apatia (czyli szczęście równowaga i spokój ducha) - Karamazov
Poezja » Wiersze » apatia (czyli szczęście równowaga i spokój ducha)
A A A
na jesień proponują
pornografię
w sklepach tanieje wódka

po mieście krąży więcej psów
gryzą
w karki szorstkie futra
kościelnych dam

dziś mówię do ciebie prostym
językiem polskim
przystosowanym do standardów
mieszkań dwupokojowych

słyszysz mnie
jakby wolniej i bardziej
patrzysz mi na usta

dnia dwudziestego października
przyszła śmierć

stanęła naga w nogach łóżka
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Karamazov · dnia 31.08.2010 07:08 · Czytań: 1144 · Średnia ocena: 3,6 · Komentarzy: 24
Komentarze
Usunięty dnia 31.08.2010 12:09
Przyjemny wiersz który szybko się czyta i jeszcze szybciej się o nim zapomina. Nic wielkiego ale w ten deszczowy dzień sprawdza się jako antrakt, w oczekiwaniu na coś bardziej wartościowego.

Pozdrawiam
Usunięty dnia 31.08.2010 15:14 Ocena: Słabe
Jestem po stronie Claudio .... W ogóle...Karamazov ... z tą pornografią to był głupi pomysł . :)
Karamazov dnia 31.08.2010 15:31
cóż, bywa że nie trafia. do następnego zatem.
Izolda dnia 31.08.2010 17:18 Ocena: Bardzo dobre
Karama (okropnie długi ten nick).
Ja to tak mam, że jak mnie ktoś odwiedzi z trudem komentatorskim, lubię mu się odwdzięczyć (nawet jak mi zjebkę zrobi, jak o mały włos Ty) wpisem (taki handelek wymienny, przyjemny prawda?). A Ty Karama (o ludzie, nie jesteś moją karą, ale brzmi tak szybciej) bardzo się komentatorsko trudzisz na PP. Ja to doceniam, ba, nawet to podziwiam.

Zdążyłeś z publikacją akurat na mój jeden z najgorszych ostatnio dni, dlatego ja ten wiersz przeczytałam jak swój (ino moja dzisiejsza śmierć nie zechciała poczekać do października).

Mam zupełnie odmienne zdanie niż pierwsi komentatorzy i gdyby nie to, że wpieprzona dziś jestem na zastaną sytuację, bawiłabym się w rozbieranie go. Ale pornografii nie będzie, jesien zacczyna się za miesiąc.

Takie długie komentarze pisuję w prozie, w poezji rzadki. Przywykniesz.

Przebiegłam, czytając wiersz przez dużą skalę przypominania sobie różnych emocji. Wiem kiedy i dlaczego mówi się wolno patrząc na usta. Do dupy z jesienią.

PS. Przepraszam, ale nie zawsze mi prosty język polski wyjdzie.:smilewinkgrin:
Leszek Sobeczko dnia 31.08.2010 22:12
prosty język polski zarezerwowany jest dla bliskich, którzy odchodzą
Cytat:
...dwudziestego października
przyszła śmierć

stanęła naga w nogach łóżka
, cóż można więcej dodać, że rodzimy się nadzy i nadzy umieramy, a śmierć także jest naga; chciałoby się powiedzieć: jaka tam pornografia; ale ciasno spina całość jak w życiu tak i w wierszu
Karamazov dnia 31.08.2010 22:26
cieszę się, że to spostrzegłeś.
dzięki wszystkim za odwiedziny.
green dnia 31.08.2010 22:43
Świetny wiersz. Poruszający. Niczym jesteśmy wobec śmierci. Jestem pod wrażeniem wyważenia słów i spostrzeżeń.

Pozdrawiam.
link a dnia 31.08.2010 22:58
Zręcznie unika patosu. Podoba mi się swoboda i dyskrecja, z jakimi wprowadza na końcu motyw z fantastyki (śmierć czasami w baśniach paktuje np. z lekarzami, umawia się, że będzie stała przy łóżku chorego albo u stóp, albo u wezgłowia). Mną nie wstrząsa, niemniej wart uwagi. Pozdrawiam.
link a dnia 31.08.2010 23:00
p.s. jakby wolniej i bardziej
Może na miejscu "bardziej" widziałabym zamiennik.
Karamazov dnia 31.08.2010 23:03
to nawiązanie do "śmierci w bikini" Ciechowskiego. Nie chodzi bynajmniej o kostuchę z kosą, nawet taką jak u Pratchetta. : ) Ale kojarzę motyw o którym piszesz. W jednej z baśni lekarz widząc śmierć, odwrócił łóżko.

"bardziej" pasowało mi... najbardziej. Proste słowo miało oddać prostą czynność.

green, cieszę się, że przemówiło - link a, że wpadłaś.

pzdr.
drazetek dnia 01.09.2010 00:59
przeczytałam wiersz. Potem trzy pierwsze komentarze. a powiem tak:
Przez ten wiersz przemawia po prostu geniusz. Nie pamiętam kiedy czytałam coś takiego, co tak poruszyło. Objąłeś całe życie, początek i koniec w kilku obrazach, prostych słowach. Nie wiem, jak Ty to robisz, podejrzewam, że z tym trzeba się urodzić.
Pozdrawiam
Karamazov dnia 01.09.2010 10:46
bardzo miłe słowa. dziękuję. i za ślad i za przeczytanie.
Usunięty dnia 01.09.2010 23:00
Spodobał mi się, nic dodać nic ująć. Lubię wiersze napisane oszczędnym stylem, a jednocześnie bogate treściowo. Sama walczę ze skłonnością do zbytniego gadulstwa, natomiast Twój tekst sprawił, że jestem pełna podziwu. Gratuluję i zazdroszczę sprawności.
Esy Floresy dnia 01.09.2010 23:09
To nie jest moje pierwsze czytanie i powiem, że to jeden z tych, co skrobie w głowę. W drugiej cząstce świetna przerzutnia z tym gryzą. Końcówka przybija jak gwóźdź do trumny, a w głowie pozostaje pytanie dlaczego 20 października... czy to przypadkowa data (bo co dzień śmierć po kogoś przychodzi), czy też ma większe znaczenie dla peela... Kawał dobrego pisania. Pozdrawiam.
Karamazov dnia 02.09.2010 11:19
Chyba pierwszy raz zebrałem całą gamę opinii. jedne były (są) mniej, drugie bardziej wiarygodne - wiadomo, że na pewnym etapie, czy w pewnych przypadkach, zawsze zyskuje się kilku fałszywych pochlebców i całą rzeszę wrogów ;).

Ale to tak abstrahując od Waszych komentarzy, Esy, era. Dzięki, że wpadłyście. To ważne.
Shortia dnia 02.09.2010 22:48
zaskakująca volta pod koniec, choć właściwie powinna być przewidywalna. nieodgapiony, oryginalny tekst, może tylko tytuł jednak nazbyt rozbudowany?
Karamazov dnia 02.09.2010 22:51
no właśnie co do tytułu: sama apatia nie oddałaby sensu; tytuł odsyła do postrzegania tego zjawiska (choroby?) w filozofii stoickiej.

dzięki za odwiedziny.
Shortia dnia 03.09.2010 10:43
stanęła śmierć - stoicyzm , ot co. jeśli w spokoju ducha istnieje choćby cień apatii - to śmierć.
dzis czytam jeszcze kościelnych - dam - kilka groszy na ofiarę ;), to może i co się zmieni w moim życiu np.tak myślą apatyczni stojący w kościele i gdzie indziej (nie żebym stojącym wypominała, sama tak kiedyś robiłam. także ze strachu przed śmiercią).

ciekawe kto dał słabe, bo może to i nie genialny wiersz, ale na pewno nie słaby.

Eska!! weź zrób coś z tym, co to szkoła, czy co?

Boże, a na innych portalach to jeszcze gwiazdki dają, poruta dla poezji.
nikejf dnia 04.09.2010 19:45
podoba mi się, jeszcze bardziej sie podoba, że zaczynasz rymować ( pewnie niechcący ) . lubię proste teksty, bez pseudointelektualnych przemyśleń, spiętych absurdalną metaforą, a na takie też trafiałem w twoim profilu. ciekawy jestem, jak się rozwiniesz ( a może zwiniesz, czego absolutnie nie życzę! ) salut!
Karamazov dnia 04.09.2010 20:35
jak najbardziej chcący. z tym, że delikatnie i nadal w ramach wiersza wolnego - ale białego. bez średniówek, liczenia sylab, znanych systemów abab czy innych baab.
to chyba drugi tekst, w którym zaczynam używać rymów, w ten sposób.
victorys dnia 10.09.2010 11:30 Ocena: Świetne!
Bardzo ciekawy wiersz. Podoba mi się że absolutyzujesz (czy jak to nazwać inaczej). Wiersz jest głęboki, nie widać w nim zbędnego słowa.
evivvalarte dnia 10.09.2010 22:08 Ocena: Bardzo dobre
tak ja również jestem na TAK:) nic sie rozpisywać nie będe poprostu mi się podoba metaforyka:) ogólnie fajnie fajnie:)
Karamazov dnia 11.09.2010 10:48
dzięki. : )

widzę, że sporo się dzieje pod tym tekstem.
weronikulus dnia 04.10.2010 16:18 Ocena: Bardzo dobre
ten wiersz ma głęboki kolor.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty