Adolf Porządny - tulipanowka
Proza » Fantastyka / Science Fiction » Adolf Porządny
A A A
Adolf był porządnym facetem. To znaczy za takiego się uważał. Dlaczego uważał się za porządnego faceta? Nooo... zasadniczo wynikało to z samego faktu, że był, że żył, że istniał. Nigdy nie siedział w wiezieniu, ani nawet w poprawczaku, czyli nie zrobił niczego złego, czyli musiał być porządny. Dla Adolfa to było tak jasne i oczywiste – po prostu aksjomat.

Adolf deklarował, że jest heteroseksualnym mężczyzną. Z przekonaniem twierdził we dnie i w nocy, że uwielbia kobiety, że jest ich miłośnikiem, a nawet entuzjastą. Dlatego ściany swojego mieszkania przyozdabiał fotografiami pań w pełniej krasie.
Dodać wypada, że według Adolfa nie każdy człowiek uważający się za kobietę był nią faktycznie. Wyznacznikiem kobiecości była oczywiście uroda (bo cóżby innego?). Kobieta musiała być piękna i młoda (ewentualnie wyglądająca na młodą), żeby być kobietą. Pozostałe osobniki z organami żeńskimi, rzecz jasna, z definicji nie były kobietami.
Adolf nie był pustym człowiekiem. O, niee! On w kobietach najbardziej cenił ich wnętrze, wrażliwość i charakter. Był tolerancyjny, dlatego lubił zarówno kobiety delikatne i subtelne, jak też drapieżne i przebojowe. Kolor skóry, religia, przekonania, fanaberie – nie stanowiły problemu. Adolf akceptował kobiety w pełni.

Skoro Adolf był porządnym heteroseksualistą, to znaczy, że posiadał wystarczające kompetencje, by objąć w stołecznym gimnazium prestiżową posadę nauczyciela przysposobienia do życia w rodzinie. Tego niewątpliwie wielkiego awansu społecznego gratulowała mu wzruszona rodzina, wierni przyjaciele oraz pełni dumy i uznania znajomi bliżsi i dalsi.
- Dajcie spokój – odpowiadał skromnie Adolf. – Jestem tylko porządnym heteroseksualnym mężczyzną. Nikim bardzo ważnym.
- A jak udało ci się zdobyć stanowisko w stołecznym gimnazium? – dopytywali się zazdrośnicy, którzy perfidnie liczyli, iż dublując postępowanie również zrobią karierę w stolicy.
- Porządność to klucz do sukcesu – ucinał dyskusje Adolf.

Kompetencje i predyspozycje do zawodu nie tylko doceniła dyrekcja i wydział oświaty, ale – co najważniejsze – sama młodzież. Młodzi ludzie uwielbiali lekcje przysposobienia do życia w rodzinie. Nikt nie wagarował. Mało tego! Zdarzały się przypadki, że chorzy chłopcy z gorączką i zasmarkanym nosem uciekali z domu i biegli do szkoły, na lekcje p-ż-r-u.
Czego nauczał ten skromny nauczyciel? Jak potrafił zaciekawić gimnazjalistów?
Przeciętnemu, nieszczególnie wyedukowanemu, z małą wyobraźnią obywatelowi wydawać by się mogło, że płaci podatki, aby na lekcjach przysposobienia do życia w rodzinie uczono o:
- odpowiedzialności za rodzinę,
- zasadach dobrego wychowania dzieci w świecie pełnym hipokryzji
- zarządzaniu domowym budżetem
- kredytach i rachunkach oszczędnościowych
- metodach efektywnego sprzątania mieszkania
- diecie małego dziecka
- pomysłach na miłe spędzanie czasu w gronie rodziny
- psychologii człowieka
- sposobach eliminacji kolek u niemowląt
- leczeniu przeziębienia domowymi sposobami
- kryteriach jakie należy spełnić, żeby dziecko dostało się do przedszkola
- sztuce konwersacji z współmałżonkiem na nudne, ale ważne tematy
- sposobach na zachowanie spokoju i cierpliwości, gdy miałoby się ochotę wszystkich pozabijać
- świadczeniach na rodzinę i metodach ich uzyskiwania
- pomysłach na zapewnienie opieki dziecku w licznych dniach wolnych od szkoły
- metodach walki z dyrekcją szkół, która uważa za właściwe sprzedawanie w sklepiku szkolnym świństw podejrzanego pochodzenia typu papier do jedzenia
i tak możnaby ciągnąć tę litanię...

Ale nie w tym tkwiła moc przekazu Adolfa. On trzymał się autorskiego, niekonwencjonalnego programu nauczania. Opowiadał młodzieży o
- przede wszystkim o seksie, stanowiącym istotę wszelkich poczynań człowieka
- pozycjach seksualnych
- sposobach na seks bezpieczny
- miejscach, gdzie można uprawiać seks
- gadżetach seksualnych
- erotycznym słownictwie
- metodach skutecznego podrywu
- o tym, że gra wstępna to strata cennego czasu, który można wykorzystać na seks
- metodach wymuszania seksu na współmałżonce
- metodach poszukiwania kochanek
- ciekawych pomysłach na szantaż emocjonalny
- sposobach na unikanie odpowiedzialności, niezależnie od okoliczności
- metodach na wymigiwanie się od nużących, domowych czynności i obowiązków
- niuansach wyprowadzania z równowagi współmałżonki
- dobrych kłamstwach, dzięki którym można się uwolnić od kłamstw poprzednich
- sztuce wymyślania prawdopodobnych wykrętów i tłumaczeń
- o tym, że cynicznym tekstem można skutecznie zirytować każdą kobietę
- a przed wszystkim o tym, że żoną mężczyzny może być tylko i wyłącznie kobieta

Oczywiście Adolf jako nauczyciel z powołania, czuł się zobowiązany, żeby młodemu pokoleniu uzmysłowić jak wygląda kobieta.
- Bo przecież z niekobietami porządny mężczyzna nigdy nie powinien mieć nic do czynienia! – krzyczał z egzaltacją.

Mężczyzna lubił swoją pracę i dlatego przygotowywanie się do zajęć stanowiło dla niego prawdziwą przyjemność. Na lekcjach, na dużym ekranie wyświetlał filmy poglądowe kręcone w różnych częściach świata. Wyszukiwał i przynosił ciekawe czasopisma, z artykułami i zdjęciami, które stanowiły rutynową pomoc dydaktyczną.

Młodzież widziała w Adolfie prawdziwego, doświadczonego profesjonalistę, dla którego nie istnieją tematy tabu. Nie bała się zadawać nawet najtrudniejszych, intymnych pytań, ponieważ nauczyciel cierpliwie tłumaczył i zawsze znalazł stosowny, poglądowy film.
Ponadto chętnie zostawał z gimnazjalistami po lekcjach. Prowadził kółko zainteresowań oraz lekcje wyrównawcze. Na kółko chodzi zwykle chłopcy, a na wyrównawcze dziewczęta.
- Kobiecy mózg jest mniejszy niż męski, dlatego dziewczynki mają problemy z nauką przysposobienia do życia w rodzinie – kiwał głową nauczyciel na potwierdzenie głębi wypowiadanych słów.
- Wal się, pajacu. Porównaj się z wielorybem – powiedziała pewna gimnazjalistka, za co dostała dyscyplinarnie wyrzucona ze szkoły (ze wskazaniami do leczenia psychiatrycznego oraz adnotacją zaburzeń tożsamości płciowej).
Od czasu tego, jakże nieprzyjemnego incydentu, młodzież żeńska głupot nie gada (bo przecież zamiast głupio gadać, zawsze można inteligentnie pomilczeć).
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
tulipanowka · dnia 28.05.2010 08:46 · Czytań: 649 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 0
Komentarze

Ten tekst nie został jeszcze skomentowany. Jeśli chcesz dodać komentarz, musisz być zalogowany.

Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty