W krainie magii...(15) - dante77
Proza » Fantastyka / Science Fiction » W krainie magii...(15)
A A A
W krainie magii...

Męski wychodek

Drzwi groty solnej otworzyły się gwałtownie i Maya wyszła na korytarz. Zrobiła kilka kroków i bez najmniejszego skrępowania wkroczyła do wychodka oznaczonego trójkątem.

Nie wiedzieć czemu, Maya korzystała z męskiego. Pomimo tego, że damski znajdował się niecałe trzy kroki dalej.
Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby zdarzyło się to raz czy dwa. Można by wtedy nazwać to zbiegiem okoliczności. W końcu każdemu może się pomylić kółko z trójkątem. Ale w jej przypadku nie mogło być mowy o pomyłce, gdyż częstotliwość odwiedzin przekraczała wszelkie granice.
Jasnym było, że robiła to z pełną świadomością i prawdopodobnie musiała czerpać z tego jakąś przyjemność.
Ci, którzy spotykali ją w męskim wychodku, nieraz wychodzili i spoglądali na symbol nad wejściem, aby się upewnić, czy to oni przypadkiem nie popełnili faux pas.
Najczęściej już tam nie wracali zniesmaczeni sytuacją i świadomością tego, że faux pas już się tam wcześniej popełniło.
Cały Instytut trząsł się w powałach pod naporem plotek na ten temat.
Jedni twierdzili, że panna Flame to tak naprawdę pan. Inni, że bardziej jej służy męska woda toaletowa. Jeszcze inni, że sika na stojaka.
Któregoś razu nawet pojawił się wierszyk wydrapany na ścianie:
„Wróżka zarządzająca to taka, która sika na stojaka.”
Znany jest też przypadek, kiedy Najjaśniejsza weszła do męskiego wychodka tylko po to, aby porozumieć się z kimś za pomocą swojego zwierciadełka.
Nawet strażnicy Instytutu zwrócili na to uwagę i od tamtej pory zawsze patrzyli na nią tak jakoś inaczej. I właśnie wtedy pękła bardzo cieniutka nić sympatii pomiędzy strażą a Najjaśniejszą. Potem szybko pękło jeszcze kilka innych. A w efekcie, przerwało się tyle nici, że z nich wszystkich można by śmiało spleść linę do cumowania okrętów.
Nawet w anonimowej ankiecie dotyczącej tego co w Instytucie się podoba, a co nie, niektórzy wskazali na fakt pojawiania się Mai w męskim.

Wróżki z jej zespołu nie miały śmiałości spytać o powód odwiedzin w męskim, ale podejrzewały, że musiało to wynikać z wrodzonego lenistwa.
Bo męski wychodek znajdował się naprzeciwko groty solnej, a do damskiego trzeba zrobić trzy kroki więcej.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
dante77 · dnia 14.08.2010 09:43 · Czytań: 860 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 10
Komentarze
nostalgia dnia 14.08.2010 09:49
HAAHA dobre. Taka zwyczajna sytuacja, a jak absorbująca społeczeństwo ;) . To zdanie bym wyrzuciła:" Nikt nie wiedział jaką", ponieważ z wczesniejszego zdania wynika, że nikt nie wie jaką. Nie trzeba tego pisać. Pozwól uwolnić myśli czytelnikowi. Nawet gdyby zinterpretował inaczej Twój przekaż, to działałoby tylko na Twoja korzyść. Pozdrawiam
dante77 dnia 14.08.2010 10:26
Co racja, to racja. Kłaniam się.
Poke Kieszonka dnia 14.08.2010 12:12
:)Dante ja tylko tak na słówko, chcę żebyś wiedział, że czytam ,każdy odcinek z zainteresowaniem, tylko jeszcze nie mogę się zebrać na komentarz, wiem natomiast, że mnie tekst przyciąga jak magnes i zawsze z chęcią połykam w całości:yes:Serdeczności z mojej kieszonki, jeśli wykażesz się cierpliwością;), to poznasz moje odczucia co do tekstu, bo tylko tyle mogę Ci ofiarować, jesli chodzi , o zapis to wiesz ja nie jestem dobrym korektorkiem, ja zawsze tak bazuje na własnych odczuciach stąd też mój przydomek czującego czytelnika.Serdeczności z mojej kieszonki:)
dante77 dnia 14.08.2010 12:23
Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę, ale od czasu kiedy zacząłem tu publikować swoje teksty, to właśnie Wy i Wasze komentarze stały się motorem napędowym mojej twórczej machiny.
Bardzo się cieszę, że tu trafiłem. Naprawdę potraficie docenić trud i serce włożone w każde opowiadanko.
I za to też jestem Wam wdzięczny.

A serdeczności z kieszonki Poke już wylądowały w mojej i na pewno tam już zostaną.
Jack the Nipper dnia 14.08.2010 13:48 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
Nawet w anonimowej ankiecie dotyczącej tego co w Instytucie się podoba, a co nie, niektórzy wskazali na fakt pojawiania się Mai w męskim.


Nie wiem czy to celowo czy nie, ale wprowadziłes wspaniałą dwuznaczność – nie wiadomo, czy się ankietowanym podobało wchodzenie mai do meskiego wychodka czy też odwrotnie.

Jak zwykle bardzo dobre.
Darksio dnia 14.08.2010 14:24
Witaj, Dante.
Przyznaję się, że czytam z zapałem każdą część. Tworzysz świetny klimat i to, że czerpiesz z życia powoduje, iż twoja bajka nie staje się przewidywalna. W każdej części znajduje się inny, oryginalny sens.
Dwa małe błędy:

Cytat:
Wróżki z jej zespołu nie miały śmiałości spytać się o powód jej odwiedzin

Typowy błąd. Zaimek zwrotny określa czynność wykonywaną w stosunku do samego siebie. Oznacza to że wróżki pytały same siebie. Po prostu wyrzuć "się" i po krzyku.

Cytat:
że musiało ty wynikać z jej wrodzonego lenistwa.

literówka.
Pozdrawiam i liczę na kontynuację.
Jonasz dnia 14.08.2010 15:12
Jestem nowa na tym portalu:) Czytam dopiero drugą część "W krainie magii". Obydwie wciągają w swój odrealniony świat. Z chęcią wieczorem przeczytam te, które mnie ominęły. Pozdrawiam serdecznie:)
dante77 dnia 14.08.2010 22:13
Błędy poprawione, dwuznaczność byłą niecelowa i chyba jakoś tak podświadomie się zakradła. Pasuje jak ulał.

@Jonasz - polecam czytać od początku, bo czasami nawiązuje do poprzednich części.
Wasinka dnia 15.08.2010 19:04 Ocena: Bardzo dobre
Witaj, dante.
Cieszę się, że cały czas tworzysz intrygujący świat Mai (przez jakiś czas nie byłam na portalu). Przeczytałam poprzednie fragmenty, z którymi nie miałam okazji jeszcze się spotkać, a teraz wkroczyłam w piętnastą część - wychodkową... - i nie mogę się doczekać kolejnej.

Małe - ogólne dzisiaj - uwagi:
- w pierwszym akapicie masz wpadające na siebie przeszła/weszła,
- potem troszkę rozmnożyło się "można" i "być" w różnych odmianach,
- w tę część wkradło Ci się znowu w nadmiarze "to",
- wróżki z jej zespołu/jej odwiedzin w męskim - powt. "jej".

To tak z grubsza.
Dzięki za miłe poczytanie.
Pozdrawiam :)
dante77 dnia 16.08.2010 09:52
@Wasinka: Delikatnie zmodyfikowałem treść na podstawie Twoich uwag. Dziękuję.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty