Odnaleźć wzrokiem - julanda
Poezja » Pogranicze » Odnaleźć wzrokiem
A A A
Coraz częstsze déjà vu, z każdą łyżeczką cukru wyraźniejsze, jak widok przez umytą szybę w aucie, którym ucieka się na wakacje, tam, gdzie niebo nieporanione chmurami, a wczoraj nie dotyczy nas. Wiosna łaskawa lekkością ubioru, podnosi myśli pulsem na wyższe tonacje. Za kolory ścieżek, które wydepczemy, wystarczyłoby oddechu, aby kochać życie.

Wyciągamy się ze wspomnień pierwszych ramion. Kiedy spadam, czuję moc twojej dłoni. Potem silna, jak uciekające zwierzę, w którym miesza się krew, sklejam cię, gdy na wspomnienie upadku zaczynasz tracić kształt. Raj zamykają przed południem, a życie za sceną nie trzyma się programu, więc chwytamy siebie, by nie zgubić kursu. Las zaczął się wczoraj.

Nie zawsze milczy. Wybiera dźwięki przekornie do kierunku myśli. Jedyna pozostaje żywa po nieodwracalnym, na końcu ostatniego akordu, we wszystkim, od zabawy, po śmierć.
Kochanka Lęku i Zachwytu, lubi pojawić się nagle. Czujemy, że jest siostrą Ulgi, kiedy opada jak kotara, na którą raptem skoczyły z pazurami drapieżniki wypuszczone z niewoli zmysłów. Związana słowem nie pozwala sobie przeszkadzać...

Ta cisza w nas, nieustanne déjà vu... Mieszka w tamtym lesie.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
julanda · dnia 24.03.2011 13:40 · Czytań: 1207 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 12
Komentarze
bosski_diabel dnia 24.03.2011 22:49
Już się przekonałem miewasz niezłe teksty, ten jako czysta proza poetycka o prywatnym charakterze bez przejaskrawień dość obrazowo zrobiona - chwyta mnie. Potrafię sie tam w tym "lesie"odnaleźć, pozdrawiam.
julanda dnia 25.03.2011 07:37
Dziękuję Bosski, bardzo ślicznie, przy porannej kawie, jeszcze mrużę oczy, chociaż muszę już spadać do fabryki! ;)Twój komentarz uknuł we mnie cały felieton, no, bo przecież nie nazwę tego wykładem o rzeczy na rzecz, a to
na okoliczność pisania i słów, dość ciekawe, bo w końcu, jak się jest wiercipiętą, to właściwość ruszania energii jest nieodłączna! Pozdrawiam ze słońcem, które akurat się pokazało za oknem i czmycham! ;)
kamyczek dnia 26.03.2011 20:33
Utwór bardzo ciekawy - zarówno pod względem językowym jak i pod względem treści. Nie można mu zarzucić zbytniego udziwnienia a jednak pozostaje wieloznaczny interpretacyjnie. Co jest oczywiście zaletą.

Serdecznie :)
julanda dnia 27.03.2011 00:05
Witaj Kamyczko, tak mnie na prozę jakoś ostatnio apetyt przyszedł, ale już mi tęsko do wierszy. Tylko Czas musi się dać zaprosić, przetrę kurz, umyję lustro, po prostu, szleństwo tego déjà vu, zapętala oddechy i zmienia tory jak ptak z zawiązanymi oczami w chmurze... Dziękuję! Pozdrawiam na calej długości wiosennej pięciolinii!
gabi dnia 29.03.2011 11:08 Ocena: Świetne!
Cierpię czasem na podobne deja vu…
Magiczna i bardzo poetycka proza. Dobry pomysł z kochanką Lęku i Zachwytu, siostrą Ulgi.
Podoba się!
Pokusiłabym się jedynie o skrócenie pierwszego zdania.
W interpunkcji Ci nie pomogę. Od czasu napisania setki wierszy bez kropek i przecinków, sama mam z nią problemy.:D
Buziak wiosenny!
julanda dnia 30.03.2011 13:51
Dziękuję Gabi za miłe słowa. Trochę mnie pocieszyłaś;), że też i Ty znasz to tajemnicze deja vu… Pozdrawiam również wiosennie!:D
Euridice dnia 30.03.2011 17:54
tam, gdzie niebo nieporanione chmurami,

Oo.... Jakie to piękne i tak charakterystyczne dla Twojego stylu pisania! I ten las jest taki magiczny, znamy go, bo często lubimy się w nim chować. Proza poetycka i to tak wysmakowana w słowach i technikach, że aż powala mnie wraz z tym dzisiejszym słońcem... :) Pozdrawiam Julandko!
Wasinka dnia 31.03.2011 16:34
Zgrabne skojarzenia słowne, przyjemnie, trafnie dobrane metafory. Przemawiają wyrazistym, ale równocześnie delikatnym głosem. Płynie się i odczuwa... ale gdzieś w środku las... w którym trzeba się odnaleźć...

(obcy zwrot dałabym kursywą)

Pozdrawiam z uśmiechem.
julanda dnia 31.03.2011 23:12
Zaskoczenie, bo myślałam, że tu już nikt nie zagląda! :)
Euridice, miło, że znalazłaś czas i jeszcze tyle miłych słów, dziękuję!
Wasinko, czytam Twój komentarz i cieszą mnie Twoje słowa. Napisany tekst dostaje własne życie (powtarzam się zapewne!), to dobrze, że tym razem wyraziste z metaforą i płynnie - dziękuję ślicznie!
Podrawiam! :)
Zola111 dnia 01.04.2011 21:37
Piękne to jest, Kocico.
Po pierwszym czytaniu miałam wrażenie przesytu rekwizytów, ale w końcu rozebrałam ich sens. To symbole. Klarowne i czytelne.
I brawo.
Pozdrawiam cieplutko,

z.
julanda dnia 01.04.2011 21:47
Zola! :) Ale nie prima aprilisowo? Serdeczniebardzo za dostrzeżenie znaczeń rekwizytów i w ogóle za odwiedziny! Też cieplutko pozdrawiam! Dziękuję!
wodniczka dnia 03.04.2011 10:09
Witaj
Ja zadnego przesytu rekwizytów nie widzę;). Obrazy mnożą się i mnożą ale w sposób czytelny i subtelny. jest w czym wybierać o odnajdywać ''to coś'' dla siebie.
Podoba się. Jestem na tak:).
a szczególnie przypadł mi do gustu ten fragmencik: Wiosna łaskawa lekkością ubioru, podnosi myśli pulsem na wyższe tonacje. Za kolory ścieżek, które wydepczemy, wystarczyłoby oddechu, aby kochać życie. - i kto to mówi, że wiosna przeszkadza pisaniu - ona tchnie ''świeżością i lekkością'' w słowach! :).

pozdrawiam wiosennie!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty