Rozterki Adama - Nezumi
Poezja » Wiersze » Rozterki Adama
A A A
Stoję zawieszony
pod drzewem jabłoni
słuchając szeptu
spomiędzy gałęzi

choć wiem doskonale
że nie wolno mi tego zrobić
to sięgam i boję się zerwać
ten owoc jeszcze zielony

Och jak on nęci
i słodko woła
do społu z szeptem
spomiędzy gałęzi

Stoję zawieszony
pod drzewem jabłoni
szalejąc okrutnie
niepewnością rozdarty

mimo że owoc sam zmierza
ku mej dłoni otwartej
choć się boję i brzydzę
braku walki i własnej reakcji

po jednej stronie mając
własne zasady
a po drugiej
prawo i życie

Więc pytam was
Stojąc zawieszonym
pod drzewem jabłoni
Adam
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Nezumi · dnia 04.09.2010 12:07 · Czytań: 655 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 9
Komentarze
Shortia dnia 04.09.2010 15:41
jeśli mam być szczera (a dlaczego miałabym nie być?) to nie za bardzo.
Usunięty dnia 05.09.2010 13:27
Cytat:
pod drzewem jabłoni

Aha, czyli masło maślane? Jabłoń to drzewo, drzewo to drzewo, nie każde jest jabłonią, no nie?

Cytat:
z pomiędzy gałęzi

Winno być: spomiędzy, przecież to błąd ortograficzny drugiego stopnia, o ile się nie mylę.

Ogólnie to stare i przeterminowane- znów te oklepane obrazki i nic więcej. Nie za bardzo podchodzi? Rzeczywiście, nawet bardzo nie za bardzo.
Nezumi dnia 05.09.2010 22:11
I jak zwykle zostaję uświadomiony o braku wyobraźni i marzeń. O braku skojarzeń i porównań. Kiedyś mówiono mi że piszę zbyt dosadnie a dziś co ja słyszę Masło maślane. Bo paru słowom dałem głębi większej i do czegoś je odniosłem. Mniejsza z tym. Zaś jeśli chodzi o błąd domniemany polecam zajrzeć do słownika języka polskiego. Gdyż i moja pisownia jest poprawna. A najnowszy offis nie traktuje "z pomiędzy" jako błędu. Fakt że może to być zwrot prawie zapomniany i rzadko używany gdyż młodzież przecież ciągle i ciągle słownictwo upraszcza. Więc czy chciało by się im w życiu codziennym użyć sformułowania "Z Pomiędzy" które wymaga jednak tej odrobinę lepszej dykcji.
Jeśli byś chciał wiedzieć do jakich rzeczy czy zdarzeń odnoszą się pewne sformułowania to z chęcią i odpiszę. B)
Usunięty dnia 06.09.2010 13:29
Cytat:
I jak zwykle zostaję uświadomiony o braku wyobraźni i marzeń. O braku skojarzeń i porównań.

Nie, nie Tobie brak wyobraźni itd., to temu tekstowi tego również moim zdaniem brakuje.
Cytat:
Zaś jeśli chodzi o błąd domniemany polecam zajrzeć do słownika jeżyka polskiego. Gdyż i moja pisownia jest poprawna.

poproszę o nazwę i stronę słownika, w którym pojawia się dopuszczalne "z pomiędzy". Chyba tylko w jakimś w słowniku zwrotów archaicznych mogłoby się to pojawić.

Cytat:
A najnowszy offis nie traktuje "z pomiędzy" jako błędu.

:lol:

Cytat:
Fakt że może to być zwrot prawie zapomniany i rzadko używany gdyż młodzież przecież ciągle i ciągle słownictwo upraszcza. Więc czy chciało by się im w życiu codziennym użyć sformułowania "Z Pomiędzy" które wymaga jednak tej odrobinę lepszej dykcji.

wrrr... "z pomiędzy" wymawia się dokładnie tak samo jak "spomiędzy", warto wpierw liznąć odrobinę fonetyki i fonologii przed wygłaszaniem takich "prawd objawionych".

Cytat:
Jeśli byś chciał wiedzieć do jakich rzeczy czy zdarzeń odnoszą się pewne sformułowania to z chęcią i odpiszę.

I co dalej? Pod każdym tekstem będziesz pisał takie rozwinięcie? "To odnosi się do tego, to do tamtego, a to wynika z tego kontekstu itd.?" To nie przejdzie, to winno być do uchwycenia w tekście.
Cytat:

Więc pytam się was

bez "się", chyba że faktycznie pytasz "siebie" wtedy bez "was".
Nezumi dnia 06.09.2010 15:24
Jeśli czytasz wiersze to czy wszystko ma w nich być podane jak kawa na ławę? Fakt ja gustuję w poezji pełnej zagadek, niedomówień, metafor, skojarzeń i przenośni. Przez to staje się ona bardziej żywa, i barwna. Pełna ukrytego dynamizmu, lecz z drugiej strony staje się ona hermetyczna, tylko dla wtajemniczonych lub umiejących ją czytać. Człowiek nienawykły do takich szarad słowem przeczyta masło maślane. A osoba znająca tematykę przeczyta coś znacznie więcej niż jest napisane. No, ale jak to mawiali starożytni grecy „De gustibus non est disputandum”.
A co do tego nieszczęsnego „z pomiędzy” zwrot niejednokrotnie widziałem w artykułach prasowych i nie tylko zamieszczonych w Internecie. Oraz samo „pomiędzy” bez przyimka „z” jest synonimem słowa „między”. I tu też odsyłam do wikipedi, choć wiem, że nie jest to może do końca trafne miejsce. Zaś, co do fonetyki to przyznaję masz rację. Ale ja obstaję nadal przy swoim i już chyba tylko profesor Miodek mógłby rozsądzić, kto ma rację w tej kwestii.
zapomin dnia 06.09.2010 15:47
Wystarczy dowolny słownik ortograficzny do roztrząsania takich dylematów. Polecam :)
Wasyl dnia 06.09.2010 19:13
Niby wszystko gra - treść, forma. Tylko pobieżnie. Przeczytałem i jakoś nic nie poruszyło, nic nie zaskoczyło.
Przeminęło z ostatnim słowem.
Zola111 dnia 06.09.2010 23:24
Nazumi: Popraw błąd ortograficzny, proszę Cię bardzo, i zabieraj "się" - to także błąd, tyle, że składniowy.
Powodzenia na przyszłość. :yes:

(Naciśnij "Eytuj", popraw błędy, potem "Zapisz" i już!)
Nezumi dnia 07.09.2010 17:38
Ok. Już się doszukałem, chylę w pokorze głowę. I przepraszam z góry za mój ośli upór co do tego nieszczęsnego "z pomiędzy". Już poprawiam to i "się".
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty