Pragnienie - kowalik
Proza » Inne » Pragnienie
A A A
– Ja już znalazłam to, czego chcę – powiedziała brutalnie. – I tego, z kim
chcę być na zawsze.
W oczach Igora zgęstniała czerń; zimna wściekłość, która zelektryzowała powietrze pomiędzy nimi. Patrząc w te oczy, Magdalena pomyślała o kobrze szykującej się do ataku.
– Chociaż ty nie bądź taka bezdennie głupia jak mój znajomy – powiedział. – Bo inaczej będę musiał potraktować cię tak samo.
Przestraszyła się. Nic na to nie mogła poradzić, nie kiedy ogarniało ją to zimno, od którego drętwiały kości. Wiatr znów zaczynał się wzmagać, szarpać gałęziami drzew.
– Igorze, powiedz mi, gdzie on jest.
– W tej chwili? Nie wiem. Nie możesz przestać o nim myśleć nawet na
moment?
-Nie!- Zadrżała. Wiatr znowu rozwiał jej włosy.
-I to jest twoja ostateczna odpowiedź? Magda, zastanów się dobrze, zanim zaczniesz ze mną tę grę. Konsekwencje mogą wcale nie być zabawne.
-Jestem pewna.- Musiała go powstrzymać, zanim znów ją zdominuje.
-I nie zdołasz mnie zastraszyć, Igorze. A może nie zauważyłeś? W tej samej chwili, w której Marek powiedział mi, kim jesteś, co zrobiłeś, straciłeś wszelką władzę, jaką mogłeś nade mną mieć. Nienawidzę cię. Brzydzę się tobą. I nic mi nie możesz zrobić, już nic.
Twarz mu się zmieniła, wykrzywiła się i zastygła w goryczy i okrucieństwie. Roześmiał się i tym razem ten śmiech ciągnął się bez końca.
– Nic? – wysyczał. – Mogę zrobić wszystko i tobie, i tym, których kochasz. Nie masz pojęcia, co mogę zrobić. Ale się przekonasz.
Cofnął się, a podmuch wiatru chlasnął Magdę jak ostrze noża. Miała wrażenie, że gorzej widzi, zupełnie jakby powietrze przed jej oczyma wypełniło się plamkami światła.
– Idzie zima. Magdaleno – powiedział głosem spokojnym i opanowanym, nawet wśród tej szalejącej wichury. Bezlitosna pora roku. Ale zanim przyjdzie, dowiesz się, co mogę i czego nie mogę zrobić. Zanim nadejdzie, dołączysz do mnie. Będziesz moja.
Wirująca biel oślepiała ją, nie widziała już Igora. Teraz także jego głos zaczynał zanikać. Objęła się ramionami, pochyliła głowę, drżała na całym ciele. Szepnęła:
– Marek...
– Jeszcze jedno. – Znów dobiegł ją głos Igora. – Pytałaś wcześniej o mojego znajomego. Nawet nie próbuj go szukać, Magda. Wczoraj w nocy go zabiłem.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
kowalik · dnia 04.10.2010 09:23 · Czytań: 1039 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 13
Komentarze
Almari dnia 04.10.2010 10:08
Cytat:
– Ja już znalazłam to, czego chcę – powiedziała brutalnie. – I tego, z kim
chcę być na zawsze.


~ złe łamanie tekstu. Niepotrzebny ten enter.

Cytat:
– Chociaż ty nie bądź taka bezdennie głupia jak mój znajomy


~ Bardziej pasuje tak. Lepiej się czyta.

Cytat:
– W tej chwili? Nie wiem. Nie możesz przestać o nim myśleć nawet na
moment?


~ Znów łamanie.

Cytat:
-I to jest twoja ostateczna odpowiedź?


~ spacje po pauzach. --> Całość tekstu.

Cytat:
Twarz mu się zmieniła, wykrzywiła się i zastygła w goryczy i okrucieństwie. Roześmiał się i tym razem ten śmiech ciągnął się bez końca.


~ 4x się.

Cytat:
Mogę zrobić wszystko i tobie, i tym, których kochasz. Nie masz pojęcia, co mogę zrobić. Ale się przekonasz.


~ trochę głupio brzmi ta kwestia, tak jakby się zaciął.

Cytat:
– Idzie zima. Magdaleno


~ tu bym dała przecinek zamiast kropki.


Och musiałeś napisać taką końcówkę? A już myślałam, że pójdziesz w groteskę. Generalnie dialogi bardzo sztuczne, zwłaszcza te od połowy teksty w dół. Te porównania do zimy, bardzo naiwne, a sama historia, cóż... nie wiele da się o niej powiedzieć. Wygląda to jak fragment wyjęty z większej całości, a obawiam się że jest on całkowicie skończony. Dowiedziałam się, że główny bohater zabił i ani mnie to szczyka ani ziębi. Tak po prostu, było i już.

Pozdrawiam.
JaneE dnia 04.10.2010 14:03
Mogę zrobić, nie mogę zrobić.... twoi bohaterowi w kółko powtarzają jedno i to samo.
Rozumiem, że to fragment czegoś dłuższego.
Nie wiemy kim są twoi bohaterowie, co ich łączy. Trudno to w jakikolwiek sposób ocenić.

Pozdrawiam.
Usunięty dnia 04.10.2010 14:33
Ajajaj... Patos i kicz na najwyższym poziomie... Daję Ci trzynaście lat :)
Elwira dnia 04.10.2010 19:44
Nie wyszło to opowiadanie. Zanim coś napiszesz, obserwuj ludzi, co mówią, co robią przy tym. Twoje dialogi są paskudnie napuszone. Wcale im nie wierzę, tym bardziej, że oni tak naprawdę mówią, a niewiele to znaczy. Mamy tu mistrzów dialogu, którzy potrafią akcję opowiadanie zapisać rozmową bohaterów.
Technicznie też nie jest dobrze. Szyk zdań szwankuje, interpunkcja zabita.
Mnie nie porwało. Szkoda.
Pozdrawiam.
Jack the Nipper dnia 04.10.2010 21:04
Obejrzałeś "Ostatniego Władcę Wiatru" i spróbowałeś napisać coś w podobnym klimacie?

Nie wyszło.
bassooner dnia 04.10.2010 21:35
w istocie, to samoistnie istnieć nie może! jakbyś wydłubała oko z obrazu i oprawiła w ramkę. pomijam, że jest takie poważne, że można boki zrywać ze śmiechu... ;-)))

grozy nie odczułem.

pozdro bass... ;-)))
kowalik dnia 09.10.2010 12:24
To jest fragment czegoś duższego jak by co i chciałem, żeby było trochę dziecinnie, bo bohaterowie mają po pietnaście lat. :yes:
Usunięty dnia 09.10.2010 13:12
Nie wiem, z którego wieku pochodzisz, ale tam nastolatki mówią:

Cytat:
I nie zdołasz mnie zastraszyć, Igorze. A może nie zauważyłeś? W tej samej chwili, w której Marek powiedział mi, kim jesteś, co zrobiłeś, straciłeś wszelką władzę, jaką mogłeś nade mną mieć. Nienawidzę cię. Brzydzę się tobą. I nic mi nie możesz zrobić, już nic.


:confused:
kowalik dnia 09.10.2010 17:33
Bosko co? :D
Usunięty dnia 09.10.2010 18:56
www.butterflycopywriting.com/uploads/FACEPALM.jpg
kowalik dnia 11.10.2010 09:49
:smilewinkgrin:
kowalik dnia 11.10.2010 09:49
:smilewinkgrin:
kowalik dnia 11.10.2010 09:49
:smilewinkgrin:
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty