Myśli - adamwozynski
Proza » Miniatura » Myśli
A A A
Biłem się z myślami . Walka była dla mnie bardzo trudna , gdyż musiałem odpierać ich nieustanne i wymyślne ataki . Nie mogłem zmusić myśli do defensywy , ponieważ moje fizyczne i psychiczne kontrataki wychodziły w próżnię . Myśli atakowały mnie przy użyciu różnych sposobów . Biły szczerymi prostymi , dokuczały kąśliwymi sierpami , tłukły lekko seriami . Były też i takie , które czekały na zadanie decydującego ciosu .
Długo zastanawiałem się nad tym , jak wybrnąć z tej niewygodnej sytuacji . W końcu postanowiłem nie myśleć o niczym . Okazało się , że myślom coraz trudniej było ze mną walczyć , bowiem miały kłopoty ze zlokalizowaniem mnie . Wzrastała ilość niecelnych ciosów , aż w końcu żaden z nich nie był celny . Wykorzystałem ten moment i opuściłem intelektualny ring .
Po pewnym czasie , gdy ochłonąłem już z ringowych wrażeń i pozbyłem się bezmyślności , zacząłem obserwować , co się dzieje z myślami - moimi byłymi przeciwniczkami . I okazało się ,że zaczęły się wzajemnie dostrzegać , a następnie ... bić ze sobą . Na to właśnie czekałem ! Teraz już mogłem podejmować przemyślane decyzje .
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
adamwozynski · dnia 27.10.2010 09:14 · Czytań: 795 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 14
Komentarze
Elwira dnia 27.10.2010 10:00
Nie robimy spacji przed znakiem interpunkcyjnym, zostaw tylko te po.

Co do treści, mam wrażenie pseudo intelektualnego wywodu, który dokładnie nic nie wnosi. Taki wpis na bloga, który z literaturą ma niewiele wspólnego.

Pozdrawiam.
Usunięty dnia 27.10.2010 10:02
Spację robimy tylko po znakach interpunkcyjnych!!!

Jakiś tam pomysł jest, ale ogólnie ani to nie wciąga, ani nie zachwyca... Taki tekst do przeczytania i zapomnienia...
Berserkerka dnia 27.10.2010 10:34
Ja tak za bardzo niem o czym to jest, w sensie, co chciałeś przekazać tym tekstem?
adamwozynski dnia 27.10.2010 11:28
Przyznaję się do błędu dotyczącego spacji. Moja wina, moja wina...Ten utwór to próba oryginalnego rozwinięcia powiedzenia:"bić się z myślami".Dziękuję za zainteresowanie tym literackim maleństwem.
Szuirad dnia 27.10.2010 14:38
"ponieważ moje fizyczne i psychiczne kontrataki wychodziły w próżnię"o ile psychiczne jeste w stanie przyjąć, to zastanawiam się jak fizycznie walczyłeś ze swoimi myslami? W co "fizycznie waliłeś pięścią ewentualnie nogą, tudzież czółkiem:)

W sumie dużo powtórek, które z powodu krotkiego tekstu tym bardziej rzucają sie w iooczy
biłem - biły; atak - atakowały; niecelny - celne, ring - ringowych itp

Styl powiedziałbym nieco chaotyczny. Pomysł jest ale przy takim wykonaniu ginie. Trzeba trochę uporządkować zdań. Nawet mała pointa magłaby się tu trafić.

A tak wlaściwie to jesteś na przegranej pozycji, bo gdy tylko zaczniesz mysleć o próbie rozwiązania konfliktu to Twój przeciwnik o tym wie, może nawet prędzej niż sobie to uswiadamiasz a w stanie bezmyślności nie masz możliwości opracowania konkretnego planu obrony czy ataku.

Jeżeli w rezultacie zaczynasz podejmować "przemyslane" decyzje (podkreslam wyraz przemyślane) to znaczy, ze takowe są możliwe tylko we współópracy z myślami, które jednak są przeciwko Tobie, albo walczą ze sobą. Jakim więc cudem "przemyślaleś" kolejne decyzje? Chyba, że nagle zjawił się legion mysli, które nie zbuntowały się. Dlaczego, skąd się wzięły, dlaczego teraz nad nimi panujesz?
Troche chyba niespójności treż się zakradło

pomysł na miniaturkę jest, na grę słów, ciekawą pointę, ale chyba musisz trochę inaczej do tego tematu podejść. Wykonaniem mnie nie zachwycasz
marcin jerzy moneta dnia 27.10.2010 16:36
słabiutki tekścik
marcin jerzy moneta dnia 27.10.2010 16:36
przyroda dnia 27.10.2010 18:34
Kolejny tekst o myśleniu:rol:...za dużo tych myśli...myślenie zabija:smilewinkgrin:
Jack the Nipper dnia 27.10.2010 21:09
To co robisz z interpunkcją to jakiś protest przeciwko komuś?

Tekst blogowy, bez ambicji literackich.
Izolda dnia 27.10.2010 22:50
Tyle hałasu o to, że sobie ktoś chciał posiedzieć w pudełku nicości, ale mu się znudziło. Bo ileż w tym pudełku można wytrzymać? Chociaż podobno faceci są długodystansowcami.

Przede wszystkim za mała próbka, żeby zarobiła na długi komentarz.
Czekamy na kolejne wejście na scenę.
bassooner dnia 27.10.2010 23:13
a mnie się nawet podobało. no fakt są błędy interpunkcyjne, co w takim króciutkim tekściku nie powinno mieć miejsca, ale zwalam to na karb nowicjuszostwa na portalu. jednak jest tutaj jakiś ukryty urok. trzeba bardziej przemyśleć zdania. na tak małej przestrzeni powinny być "mocne".

pozdro bass... ;-)))
julass dnia 27.10.2010 23:15
Cytat:
Chociaż podobno faceci są długodystansowcami.

to jest taki mit w który bardzo by chciały wierzyć kobiety a tak naprawdę to są 2-3 minuty i już...:) [nie mogłem się powstrzymać]

a tekst... no już wszyscy powiedzieli że słaby...
Krzysztof Suchomski dnia 27.10.2010 23:46
Nie ma co strzelać z grubej rury i pytać "co poeta chciał przez to powiedzieć", bo Adam (Adaś?) napisał to dla żartu, dla ulotnej przyjemności poflirtowania ze słówkami.
I fajnie. Pozdrawiam :)
adamwozynski dnia 28.10.2010 13:40
Komentarz Krzysztofa to strzał w dziesiątkę. Popularne powiedzonko rozwinąłem w literacki żart. Na marginesie: krótkie są moje "poematy"- niektóre liczą ledwie kilka zdań. Komentowana miniaturka powstała ponad 20 lat temu.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
Jacek Londyn
12/04/2024 13:25
Dzień dobry, Apolonio. Podzielam opinię Darcona –… »
Darcon
11/04/2024 19:05
Hej, Apolonio. Fragment, który opublikowałaś jest dobrze… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty