W drodze ku niewiadomej... - maskapodswiadomosci
Proza » Obyczajowe » W drodze ku niewiadomej...
A A A
Kiedy stajemy sie słabi? Czy miałeś kiedyś wrażenie idąc prostą chodnikową drogą, wysiadając z taksówki, spoglądając przez okno pijąc kawę, jadąc autobusem czy wyprowadzając psa, że ujrzałeś kogoś kto przeszył Cię na wylot magią osobowości, przypominającą aurę słonecznego wakacyjnego poranka? A może miałeś wrażenie ze ocierając się o jego wierzchnią maskę pewności przez nieuwagę zrzuciłeś z niego ciężar nieśmiałości będąc po prostu sobą . Czy to możliwe, że dwie bratnie dusze mijają się, teoretycznie udając się w tym samy kierunku, zwanym szczęściem, będąc jednak na innych piętrach machiny przeznaczenia? Czy ludzie dobierają się według określonych konwencjonalnych schematów wykreowanych przez komercyjne społeczeństwo w którym żyją i zmuszeni są do bycia zupełnie kimś innym niż są?.
Nie zależnie od nas, z przyczyn wynikających z fizjologii człowieka, mężczyźni i kobiety utrudniają sobie drogę do szczęścia budują mur obronny czy twierdzę emocjonalnych konfrontacji. Pytanie po co? skoro każdy z nich tak na prawdę szuka tej nici niekontrolowanej wymiany myśli z kimś bliskim. Niektórzy latami żyją w toksycznych związkach udając ze to nieszkodliwe, choć samo pojęcie toxic oglądając reklamówki telewizyjne (bo zupa była za słona) czy czytając etykietę na plastikowej butelce wywołuje skrajne emocje lęku.
Czy ludzie uzależniają się od siebie na tyle, ze po rozstaniu nie są w stanie odnaleźć ponownie właściwe ścieżki do tej głównej nazywanej spełnieniem. Po co komu związek skoro większość traktuje to pojęcie jako ulotne. Sama nazwa wskazuje, że chodzi o jakąś więź, a nie tylko jej przystrojenie w szatę definicji słownikowej.
Czasami goniąc przez życie szybciej niż mistrz świata w Formule 1, możemy pominąć lub przeoczyć coś co doprowadzi nas do kilkukrotnego orgazmu emocjonalnego. Może po prostu boimy sie prawdziwości, a gdy mamy z nią do czynienia nie jesteśmy w stanie na tyle kontrolować swoich uczuć by nie trafić do zakładu dla obłąkanych? W pewnym sensie to paradoks, że każdy z nas tak na prawdę po części jest ascetą. Kiedy jest dobrze i tak jest źle…
Czy chcemy tego czy nie mamy do czynienia z różnymi ludźmi. Jedni wywierają na nas ogromne wrażenie i pamiętamy ich bez względu na ilość kolejnych zdarzeń, drudzy są jak ludzie widmo, przejdziesz przez nich i nic nie poczujesz, nie zostawiając po sobie żadnej emocjonalnej blizny…
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
maskapodswiadomosci · dnia 01.06.2010 07:15 · Czytań: 502 · Średnia ocena: 1 · Komentarzy: 4
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze
sirmicho dnia 01.06.2010 08:53
To jest opowiadanie?
Raczej wywód, rozprawka, wykład.

Kompletnie do mnie nie dotarło, zatem zostawię bez oceny. Wskażę jednak kilka zgrzytów, które napotkałem podczas lektury:
Cytat:
będąc po prostu sobą .

Bez spacji przed kropką.

Cytat:
do bycia zupełnie kimś innym niż są?.

Albo pytasz albo oznajmiasz.

Cytat:
Nie zależnie od nas,

Niezależnie

Cytat:
udając się w tym samy kierunku,

samym
Elwira dnia 01.06.2010 12:08 Ocena: Słabe
Cytat:
Czy miałeś kiedyś wrażenie idąc prostą chodnikową drogą, wysiadając z taksówki, spoglądając przez okno pijąc kawę, jadąc autobusem czy wyprowadzając psa, że ujrzałeś kogoś kto przeszył Cię na wylot magią osobowości, przypominającą aurę słonecznego wakacyjnego poranka?

szyk nie do przyjęcia, na końcu zdania nie wiadomo o co chodzi
dlaczego Cię wielką literą?

Cytat:
miałeś wrażenie(,) ze ocierając się o jego wierzchnią maskę pewności(,) przez nieuwagę zrzuciłeś z niego ciężar nieśmiałości(,) będąc po prostu sobą .

że - literówka
brakujące przecinki w nawiasach, pogrubiona powtórki

Cytat:
mijają się, teoretycznie udając się

2 razy się

Cytat:
schematów(,) wykreowanych przez komercyjne społeczeństwo(,) w którym żyją

przecinki

Cytat:
Nie zależnie od nas,

niezależnie - ort.

Cytat:
drogę do szczęścia(,) budują mur obronny(,) czy twierdzę emocjonalnych


Cytat:
Pytanie po co? skoro każdy z nich tak na prawdę szuka tej nici

int. Pytanie, po co, skoro...
naprawdę - ort.

Cytat:
związkach(,) udając(,) ze to nieszkodliwe

że - literówka

Cytat:
toxic(,) oglądając reklamówki telewizyjne (bo zupa była za słona)(,) czy czytając etykietę na plastikowej butelce(,) wywołuje skrajne emocje lęku.


przecinki i mam wrażenie, że imiesłowy źle użyte

Cytat:
na tyle, ze po rozstaniu

że - literówka

Cytat:
ponownie właściwe ścieżki do tej głównej(,) nazywanej spełnieniem.

właściwej

Cytat:
Po co komu związek(,) skoro większość


Ok, zasady interpunkcji do powtórki, więcej nie wypisuję, proszę poprawić samodzielnie.

Cytat:
prostu boimy sie prawdziwości,

się - literówka

Cytat:
kontrolować swoich uczuć

swoich - zbędne

Cytat:
tak na prawdę po części

naprawdę - ort.

Cytat:
każdy z nas tak na prawdę po części jest ascetą. Kiedy jest dobrze i tak jest źle…

o, widzę, że zbudowałeś nową definicję ascetyzmu?:lol:

Debiut, tylko dlatego opublikowany na stronie głównej. Normalnie teksty z błędami ortograficznymi lądują w Czyśćcu, albo są wyrzucane.

Sama treść jest dla mnie semantycznie pusta. Jakieś wynurzenie, nie do końca jasne. Ja ich nie rozumiem przynajmniej. Nie trafiło do mnie i nie mam pojęcia, co chciałeś przekazać.
Pozdrawiam.
Almari dnia 01.06.2010 19:16 Ocena: Słabe
Witam

Widzę, że nie wprowadzasz poprawek, więc wypomnę ci niektóre drugi raz. Może lepiej zapamiętasz.

Cytat:
Kiedy stajemy sie słabi


~ się.

Cytat:
Czy miałeś kiedyś wrażenie idąc prostą chodnikową drogą,


~ Nie mat takiego czegoś jak prosta, chodnikowa droga. Jest chodnik.

Cytat:
Czy miałeś kiedyś wrażenie idąc prostą chodnikową drogą, wysiadając z taksówki, spoglądając przez okno pijąc kawę, jadąc autobusem czy wyprowadzając psa, że ujrzałeś kogoś kto przeszył Cię na wylot magią osobowości, przypominającą aurę słonecznego wakacyjnego poranka?


~ Zły szyk. Chaos kompletny. Cię z małej litery.

Cytat:
A może miałeś wrażenie ze


~ że.

Cytat:
prostu sobą .


~ bez spacji.

Cytat:
Czy to możliwe, że dwie bratnie dusze mijają się, teoretycznie udając się w tym samy kierunku, zwanym szczęściem, będąc jednak na innych piętrach machiny przeznaczenia? Czy ludzie dobierają się


~ 3x się.

Cytat:
zmuszeni są do bycia zupełnie kimś innym niż są?.


~ żeby uniknąć drugiego są. Proponuje: kimś innym niż w rzeczywistości.

Cytat:
Nie zależnie od nas


~ Niezależnie.

Cytat:
szczęścia budują mur


~ Budując.

Cytat:
Pytanie po co? skoro


~ Z dużej litery po znaku zapytania w tym przypadku.

Cytat:
udając ze to nieszkodliwe


~ że

Cytat:
się od siebie na tyle, ze po rozstaniu


~ literówka kolejny raz.

Zupełnie nieudany debiut pisarski. Silisz się na metaforykę, która jest bardzo płytka. Dodatkowo powagę tekstu, bo jest on bądź co bądź psychologiczny i poniekąd filozoficzny, psują takie wtyki jak Formuła 1 czy reklamówki telewizyjne. Mieszasz patos z trywialnością i choć w niektórych tekstach takie połączenie jest bardzo dobre, to twojego zupełnie się nie ima.
Usunięty dnia 02.06.2010 16:38
Po przeczytaniu powyższego tekstu, łatwo mi odpowiedzieć na postawione we wstępie pytanie: Czuję się słabo.

Pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty