Jeanette - wojtekpochwala
Poezja » Pogranicze » Jeanette
A A A
To był zwykły dzień.
Po wyczerpujących czterech lekcjach w szkole (dwóch wf-ach, godzinie wychowawczej i PO), wróciłem do domu, podgrzałem grochówkę i delektowałem się jej smakiem przez najbliższe pół godziny. Najedzony, stwierdziłem, że zupa grochowa to nie jest to, czego w tej chwili moja dusza potrzebuje najbardziej. Dlatego też uciekłem z magicznego świata grochówki w magiczny świat muzyki – najwspanialszej sztuki z pośród wszystkich. Czasem pozwala zapomnieć, innym razem rozsadza serce. Dziś pełniła rolę mojej partnerki do snu, nikt przecież nie chce zasypiać sam. „Impossible Opening” Jana Kaczmarka to kobieta, z którą sypiam średnio cztery razy w tygodniu, obecnie jest najlepsza. Jeanette ( bo tak ma na imię) potrafi mnie i rozgrzać, i uspokoić, tak jak przystało na idealną dziewczynę. Ponadto wiem, że gdy się obudzę to wystarczy ją zawołać a ta się zjawi z powrotem by mnie uszczęśliwić. Nic dziwnego, że natychmiast zasnąłem. Spałem zaledwie piętnaście minut, gdy przyszedł do mnie sms. Uwielbiam odgłos wibracji telefonu. Do póki nie okaże się, że to kolejna oferta Plusa, jest nadzieją na to, że ktoś o mnie czasem pomyśli. Przypuszczam, że gdybym od poniedziałku do piątku, powiedzmy o 16.00 umierał a o 23.00 zmartchwystawał, to nikt, prócz mojego ojca, nie zauważałby tego. To smutne. Telefon daje mi nadzieje, że tak nie jest. Dziś nie był to Plus GSM, nie było to też tysiąc szans na wygranie mercedesa. To była Julia. Nagle Serce zaczęło mi walić niczym pierwsze bębny w piosence Flash, do tego te drżące ręce. Ledwo, co trafiłem w przycisk „otwórz”. Gdyby nie dość duża powierzchnia mojego kciuka, to kto wie, czy nie musiałbym prosić o to matki. Na ekranie telefonu wyświetlił się napis: „Będę u Ciebie za 20 min”
Pomyślałem: cudownie!! Wiedziałem, że musiało się coś stać, ale nie obchodziło mnie to. Trwałem jedynie w myśli, że zaraz Ją zobaczę. Błyskawicznie pobiegłem do łazienki przylizać grzywkę, w drodze uprzedziłem ojca o niespodziewanej wizycie oraz zmieniłem stare dresowe spodnie, na nowe dresowe spodnie. Zostało 19 i pół minuty!! Co robić? Wiem! Pobiegłem do salonu, wyciągnąłem jakąś książkę o mądrze brzmiącym tytule: „ Synapsy Ludzkiego umysłu, a konwencja miłości”- idealne, facet z taką książką w rękach na pewno robi wrażenie. Jeszcze tylko 19 minut!! Usiadłem za biurkiem, otworzyłem książkę i przez 15 minut wpatrywałem się w nią jak głupi, nie czytając ani słowa. Już chciałem wstać zerknąć przez okno, czy aby nie nadjeżdża, gdy uchyliły się drzwi mego pokoju. To była ona. Piękna jak zawsze, tylko nieco zasmucona. Widząc łezkę w Jej oku próbowałem zapytać: ”Co się stało? ”, ale ona przerwała mi, mówiąc:

-George, pamiętasz jak powiedziałeś, że gdy tylko będę chciała, zabierzesz mnie daleko stąd i zadbasz bym już nigdy się nie smuciła?
- Oczywiście, że pamiętam, cały czas to podtrzymuję.
- Jedźmy tam teraz!
Miałem ochotę zabrać ją tam natychmiast, jednak czułem, że trochę wypiła, więc powiedziałem,:
-Dobrze, ale przed tym połóżmy się na moment, jesteś teraz w szoku i nie możesz prowadzić.
Nic nie odpowiedziała, podała tylko dłoń chcąc bym ją poprowadził do łóżka. Podłożyłem jej poduszkę pod głowę i przykryłem kocem, mrużąc oczy powiedziała:
- Proszę, połóż się obok mnie, później się spakujesz.
Tak, też zrobiłem, straciłem poczucie czasu i zasnąłem przy Jej boku. Było cudownie. Gdy się obudziłem na miejscu Juli zobaczyłem Jeanette.
To był zwykły dzień.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wojtekpochwala · dnia 09.05.2010 09:15 · Czytań: 990 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 15
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze
Lukas Wolf dnia 09.05.2010 11:09 Ocena: Przeciętne
No nie najgorsze, ale proponować dziewczynie spanko, ledwie stanie w progu (do tego pijanej), jakoś to takie małoletnie.:no:
Nimfa dnia 09.05.2010 11:52
Ha,ha,ale przynajmniej śmieszne.Rozbawiło mnie lekko.Myślę,tak jak Lukas,że młody człowiek to pisał.To wymienianie szczegółowe lekcji(wf,po),dojrzalsi autorzy tego nie robią.Fajne.:)
wojtekpochwala dnia 09.05.2010 12:32
wymienianie lekcji miało rozbawić. Bo w końcu jak PO, Wf i godzina wychowawcza mogą być wyczerpujące. Choć zgodzę się, że ten żart jest niekoniecznie łatwy do odczytania (szczególnie dla kogoś kto skończył już swoją edukacje szkolną)
Wasinka dnia 09.05.2010 12:57
Całkiem, całkiem :) Zabawnie napisany tekst, a jednak gdzieś w tym głębsze odczucia (?)
Radziłabym poprawić błędy. Dam wskazówkę. Np. przed imiesłowami przysłówkowymi współczesnymi (edukacja szkolna - więc wiesz) stawia się przecinki. Spacje Ci wariują, interpunkcja ogólnie i jest parę błędów, które - myślę -wyniknęły z tego, że nie przejrzałeś pod tym kątem tekstu po napisaniu.
I zmieniłabym tytuł. Żeby było bardziej zaskakująco. Ale to tylko sugestia.
Pozdrawiam :)
Azazella dnia 09.05.2010 13:08
Ej, ja już skończyłam szkołę średnią, ale zrozumiałam żartB)
Cytat:
zgrzałem
hmmm... Zastanawiam się nad tym wyrazem. Nie pasuje mi jakoś. Może "podgrzałem"?
Cytat:
delektowałem się jej smakiem przez najbliższe pół godzin
długo jadł tę zupę:D
Cytat:
4
słowem, nie cyfrą!
Cytat:
15
znowu
Cytat:
jest dla mnie nadzieją na to, że ktoś o mnie
powtórzenie. Nie lepiej by brzmiało " jest nadzieja, że ktoś o mnie(...)
Cytat:
zauważał,
kropka zamiast przecinka(chyba bedzie lepiej)
Cytat:
20 min”
kropka
Cytat:
dlaczego z dużej?
Dobra, mam lenia dzisiaj, już mi się nie chce poprawiać błedów:D. Masz spokój, przynajmniej ode mnie:lol:.
Zabawne, ale czegoś mi tu brak... Bez oceny
wojtekpochwala dnia 09.05.2010 13:20
Z tytułem, dzięki za uwagę. Nie miałem pomysłu, ale rzeczywiście wybrałem najgorzej jak mogłem. Co do błędów językowych również dzięki. Myślę, że z czasem się ich pozbędę przynajmniej do pewnego stopnia. To mój pierwszy tekst. :)
Wasinka dnia 09.05.2010 13:32
Powodzenia :)
Jak poprawisz, zajrzę znowu. I pomogę - jeśli trzeba będzie.
Pozdrawiam :)
zajacanka dnia 09.05.2010 21:59 Ocena: Dobre
Jak na pierwszy tekst nie jest zle:) Widze, ze juz kilka bledow poprawiles. Przyjemne czytanko, bez zaskoczenia, ale wciaz duzo do zrobienia:) Na zachete db:)
askurr dnia 09.05.2010 23:19
Nie wiem jak opisać to, co mi tu nie pasuje. Mam wrażenie, że chodzi o narrację. Czasem czyta się płynnie, tekst idzie dosłownie zwiewnie. Ale czasem miałem wrażenie, że całość została pokrojona w kawałki. Kropki czy przecinki są liniami cięcia. Nie wiem jak to wyjaśnić. Może jak mi przypomnisz jutro rano to dam radę. I podam przykłady. Teraz jestem padnięty.
Pozdrawiam
bury_wilk dnia 10.05.2010 10:22 Ocena: Dobre
Nie czytałem poprzednich komów, więc może się powtórzą, ale:
"zgrzałem grochówkę" - zagrzałem, podgrzałem... ?
zgrzałem grochówkę i delektowałem się jej smakiem przez najbliższe "pół godziny. Najedzony, stwierdziłem, że zupa grochowa to nie jest to, czego w tej chwili moja dusza potrzebuje najbardziej. Dlatego też uciekłem z magicznego świata grochówki" - 3x grochówka to za gęsto (choć gęsta grochówka jest ok :) )
"zmieniłem stare dresowe spodnie, na nowe dresowe spodnie" - właściwie, nie jestem pewien, czy to miał być żart, ale potwornie mnie ten fragment rozbawił :)

Pomysł jest sympatyczny, wykonanie właściwie też nie najgorsze, ale jakoś brak w tym lekkości, błysku, nie wiem, nie umiem tego określić... Może po prostu potrzebujesz jeszcze dopieścić swój styl.
Pozdrawiam
wojtekpochwala dnia 10.05.2010 10:46
Dresowe spodnie to zamierzony dowcip B)
Co do stylu, jak najbardziej masz racje. Z tym, że to mój pierwszy tekst, więc styl dopiero zaczynam kreować i muszę pogodzić się z tym, że od razu śliczny nie będzie :(
Darksio dnia 10.05.2010 11:38 Ocena: Bardzo dobre
No to i ja wcisnę swoje trzy grosze (no, może dwa).

Cytat:
Do póki nie okaże się, że to kolejna oferta plusa

chyba Plusa z dużej litery (chodzi o nazwę operatora), poniżej masz Plus GSM, to i tu też powinno być z dużej.

Cytat:
to kto wie, czy bym nie musiał prosić o to matki

Może: "czy nie musiałbym"

Tekst sympatyczny z niezłym zakończeniem. Dla mnie bdb.
P.S. Sorki za powyżej (pusty kom.), mały falstarcik.
Szuirad dnia 11.05.2010 10:12 Ocena: Dobre
"delektowałem się jej smakiem przez najbliższe pół godziny" - zastanawiam się nad koniecznoscią użycia wyrazu - Najbliższe. Osobiście wyrzuciłbym je.
Dlaczego Serce z dużej litery "Nagle Serce zaczęło..."

"to nikt prócz mojego ojca by tego nie zauważał." - troche to kanciaste zdanie, może :
to nikt, prócz mojego ojca, nie zauważałby tego.

"Wiem! pobiegłem do salonu," Pobieglem z dużej litery

"cały czas to podtrzymuje" na końcu ę i kropka

"- proszę, połóż się obok mnie, później się spakujesz." początek zdania z dużej litery.

" zjawi powrotem" - zgubiles z

Co do stylu musisz troche podciągnąć, nie wszystkie zdania sa płynne. Sporo też jest błedów typu: mała litera, brak ogonka, litery. To moze swiadczyć o tym, ze tekst nie odleżal swego, nie został przeczytany kilkukrotnie pod różnymi kątami, a to literowek, a to powtorzeń, czy rytmu i płynnosci czytania.

Z drugiej strony opowieść jakoś Ci sie snuje, jest troche dowcipu, widać pewną lekkość. Narazie jest dobrze a może byc dużo lepiej
pozdrawiam
Wasinka dnia 11.05.2010 21:37
Jak ja się cieszę, że wreszcie poprawiłeś tę "zgrzaną zupę"! :D
Poprawki nanieś jeszcze. I, przy okazji, spacja po otwarciu nawiasu i przy cudzysłowie nie jest potrzebna.
Pozdrawiam :)
wojtekpochwala dnia 11.05.2010 22:29
Heh, tyle już tych poprawek naniosłem ( w tak krótkim tekście), że to bardziej wasz tekst niż mój:):) Umieszczając go tutaj, nie spodziewałem się darmowej korekty. Fajnie:lol: Dzięki, na pewno nieraz się jeszcze wami posłużę.B)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:73
Najnowszy:pica-pioa