Bitwa O Afirnatil: Misja Undrecka (Wstęp - stara wersja) - Senrix
Proza » Inne » Bitwa O Afirnatil: Misja Undrecka (Wstęp - stara wersja)
A A A

Król nasz Tihomir,będący starej daty powinien wyznaczyć następcę na tron Afirnatil.
Syna już nie ma, ale ma jeszcze córkę - dziewiętnastoletnią Dijen co by ją należało wydać za mąż.
Do króla zgłasza się wielu władców,potężnych i poważanych w świecie z synami.
Wkrótce do władcy naszego przybywają w pokaźnym konwoju Król Rahmen ve Hyera z wraz z synem-księciem Ehveldem.
Jako,że nasz pan nie słyszał wcześniej o Państwie króla Rahmena - Fregonii,odmówił.
Ve Hyera jak mógł próbował przekonać Tihomira,iż książe Ehveld jest godnym następcą tronu.
Oburzony władca nasz wyprosił fregończyków.

Król Rahmen opuścił miasto stołeczne z nietęgą miną, natomiast młody Ehveld,postanowił zostać z kilkoma wojami na czas jakiś na dworze Afirnatil i zrobić zamęt,aby państwo Tihomira zbyt szybko się nie pozbierało.
Niedługo później niespełnione ego Ehvelda rozniosło brzydką plotkę po dworze Tihomira,jakoby władca z księżniczką miałby coś robić...dość brzydkiego...
W międzyczasie rozkazał kilku żołnierzom podpalać,kraść i zabawiać się do woli,jednak to nie zaspokoiło żądzy zemsty w księciu Fregońskim.

W tym czasie pan Ziemi Afirnatilskiej, zmęczon wieloma ofertami raczył postawić wszystko na jedną kartę i wydał testament w którym z chwilą śmierci tron młodej córce się należy.

Dzień później Tihomir dowiedział się o plotce jaką to puściło w obieg ego młodego księcia Fregonii.
Władca nie wiedział jaki zamęt wywołał jego testament i pogłoska.

Sędziwy władca zażądał dowiedzieć się gdzie leży kraj fregoński i
wydał rozkaz zabicia młodzieńca,kazał również przygotować się na wojnę z Państwem Fregońskim.
A chcąc udobruchać poddanych obiecał,że córka odpowiedzialnie będzie sprawować rządy i wprowadzi reformy.
Natomiast sprawę pogłoski nazwał "prowokacją chciwych i nieokrzesanych dzikusów z frego-czegoś tam"

Niedługo po tym wystąpieniu króla, w nocy podpalono kościół i powieszono wokół na palach mężczyzn z obciętymi głowami i nagie kobiety, młody szaleniec z Fregonii osiągnął swój cel- wywołał chaos i wstrząsnął narodem Afirnatil.

Szybko ujęto "barbarzyńcę o niebieskiej krwi" i trzech wojów, złapanych wojów było by więcej,ale dwaj byli na tyle zwinni i szybcy,że umknęli strażom.
Złoczyńców,wychłostano i powieszono,następnie wywołano wojnę królowi Rahmenowi ve Hyera, w następstwie czego,Rahmen wezwał sojuszników i zmobilizował wszystkie wojska,powołał kogo się da do armii ochotniczej a także zatrudnił najemników,otwarcie zapowiedział,że pomści śmierć,głupiego może lecz jedynego syna i najchętniej zrówna Państwo Tihomira z ziemią.
Jednak zabiegi Tihomira nie uspokoiły dworzan Afirnatilskiej stolicy.

Niedługo potem stary Tihomir we śnie odszedł do krainy bohaterów.
Młoda Dijen musiała zdecydować czy najpierw uspokoić buntowników którzy zaczęli podbijać kolejne wioski chcąc doprowadzić do oderwania z Królestwa Afirnatil czy zemścić się na Fregończykach.
Wybrała pierwszą możliwość.

Niestety, nowa królowa będzie musiała działać na dwa fronty:
pokonać buntowników i wygrać wojnę z królem Rahmen ve Hyera którą wywołał Tihomir.
Pomóc może Nersiven,rycerz Undreckiej Rady Honorowej będący również dowódcą wojsk,który zaproponował w imieniu Króla Ernsta pomóc pokonać wrogów. Przytłoczona ciężarem wojny Dijen z radością przyjęła pomoc i wskazała Undrecyjczykom między innymi prowincję Fersun położoną przy ujściu rzeki gdzie ruch rebeliancki jest największy i najtrudniejszy do przezwyciężenia,poza tym wskazała inne prowincje nadmorskie znajdujące w pobliżu Fersun.
Z trudem radząca sobie Dijen szukała pomocy u dotychczasowych sojuszników,lecz żaden nie kwapił się do pomocy,bądź nie posiadali wolnych wojsk,lub nie mieli możliwości wysłania swych wojsk z braku statków.
Ostatecznie młoda królowa postanowiła skorzystać z pomocy słynących z wielkiej skuteczności z oddalonych o kilka podróży statkiem barbarzyńców z lądu Mintyrskiego.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Senrix · dnia 23.09.2010 09:07 · Czytań: 766 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 7
Komentarze
Elwira dnia 23.09.2010 09:14
Fragmenty najlepiej numerować przy tytule, wtedy każdy będzie wiedział, że jest to coś w odcinkach i będzie się starał czytać po kolei, o ile mu się kolejność nie pomyli :)
Senrix dnia 23.09.2010 10:06
oki.
w każdym bądź razie to jest wstęp do fabuły dla kampanii pewnej gry strategicznej.:)
Jack the Nipper dnia 23.09.2010 11:04
Cytat:
Wkrótce do władcy naszego przybywają w pokaźnym konwoju Król Rahmen ve Hyera z wraz z synem-księciem Ehveldem.
Jako,że nasz pan nie słyszał


Skaczesz po czasach. Zaprzestań tego.

Cytat:
Tihomira,jakoby władca z księżniczką miałby coś robić...dość brzydkiego...


Tworzysz konstrukcję tryby przypuszczającego w trybie przypuszczającym. To może być udany zabieg, ale trzeba mieć na to naprawde dobry pomysł - tu wygląda źle.
Zatem uprość: z księżniczką miał coś…
Po przecinku spacja.

Cytat:
W międzyczasie rozkazał kilku żołnierzom podpalać,kraść i zabawiać się do woli,jednak to nie zaspokoiło żądzy zemsty w księciu Fregońskim.


Mało logiczne – kilku wojów przyjechało do potężnej twierdzy (miasto stołeczne) i rozrabia, a nikt nie reaguje.

Cytat:
Szybko ujęto "barbarzyńcę o niebieskiej krwi" i trzech wojów, złapanych wojów było by więcej,ale dwaj byli na tyle zwinni i szybcy,że umknęli strażom.


Przeczytaj powyższe zdanie i zadrżyj ze zgrozy nad jego konstrukcją.

Cytat:
może Nersiven,rycerz Undreckiej Rady Honorowej będący również dowódcą wojsk,który zaproponował w imieniu Króla Ernsta pomóc pokonać wrogów.


Mam wrażenie, że tworzysz opis gry komputerowej, jaki zwykle znajduje sie na spodzie opakowania.
Almari dnia 25.09.2010 14:11
Kompletny chaos, przecinki powstawiałeś byle gdzie, nie bacząc w ogóle na podstawowe zasady. Wygląda to jak plan wydarzeń do czegoś większego co masz w myślach, ale obawiam się że nawet z tego planu nie wyczytał byś nic konkretnego i sam się zagubił...
W dodatku łamanie tekstu obrzydliwie zaniedbane.
mahuss dnia 28.09.2010 18:07
Tekst do gruntownego remontu, ale to co bardziej mnie niepokoi niż niedbalstwo w zakresie stylu, to wrażenie że czytam bryk a nie początek powieści. Te kilka zdań powinno mieć rozmiar kilku rozdziałów, powinni zostać wykreowani barwni i soczyści bohaterowie. Tu mamy suche informacje, jak z podręcznika historii. Jestem na nie.
mahuss dnia 28.09.2010 20:37
Aaaa... to fabuła gry strategicznej a nie powieść... to już sam nie wiem. Błędy popraw przynajmniej. Nawet w instrukcji obsługi prezerwatywy przecinki są na miejscach. No chyba, że instrukcja jest "obrazkowa" :)
Usunięty dnia 30.11.2010 23:39
Widzę, że od dawna ten fragment znajduje się na portalu, więc zakładam, że poprawiłeś sporo, tak jak radzili moi przedmówcy. Więc moje uwagi mogą być zupełnie niepotrzebne. Cóż... to tylko uwagi - zawsze możesz je odrzucić.

Dla mnie to świetny materiał, jednak nieco chaotycznie sklecony. Już po przeczytaniu pierwszego akapitu zacząłem się gubić w nazwach krajów, imionach bohaterów i informacji na temat tego kto jest czyim synem/córką a kto czyim wasalem. Proponowałbym więc całość poukładać. Osobiście proponowałbym zacząć od klamry. Np, takiej:

W królestwie Afirnatil wybuchła wojna. A wszystko zaczęło się z powodu nieudolności naszego władcy - króla Tihomira. Jego obowiązkiem było wyznaczyć następcę tronu...

I rozwijasz historię.

Ogólnie uwag co do stylu i interpunkcji nie mam - zostały powiedziane wcześniej. Powtarzam, że widzę tu świetny materiał do zbudowania fajnej historii. Życzę powodzenia.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty