Zdrap mnie, jeśli potrafisz - MarioPierro
Kategoria Konkursowa » Konkurs "Ósmy Cud Świata" » Zdrap mnie, jeśli potrafisz
A A A
Kryzys przycisnął Edka Pozornego, gdy przerywając grę w karty wykonał bilans spodziewanych zysków i strat na nowym hotelu. Zacisnął więc pasa i spasował. Nieczołobitni gracze w czoła swe zapukali: "Daj spokój, sam mówiłeś, że kryzio to ściema...", lecz on im odpukał: "Odpukać w niemalowane, by nie było jeszcze gorzej".

Tak ciężko się od tego myślenia Pozornemu zrobiło, że zaraz po powrocie, zamiast jak dotąd, uciec w lekki humor wydawanego przez żonę czasopisma o sztuce, wszedł w ciężkość piwnicy.

- Długo będziesz tu znowu siedział? – spytała wydawczyni.
- Www...
- Jakąś stronę internetową znów reklamujesz?
- Www...
- Dobra, nie gadam z tobą, bądź se ile chcesz i zapraszaj tych swoich koleżków, z którymi pijesz całą noc... Dobranoc.
- W-w-wiesz przecież, że mu-muszę Asi lampkę napra-pra-prawić! - (Asia to ich nastoletnia córka.).

Ostatnich słów żona nie usłyszała, z impetem trzaskając drzwiami. „Ech” - pomyślał Ed - „znów wszyscy kontra ja!”.

Zasiejesz myśl, zbierzesz działanie...
William Makepeace Thackeray


Wziął do ręki kabel, pogryziony przez królika Asi, zostawionego przez nią na moment samopas. W drugiej ręce trzymał taśmę izolacyjną. Niechętnie zaczął oklejać, po czym stwierdził, że nawet materiały były przeciw niemu. Taśma łatwo oplotła kabel i kiedy zdawało się, że Pozorny niczym ksiądz połączył ową czarną parę, czas jakby wrzucił wsteczny bieg, idąc od teraz pełną parą.

Taśma przywarła Edkowi do paznokcia, w głowie zadźwięczały powtarzane setki razy słowa żony: „Co ty sobie myślisz? Tak dalej paznokci nie obcinaj, drugiego Pawlaka z ciebie zrobią!”. Chcąc uchronić swą dumę przed ową porażką, przysiągł sobie dokonywać żmudnego zabiegu nawet trzy razy dziennie, byle wyrwać się spod straszliwego uścisku. Z impetem szarpnął rękę. Niestety, taśma polubiła Eda: chciała go skonsumować bardziej, aniżeli własny święty związek! Nie tylko bowiem pozostała przy paznokciu kapłana, ale czule owinęła jego zacną dłoń.

Zazdrosny kabel, dotąd bezstronny w sporze, przestał stwarzać pozory i zakablował Pozornego. Po chwili cała szyja i część tułowia znalazły się w sieci. Edek wpadł na ścianę, uderzył w nią głową, do której wpadła myśl: „A może tak wyluzować? Ten cholerny przewód nie jest przecież całą treścią mego życia!”.

Niech przeto ten, komu się zdaje, że stoi, baczy, aby nie upadł.
Św. Paweł, 1Kor 10,12


Tak dumając, ostrożnie odkleił płatek taśmy z szyi, trzymając możliwie daleko od ciała. Udało się. Analogicznie postąpił z fragmentem, zajmującym połacie tułowia. Poszło bezboleśnie. „Jak Polak chce, to potrafi” - uśmiechnął się w myślach, nie zauważył przeto, iż trzymana taśma podążyła w dół, oblepiając mu kolana i stopy. Toteż, gdy postąpiwszy krok w kierunku stołu, fiknął salto godne chińskich gimnastyków, jakież słowa mogłyby wyrazić jego zdziwienie?

Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy,
mmm, orły, sokoły, herosy!?

Danuta Rinn (słowa: Jan Pietrzak)


Eugenię Pozorną ze snu wyrwał rumor potworny. Czym prędzej więc wstała, pytając stojącego w sypialni greckiego dyskobola, co się dzieje. Zapytany nic nie rzekł, skupiony w nieruchomości ruchu.

Pobiegła do kuchni, gdzie próbowała zainteresować tematem Sokratesa. Ten również nie udzielił oczekiwanej odpowiedzi, roztrząsając ważniejsze problemy po kielichu cykuty.

W hallu zagadnęła Laokoona. Choć milczał, jego półmartwe spojrzenie wyraźnie wskazywało schody do piwnicy, a spowijające ciało węże zdały się w mroku nocy dziwnie spłaszczone...

...Działanie zaowocuje nawykiem, a ten da plon w postaci charakteru. Charakter jest ziarnem, z którego wykiełkuje twoje przeznaczenie.
William Makepeace Thackeray


Córka postąpiła nieco rozsądniej. Kiedy usłyszała pierwszy huk, nie przerwała rozmowy z kumpelą przez komunikator „składu-składu”. Wiedziała, że to ojciec jak zwykle, coś zbroił w piwnicy i że się z tego wyliże. Dopiero gdy kilka minut po sprincie matki zatrząsł się cały dom, w mig pospieszyła na ratunek, nie pytając o drogę starożytnych mężów.

Widok, jaki zastała, nie zachęcał do pomocy: wielki czarny owad wił się, przewracając wszystko, czego dotknął. Kiedy już chciała zawrócić, aby nie przeszkadzać, owad zawołał dwugłosem:

- To nie tak, mała! Pomóż nam!

Próbowała. Zdrapywała grubą warstwę obiema dłońmi, nożyczkami, szpachelką i dłutem. Nie pomagało. Dziwiła się jednak, że rodzice wciąż oddychają. A że była pacyfistką z przekonań, przestała walczyć i wpadła na pewien plan...

Zwycięstwem jest przezwyciężenie dysharmonii własnego umysłu (...). Praktykuj to, a wtedy poznasz potęgę jedności z naturą.
Morihei Ueshiba


Żywa wystawa „Czernią złączeni” anonimowej autorki od pierwszego dnia zrobiła furorę w miejscowym muzeum sztuki. Przybyło ponad dwa tysiące osób, a zdecydowaną większość stanowili szarzy zjadacze chleba. Nawet nie wiedzieli, że obserwują jedno z najbogatszych małżeństw w kraju. Krytycy rozpisywali się w komentarzach: „Arcydzieło postmodernizmu”, „Obrzydliwe do metafizycznego bólu”, „Spójność pierwiastka ludzkiego z technicznym”, „Recepta na kryzys” itd.

„Ósmy cud świata!” - krzyczał na pierwszej stronie „ Tfuj artyzm”, pozornie wciąż pod redakcją Eugenii Pozornej, nieoficjalnie zastępowanej przez Joannę.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
MarioPierro · dnia 20.08.2010 08:54 · Czytań: 1370 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 4
Komentarze
Wasinka dnia 23.08.2010 19:17
Witaj, Mario.
Ciekawy pomysł z tymi wkrętami homonimiczno-derywacyjnymi (jeśli ująć to tak można). Jeden mi tylko nie pasuje kabel-zakablował, bo drugie słowo nie wskakuje na swoje zwyczajowe znaczenie, a z innymi się tak dzieje (chyba że to neologizm semantyczny na potrzebę tekstu, ale i tak wtedy odstaje od sensu innych przykładów).
Ogólnie zakręcony tekst, oryginalny. Historia opowiedziana z humorem i w absurdach się kąpiąca. Niezły styl, choć można jeszcze trochę popracować.
Proponuję inne rozwiązanie, jeśli chodzi o podawanie autorów cytatów (choćby gwiazdka i pod spodem jako przypis), chyba że to tak celowo ma rozbijać tekst. Osobiście jestem za większą ciągłością/spójnością.

Pomysłowa córeczka cuda czyniąca... czy też zgrabnie korzystająca z możliwości jej danych.

Pozdrawiam z uśmiechem :)
MarioPierro dnia 24.08.2010 14:37
Serdeczne dzięki, Wasinko, za rady i uśmiech. Niemniej jednak, znaczących poprawek do czasu zakończenia konkursu dokonywać nie wypada, byłoby to trochę nie fair moim zdaniem.

Ale jeszcze raz dzięki, zwłaszcza za ten uśmiech, o to przecież chodziło :D
Elwira dnia 31.08.2010 12:28
Cytat:
swoich koleżków(,) z którymi pijesz całą noc


Cytat:
skonsumować bardziej(,) aniżeli własny święty związek!


Cytat:
z fragmentem(,) zajmującym połacie tułowia.


Cytat:
że to ojciec jak zwykle(,) coś zbroił w piwnicy



Cytat:
robiła furorę od pierwszego dnia w miejscowym muzeum sztuki.


szyk: od pierwszego dnia zrobiła furorę w miejscowym muzeum sztuki

Typowo groteskowy styl, zabawne ujęcie i naprawdę pomysłowo uknute opowiadanie. Podoba mi się, bo jest twórcze, a nie odtwórcze, bo wszystko, nawet cód został stworzony przez autora i jego wyobraźnię. Doza fantastyki dobrze zrobiła tekstowi, przez co jest absurdalnie nierealny, a jednocześnie humorystycznie ciekawy. Przeczytałam z przyjemnością i uśmiechem, który ani na chwilę mnie nie opuszczał, a przecież właśnie o to chodziło.
Pozdrawiam.
Bardzki dnia 01.09.2010 11:13
Ładny tekst i jak wspomniała Elwira bardzo oryginalny. Opowiadanie od początku do końca autorskie. Szczególnie podobały mi się dobrze dobrane cytaty, które doskonale pasują do treści i z nią współgrają.

Pozdrawiam:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty