Piękno... - MEGII
Proza » Miniatura » Piękno...
A A A
Każdy człowiek ma swoje zasady,swoje priorytety , każdy z nas czymś kieruje się w swoim życiu. Ale czy zastanawialiście się kiedyś,czy żyjecie tak jakbyście chcieli? Pełnią życia? Czerpiecie garściami,ile się da? Korzystacie z każdej nadarzającej się chwili,okazji żeby spełniać swoje marzenia? Pragnienia? Realizować swoje plany? Nie myśląc w danej chwili co będzie jutro,co pomyślą ludzie, znajomi, przyjaciele lub rodzina. Nieważne co przyniesie przyszłość i jakie mogą być konsekwencje z tego co zrobicie w danej chwili,pod wpływem emocji,euforii lub tylko dla tego bo zawsze chcieliście to coś...zrobić! Jestem pewna,że większość z was chciałaby odpowiedzieć teraz ,,Tak żyje,tak robie,, ale czy na pewno?, niech każdy kto przeczyta ten artykuł usiądzie i zastanowi sie jak jest naprawdę? Nie dla mnie ,lecz dla samego siebie.
Bo czy nie warto czasami coś zmienić w swoim życiu,udoskonalić,sprawić by było ono jeszcze lepsze,ciekawsze? Przecież,każdy z nas ma tylko jedno życie,więc uważam,że powinno się je przeżyć tak jak należy. Bo co by było gdybyście wiedzieli,że jutro odejdziecie z tego pięknego świata? Czy wasza odpowiedz byłaby zadowalająca dla was samych? Czy bylibyście gotowi stanąć przed lustrem i powiedzieć-żyłem, tak jak chciałem,spełniłem swoje marzenia,zrobiłem wszystko co było w mojej mocy bym był szczęśliwym człowiekiem!
Ja mam zaledwie 23 lata,ale gdybym wiedziała,że w tym wieku,jutro przyjdzie mi zakończyć moje krótkie życie,byłabym szczęśliwa. Bo cały czas, żyje tak jak sama chciałabym na prawdę ,jestem prawdziwa i otwarta na świat, nie boję sie jutra. Nie myślę o przyszłości,żyje chwilą. Cieszę sie tym co spotka mnie dziś,może nadarzy się wspaniała okazja i spełnię swoje kolejne marzenie, lub będę miała okazje poznać interesującą osobę,która zmieni moje życie na jeszcze lepsze. Są tysiące rzeczy,które mogą sprawić,że mój dzień będzie piękny a ja uśmiechnięta pełna życia, wiary i nadziei. A nawet jeśli nic nadzwyczajnego się dziś nie wydarzy,to będę się cieszyć-nawet z tego,że zaświeciło słońce, dostałam miłego sms, wyspałam się, zrobiłam dobry obiad itp. tysiące innych rzeczy może sprawić ,że uśmiechnę się do samej siebie i będę w stanie powiedzieć,że świat jest piękny i warto żyć ,nawet dla samego siebie! Tak jak się chce i pragnie żyć!
MEGII
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
MEGII · dnia 25.11.2010 14:11 · Czytań: 845 · Średnia ocena: 1 · Komentarzy: 10
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze
ekonomista dnia 25.11.2010 14:57 Ocena: Słabe
Megii, kiedy czytałem Twoje słowa widziałem to:
Dom starców. Taki, w jakim ojciec Simpsona mieszka. Jest niedziela i wszyscy pensjonariusze, odświętnie ubrani, siedzą w świetlicy wokół sceny. Wyraźnie na kogoś czekają. Nagle słychać pisk opon, odgłos uderzenia samochodu w śmietnik, a po chwili dźwięk zamykanych drzwi. Staruszkowie niepewnie rozglądają się dookoła i wtem z hukiem otwierają się drzwi. Do sali wtacza się pijany kaznodzieja, chwiejnym krokiem wdrapuje się na scenę i przytrzymując się mikrofonu wygłasza Twoje słowa.
Idamaria dnia 25.11.2010 16:55
Tekst ma przesłanie, ale jest nie czytelny, bo nie ma spacji po przecinkach, kropkach i myślnikach. Niestety mnie przeszkadzało to w odbiorze. Jest też trochę błędów np.: chcem, kiedy powinno być chcę. Zdarzają się, także powtórzenia. Sądzę, że jeśliby to poprawić, tekst wiele by zyskał.
Pozdrawiam:)
czarodziejka dnia 25.11.2010 17:15
Tekst jest naprawdę dobry, ale zgodzę się ze zdaniem poprzednika błędy i brak spacji "niszczą" twój tekst. Popraw je, bo warto przeczytać twój artykuł.:)
Miladora dnia 25.11.2010 18:21 Ocena: Słabe
Niestety, Megii, zaserwowałaś ciąg truizmów, podlanych koszmarnym sosem interpunkcyjnym. Ręce mi opadły, czytając.
Masz liczne powtórzenia, a nawet błędy ortograficzne, nie mówiąc o literówkach, które sprawiły, że tekst czytało się jeszcze gorzej.

I nie mów mi, że mając dwadzieścia trzy lata (słownie), jutro pożegnałabyś życie z uśmiechem na twarzy. Jeżeli tak jest, to znaczy tylko, że nie masz żadnych celów i planów na przyszłość. I że nie wiesz na dobrą sprawę, co ze sobą zrobić.
Znałam dwudziestoletnią, bardzo zdolną dziewczynę. Trzy lata walczyła z rakiem, zdążyła zdać maturę i chciała iść na Akademię Sztuk Pięknych.
Umarła.
Więc nie dziw się, że gdy czytam tak infantylny tekst, to szlag mnie trafia.
Niczego nie dokonałaś jeszcze w życiu, a z tekstu wynika ponadto, że żyjesz tak, jak chcesz, czyli dla własnej przyjemności w zasadzie.
Może zastanów się trochę, co i jak piszesz.
Tekst jest słaby pod każdym względem.

Pozdrawiam
MEGII dnia 26.11.2010 01:24
UKRYTE PIĘKNO mojego tekstu nie jest widoczne dla wszystkich i nigdy nie będzie!Mój przekaz będzie czytelny dla osób, które mają podobny pogląd na świat- jak ja. Dla ludzi starających się popatrzeć na otaczający nas świat z innej perspektywy, odkrywając jej głębie i przekaz. Nie tylko gołym okiem ale również i duszą. Nikogo nie zachęcam, ani nie zmuszam do czytania moich prac. Jestem bowiem zdania, iż każdy z nas posiada własny styl pisania i przekazywania swojej wiedzy tak jak potrafi najlepiej. Moim głównym przekazem w tym artykule, na pewno nie był styl pisania, rodzaj lub gramatyka. Chciałam ukazać swój pogląd na dany-  temat. Ten tekst został napisany pod wpływem natchnienia w danej chwili, po czym dodany do profilu. Oczywiście wszystkie błędy gramatyczne lub składniowe zostaną poprawione, lecz dalej zostanie ten sam... Dziękuje za wszystkie komentarze odnośnie mojego tekstu, mojej pracy, które mogą mi pomóc w doskonaleniu mojego pisania. Ale niestety nie zgadzam sie z opinią Pani ,, Milandory ”- odnośnie nie tekstu ale mojej osoby. Wypowiedziała się pani na mój temat, nie mając tak naprawdę ani prawa, ani pojęcia. Nie zna Pani mojej osoby i wizerunku. Nie wie Pani, również jakie mam poglądy, zainteresowania, nie zna Pani żadnej z moich prac jakie napisałam. Nie wie Pani również co osiągnęłam? Dokonałam? Czym się zajmuje? Jak żyje? A tym bardziej jakie mam plany na przyszłość? I jakie cele sobie wyznaczyłam? Więc nie rozumiem dlaczego Pani się na ten temat wypowiada. Z przykrością muszę stwierdzić, że jest Pani dla mnie, osobą płytką i przyziemną. Ludzie inteligentni nie wypowiadają się na tema drugiej osoby nic o niej niewiedząc. Na podstawię kaprysu, czy tylko jednego, krótkiego artykułu, którego jedyną wadą tak naprawdę są błędy ortograficzne i inny pogląd na życie niż pani sama posiada jeżeli w ogóle taki istnieje. Jeżeli ma Pani coś do powiedzenia, przekazania mi na temat mojego tekstu obecnego lub innych moich prac, które ukażą się wkrótce- to zapraszam. Ale prosiłabym, żeby nie wypowiadała się Pani na tematy dotyczące mojej osoby, mojego życia, przeszłości czy przyszłości. Nie znając mnie i moich prac. Osobiście nie zgadzam się z powiedzeniem ,, Jak cię widzą, tak cię piszą ,, Ale dopatrując się głębiej to Pani nawet mnie nie widziała, ani niemiała okazji poznać. Mojej osoby i twórczości.
Miladora dnia 26.11.2010 01:55 Ocena: Słabe
Ustosunkowałam się do treści zawartych w tekście napisanym w pierwszej osobie. I tak go oceniałam.
Często stosuje się tego rodzaju narrację, mimo że nie jest się bohaterem swojej prozy.
Z Twojej odpowiedzi wynika jednak, że całkowicie utożsamiasz się z tym, co piszesz.
Trudno.
ekonomista dnia 26.11.2010 03:01 Ocena: Słabe
Megii. Przyjmij krytykę z godnością i nie rób tego, co sama zarzucasz innym.
julass dnia 26.11.2010 03:56
ukryte piękno tego tekstu jest tak bardzo głęboko ukryte że go nie widać wcale...
że zacytuję moją ulubioną komentatorkę "lepiej załóż bloga" i tam sobie w profilu wstaw swój manifest programowy...
Elwira dnia 27.11.2010 22:09
Megii, ale po co ukrywałaś piękno tekstu za paskudnym stylem, błędami interpunkcyjnymi, powtórkami i zestawem truizmów, z którymi zgodzić się nie można? Po to, żeby czytelnik się zbuntował i nie czytał? Auto ma pokazać całe piękno tekstu najlepiej jak potrafi, wtedy będzie chwalony, nagradzany, na rękach noszony :) Teraz tekst jest niestrawny.
Pozdrawiam.
Ela Samek dnia 01.12.2010 14:36
W tym tekście, autorka niezależnie od stylu, interpunkcji, powtórek itp. o których mowa w poprzednich komentarzach zawarła myśl – odczucie - swoje widzenie świata. „Tu i Teraz –jestem szczęśliwa” , nie wiem czy pisząc to autorka kierowała się subiektywnymi odczuciami, czy chciała nawiązać do przesłań zawartych w wiedzy, filozofii życia . I tak np. filozofia życia-Huna, w odniesieniu do zasad okresla:
4. ZASADA MANAWA
Moment siły jest teraz. BĄDŹ TU I TERAZ.

5. ZASADA ALOHA
Kochać to znaczy być szczęśliwym. BĄDŹ SZCZĘŚLIWY

Niezależnie jakie było źródło, przesłanie zawarte w tekście autorki jest dla mnie jako czytelnika jednoznacznie nakreślone. A interpunkcje, zapis to zawsze można wygładzić.
Pozdrawiam
:|
,
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 13:24
Dziękuję za życzenia »
Kazjuno
29/03/2024 13:06
Dzięki Ci Marku za komentarz. Do tego zdecydowanie… »
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty