Bezsens, przepraszam bezsen oczywiście - wierszokleta
Proza » Humoreska » Bezsens, przepraszam bezsen oczywiście
A A A
Trzecia dwadzieścia osiem w nocy albo, jak kto woli rano. Nie mogę usnąć, nie bardzo rozumiem dlaczego, przecież w moim łóżku nie ma ziarenka grochu, ani żadnego innego.
Rozszumiało się, najprawdopodobniej to wiatr, albo ryby w stawie, one zawsze coś kombinują. Dowiedziałem się pocztą kamaszową (nie mylić z pantoflową), że w pobliskim lesie ukrywa się niejaki Rimel, z zawodu zbój. Nie bardzo wiem przed kim, ale mam dwa pomysły: przed żoną, lub przed skarbówką. Jeżeli to ostatnie to może się do niego przyłącze, mam tylko problem z maczugą, moja niestety jest do niczego.
Cholerna chińska tandeta, same wady, jedna zaleta - cena mianowicie.
Kot jakoś dziwnie na mnie spogląda, do tego jest w ciąży. A antykoncepcja to co, psu na budę? Już wiem o co mu chodzi, to moje założone na lewą stronę spodnie. Lubię się od czasu do czasu przenicować i uchodzić za wywrotowca. Nieszkodliwe wariactwo jak mawia Mozart. Tak, znam Mozarta osobiście, ostatecznie jego pokój od mojego oddziela tylko cienka ścianka. Ogólnie nieciekawa postać i do tego ekshibicjonista. Uwielbia spacerować nago w świetle księżyca lub latarni.
A propos księżyca, ostatnio dokonałem ważnego odkrycia astronomicznego – mianowicie nasz satelita zrobiony jest z pleśniowego sera. Mogę to udowodnić ponad wszelką wątpliwość. Żałuję tylko, że w tej dziedzinie nie przyznają nagrody Nobla.
Nawiasem mówiąc poznałem wielu noblistów i wiele sław, które nagrody nie otrzymały. Lecz najwybitniejsza osoba którą znam to Pan… Ale cicho – sza, nie mogę o nim wspominać, obiecałem mu a jest strasznie przewrażliwiony na swoim punkcie. Zresztą nie dziwię się, pełni taką eksponowaną funkcję.
Chyba pójdę na spacer, przy okazji poszukam tego zbója. Podobno rozdaje biednym, nie bardzo wiem co, ale zawsze warto sprawdzić. Może trafi się coś przydatnego.

Mam wrażenie, że o czymś zapomniałem. A tak, założę buty i ostrogi. Ależ szumi. Zatkam sobie uszy kulkami z żółtego sera i będzie dobrze. Na pewno. Zawsze jest.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wierszokleta · dnia 13.11.2010 09:32 · Czytań: 817 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 9
Komentarze
Sceptymucha dnia 13.11.2010 10:00
Przeczytałem. Nawet chyba zrozumiałem, o co chodzi. Ale na łopatki to mnie nie położyło.
link a dnia 13.11.2010 11:46
Mnie też nie położyło. Znaczy, łopatki mam chyba w piaskownicy, i próbuję zebrać coś nimi do wiaderka: mam wrażenie, jakby tekst składał się z drobin, które lecą po światach wte i wewte, sklejają się przypadkowo tylko po to, żeby się zaraz rozpaść - a na końcu nie wiem, dokąd i po jaką cholerę z nimi zmierzałam.
Dobrego.
green dnia 13.11.2010 12:08
Jak zobaczyłam kto to napisał, to pomyślałam, że czymś mnie zaskoczysz.
Faktycznie zaskoczyłeś literówką w pierwszym wyrazie.

Poza tym no cieniutko według mnie, od Ciebie zawsze będę oczekiwać więcej.

Pozdrawiam :)
Almari dnia 13.11.2010 22:12
Mam wrażenie, że jedna myśl popędza drugą w tym tekście. Przykład: Ala miała psa, a ten pies był czarny, a czarny kolor oznacza śmierć na ogół. ;) Kompletny bezsens i o to chyba chodziło, jeśli patrzyć na tytuł. Dziwaczny tekst, ale intrygujący.

Pozdrawiam.
Usunięty dnia 13.11.2010 22:19
A mi się wydaje, że to jest taki mocno rozpisany wiersz :)
Wasinka dnia 14.11.2010 11:58
"Mam wrażenie, że o czymś zapomniałem" - i wcale się nie dziwię, skoro dygresja rodzi dygresję ;-)
Tytuł współgra z treścią. Pasują do siebie :-)
Pomysł ciekawy, humor, który prześlizguje się po zdaniach dostrzegalny. Jednak jakoś mnie nie pociągnął za sobą...
Pozdrawiam słonecznie.
Izolda dnia 15.11.2010 08:16
Tytuł z treścią tak pięknie współbrzmią, że wszystko nabiera sensu. Poza tym poznałam Warsiawiaka, który na urlopie mieszkając nad górskim potokiem, całe noce nie spał i wszystkich raczył opowieściami o upychaniu papieru toaletowego do uszu. Był lekko... no właśnie. Jak to doświadczenia i kontekst wpływają na odbiór.
Dla mnie super. Chyba pobrudziłam trochę łopatki;)
Ta ilość swobodnych skojarzeń pcha tekst ładnie w kierunku surrealistycznym i na poniedziałkowy poranek jest jak ulał.
Bardzki dnia 15.11.2010 17:40
Dobrze ujęty potok myśli, który towarzyszy bezsenności. Jak dla mnie, to całkiem niezły tekst. Kiedy już lekko przysypiamy, wtedy senne wizje są najbardziej absurdalne i pogmatwane.
Krystyna Habrat dnia 16.11.2010 19:02
Bardzo to interesujące. Niby gonitwa myśli przed zaśnięciem i zaraz pierwsze, nierealne sny. Albo to pewien szpital, opisywany zwykle z humorem, na co by wskazywało sąsiedztwo urojonego Mozarta. Oczywiście utwór literacki ma swoje własne prawa i nie trzeba doszukiwać się w nim czytelności, ale celnej wizji. Tutaj ona jest.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty