Jeśli pozwolę, abyś się stał - JaneE
Kategoria Konkursowa » Konkurs: "Miłość w cyberprzestrzeni" » Jeśli pozwolę, abyś się stał
A A A

Wstaję pośpiesznie, ignorując nagłe uczucie miękkości, które ogarnia mnie, gdy zbyt gwałtownie zrywam się z łóżka. Czując rosnące napięcie ulokowane gdzieś w dole brzucha, otwieram laptop. Zagryzam wargi i czekam, aż powolny system wreszcie się uruchomi. Wsłuchując się w szum budzących się do życia urządzeń, usiłuję wykonać setki porannych czynności.

W końcu przysiadam. Z kubkiem herbaty w dłoniach, w spódnicy i staniku, w zawiniętych w ręcznik włosach, bez makijażu. W takiej wersji siebie, tylko z tobą jestem w stanie rozmawiać o największych uniesieniach duszy.

Zauważam cię natychmiast - dziwnie brzmiący zlepek liter, z których każda jest dla mnie szczegółem twojej twarzy. Zamieram w kolejnym oczekiwaniu i już wiem, że dziś się spóźniłam, że znów dotykam jedynie śladów, które pozostawiłeś, gdy ja spałam, kołysana równomiernym oddechem rzeczywistości.

Ktoś ci odpowiedział, ktoś roześmiał się z pozostawionego żartu, ktoś życzył miłego dnia.

Czekałeś na mnie? Liczyłeś na klik słów, które wystarczyłyby, aby deszczowy poranek stał się pogodny?

Wiem, że znajdę cię tu dopiero późnym wieczorem, a mimo to, zapominając o obowiązkach, co chwilę będę odświeżała stronę w nadziei, że być może dziś pojawisz się wcześniej.

A potem?

Odpowiesz na moje pozdrowienie, uśmiechniesz się emotkową buźką. Nikt nie zauważy słów, które sobie poślemy. Rozpłyną się natychmiast wśród setek podobnych.

A potem?
Znów będę śnić, że jesteś, że nie znikasz za każdym razem, gdy wyczerpie się bateria, gdy ktoś ukradnie światłowody.

A potem?

Będę się bać, że znikniesz, jeśli pozwolę, abyś się stał.

A potem?

Inne ramiona spróbują załatać moje dziurawe serce.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
JaneE · dnia 04.09.2010 11:43 · Czytań: 2201 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 28
Komentarze
Esy Floresy dnia 04.09.2010 13:39
Tekst dla mnie raczej jak wpis do pamiętnika. Właściwie, to bardzo podoba mi się cytat, a reszta... reszta jest milczeniem.;) Pozdrawiam.:)
Wasyl dnia 04.09.2010 16:39
Końcówka boli.
Pozdrawiam.
JaneE dnia 04.09.2010 21:11
hej, Esy. Mnie również cytat bardzo się podobał:)

Wiesz, to miało być takie bardzo osobiste. Forma wpisu do pamiętnika, bądź listu.
Być może wartości literackiej faktycznie nie ma zbyt wielkiej.

Wasyl, dzięki, cokolwiek ten ból oznacza ;)
Darksio dnia 04.09.2010 21:22
Esko.
Na temat cytatu, który tak Ci się spodobał opowiem w komentarzu, który z pewnością jutro zamieszczę. :)
JaneE, przepraszam za offtop, ale pozwoliłem sobie na wzmiankę, ponieważ ściśle wiąże się to z Twoim tekstem. Pozdrawiam obie panie.
Elwira dnia 04.09.2010 21:25
Niektóre zdania bardzo poetyckie i piękne w swej ulotności. Moim zdaniem bardzo ładnie opisałaś uczucia, towarzyszące osobie zakochanej w... nicku, bo przecież osoby nie zna, nie widziała, nie wie nawet, czy jest autentycznie tym, za kogo się podaje. Forma blogowa, więc nie przystoi czepiać się powtórek "się" :) Czytało się przyjemnie i... tyle.

PS: Cytat bardzo trafny.
Pozdrawiam.
bosski_diabel dnia 04.09.2010 22:25
ten tekst różni się od innych, nie opowiada o tym co się stało, a to co czeka bohaterkę, stworzyła realny świat, piękne, subtelne słowa,
czuje się lekkość "pióra" prostota dodaje uroku, ja jestem usatysfakcjonowany. Koniec boli ale nie zawsze musi tak być :)
Pozdrawiam
Darksio dnia 05.09.2010 12:54
Witaj, JaneE.
Gratuluję drugiego miejsca. Sporo było dobrych prac, więc powód do dumy z pewnością jest.
Teraz o tekście:
W bardzo oszczędnej formie zawarłaś wszystko: nastrój oczekiwania, tęsknotę, miłość, strach, zwątpienie, żal. Bardzo naturalnie, bez zbędnych zabiegów ujęłaś kwintesencję cybermiłości. Ale żeby nie było tak słodko muszę Cię zganić. Cytat, który zamieściłaś, nie pochodzi od Dona Trapscotta, który faktycznie jest uznanym teoretykiem internetu. Wiedziałem to już po trzech przeczytanych słowach. To jest cytat z "Samotności w sieci" J. L. Wiśniewskiego. I nawet podejrzewam, że wiem, dlaczego taka pomyłka. Niedopuszczalne jest aby aż tak błędnie przytaczać cytaty, gdyż literatura ma także rolę dydaktyczną. Ktoś przeczyta Twoje opowiadanie i przyjmie błędne wiadomości, które potem przekazuje dalej. Rzetelność musi być. I nie wolno lecieć po łebkach w internecie, żeby, idąc na łatwiznę, mieć materiał do wplecenia w swoje opowiadanie. Liczę, że przeprawisz w swoim tekście i podasz prawidłowego autora Twojego motta.Pozdrawiam.
Wasinka dnia 05.09.2010 12:58
Witaj, JaneE.
Zgrabnie ukazany stan ducha. Ładnie, prawdziwie, delikatnie. Subtelna proza. Tekst wypełniony emocjami, skupiony na uczuciach kobiety przesiąkniętej pragnieniem kontaktu z kimś, kto, być może w jej wyobrażeniach, jest idealny. Stanowi jednak ideał przede wszystkim dlatego, że istnieje jedynie jako wirtualny twór, nie do sprawdzenia i dotknięcia.
Zakończenie przytłaczająco smutne. Szukamy wciąż doznań, mimo że w realnym życiu przypuszczalnie nie miałyby podstaw bytu, mimo że prawdopodobnie mamy obok siebie kogoś, kto skwapliwie załata dziurawe serce i możliwe, że spełni tak naprawdę więcej oczekiwań niż wirtualny zaspokajacz naszych marzeń.
Pomimo wspomnianych walorów tekst nie do końca jednak do mnie przemówił. Nie zatrzymał na dłużej, choć doceniam wspomniane wcześniej mocne strony miniaturki.
Błąd dotyczący autora cytatu, który jest mottem dla całości – niefortunny.

Małe sugestie:
Jeśli pozwolę (,) abyś się stał

w zawiniętych w ręcznik / W takiej wersji siebie, tylko z tobą jestem w stanie – pokombinowałabym ( "w" )

Zamieram w kolejnym oczekiwaniu, i już wiem – zrezygnowałabym z tego przecinka

Rozpłyną się natychmiast, wśród setek podobnych. – tutaj również

Jak dla mnie – troszkę za dużo „A potem” na końcu (przy okazji: jedno „A potem” wchodzi w akapit, podczas gdy inne piszesz w oddzielnych).

Pozdrawiam ciepło, gratulując drugiego miejsca w konkursie :)
JaneE dnia 05.09.2010 17:08
Dziękuję bardzo. Wierzcie lub nie, ale drugie miejsce w konkursie bardzo mnie zaskoczyło. Cieszę się niezmiernie:)

Przepraszam za wpadkę z cytatem. Znalazłam, wkleiłam i nie sprawdziłam :(
green dnia 05.09.2010 21:05
Mnie również bardzo podoba się Twój tekst. Subtelnie, z emocjami.
Ostatnie zdanie mnie razi. Może dlatego, że ja bardziej od poetów :) i dziurawe serce jest passe.

Gratuluję drugiego miejsca. W pełni moim zdaniem zasłużonego :)
Darksio dnia 05.09.2010 21:09
Green, nie zgodzę się. Ostatnie zdanie jest niezmiernie kluczowe. JaneE, broń Cię Boże usuwać!!!
green dnia 05.09.2010 21:11
Darksiu dla mnie jako poetki "dziurawe serce" jest ... tu pozostańmy w domysłach, ale proza rządzi się swoimi prawami. I chwała jej za to! :)
JaneE dnia 05.09.2010 21:15
dziękuję :)
green, dlaczego "dziurawe serce" jest dla poetów passe? ;)
Darksio, bez obaw, mnie też się podoba takie zakończenie.:)
green dnia 05.09.2010 21:18
bo w to wytarte JaneE do granic możliwości.

Dlatego też napisałam, że dla mnie poetki jest to rażące... jakoś tak mam, ale poza tym mjut :)
JaneE dnia 05.09.2010 21:21
:) muszę częściej do was zaglądać.
green dnia 05.09.2010 21:29
i to jest słuszna decyzja ;)
Darksio dnia 05.09.2010 21:42
Ale jak słusznie zauważyłaś, Green, proza rządzi się innymi prawami. Poezja polega na kwintesencji, proza na jej rozwinięciu. W kwintesencji trzeba szukać nowych ścieżek w prozie można podążać utartymi ścieżkami, tylko trzeba widzieć po drodze nowe landszafty.
green dnia 05.09.2010 21:47
Darksiu masz prawo bronić tej końcówki, ale zauważ że nie tylko mnie się to nie podoba...

Czasami zamiast bronić lepiej poszukać lepszych rozwiązań ;)
Darksio dnia 05.09.2010 21:52
Moim zdaniem, i będę się upierał, to rozwiązanie jest doskonale wkomponowane w tekst. A co do zwrotów... niedługo ich nam zabraknie, bo każde powiązanie słów będzie wytykane, jako oklepane.
anna nawrocka dnia 05.09.2010 23:22
Zatrzymało mnie przedostanie zdanie. wynagrodziło nawet rozczarowanie po przeczytaniu ostatniego. Jak dla mnie - włąśnie w przedostatnim jest kwintesencja - to co jest tak istotne w miłości w cyberprzestrzeni - strach przed tym co by było...
Grenka ma rację :) takie serce to wytarte jest do granic przyzwoitości.
herbata, kawa, herbata... poetyckie i prozatorskie napoje, często się przewijały (refleksja dotyczy wszystkich przeczytanych prac). kawa i herbata też są wytarte, tfu! najpierw zostały rozlane! :D
Gratuluję tekstu :)
JaneE dnia 05.09.2010 23:25
...No ale coś pić trzeba ;)

dziękuję bardzo
Izolda dnia 06.09.2010 23:48
Witaj, Jane
Przyznaję, że zanim się zagadka rozwiązała, pomyślałam o Wiśniewskim - o proszę coś zwędził komuś.
Więc dobrze, że nie zwędził.

Tak się zgrabnie wczułaś w temat, że pomyślałam tylko jedno: za mało, za mało, za mało.
Nienasyceni czują niedosyty częściej albo takim to trudno dogodzić, więc deklarując pod Twoim tekstem nienasycenie zjadłabym więcej.
Co prawda Darksio głosił, że się najadł, ale widocznie ma inny apetyt niż ja.
Więcej niedogodności nie zgłaszam, bardzo ładny tekst.
Szuirad dnia 07.09.2010 14:26
Witaj
Gratuluję drugiej lokaty.
Twoje opowiadanie jak dla mnie było tym, ktore prawie dosłownie wbiło sie w temat konkursu. U Ciebie naprawdę jest miłość w cyberprzestrzeni. Internet nie służy tylko do "złapania", odnowienia kontaktu, jest nie tylko narzędziem, ktore pozwala nie jako wkomponować sie w założenia konkursu, ale jest również miejscem, początkiem i końcem uczucia.
I ja również, podobnie jak Ania Nawrocka zwróciłem uwagę na przedostatnie stwierdzenie. Zastanawiałem się jakby tekst wyglądał, gdybyś wycięła dwie ostatnie linijki.
To zdanie jest naprawdę głębokie. Widze w nim obawy, być może zwiazane z wczesniejszymi doświadczeniami. Ale pojawia się również siła: jesli pozwolę ... To bohaterka decyduje co zrobi, swiadoma konsekwencji, ktore mogą boleć, które mogą wyszarpać kolejną dziurę w sercu.
Pozdrawiam
Krystyna Habrat dnia 09.09.2010 12:06
Gratuluję!!! Bardzo mi się Twoja miniaturka spodobała. Tyle uczuć w tak niewielu słowach. Takie to subtelne.
Cytat bym wyrzuciła, bo wg mnie to niepotrzebna podpórka dla Twojego dobrego tekstu. Sama wyrażasz to samo wystarczająco i lepiej.
JaneE dnia 09.09.2010 12:43
Izolda, Szuirad, Sokol, bardzo wam dziękuję.

Miło czytać, że moja miniaturka spodobała się nie tylko Jury, ale również "zwykłym" śmiertelnikom :D:D:D
Miladora dnia 16.09.2010 11:25
Zjawiam się natychmiast po powrocie z wojaży, by dopełnić miłego obowiązku skomentowania tekstu. :D

Pozwolisz, że komentarz będzie krótki? ;)

Prawdziwe, dojrzałe, dopracowane. Subtelna, dobra proza.
Niedopowiedziana i w ciekawej formie.
Dla mnie świetna miniatura, której jedynym zgrzytem jest motto, niestety.
Nie podoba mi się, bo pod względem stylistycznym odbiega od całości i zamiast uzupełnienia tekstu, staje się jego rażącym dodatkiem.
Głosuję za usunięciem. :D
Naprawdę, żadne tego rodzaju dopowiedzenie nie jest tu potrzebne.
Jeżeli już masz ochotę na motto, to poszukaj czegoś, co da przedsmak jedynie tego, co można dalej znaleźć.

Mnie "serce" nie razi, ponieważ przeskok ten daje wyraz prawdziwym uczuciom bohaterki, która ma prawo tak myśleć. Czyż bowiem na co dzień nie posługujemy się czasem utartymi zwrotami, nie zważając na to, czy są one poetycko poprawne?
Czasem po prostu tak się czuje i dlatego dla mnie te słowa są prawdziwe.

Gratuluję II miejsca - zasłużonego, moim zdaniem, w pełni. :D
JaneE dnia 16.09.2010 22:24
Dziękuję Mila, twoje zdanie jest dla mnie bardzo cenne. Zatem żegnamy cytat:)
gabstone dnia 01.11.2010 00:15 Ocena: Świetne!
Przypomniała mi się rozmowa z Łazienek, na temat internetowych znajomości:)
A tekst?
Miękki, płynny, czarodziejski. Namalowałaś klimat oczekiwania tak bardzo sugestywnie, że zastanowiłam się czemu tak łatwo oddać Ci ten stan? Przecież wiem, że nie musisz czekać na odpowiedź:) Pięknie Sabinko, aż zabolało, że tak prawdziwie.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty