o czubku noża wystającym z jego pleców - Emily
Poezja » Wiersze » o czubku noża wystającym z jego pleców
A A A
odczuwam niewypowiedziany lęk przed światem. to dlatego
nigdy nie gaszę na noc świateł. w trumnie będzie ciemno.
niespokojna noc ma kolor butelkowej zieleni.
wisi tuż nad głową. czai się.
rano odklejam sny od powiek, oglądam z bliska. są jak
rybie łuski, mienią się tęczą, szczerzą zęby.
wśród nich jest koszmar, ten największy -
ciemność. gęsta i ciężka. pojedyncze srebrne błyski.
jak trzepot skrzydeł.


był bardzo długi. wszedł po rękojeść. miękko i gładko
jak szpilka w muślin.

nie wiem, dlaczego to zrobił. może
po prostu nie lubił, kiedy w nocy
pali się światło.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Emily · dnia 28.02.2011 05:09 · Czytań: 1017 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 9
Komentarze
Wiolin dnia 28.02.2011 09:45
Emily - rozumiem że można zabic z powodu świata, ale żeby zaraz z powodu światła? Wiersz z tych...O MATKO!. Nie lubię horrorów. Pozdrawiam pozytywnie.:yes:
kwiat_kalafiora dnia 28.02.2011 16:39
rano odklejam sny od powiek, oglądam z bliska. są jak
rybie łuski, mienią się tęczą, szczerzą zęby.

tym razem ja robię duże :O kupuję pierwszą zwrotkę, biorę do siebie i umieszczam w zakładkach. Trafiło do mnie, niesamowite. Mam tylko uwagę do kosmetyki: blisko siebie w pierwszej masz rym światem-świateł, możesz zamienić na światła.
Jest barwny, wrócę tu jeszcze ;) pozdrawiam
Usunięty dnia 28.02.2011 22:05
mienią się tęczą, szczerzą - ja sobie tutaj przeczytałam najpierw tę tęczę jako czasownik, nie zauważyłam, że tam nie ma przecinka, tylko tak na jednym wydechu mi się przeczytało. I fajnie, bo się zrobił obraz w obrazie dzięki temu ;)

Jest świetnie. Całość czyta się na jednym w(y)dechu. W sumie to nie wiem, czy nie warto by jeszcze pokombinować z wersyfikacją i przerzutniami. Oczywiście do takiej wersyfikacji, jak jest nie mam zastrzeżeń, ale z każdym czytaniem mam wrażenie, ze dałoby się z tego tekstu wydusić jeszcze więcej dzięki niewielkiemu przemeblowaniu. Ale to wiesz, gdzieś na boku, żeby wersja pierwotna została zachowana ;)

Wiersz zaczyna się jakby spokojnie, ale niepokojąco, potem przyśpiesza, narasta napięcie, żeby na koniec znowu się wyciszyć, ale znów niepokojąco. A potem wraca się do tytułu, kiedy nie przeczytało się go najpierw i dopiero człowiekowi nieco rozjaśnia się w głowie. I pierwsza myśl, jaka nasuwa się w tym momencie: Aaaa, no tak, powinnam od tego zacząć.
Zresztą można sobie interpretować dość dosłownie pewne rzeczy, ale niekoniecznie. W wierszu jest tyle różnych rekwizytów, obrazów, że można pożeglować i dotrzeć dalej niż są w stanie dostrzec oczy.

Ja, w każdym razie, jestem ukontentowana lekturą.

Pozdrowienia
wodniczka dnia 28.02.2011 22:46
Witaj
Do mnie również dociera ten obraz, choć jest niepokojacy.
Najbardziej trafia do mnie pierwsza część. Można pochłąnąć ją jednym tchem:) - szczególnie w ciemności;).

pozdrawiam!
Emily dnia 01.03.2011 10:53
Wiolin: ja tak sobie myślę, że w takich sytuacjach nigdy nie chodzi o to, co niby jest powodem. To światło po prostu przepełniło czarę. Choć mogę się mylić, nie rozmawiałam o tym z peelami ;)

kwiat_kalafiora: sprzedaję z przyjemnością ;) dziękuję w imieniu wierszyka za "trafiło", za "niesamowite" i za "barwny". Co do tego światem-świateł - zanim wrzuciłam wierszyk na Portal, kombinowałam z tym strasznie, bo raz mi pasowało "światła", a raz "świateł". Poczekam jeszcze trochę, może na coś się w końcu zdecyduję.

małpica: starałam się wersyfikację wyważyć, żeby nie szaleć z przerzutniami, nie lubię przesytu. Tym bardziej, że jeszcze nie za bardzo umiem się w to bawić. Niemniej - pomyślę nad tym :)
Bardzo miło czyta mi się takie komentarze jak twój. Dziękuję za niego :D

wodniczka: bardzo się cieszę, że dociera i że niepokojący :)


Dziękuję wszystkim bardzo za zajrzenie i zostawienie śladu, pozdrawiam serdecznie.
wierszokleta dnia 02.03.2011 20:56
Bardzo niepokojący wiersz, z tych które na dłużej pozostają w pamięci.
Duże brawa
Emily dnia 03.03.2011 09:16
wierszokleto, serdecznie dziękuję za "bardzo niepokojący" i za "duże brawa". Bardzo się cieszę, że udało mi się napisać coś, co na dłużej pozostaje w pamięci :)
Pozdrawiam.
Babczuk dnia 21.03.2011 13:08 Ocena: Bardzo dobre
czytam tak
...rybie łuski, mienią się tęczą, szczerzą zęby.
pojedyncze srebrne błyski.
jak trzepot skrzydeł
...
koszmar to już kawa na ławę, bo przecież czytając Twój wiersz czuje się narastające zagrożenie
Emily dnia 24.03.2011 21:15
Cóż, może to faktycznie dopowiedzenie, ale moja podświadomość potrzebuje go tam ;)
Dziękuję za poczytanie i komentarz.
Pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty