję i przeczytać coś, aby być orłem. Tymczasem czytelnik dostał nożem po oczach, czytając Twoje, pożal się Boże, przemyślenia. Do tego winisz (wzorem nieuświadomionych malkontentów) system za swoje nieudacznictwo. Pewnie pod drzwiami powinny ustawiać się kolejki pracodawców.
Dam Ci dobrą radę: nadgoń zaległości z liceum, pomyśl nad dobrym tematem i dopiero wówczas zacznij cokolwiek pisać. W tej chwili nie masz kompletnie nic do powiedzenia, co mogłoby zainteresować czytelnika, dodatkowo katujesz go niemiłosiernie beznadziejnym stylem.
michalnarcyz dnia 02.05.2010 12:21
to nie jest moja autobiografia ale mogłaby być .Napisałem to dawno a dodałem ponieważ wydawał mi się lekki nie obciążający.A co do populizmu jest on tutaj specjalnie, należę do młodzieżówki pewnej partii i nie jestem populistą.A co do skacowanego człowieka to wystarczy się rozejrzeć w okół siebie by zobaczyć jak wiele ludzi popadło w nałogi przez niespełnienie. Póki co jestem szczęśliwy.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty