inge - miraeryka
Poezja » Wiersze » inge
A A A
nie byliśmy tacy nieszczęśliwi nie pisząc
do siebie
o sobie

powiedzieliśmy wystarczająco niewiele
żeby odebrać
dając

a potem kolejno wyczerpywaliśmy tematy i końcówki
fleksyjne tak naturalnie że poza oparciem fotela
żadne nie zmieniło pozycji w której myśli się bezpiecznie

w grę wchodziło dużo więcej niż sposób patrzenia
język kiedy nie można było inaczej mówić
zacisnął pięści a przygryziony oddał
mocniej niż rozjuszone zwierzę

a oni zamiast zabrać nas do domu sprawdzali
jak się palą
popielniczki
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
miraeryka · dnia 15.04.2011 19:50 · Czytań: 1173 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 11
Komentarze
Kushi dnia 15.04.2011 21:03 Ocena: Świetne!
Witaj serdecznie :)
Coś jest w Twoim wierszu co zatrzymuje mnie przy nim na dłużej:)
Subtelnie opisujesz rozpad związku między dwojgiem bliskich sobie ludzi, tak przynajmniej odczytuję Twój wiersz :)
Im więcej razy czytam tym bardziej mi się podoba:)
Pozdrawiam serdecznie:)
angi_e dnia 15.04.2011 21:15
W wystarczająco, niepotrzebne "ą".
Mnie się tak wyobraziła intenetowa znajomość, po której jedna strona spodziewała się więcej/ inaczej niż było to możliwe.
Tak czy inaczej patrząc wiersz można interpretować i co najważniejsze da się interpretować, Pozdr.
Usunięty dnia 15.04.2011 21:56
Mam podobnie jak Kushi. Jest coś w tym wierszu, co zatrzymuje. Choć musiałam go sobie przeczytać kilka razy. Ale to nie zarzut:-)
Coś, co mnie hipnotyzuje. Choć na sto procent nie wiem, o czym do końca jest. Ale w sumie to dobrze. Duże pole dla wyobraźni czytelnika.
miraeryka dnia 15.04.2011 22:00
Witajcie. Już chciałam podać jakiś klucz do interpretacji, a jest nim pewne nazwisko, ale to zawężałoby pole interpretacji, więc rezygnuję.
Dziękuję za lekturę, pozdrawiam:)
wodniczka dnia 15.04.2011 23:24 Ocena: Świetne!
Witaj

wiersz na pewno zatrzymuje - co do tego nie mam wątpliwości.
Podoba się od początku do samego końca. Dopracowany i przemyślany. Jestem na tak:)

pozdrawiam!:)
sylviiart dnia 16.04.2011 08:17
powiem słowami mozaika - ja również czytałam kilka razy, wiersz zatrzymuje, jest głęboki, skłania do zastanowienia, pozwala pobudzić szare komórki
pozdrawiam
Usunięty dnia 16.04.2011 08:34
Powiem tak: podoba dużo bardziej niż poprzedni. Dla mnie mógłby wygłądać tak:
nie byliśmy tacy nieszczęśliwi nie pisząc
do siebie
o sobie

powiedzieliśmy wystarczająco niewiele
żeby odebrać
dając

a potem kolejno wyczerpywaliśmy tematy i końcówki
fleksyjne tak naturalnie że poza oparciem fotela
żadne nie zmieniło pozycji w której myśli się bezpiecznie

w grę wchodziło dużo więcej niż sposób patrzenia


Finito. Ale jak wiesz mam ostatnio tendencję do obcinania, więc się nie sugeruj. Cukru nie przyniosłam, ale zostawiam pozdrowienia ;))
Esy Floresy dnia 16.04.2011 08:46
Jest całkiem nieźle, ale trochę przeorganizowałabym w tekście i może coś wycięła.;)

'do siebie' podrzuciłabym piętro wyżej a 'o sobie' zostawiła samotne' lub zmniejszyła bym odległość do kolejnej cząstki.
'żeby odebrać
dając' - ten fragment zdaje się być całkowicie zbędny i w ogóle zgrzyta mi w obrazie i w czytaniu, jakby tak się pozbyć go i dokleić pozostający wers do reszty.

I jeszcze w tym miejscu:

w grę wchodziło dużo więcej niż sposób patrzenia
język kiedy nie można było inaczej mówić
zacisnął pięści a przygryziony oddał
- słowo 'język' przerzuciłabym na koniec wersu lub przemyślała dodanie interpunkcji w całym wierszu i wówczas po słowie 'język' przecinek.

To tyle marudzenia z mojej strony, poza tym jest całkiem fajnie zwłaszcza od 'a potem [...]' do końca. Podoba mi się to zaciskanie języka w pięści naprawdę, aż żałuję, że sama na to nie wpadłam.;)

Pozdrawiam.
Hetman89 dnia 16.04.2011 08:47
No tak... jak ktoś zauważył wcześniej wiersz dotyczy rozpadu związku, ja także odczytuje go w ten sposób. Słusznie, moim zdaniem robisz nie podając tego nazwiska, wtedy (także moim zdaniem) wiersz byłby osobistym wyrzutem żalu i szukaniem zrozumienia u innych... Taka chęć wyrażana przez złamane serce, kiedy chce wylądować na miękkich poduszkach... Ty jednak świadomie (takie przynajmniej mam wrażenie) uchroniłaś się przed tym. I słusznie. Dzięki temu wiersz jest właśnie taki, jakim opisali go poprzednicy... Myślę też, że wiersz zatrzymuje tyle samo przez swoją formę (i treść) co przez to, że przy jego czytaniu dość łatwo można przypomnieć sobie swoje własne sercowe perypetie, tu te mniej szczęśliwe. Bardzo dobry wiersz. Pozdrawiam :)
link a dnia 16.04.2011 11:48
Pamiętam, jak przedziwnie poczułam się z opublikowaną korespondencją Dickinson. Poetka zirytowała się nawet, gdy przyjaciółka zaadresowała pocztę do obydwu sióstr D.:
[...] wspólna śliwka to nie śliwka. Miałam zbyt wiele respektu, aby zjeść miąższ, a pestek nie lubię.
Nie przysyłaj wspólnych listów. Dusza musi kroczyć przez Śmierć sama, zatem przez życie także, jeśli jest to dusza.
Jeżeli komitet – wszystko traci znaczenie.

I motyw powtarza się w późniejszym liście: Życie to rzecz dla dwojga, w żadnym razie nie dla komitetów*. Listem do czytania przez świat miała być poezja, przecież, oprócz paru wierszy, też kuferkowa za jej życia. I cała ta sarnia płochliwość Dickinson na nic, podobnie jak u Tuszyńskiej na nic zdały się strachy Wiery Gran.
Kochanowskiego liznęłam, ale nie znam listów, które słała para patronów tekstu, więc właściwie warto milczeć. Z jednej strony. Z drugiej, ciekawie obserwować migawki: co z prywatnym ciałem, jak różnymi drogami przechodzi w coraz odleglej, majaczniej, by tak rzec, wyobrażoną własność Innych;), z zasłoniętymi źródłami, bądź pierwotnymi - ludźmi, oryginałami korespondencji - bądź tymi w druku, w końcu tymi źródłami, które piszą o lekturze.
I dlatego zagapiłam się w środek:

Cytat:
a potem kolejno wyczerpywaliśmy tematy i końcówki
fleksyjne tak naturalnie że poza oparciem fotela
żadne nie zmieniło pozycji w której myśli się bezpiecznie


Idę zmienić pozycję;)

Dobrego.

----------
*tłum. D. Piestrzyńska.
Iweta dnia 26.04.2011 10:59 Ocena: Świetne!
"w grę wchodziło dużo więcej niż sposób patrzenia
język kiedy nie można było inaczej mówić
zacisnął pięści a przygryziony oddał
mocniej niż rozjuszone zwierzę"

Subtelnie opisane, ale w głowie maluje się obraz gniewu i kłótni dwojga ludzi. Zatrzymuje i fascynuje taki sposób ujęcia emocji, nieco z boku a dobitnie :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty