Dreszcz - Izolda
Proza » Miniatura » Dreszcz
A A A
Magda leżała na łóżku i bezwiednie przewracała kartki książki. Co rusz musiała wracać na poprzednie strony, bo chaotyczne myśli przeszkadzały śledzić wątek. Cofała się do przegapionych szczegółów akcji, by po chwili znów odkryć, że nie pamięta dokładnie po czym przebiegła wzrokiem. Po trzeciej próbie powrotu do wydarzeń z powieści zaczęła czuć na powierzchni ciała niezidentyfikowaną przyjemność.

Wędrowała za uczuciem rozlewającym się po skórze i tak doszła powoli do czubka głowy oraz pokrywających ją cebulek włosów. Każda z nich była trącana, jakby niewidzialna szczotka właśnie delikatnie ślizgała się po głowie, dając niesamowite odprężenie. Trudna do nazwania rozkosz zaczęła przebiegać po ciele Magdy, jak stado pluszowych maskotek, gładząc receptory i podążając tym razem w kierunku stóp. Coraz intensywniej wsłuchiwała się w tę pieszczotę, pilnie szukając, skąd przyszedł dreszcz szczypiący bardzo subtelnie fragmenty ciała. Coś elektrycznego przepływało po kolei przez jej wszystkie mieszki włosowe, powodując gęsią skórkę.

Zwróciła uwagę na muzykę, która cicho wypełniała pokój, ale nie był to żaden z jej ulubionych utworów. Zajrzała ponownie na karty książki, by sprawdzić na czym urwał się kiepsko śledzony wątek. Nudne opisy nie mogły spowodować tak niezwykłych reakcji jej ciała. Nie piła dziś kawy ani żadnego alkoholu. Poszukiwała dalej. Ciepło rozchodziło się teraz po wszystkich zakątkach, zarówno okrytych ubraniem, jak i tych odsłoniętych. Przyjemne mrowienie w piersiach skierowało rękę w kierunku dekoltu. Kiedy złapały ją lekkie duszności i przyspieszony oddech zaczął niepokoić, spłynęło na Magdę olśnienie. Sięgnęła po telefon.
- Marcin, nie przeszkadzam ci?
- Trochę przeszkadzasz.
- A co robisz?
- Właśnie się z tobą kocham.


Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Izolda · dnia 17.05.2010 09:41 · Czytań: 1485 · Średnia ocena: 3,29 · Komentarzy: 32
Komentarze
sirmicho dnia 17.05.2010 09:51 Ocena: Dobre
Telepatyczny seks. Ciekawe, jak to wyglądało ze strony Marcina.

Ładne opisy. Nie mam się czego przyczepić.

Czasem mam podobny stan (no może bez tego całego orgazmu) i nie wiem co czytam. Dopiero po kilku stronach orientuję się, że kompletnie nie wiem o czym był przeczytany fragment. Myślisz, że to gra wstępna?

Całość jednak jakoś nie wywarła na mnie większego wrażenia.
Lukas Wolf dnia 17.05.2010 10:35 Ocena: Dobre
A nie lepiej to zadzwonić i poprosić o wizytę? :smilewinkgrin: A tak, to zakończenie takie mocno przyziemne.
Darksio dnia 17.05.2010 11:17 Ocena: Dobre
Hmm, kochała się z Michałem bez Michała. Jak tak dalej pójdzie, to nie trzeba się będzie z nikim w tym celu spotykać. ;) Zakończenie sprawia wrażenie napisanego z braku innych pomysłów.
Izolda dnia 17.05.2010 11:27
Dziękuję za wpisy, ale widzę, że panowie w ogóle (poza michem) nie złapali sensu.
Darxx- zakończenie powstało przed wstępem, a ostatnia wypowiedź nie jest Magdy.
Darksio dnia 17.05.2010 11:35 Ocena: Dobre
Izoldko, zrozumiałem, tylko źle się wyraziłem, choć w zasadzie sens pozostaje taki sam. Bo w zasadzie on kochając się z nią w myślach, pobudził jej odczuwanie, a to już można podciągnąć pod moją wypowiedź.
Szach-Mat dnia 17.05.2010 12:35 Ocena: Bardzo dobre
Całkiem fajne. Dobrze napisane. I wciąga. Bravo!

Pozdrawiam.
wrota do piekiel dnia 17.05.2010 13:55 Ocena: Przeciętne
Dziwne opowiadanie muszę przyznać i zakończenie trochę bezsensu, a poza tym (może jestem głupi) ale nie zrozumiałem, o c chodzi:p
Tukas dnia 17.05.2010 14:24 Ocena: Bardzo dobre
Podoba mi się ta zwięzłość. Puenta bombowa.

Do usłyszenia (niedługo, bo czasu wreszcie starcza).
SzalonaJulka dnia 17.05.2010 15:03 Ocena: Bardzo dobre
Oj, fajne. Hmm... jakby prawdziwe? Co by tu napisać więcej... bardzo dobra miniatura :D
gdybym miała marudzić, to dwa razy jest mowa o włosach, ale może to specyfika odczuwania bohaterki?
JaneE dnia 17.05.2010 16:05 Ocena: Dobre
Jakoś do mnie nie przemówiło, choć stylistycznie bez zarzutu.

Rozumiem, że Marcin wyobrażał sobie miłość z Magdą, a ona to poczuła.
Chciałoby się szerszego opisu tych odczuć :) No i dialog na końcu trochę zniszczył klimat.
Izolda dnia 17.05.2010 16:05
Szach, Tukas i Szalonka - dziękuję bardzo! (Julka - dopiszę cós, żeby było jasne, że te drugie włoski to na ciele, nie na łbie:D przecież nawet jak ich nie ma, to są)
Wrota do piekieł - nie martw się, ja też nie rozumiem niektórych tekstów;) dzięki.
Jane E - też dziękuję za komentarz.
Miladora dnia 17.05.2010 16:06 Ocena: Dobre
Izuś, a ja bym to jeszcze trochę dopracowała... ;)

- Co rusz musiała wracać na poprzednie strony, - dość niezręczne, raczej "wracać do poprzednich stron", ale potem masz znowu "do":
- Cofała się do przegapionych szczegółów akcji, - w tym akapicie zresztą jest za dużo powtórzeń tej samej myśli:
- musiała wracać na poprzednie strony/Cofała się do przegapionych szczegółów/próbie powrotu do wydarzeń z powieści - można coś niecoś z tego opuścić.

- zaczęła czuć na powierzchni ciała niezidentyfikowaną przyjemność. - myślę, że zamiast "przyjemność" mogłabyś dać coś, co nie skieruje uwagi czytelnika od razu w tę stronę, niech to się rozwija bardziej w niedopowiedzeniu i zaskakująco.

- pokrywających ją cebulek włosów. - czy nie wystarczyłoby "włosów"? "Cebulek włosów" wywołuje obraz dość zabawny.

- ślizgała się po głowie, dając niesamowite odprężenie. - "niesamowite" brzmi dość kolokwialnie

- do nazwania rozkosz zaczęła przebiegać po ciele Magdy, jak stado pluszowych maskotek, - już "rozkosz"? ;) Stado pluszowych maskotek nie bardzo współgra z tą rozkoszą.

- Coraz intensywniej wsłuchiwała się w tę pieszczotę, - hmm, wsłuchiwała w pieszczotę...

- Nudne opisy nie mogły spowodować tak niezwykłych reakcji jej ciała. - wiadomo, że jej ciała, więc zbyteczne dopowiedzenie

- Poszukiwała dalej. - dość niezręczne. Raczej "Szukała nadal"...

- po wszystkich zakątkach, zarówno okrytych ubraniem, jak i tych odsłoniętych. - które zakątki są odsłonięte? Może "fragmentach ciała"?

- Kiedy złapały ją lekkie duszności i przyspieszony oddech zaczął niepokoić, - "złapały" brzmi dość niezręcznie

Przecinków brakuje, ale te najlepiej uzupełniać w miarę dopracowywania tekstu, bo coś by się przydało dopracować jednak. ;)
Zakończenie podoba mi się, tyle tylko, że do niego mogłabyś dojść w bardziej subtelny i niedopowiedziany sposób, malując klimat większej rozterki i dezorientacji Magdy.
Ale całkiem dobrze w sumie... ;)
Buziak góralski.
SzalonaJulka dnia 17.05.2010 16:13 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
Julka - dopiszę cós, żeby było jasne, że te drugie włoski to na ciele, nie na łbie przecież nawet jak ich nie ma, to są

Izuś, ja rozumiem, że te drugie to na cielęciu, ale ogólnie za dużo mi tych włosów w stosunku do innych części organizmu... :rol:
Izolda dnia 17.05.2010 16:16
Piękną ciupaskę, Milu, przyniosłaś, ale tym razem tylko część salonu kosmetycznego pokornię przyjmę;)
Pomyślę, pomyślę...
Dziękuję za wartkie przybycie.:D

Szalona - więcej czuję niż rozumiem, ale pojęłam, chyba...
Miladora dnia 17.05.2010 16:23 Ocena: Dobre
Przeca to nie je wymóg, ino sugestyje... :D
A ciupaski ni mom, w chałupie ostała - tu ino kierpcem machłam lekutko. ;)

A Szalona domaga się innych części ciała?! :bigeek:
SzalonaJulka dnia 17.05.2010 16:26 Ocena: Bardzo dobre
heh, chyba mam słabo unerwione włosy :lol:
Izolda dnia 17.05.2010 16:30
Szofijo - napisz, które części byś chciała, to może je uwzględnię przy korekcie:D
Marioosh dnia 17.05.2010 17:28
Izoldo,
- bezwiednie przewracała kartki książki
- przeszkadzały śledzić wątek.
- przegapionych szczegółów akcji
- po czym przebiegła wzrokiem
Dużo niekonsekwencji, raz sugerujesz że nieuważnie czytała, innym razem że bezwiednie przewracała kartki

"trudna do nazwania rozkosz"
Chodzi mi o to że nazywasz to uczucie więc dlaczego trudne do nazwania? Wiem, że są różne rodzaje rozkoszy ale wydaje mi się że można zacząć o0d „rozkosz” albo zamienić na „uczucie”

„Coś elektrycznego” zamieniłbym na „jakby mikroskopijne ładunki elektryczne przepływały” - sugestywniej
„trącane” chłodzi ten ciepły tekst

złapały lekkie duszności – czy dziewczę jest podniecone czy ma astmę?

Rozumiem, że „Trochę przeszkadzasz” Marcin powiedział, żartem, ciepło, wesoło (co należałoby dodać) bo w przeciwnym razie sugeruje straszną rzecz - że kochanie się z kimś jest fajne gdyby tylko ta druga osoba nam nie przeszkadzała.;)
Ewentualnie zamieniłbym to na „dobrze, że dzwonisz” lub coś podobnego.
finał sam w sobie jest ok
pozdrawiam
Elwira dnia 17.05.2010 20:17
Cytat:
przewracała kartki książki. Co rusz musiała wracać

trochę jednak się zlewa

Cytat:
Kiedy złapały ją lekkie duszności i przyspieszony oddech zaczął niepokoić, spłynęło na Magdę olśnienie.

trochę mi się to zdanie nie podoba, albo trochę podoba, jak wolisz :) Może jakoś je dopracujesz?

Tekst troszkę podobny do jednego z moich erotyków, może dlatego przeczytałam z przyjemnością i większych uwag nie mam. Wszystko jest jasne, chociaż nie zostało do końca określone. Lubię teksty, które zostawiają trochę miejsca na słowa czytelnika.
Lubię czytać w łóżku i często ślizgam się po opisach, nie mogąc skupić myśli. Hm, może to już tak jednak jest, że telepatia działa nawet, jeśli nie potrafimy jej wprost nazwać?

Fajnie by było, gdybyś zrobiła to fragmentem czegoś większego, jakąś odpowiedzią na tęsknotę powodowaną niemożnością widzenia, chorobą. Wtedy bohaterowie byliby bliscy i łatwiej można by było czuć z nimi. Teraz jest za mało. Sama scena, dobrze napisana, ale zawieszona w próżni. Jeśli wiesz, o czym mówię.
Pozdrawiam.
Izolda dnia 17.05.2010 21:33
Marioosh-u, dziękuję za to rozbieranko, biorę sobie do serca zwłaszcza uwagę ostatnią.

Elwirko, rozjaśniłaś mi, rozjaśniłaś. Wiesz co oznacza Twoja sugestia? Że bezczelnie będę musiała ten dreszczyk zabrać, żeby wkleić gdzie indziej. I pewnie tak za jakiś czas zrobię.

Dziekuję.:)
bury_wilk dnia 18.05.2010 09:23 Ocena: Bardzo dobre
Już strasznie dużo napisano, więc tylko tak króciutko. Bardzo miłym mi jest zajrzeć do Twojego tekstu i wiem, że zawsze będzie to coś fajnego. Tym razem również. Może nie ma tu jakiegoś majstersztyku, ale bardzo mi się podoba i warsztatowo i fabularnie. Finał ekstra.

Ewentualnie początek może trochę za leniwy, za chaotyczny. Zabierałem się do niego trzy raz, zupełnie, jak bohaterka :D Choć może nie do końca była to wina Twojego tekstu :)
zielono dnia 18.05.2010 15:11 Ocena: Świetne!
Cudne i bardzo zdumiewające, na pewno będę wracać. Pozdrawiam
Jack the Nipper dnia 18.05.2010 19:38 Ocena: Dobre
To jest seks telepatyczny? Nieee...
To jest normalny stosunek w typowym związku, w którym kobiecie znudził się już partner (lub nigdy jej nie interesował tak naprawdę) a liczą się tylko bibeloty typu firanki, mebelki, książki, biżuteria. A facet działa najwyraźniej w myśl zasady: co robi kobieta po stosunku? Przeszkadza. Ten tutaj już doszedl do takiej perfekcji, że mu przeszkadza nawet w trakcie...
Izolda dnia 18.05.2010 21:13
Bury - miło mi, mi miło,
Zielono - pozdrawiam również
Oj, Jacku, pojechałeś tym razem ostro po bandzie. A gdyby ten tekściuszek potraktować jak test plam atramentowych? To dopiero byś wyglądał!:D
Usunięty dnia 18.05.2010 22:35 Ocena: Dobre
Subtelność powyższego opowiadania można wyrazić słowami A. France: Ciało kobiety karmi się pieszczotami jak pszczoła nektarem kwiatów. Szkoda tylko, że w napisanej historii marginalnie jest o trutniu.
Wasinka dnia 19.05.2010 16:13
Delikatnie i subtelnie. I to wspólne odczuwanie miłości... :)
Pozdrawiam :)
Izolda dnia 19.05.2010 16:19
:)dziękuję. Pozdrawiam.
przyroda dnia 20.05.2010 15:40 Ocena: Przeciętne
Izoldo...Twój tekst przypomina mi glona...niby seks...niby podnieta...niby doznania...chociaż glon jest rośliną...brak mu kwiatów:rol:

Pozdrawiam...
andro dnia 16.06.2010 21:50
Przeczytałem tekst, nie czytałem komentarzy (oprócz pierwszego).
Pierwsza myśl po przeczytaniu: "to nie był seks telepatyczny"!
Normalnie sobie na niej leżał, a ona książkę czytała (nieuważnie). I jeszcze zadzwoniła do niego (leżącego na niej) i pogadali sobie przez chwilę. A potem, być może, usnęła, a on sobie dokończył. To by było takie "współczesne"... :)
Ale to pewnie tylko ja tak sobie wyobraziłem...B)
Powiedz mi, że nie - to wstawię ocenę. A na razie bez (i bez TWA;))
Pozdrawiam!
Izolda dnia 17.06.2010 00:10
Andro, przecież ja w dwustu procentach jestem staroświecka, to jak mogłabym opisać coś mentalnie współczesnego.? Wcale nie chcę oceny. Wolę, żebyś sobie wyobraził jeszcze raz i po mojemu (czyli dzieli ich kilkaset kilometrów i jedyna szansa na bliskość to telepatia).
Miło jak się tekst odkurzy.:)
Szuirad dnia 16.11.2010 13:19
Hm, czytałem trzy razy, zapoznałem się z komentarzami, i mam wątpliwości czy w stu % załapałem jak to w rzeczywistości było. W każdym bądź razie jest intrygujące.
Magda musi jeszcze potrenować telepatię. Długo trwało zanim określiła źródło pieszczot, a na dodatek musiała potwierdzić to telefonem. To jest bardzo niepokojące. Na ile taka telepatia jest „szczelna”? Przecież na początku nie wiedziała w ogóle o co chodzi. Otwarte wrota do telepatycznego gwałtu! 
I w sumie dobrze, ze zadzwoniła pod właściwy numer
Izolda dnia 16.11.2010 15:50
A nie zakurzyłeś się przypadkiem grzebiąc na strychu w starociach?
Dziękuję serdecznie. Będę miała o czym pomyśleć. I powiem Magdzie, żeby trenowała.:D
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty