Raport Kinseya - Karamazov
Poezja » Wiersze » Raport Kinseya
A A A
zgodnie obnażyli
blade uda

szaro tam tak
i spokojnie


***

chwilę wcześniej całowałem
plastikowe usta aj law ju
krzyczała kiedy kołysaliśmy
się przypominając skrzypiące
huśtawki

dzieci w piaskownicy
babki na ławkach
z piasku

szaro tu tak
i spokojnie


mgła opadła do łydek
łapiąc spodnie za pasek

drżało powietrze na Długiej
daliśmy miastu cynk
że dzień będzie gorący
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Karamazov · dnia 16.07.2010 17:07 · Czytań: 3136 · Średnia ocena: 4,67 · Komentarzy: 29
Komentarze
Poke Kieszonka dnia 17.07.2010 07:09
:)czuję jak moje myśli zaczynają rozchwytywać się z każdym słowem tu biegnącym:yes: a to pakuje do swojej kieszonki, w razie gdyby wyobraźni mi zabrakło;):
,,mgła opadła do łydek
łapiąc spodnie za pasek

drżało powietrze na Długiej
daliśmy miastu cynk
że dzień będzie gorący ''
jestem pełna zachwytu i nawet jeśli są tu jakieś zgrzyty, wiadomo nic nie jest idealne - to moje czucie jest na to ślepe;)Serdeczności z mojej kieszonki:)
gabi dnia 17.07.2010 08:40 Ocena: Świetne!
Zwabił mnie tytuł:D Doskonały wiersz moim skromnym i pozwolę sobie wydłubać smakowity rodzynek - ,,mgła opadła do łydek
łapiąc spodnie za pasek"- ja to po prostu widzę:D
Za ciepło na długie komentarze, ale warto było wpaść na chwilę.. a teraz...do wody:D
Pozdrawiam chłodniutko:D
Karamazov dnia 17.07.2010 09:06
Poke Kieszonka, gabi - cieszę się, że się tu spotkaliśmy. Dzięki za parę słów. pzdr.
kamyczek dnia 17.07.2010 12:22 Ocena: Świetne!
Doskonale udało Ci się uchwycić seksualność ludzi, świetny tekst msz...
smakowitości:
mgła opadła do łydek
łapiąc spodnie za pasek

i
daliśmy miastu cynk
że dzień będzie gorący


Pozdrawiam z zefirkiem;)
Nalka31 dnia 17.07.2010 13:19
A ja po raz kolejny nie będę cytowała wspomnianego powyżej wersu, ale trafia celnie. Pozdrawiam. :D
Zola111 dnia 17.07.2010 21:10
Oj, Karamazov, Ty to umiesz!
Podobają mi się (przeważnie) te Twoje mięsiste teksty, z żywym językiem, pomysłem na paradoks. Niby nic nie zdradzasz, a jest tak lubieżnie :lol:
peepshow dnia 17.07.2010 22:48 Ocena: Świetne!
masz ode mnie świetny za Twój trzeci za-je-bi-sty wiersz. ;x
Karamazov dnia 18.07.2010 08:57
Fajnie, że wpadliście i się zatrzymaliście - dzięki. Pzdr.
creep dnia 18.07.2010 14:04
no to jeszcze ja: dobre, dobre, dobre - wszystko mnie przekonuje: precyzyjny tytuł, oszczędność słów, gra znaczeniami ("babki na ławkach/z piasku";), intrygujące zakończenie - piszcie dalej, Karamazov, a ja przejrzę inne wasze teksty
Opheliac dnia 18.07.2010 14:49
Mam wrażenie, że cały czas piszesz o tym samym, tylko w inny sposób ujmujesz sprawę. Wychodzą dobre teksty, ale szczerze? Średnio mi się to podoba. Do tego zaczyna się porządnie kombinowanie, a tego już nie znoszę.

Cytat:
chwilę wcześniej całowałem
plastikowe usta aj law ju


A to mnie już dobiło do sedna :O To "aj law ju" bym stąd wygoniła jak najszybciej. I napisała np. tak I love you, razem właśnie z ta kursywą. Bo to to już ściemnianie jest jak dla mnie. Albo najlepiej po polsku. Bo tak jest najpiękniej. Co Ty, w Anglii żyjesz, człowieku? Też kocham ten kraj, i męczę wszystkich, ze do Londynu chcę, ale nie walę angolem po wierszach. I tak już cierpią, biedne.

Dalej, późniejsze porównanie może być.

Drżenie powietrza od razu mi się skojarzyło z drżącymi ustami fanów czeskich filmów erotycznych. Unikaj wykorzystywania tych samych określeń.

Cytat:
daliśmy miastu cynk
że dzień będzie gorący


To jest dobre, o.

I tak serio. Mnie nie wypada Cie krytykować, bo piszesz znaczniej lepiej ode mnie. Piszę tylko to, co myślę, co mi się nasuwa przy czytaniu Twojej poezji. I rzuć na razie temat "miłość i takie tam" w kąt, bo póki co, udowodniłeś, ze już mam do tego rękę. Daj sobie czas, aż wpadnie Ci co do tego tematu taki pomysł, że przygnieciesz tak wszystkich do podłogi, że się nie pozbierają [choć... może nie wracaj, Ty już wszystko na ten temat chyba napisałeś ^^ ale żeby nie było, ze w Ciebie nie wierzę ;p] Ale daj sobie czas!

Czekam na następny wiersz o kwiatkach na łące i pozdrawiam. Ciau ;*
Wasyl dnia 18.07.2010 19:39 Ocena: Świetne!
W Twoich wierszach, bardzo dobrych zresztą, najbardziej mi się podoba to, że wypracowałeś własny styl. Czytając poezję, nie muszę widzieć podpisu, by wiedzieć, że wiersz jest Twój. Dla mnie już jesteś rozpoznawalny.
Raport... także bardzo mi podszedł. Niezły obrazek.
Pozdrawiam.
Karamazov dnia 18.07.2010 20:47
Opheliac, w poezji wszystko już zostało powiedziane, sztuka tkwi w tym, żeby opowiedzieć tę samą historię z innej perspektywy. Zresztą, czy wtedy możemy mówić o "tej samej"? Chyba nie. Wydaje mi się, że każdy z nas przeżywa smutki, radości, emocje z tych samych, lub podobnych powodów. Jednak nie są to identyczne uczucia. Bo należą do różnych ludzi.

Co do wtrącenia "aj law ju" - "I love you" byłoby na poważnie. Aj law ju jest z przymrużeniem oka. Poza tym - licentia poetica. Wolność w wierszu. W tym miejscu pasował mi taki wtręt - nie ma więc po co tłumaczyć, dlaczego nie napisałem banalnego kocham cię, czy poprawnie zapisanego angielskiego zwrotu (co więcej - prześledź naturalny, mówiony i "chodnikowy" język polski. Zobacz ile tam jest naleciałości z innych języków. Poezja i wiersz powinien odpowiadać czasom, w którym powstaje, a jeżeli mówi o codzienności - niech i jej dorówna).

A czas może mi dać ewentualnie wena. To wszystko od niej zależy - nie ode mnie ; ). Pzdr. dla Ciebie.


creep, Wasyl, cholernie mi miło, że wpadliście, jeżeli tekst przydepnął kilka emocji - tym bardziej. Dzięki.

pzdr.
Usunięty dnia 18.07.2010 21:13
mam nieodparte wrażenie, że prowokujesz nieustannie
to jakby twój szyld i znak :D
a mimo to jesteś oryginalny i za to duży plus :D
taki seks niby nijaki a jednak opisany w niezwykły sposób długo się pamięta :) pzdr
Opheliac dnia 18.07.2010 21:26
Cytat:
Opheliac, w poezji wszystko już zostało powiedziane, sztuka tkwi w tym, żeby opowiedzieć tę samą historię z innej perspektywy.


Czy Ty oby na pewno zrozumiałeś to, co napisałam? Nie o to mi chodzi. Chodzi o to, ze to Twój kolejny wiersz, który pije do tego samego. Słowacki non stop pieprzył o patriotyzmie, Ty zamierzasz o miłości?

Twoje pierwsze wiersze były najlepsze, bo były oryginalne, ciekawe tematy. Ty ciągle chcesz pisać o tym samym, ujmując to inaczej. Ale po pewnym czasie jest... nic. Nowy inny wiersz, ale jakby taki sam [dobra, nie wiem, czy wiesz, o co mi chodzi...]

Takie zwykłe "I love you" brzmi lepiej, niż to, co napisałeś. Bo ja to odczytałam, jako takie zabłyśniecie, ot co. Wszyscy tak mówią, to ja to tez walnę do poezji, a co. To jest bardziej banalne, to jest wyświechtane. Angielski pisany tak jak ja się mówi, pchi.
To się piękna grafomania rozpocznie.

Cytat:
Poezja i wiersz powinien odpowiadać czasom, w którym powstaje, a jeżeli mówi o codzienności - niech i jej dorówna).


Zgadza się, ale nie zawsze.

Wybacz, ale teraz mnie nie przekonujesz. Nie dam Ci świetnego, mimo że wiersz jest dobry, bo ja już to czytałam.
miłość jest za często podejmowana i już każdy próbował znaleźć i użyć różnych sztuczek, by było jak najbardziej oryginalnie, ale to się robi NUDNE!

Weź se inny temat, tez zużyty [ale może mniej], i w nim szukaj nowych dróg.

Nowe czasy potrzebują nowych pomysłów i czegoś, o czym kiedyś będzie można mówić bez wstydu etc. Na pewno to nie jest angielski pisany tak jak się mówi.

Czekam na Twoje nowe wiersze, pomysły, perspektywy.

Dziękuję za uwagę.
peepshow dnia 18.07.2010 22:17 Ocena: Świetne!
bzdura. większość poetów ma swoje ulubione tematy. tak jak np. wojaczek, który pisał w większości o kobietach, swoich nałogach i maniach, itd., czy wspomniany wyżej słowacki. na warsztatach poetyckich na samym wstępie mówią o tym, żeby znaleźć swój temat (choć nigdy nie byłam.) bzdurą jest też to, że Karamazov pisze tylko i wyłącznie o miłości, znam jego każdy wiersz (bo tak wyszło, że znamy się bliżej/blisko) i jakoś nie zauważyłam nacechowania tymże tematem, nawet chyba wręcz przeciwnie.
nie jestem jego fanką, nie mój klimat, ale ten wiersz wszedł mi bardzo gładko (może oprócz tego aj law ju, byłam bardzo przeciwna.)
a tak poza tym, ja tu nie widzę żadnej miłości. dla mnie to jest czysty, nawet dosyć wyuzdany erotyk. a każdy z nas pewnie będzie próbował nie raz i nie dwa stworzyć dobry erotyk, bo to jednak ciężki temat.
pozdrawiam.
Karamazov dnia 18.07.2010 22:26
Nic dodać, nic ująć. W sumie to prawda - w swojej "karierze" napisałem raptem jeden wiersz o miłości : ). No, ale nie ma co się tłumaczyć.

Dzięki za odwiedziny, pzdr.
Opheliac dnia 18.07.2010 23:45
Cytat:
a każdy z nas pewnie będzie próbował nie raz i nie dwa stworzyć dobry erotyk, bo to jednak ciężki temat.

Ja chyba nie. Piszę za beznadziejnie, żeby paprać się jeszcze w erotykach. A zresztą, to jest już nudne i do wyrzygania.

Cytat:
Nic dodać, nic ująć.

Szczerze mówiąc, to myślałam, że sam się będziesz bronił...

Cytat:
(może oprócz tego aj law ju, byłam bardzo przeciwna.)

No to jednak miło, że ktoś się ze mną zgadza.

Od erotyku do miłości nie daleko, tak myślę. Choć fakt, to i tamto nie zawsze robione jest z miłości, ale nie będę drążyć bez potrzeby niepotrzebnych tematów.
A erotyków teraz, właśnie TERAZ, tak jest pełno, ze to wszystko powoli zaczyna się zlewać w jedna kupę. Byli lepsi, byli gorsi, a Wojaczek akurat pisał o tym, czego rzeczywiście doświadczał, tym samym w sumie można by Słowackiego usprawiedliwić. więc może nie wtaczajmy tego w tą branżę, bo nie wydaje mi się, żeby Karamazov pisał o swojej rzeczywistości, nie czuć tego po wierszach.

Cytat:
a tak poza tym, ja tu nie widzę żadnej miłości. dla mnie to jest czysty, nawet dosyć wyuzdany erotyk.

Zawsze wiedziałam, że jestem ślepa.
Ale ja tu rzeczywiście widzę coś poza erotykiem, może trza odwiedzić psychiatrę?

Cytat:
No, ale nie ma co się tłumaczyć.

Szkoda. Wielka szkoda.

Gdybyś się może trochę potłumaczył, a nóż widelec dostałabym oświecenia co do tego wiersza.

Cytat:
W sumie to prawda - w swojej "karierze" napisałem raptem jeden wiersz o miłości : ).

W dodatku nie umiem czytać. Bidna doliczyłam się dwóch o miłości i dwóch erotyków.
W
Cytat:
śni się gówno prawda
w sumie też coś tam coś tam, ale nie, to raczej nie ta bajka.

W każdym bądź razie trzeciego erotyka się boję w Twoim wykonaniu, ale co ja, głupi czytelnik będzie ci tu pieprzył, nie?

Papa ^^
Karamazov dnia 19.07.2010 08:38
Cytat:
Szczerze mówiąc, to myślałam, że sam się będziesz bronił...

Tylko, że ja nie mam ani zamiaru, ani nie widzę potrzeby, żeby się bronić, czy tłumaczyć. Są momenty kiedy tematyka wierszy krąży przy konkretnych tematach, bywa również, że czytelnik odczytuje wiersz na swój sposób - inny od tego, o którym myślał autor (a to bardzo dobrze, bo od tego jest poezja) - i to cała filozofia.

Cytat:
nie wydaje mi się, żeby Karamazov pisał o swojej rzeczywistości, nie czuć tego po wierszach.


a tego, to już nie możesz wiedzieć.

pzdr
Esy Floresy dnia 19.07.2010 08:53
Proszę ograniczyć się do komentowania wiersza a z dyskusją skądinąd interesującą, ale jednak niezwiązaną z tekstem, przenieść na przykład na PW.

Przypominam o Regulaminie, a w szczególności o punkcie:

2.6.5 Komentarze to nie czat. Od rozmów niezwiązanych z tematem utworu jest shoutbox.


Karamazov, jeśli chodzi o sam wiersz mnie bardzo przypadł do gustu, może trochę haczy mi rytm skursywionego tekstu, ale nie czepiam się, bo to już chyba moje widzi mi się.:) Ta cząstka dla mnie naj:

dzieci w piaskownicy
babki na ławkach
z piasku


Pozdrawiam.:)
Karamazov dnia 19.07.2010 11:19
Też tak uważam, to nie miejsce na takie dyskusje.

Dzięki, że wpadłaś Esy i fajnie, że trafiło.

Pzdr.
victorys dnia 20.07.2010 19:37 Ocena: Dobre
Potrafię rozumieć punkt widzenia Opheliac, podobnie jak Karamazova.
Wiersz jest dla mnie wtedy gdy nie używa się gramatyki i operuje się oszczędnie słowem. Wiersz może też nie być poezją, jeśli jest banalny. Wiersz może być lepszy lub gorszy, można je ująć jakościowo "w grupy". Wg mnie WIERSZ jest dobry, gdyż tak naprawdę, każdy może opisać co chce i jak chce. Nie ma się na prawdę do czego przyczepić. I to nawet jeśli jesteś amerykaninem.
victorys dnia 20.07.2010 20:09 Ocena: Dobre
i jeszcze ocena
Karamazov dnia 21.07.2010 09:33
okej, dzięki za odwiedziny.
Usunięty dnia 30.07.2010 13:40 Ocena: Świetne!
podoba mi się mgła łapiąca spodnie za pasek
bardzo udany tekst - erotyk, choć po ciuchu dopuszczam się nadinterpretacji (bo lubię)
Wasinka dnia 02.08.2010 11:29
Obrazek ukazany iście po karamazovsku. I bardzo dobrze. Podoba mi się.
"aj law ju" wydaje mi się tutaj bardzo na miejscu i przypadło do gustu - właśnie w spolszczeniu, w którym tkwi dodatkowy wydźwięk. Jak dla mnie.
Pozdrawiam.
Opheliac dnia 31.10.2011 17:33
Cytat:
Potrafię rozumieć punkt widzenia Opheliac, podobnie jak Karamazova.

Mój punkt widzenia zmienił się o 180 stopni, a może i więcej.
Bo był taki czas, kiedy człowiek chciał się przeczepić do czegoś, do czegokolwiek. I robił to na siłę.
A wiersz, jak dobry, to zawsze się obroni. Bez wyjątku.
To tak przy okazji, że tekst został odkopany. I dobrze, bo wart.

Pozdrawiam.
Karamazov dnia 31.10.2011 18:36
hoh. odgrzebane starocie, miło.
Jotek dnia 07.11.2011 11:59
Świetny!Gra słów ,obrazy będące jakżeby nie inaczej podmiotem i przedmiotem(sic!)osławionego Raportu. Celnie ujęte.brawo!
zajacanka dnia 09.11.2011 21:46
Czytam po raz kolejny, ale nie mogę pozbyć się pierwotnego obrazu.
Jam prozaiczka przyziemna, nie górnolotna poetka, ale obraz przez Ciebie narysowany cos mocno utkwił mi w głowie. I to dość mrocznie.
Bo oto zobaczyłam pracowników prosektorium nad zwłokami młodej kobiety, a jeden z nich był sprawcą jej śmierci, dopiero co z nią obcował... Później migawki z jego spojrzenia na miejsce zbrodni i maniakalne podniecenie w miejscu pracy (to ta mgła z chłodni). Zakończenie oczywiste: większość psychopatów chce, żeby o nim mówiono.
Czy wszyscy tak odebrali Twój tekst?!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty