Guma - Waldan
Proza » Humoreska » Guma
A A A
Billy brzdąc szedł ulicą. Zobaczył starą gumę do żucia przylepioną do szyby sklepu z pamiątkami. Zatrzymał się spoglądając na nią.
- Nie jedz mnie a spełnię twoje życzenie – usłyszał głos.
- Kto to? – zapytał rozglądając się naokoło. Nikogo nie zobaczył. Jego wzrok znów spoczął na witrynie.
- Nie chcesz życzenia? Pojebało cię? – usłyszał znowu głos. Rozejrzał się i nie zobaczył nikogo.
,, Musiało mi się przywidzieć” pomyślał.
- Tu jestem jełopie. Patrzysz na mnie – usłyszał głos i zorientował się, że mówi do niego ta guma przylepiona do szyby sklepu.
- Ty mówisz? –spytał zdziwiony.
- Ty też, ale ja się nie dziwie- odpowiedziała guma – Daj mi spokój, to spełnię twoje życzenie.
- Tylko jedno? Złota rybka spełniała 3 życzenia
- Nie jestem złotą rybką, ale gumą spełniająca życzenia. Wiec mów szybko co chcesz i daj mi spokój.
- Chce… Chce… Sam nie wiem czego chce. Mogę prosić o wszystko?
- Tak.
- I dasz mi to?
- Tak
- To chce żeby Kuba z 5a miał srakę. Nie lubię go. Ma lepszy komputer niż ja.
- To wszystko? – zdziwiła się guma. – Możesz prosić o co chcesz i prosisz właśnie o to.
- Tak.
- W porządku, jutro Kuba dostanie co chcesz a teraz idź już.
,, Dziwni są ci ludzie” – pomyślała guma spoglądając za odchodzącym chłopcem - ,, Wolą dopieprzyć innym niż osiągnąć własne szczęście”

Następnego dnia Billy brzdąc przyszedł do szkoły na trzecia lekcje z promiennym uśmiechem na twarzy, oczekując, że Kuba dostanie rozwolnienia na lekcji i przesiedzi cały dzień na kiblu. Zobaczył innych, albo w dobrych humorach, albo bełkocących coś bez sensu, albo nieprzytomnych leżących we własnych rzygach. Zdumiony wszedł do klasy. Zobaczył Kubę trzymającego się z innymi uczniami pod łokcie. Cala grupka kołysała się w rytm śpiewanego przez siebie ,, I’m Bad” Jacksona.
- Co tu się dzieje? – spytał zaskoczony Billy.
- Billy! Napij się z nami, ziom – powiedział Kajtek kujonek podając mu butelkę – To sake.
- Skąd ją macie?- spytał Billy
- To moja, gdy się obudziłem cały pokój miałem zastawiony skrzynkami sake. Widać starzy chcieli mi zrobić niespodziankę. Dziś są moje 11 urodziny, a ja nie miałem cukierków. Głupio było tak przyjść do szkoły bez niczego. – odpowiedział Kuba.
Billy złapał się za głowę. ,, Głupia guma, musiała źle usłyszeć, zamiast srakę usłyszała sake. Trzeba było powiedzieć rozwolnienie.
- Upiłeś cała szkołę, na korytarzu jest pełno żuli- powiedział Billy.
- Oni po prostu napili się za moje zdrowie – odpowiedział Kuba, pociągając łyka z butelki – A ty wiesz co? Zawsze yyp chciałem ci to powiedzieć – Kuba dostał pijackiej czkawki. - Yyyp, dostaniesz wpierdol. Chłopaki brać go – powiedział i wszyscy rzucili się na Billego okładając go pięściami. Gdy szamotanina się uspokoiła i wszyscy odstąpili od swojej ofiary do pokiereszowanego Billego podszedł Kuba.
- Tak naprawdę to nic do ciebie nie mam, ale yyp zawsze wkurzało mnie to, ze masz lepsze stereo niż ja.
Billy leżąc obity uzmysłowił sobie dwie rzeczy. Po pierwsze, że ważne jest aby upewnić się, że inni cię dobrze zrozumiel,i a po drugie, że zawiść nie popłaca.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Waldan · dnia 09.04.2011 10:19 · Czytań: 1127 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 5
Komentarze
OWSIANKO dnia 09.04.2011 12:53 Ocena: Bardzo dobre
Waldan
Morał wystrzelony w kierunku głupola. Sęk w tym, że głupol to typ niczego nie rozumiejący; morał tylko przeświśnie się obok jego mózgu.
pozdrowienia
TomaszObluda dnia 09.04.2011 18:39
hahah świetne :lol: a puenta powinna być z jakimś stereo, albo sraką. Jak dla mnie bomba.
Waldan dnia 14.04.2011 17:11
Dzieki:)
Usunięty dnia 20.04.2011 18:55
Koty bywają wredne do bólu :)
Powstawiaj spacje tam, gdzie ich brakuje.

Cytat:
- Kto to? – zapytał rozglądając się naokoło. Nikogo nie zobaczył. Jego wzrok znów spoczął na witrynie.
- Nie chcesz życzenia? Pojebało cię? – usłyszał znowu głos. Rozejrzał się i znów nie


- za dużo znów/znowu

Ogólnie dość niechlujny tekst. Brakuje kropek i przecinków. Do tego cała masa literówek. Może jak wpadnie Mi, to rozbierze Cię bardziej szczegółowo. Ograniczyłam się do przeczytania. Wolę Dzidka jednak. Koci buziak ;)
Waldan dnia 20.04.2011 19:13
Mówiłem:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:67
Najnowszy:wrodinam