słoma (rozsypana) - green
Poezja » Wiersze » słoma (rozsypana)
A A A
wybaczenie to tylko nieistotny element
obraźliwej układanki. żadna kurwa nie wypełni

pustki.

śmieszne, gdy rzucam inwektywa, nie?
pod nosem. wysokiej kultury

nie sięgam.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
green · dnia 19.09.2010 09:19 · Czytań: 1100 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 21
Komentarze
julanda dnia 19.09.2010 11:00
Mocne, samo życie. Nie zawsze może być łagodnie, bo krew w żyłach ma właściwości płynu. Rozgrzewa się czasem i to mocno...
Pozdrawiam!
kamyczek dnia 19.09.2010 11:40
Ostro, ostro i przy tym niebanalnie. Tytuł jak najbardziej pasuje do treści. ;)
MissNothingSpecial dnia 19.09.2010 13:11
bardzo. minimum słów, ponadto mocnych. niczego nie brakuje.
link a dnia 19.09.2010 13:56
Dla mnie znowuż jakoś bardzo nie bardzo. Wygląda zniechęcająco świątobliwie, by nie rzec bigoteryjnie. I po naskórku, panie dzieju, po naskórku. Słomiany zapał taki: buch!-i bach! Amen. Skąd ten wierszowy człowiek czerpie pewność, że żadna kurwa nie wypełni pustki? Choćby Rzecz o mych smutnych kurwach (bo taki tytuł ma oryginał, a tłumacz został w Polsce zmuszony przez wydawcę do zamiany na "dziwki";) Marqueza przeczy zdecydowanie i wielce sympatycznie przekonaniu z wiersza. O licznych facetach, którym dziwki jak najbardziej wypełniają, nie wspominając.
I co to jest ta "wysoka kultura"? Z tekstu trudno wyczuć. Utożsamia ją może z hipokryzją? Jeśli tak, to niby dlaczego? Co np. obłudnego jest w rzeźbie Michała Anioła, przykładzie jak najbardziej wysokiej kultury? Ot, choćby tej:
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Michelangelo_piet%C3%A0_rondanini.jpg&filetimestamp=20051217173655
?
Pozdrawiam.

p.s. Nawet, jeśli założyć, że przeciwnie, zdanie: żadna etc. etc. jest wyrazem głębokiego żalu, że żadnej akurat nie ma w pobliżu, to sam wiersz w tym momencie traci kręgosłup i staje się paskudnym konformistą: możesz mnie czytać, jak chcesz, każdemu tak, żeby pasowało albo na tak, albo na nie.
creep dnia 19.09.2010 19:35
ha - coś w tym jest -
małe spostrzeżenia (kompletnie nie twierdzę, że mam rację):

1. interpunkcja ogranicza możliwości tekstu (zasadniczo czytam w takim kształcie, z takim układem wersów, ale bez tych kropek i przecinka)
2. "nie?" - ta retoryczna zachęta zaburza płynność całości (zasadniczo czytam bez tego "nie?" - wydaje mi się lepiej

ogólnie, zdecydowałem się na komentarz, więc samo przez się: raczej na tak (sugestie oczywiście niewiążące)
green dnia 19.09.2010 19:57
Dziękuję Wszystkim.

Link a, bardzo dziękuję za wnikliwy komentarz, ale mówiąc szczerze nie wiem skąd Ci się wzięła
kurwa jako odniesienie do kobiety. Odnoszę wrażenie, że nie wczytałaś się jednak w wiersz, w którym wszystko jest podane na tacy.
Peel (ka) nie mówi o kurwach w sensie dziwek Gdybyś wyłapała te niuanse, które są zawarte i połączone każdym słowem nie pytałabyś mnie o odniesienie wysokiej kultury do sztuki.
Wiersz jest bardzo prosty w swoim przekazie, a że nie trafił – bywa. Dziękuję.

Creep może i racja z tą interpunkcją. Pomyślę :) Dzięki
link a dnia 19.09.2010 20:48
green - nie musiała mi się znikąd brać. Kurwa zwyczajnie jest kobietą. Bez brania:) A to, że ludzie na ogół, kiedy mówią "kurwa mać", nie zdają sobie już sprawy czy zapominają, że powtarzają co i rusz jak katarynka "matka kurwa" czy gdy mówią samo "kurwa" - to tak, jakby stale powtarzali "zdzira", nie odbiera słowu jego pierwotniejszego znaczenia, które użytkownik wymazuje ze świadomości. Kurwa to nie jest przecież pusty dźwięk, taki, jakim byłby, bo ja wiem, np. mzimpfu. Mój koment był po prostu trochę przewrotny. I jedynie pokazuje, co ktoś i tak może mówić, kiedy myśli, że wcale tego nie mówi. I tyle. Bo warstwa podana na tacy mnie akurat w ogóle nie rajcuje. Wiersze wolę bez tac. No to ją pominęłam. Taca to taca. I już.
peepshow dnia 19.09.2010 20:53
fajne. ostatnio zauważyłam, że jak ktoś w wierszu użyje słowa 'kurwa' to mi się podoba.
i myślę tak jak creep, nie pasuje mi to 'nie?', zupełnie zbędne.
w każdym razie, ciekawa forma.
link a dnia 19.09.2010 21:12
p.s. zresztą, green, tak całkiem żartem opinia nie była. Jeśli przyjrzeć się wierszowi uważniej nic, ale to zupełnie nic w nim nie wyklucza również takiej interpretacji.
anna nawrocka dnia 19.09.2010 21:24
dzisiaj trafia jak za pierwszym razem ;)
miałam przyjemność czytać nieco wcześniej, w nieco innych okolicznościach, miejscu, czasie, towarzystwie ;)
miałam okazję zapoznać się z różnymi opiniami na temat wiersza i przesłania jakie ze sobą niesie.

wiersz jest genialny w swojej prostocie.
minimum słów, a treści!

popatrz grenko - nikomu nie przeszkadza inwektywa ;)

link a - pobiegła odmiennym torem interpretacji, cóż - faktycznie, jeżeli spojrzeć na całość z perspektywy słowa "kurwa", można i tak jak w komentarzach powyżej. hmmm... (myśli).
można i tak.

a nie? musi zostać. koniecznie! zresztą, czy ja Cię muszę przekonywać grenko? sama wiesz, że jest niezbędne.
creep dnia 19.09.2010 22:25
"nikomu nie przeszkadza inwektywa" :)

heheh no to jeszcze na chwilę, przy pierwszym czytaniu przeszkadzała mi forma mianownika, bo oczekiwałem raczej formy "inwektywę" względnie "inwektywy" no ale skoro jest kursywą to mi przeszkadza bardzo mniej :p
bosski_diabel dnia 19.09.2010 22:28
prosto króciutko a jaki przekaz...aż chce mi się powiedzieć ku...jak mi się to podoba :) pozdrawiam
wierszokleta dnia 19.09.2010 22:30
Krótki, prosty wiersz z mocnym przekazem, zgodzę się z Creepem że to retoryczne nie raczej nie jest dobre.
Shortia dnia 20.09.2010 17:37
no i chuj :) jak słoma, to słoma, co tam będziemy się bawić w kulturalne ceregiele ;)
Wasyl dnia 20.09.2010 21:10
Świetny wydźwięk. Tak jakoś punkowo mi to zabrzmiało ;)
Pozdrawiam.
Leszek Sobeczko dnia 20.09.2010 23:32
zwykle jak nie wychodzi w robocie, wystarczy zakurwić i jest postęp, albo krew się leje. tak samo z powyższym tekstem, coś się rodzi
green dnia 21.09.2010 14:54
Dziękuję za komentarze, odniosę się do nich jak już wrócę do sieci na dobre.

Pozdrawiam :)
Wasinka dnia 08.11.2010 09:29
Witaj, Koniczynko, Czterolistna w dodatku :)
Wyobraź sobie, że świetnie pamiętam ten wiersz, bo czytałam go wielokroć... Zresztą za pierwszym razem dotarł, a kiedy słyszę "słoma", myśl biegnie ku zielonemu nickowi.
Podoba mi się prostota i siła, która intensywnie ściska myśli czytającego. Nieźle skomponowałaś słowa.
Pozdrowienia pełne słońca zostawiam :)
green dnia 08.11.2010 21:46
Dziękuję Wasinko :). chyba nie ma nic cenniejszego dla autora, jak czyta, że ktoś wraca.

Cieszę, że tak go odbierasz. Wiersz pochodzi z czasów, kiedy jeszcze nie byłam zielona :)

Ciepło pozdrawiam :)
JaneE dnia 08.11.2010 22:14
Obiecałam, że będę częściej wchodzić do poezji, więc jestem :)

Z tych kilku słów układa mi się wiele obrazów.

Myślę sobie, że czasem jedno ostre słowo wystarczy, aby ulżyć sobie, a czasem nawet setki wykrzyczanych zdań, to zbyt mało.

Pozdrawiam :)
green dnia 09.11.2010 18:49
Dzięki JaneE :)

Jak miło Cię gościć tych moich poetyckich progach.

Pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty