Odwet - szymonjot
Proza » Humoreska » Odwet
A A A
Kilka dni temu krajem wstrząsneło potężne "ooooo". To zima znowu zaskoczyła kierowców.

Z tej okazji natychmiast zwołano nadzwyczajny zjazd Narodowego Związku Osób Często Znajdujących się za Kierownicą. Zebranie otworzył sędziwy Włodzimierz i nie bacząc na zwyczajowe formułki powitalne, ryknął:
- To skandal! Znowu zostaliśmy zaskoczeni! Co na to władze zarządu?! Czy nie obiecywano nam, że ta sytuacja już nigdy więcej się nie powtórzy? Jak zamierzają się usprawiedliwić? I co zamierzają zrobić w przyszłym roku???

Nestor umilkł, spojrzał na salę wzrokiem rozognionym, po czym mruknął z satysfakcją "no!" i zszedł z trybuny. Na to tylko czekał przedstawiciel radykalnej frakcji Sprzęgło, Sławek "Drajwer" Żyła, który wdarł się na mównicę i w pośpiechu zaczął krzyczeć:
- Nie ma innej drogi jak zemsta! Trzeba zaskoczyć zimę w jej mateczniku - tu na chwilę przerwał, zastanawiając się skąd u licha przyszedł mu do głowy taki wyraz. - Pojedźmy na Spitsbergen i go spalmy.

Była to pierwsza propozycja frakcji Sprzęgło, która spotkała się z jakimkolwiek zainteresowaniem u pozostałych ugrupowań. Szybko ją jednak odrzucono ze względu na wysokie koszty i problemy logistyczne związane z przewiezieniem odpowiedniej ilości chrustu. Po tej dyskusji przyszedł czas na wystąpienie najważniejszej osoby w związku, prezesa George'a George'a.

- Rozumiem i podzielam wasze wzburzenie. To JEST skandal. Możemy jednak obiecać, że ta sytuacja w przyszłym roku nie powtórzy się. Nie zostaniemy zaskoczeni przez zimę. To my zrobimy ją w balona. Ale do tego potrzebuję waszej idealnej współpracy.

Mnogość głosów przeszła falą po sali.
- Ale jak?
- Naszej? Ale że co?
- Kto ma dychę?
George podniósł rękę i szmer ucichł natenczas.
- Kiedy zaskakuje nas zima? Najwcześniej w listopadzie. Jak zaskakuje nas zima? Tak, że pada śnieg i nie możemy jeździć, choć chcemy. Czyli musimy NIE CHCIEĆ jeździć. Czyli: od pierwszego listopada przyszłego roku nie będziemy używać samochodów.

Zapadła cisza absolutna. I dopiero po kilku sekundach rozległo się zbiorowe "ooooo" - kierowcy dali upust swojemu zaskoczeniu. Zawsze reagowali w ten sposób. Jednak już po chwili w różnych częściach sali pojawiło się triumfalne "tak!" i "hurrra". Zaczął do nich przemawiać geniusz całego przedsięwzięcia: nie będą zaskoczeni, bo nie będzie ich to w ogóle obchodziło. Nie będzie korków, bo i tak nikt samochodów nie będzie używał. Określona z rocznym wyprzedzeniem data dawała czas na przygotowanie się do dnia, w którym trzeba będzie porzucić wehikuły. Nie będzie spóźnień, wypadków, paniki i frustracji. Prezes George był geniuszem.

Szybko rozpoczęto przygotowania do realizacji projektu. Kierowcy z przedmieść przenieśli się do centrum swoich miast. Wszystkim stowarzyszonym osobom zafundowano sesje psychologiczne rJak nie jeździć i przetrwaćr1;, zaś radykalny odłam radykalnej frakcji Sprzęgło zaczęło zbierać materiały wybuchowe, by w przeddzień rozpoczęcia akcji podłożyć ogień pod stacje benzynowe. Zima była bez szans.

Trzydziestego pierwszego października wszystko było zapięte na ostatni guzik. Z wybiciem północy drogi opustoszały, zaś kierowcy w całym kraju zaczęli świętować pokonanie kaprysów przyrody. Teraz nie pozostało nic innego, jak wyczekiwać mrozów i śniegów, by następnie w zaciszu domów naigrywać się ze skompromitowanej zimy. Kierowcy czekali z aparatami i kamerami, chcąc uwiecznić zaskoczenie odwiecznego wroga.
...W ten sposób upłynął listopad. I grudzień. Zima nie nadchodziła. W połowie stycznia, kiedy temperatura sięgała 10 stopni powyżej zera, Prezes George otrzymał pierwsze maile z pogróżkami od sfrustrowanych kierowców. Zamiast skompromitowanej zimy, na aparatach zaczęto uwieczniać cuda natury r11; kwitnące jabłonie i piłkarzy z Cypru przyjeżdżających do Polski na przygotowanie do rundy wiosennej. W lutym frakcja Sprzęgło zaczęła organizować rPrzejażdżki Prowokacyjner1;, w trakcie których jej członkowie otwierali szeroko okna i cieszyli się na pokaz dobrą pogodą. Z początkiem marca Prezes George zamknął się w domu i zaczął dokonywać prasłowiańskich obrzędów przywołujących mróz. Jednak słońce grzało coraz mocniej. Górale twierdzili, że nigdy nie było tak pięknej wiosny, co nie zmieniało faktu, że ponad połowa społeczeństwa popadła w depresję. Aż wreszcie, z nastaniem kwietnia, wszyscy zrozumieli co się stało.

Zima znowu zaskoczyła kierowców.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
szymonjot · dnia 23.03.2008 19:41 · Czytań: 676 · Średnia ocena: 4,33 · Komentarzy: 4
Komentarze
Tomi dnia 26.03.2008 02:10 Ocena: Bardzo dobre
heh , pomysłowe ; odwieczny problem z zimą i jej nieoczekiwanym nadejściem :)
Usunięty dnia 28.03.2008 16:33 Ocena: Świetne!
"Przejażdżki Prowokacyjne" mnie rozwaliły, jeszcze się nigdy tak nie uśmiałam podczas czytania:) masz u mnie świetnie. pozdr.
DamianMorfeusz dnia 28.03.2008 22:06 Ocena: Bardzo dobre
Krótkie i zabawne! Oryginalne :D
DamianMorfeusz dnia 28.03.2008 22:23 Ocena: Bardzo dobre
Przyznaję, że się bardzo dobrze bawię przy czytaniu Twoich tekstów :) Czekam na nowe - daj znać, że coś wrzuciłeś, z chęcią przeczytam :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty