Pies Dzidek - Waldan
Dramat » Scenariusze » Pies Dzidek
A A A
Klocek 1

Sypialnia, ranek, rozmemłane łóżko, stolik, lampka nocna, okno. Dzidek zaspany z uśmiechem siedzi na łóżku.
Dzidek(dymek): Do roboty, Juchuu!!!

Klocek 2

Park, drzewka w tle, ławeczka na pierwszym planie, Zdzisiu i Rysiu piją piwo przejęci.
Zdzisiu: Nie powinniśmy tu pić. A co będzie, jeśli nas złapią, spiszą i powiedzą rodzicom.
Rysiu: Masz 45 lat i boisz się, że powiedzą rodzicom? Ustatkuj się wreszcie i załóż rodzinę.
Zdzisiu:Ale ja mam już rodziców.

Klocek 3

Gęba Rysia.
Rysiu: Taa... Glinami się nie przejmuj, nic nie mogą zrobić poza mandatem, którym możesz się podetrzeć.

Klocek 4

Zdzisiu pokazuje palcem na coś, co jest za plecami Rysia.
Zdzisiu: To dobrze, że wiesz co robić, bo właśnie jeden idzie.
Rysiu: Mandat?!
Zdzisiu: Nie, policjant. Mój Boże, co my zrobimy? On naskarży rodzicom, RODZICOM!!!

Klocek 5

Gęba Rysia przerażona, zwrócona w stronę policjanta - jąka się.
Rysiu: Popopopolilililicyjant... Prawdziwy.

Klocek 6

Dzidek ubrany w mundur podchodzi do meneli. Menele i Dzidek patrzą sobie w oczy.
Dzidek:Witam, Pies Dzidek, wydział do spraw nieletnich. Zdajecie sobie sprawe, że popełniacie wykroczenie ale muszę się wam do czegoś przyznać...

Klocek 7

Taki sam jak poprzedni klocek, ale nikt nic nie mówi, chwila ciszy.

Klocek 8

Taki sam jak poprzedni klocek, ale tym razem Dzidek przerywa cisze.
Dzidek:... mam małą pałę.

Klocek 9

Menele patrzą na siebie zdziwieni.

Klocek 10

Geba Dzidka.
Dzidek: Naprawdę. I mam krótkie nogi, odstające uszy i lubię dżem malinowy. To straszny obciach, w pracy się ze mnie śmieją.

Klocek 11

Zdzisiu podaje Dzidkowi butelkę.

Klocek 12

Dzidek bierze dużego łyka.
Dzidek: Gul, gul, gul.

Klocek 13

Dzidek oddaje butelkę.
Dzidek: Dobre. Tam jest monopolowy, chodźmy po jeszcze.

Klocek 14

Widok z tyłu na cała trójkę, która zgodnie odchodzi w stronę słońca. Po środku Dzidek obejmuje dwóch pozostałych.
Dzidek: Jestem blondynem i mam za duży nos. Jak się śmieję, to widać mi zęby. A na plecach mam pieprzyka i jestem głupi. Tak w ogóle, to mam kompleksy, wiecie?
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Waldan · dnia 19.04.2011 20:49 · Czytań: 1279 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 15
Komentarze
Miladora dnia 20.04.2011 01:38
Może jestem nienormalna, ale podobało mi się.
Ależ to w sumie absurd. :lol:

A teraz Cię ściacham, bo jestem blondynką, mam duży nos i piję piwo (od czasu do czasu).
- rozmemłane łóżko(,) stolik, lampka nocna,()okno. – przecinek i spacja do dodania

- z uśmiechem siedzi na łóżku. – powt. – siedzi w pościeli

- Do roboty, Juchuu!! – juhuu i albo 1, albo 3 wykrzykniki. Dwa daje się tylko przy stopniowaniu

- pija piwo – piją

- A co będzie(,) jeśli nas złapią, spiszą i powiedzą rodzicom(?)

- Masz 45 lat i boisz się, że powiedzą rodzicom(?) – słownie 45

- Zdzisiu: () Ale ja mam już rodziców. – lepiej „rodzinę”

- poza mandatem(,) którym możesz

- na coś palcem co jest za plecami Rysia. – lepiej:
- palcem na coś, co jest za plecami Rysia.

- że wiesz(,) co robić(,) bo właśnie jeden idzie.

- Gęba Rysia przerażona(,) zwrócona w stronę policjanta (-) jąka się.

- Po Po Po Po li li li licyjant... – Popopopolilicyjant…

- Zdajecie sobie (sprawę), że popełniacie wykroczenie(,) ale muszę

- Taki sam(,) jak poprzedni klocek(,) ale nikt nic

- Taki sam(,) jak poprzedni klocek(,) ale tym razem

- Geba Dzidka. – Gęba

- Tam jest monopolowy(,) chodźmy po jeszcze.

- Widok z tyłu na cał(ą) trójkę(,) która zgodnie odchodzi

- Po środku Dzidek – Pośrodku

- Jak się śmiej(ę)(,) to widać

- Tak w ogóle(,) to mam kompleksy, wiecie?

Mam nadzieję, że popracujesz nad błędami, bo widzę u Ciebie niezłe poczucie humoru i jeżeli trochę się podciągniesz, to może być naprawdę dobrze. ;)
A teraz idź do monopolowego po flaszkę piwa dla mnie, jeżeli mam nadal bawić się z Tobą w klocki. :D

Do SheKota - wiem, wiem... to też mnie ubawiło. ;)
Usunięty dnia 20.04.2011 07:14
:D Przylazłam za Mi :)

Mi :) Ty się zastanów nad tą zabawą w klocki, a klockami to juz w ogóle, jeśli nie masz pewności o jakie klocki chodzi narratorowi :D. Bo to, co Tobie wydaje się takie oczywiste, dla mnie już nie do końca :D

Waldan :) Czasami zdarza mi się czytać pierwsze dziesięć linijek (jak już zbłądzę na manowce prozy). Przyznam się, że to drugi Twój tekst, który doczytałam do końca (poprzedni o Krystynce). Możesz to uznać za komplement, choć na temat wartości estetycznych wypowiadać się nie będę. Masz wyobraźnię sytuacyjną, masz lekkie pióro, ale na dobrą prowokację i tu, i tam, trochę za mało.

Pozdrawiam
Was
:D
bassooner dnia 20.04.2011 11:03
nieźle... ale jak dla mnie brak jakiejś kulminacji, same śmieszne dialogi bez puenty to jednak za mało.
a swoją drogą myślałem, że to opowiadanko o psie, sam napisałem o prawdziwym psie, i dlatego mnie przyciągnęło... ;-)))
Waldan dnia 20.04.2011 12:04
Moje drogie panie, o jakie wam w zasadzie klocki chodzi? Wydaje mi sie, że macie inne klocki na myśli, niż ja miałem na mysli. Dlatego chetnie wysłucham waszych teori.

Mi, ależ ty masz nosa do wychwytywania błedów, prawdziwy z ciebie pies gończy:) Po raz kolejny dzięki za uważnie przeczytanie i docenienie:)

Kociaku, doceniam komplement:p. Niemniej jesli uwazasz, że mam lekie pióro a przy innych tekstach nie udało mi sie wyprowadzić ciebie dalej niż na 10 linijek, to coś mi tu nie hallo. Popracujemy nad tym:)

Moj drogi panie, może faktycznie by sie przydała jakaś wyrażniejsza puenta. Niemniej samo ostanie zdanie wydaje mi sie pewnego rodzaju puentą.

Pozdrawiam Panie i Pana :)
Usunięty dnia 20.04.2011 12:13
Waldan. Miałam na myśli innych autorów. Wstyd się przyznać, ale prawie nie czytuję prozy na PP. Na Twoje dwa ostatnie teksty trafiłam przypadkiem i za każdym razem doczytałam do końca. Temat klocków może przemilczę, bo moje konotacje są powiedzmy: nieeleganckie :D
Do zobaczenia pod innym Twoim ;))
Miladora dnia 20.04.2011 12:14
Dla mnie pointa jest wystarczająca. :D
Uważam, że wpasowuje się w kontekst.
Dobrego. :D
Waldan dnia 20.04.2011 14:05
Kociaku. Ja w sumie też prawie nie czytuje prozy na komputerze w ogóle nawet swojej:)

Geneza tych klocków jest taka. Mój kolega jest artysta plastykiem; maluje, rysuje itd. Działa pod pseudonimem ,, Niebieski robi kreski", urzadzał wernisarz pod taka nazwą, a ja mu w tym troche pomagałem. Zaczelismy sie śmiać, że może i ja powinienem urządzić wystawe. ,, A jak by ją nazwać? ". Zaproponował ,, Wysocki robi klocki". Spodobało mi sie to. Jakiś czas potem zaproponował wyszedł do mnie z propozycją zrobienia komiksu. Powyższa praca była próbką czy uda mi sie coś zrobić w formie scenariusza komiksowego. Stwerdziłem, żę słowo kadr, ( chociaż prawde mówiąc, nie wiem jak sie to określa) można zastąpić klockiem, boświetnei pasuje do tamtego stwierdzenia.

Do zobaczenia
Waldan dnia 20.04.2011 14:07
A tak wogóle to widze, że jesteście w jakiejś komitywie. Skoro jedna przyszła tu za drugą:)
Miladora dnia 20.04.2011 14:39
Na tym prześwietnym portalu tak czasem chodzimy za sobą, bo w ten sposób można na dobre nieraz teksty natrafić bez szukania. ;)
Ja też chodzę za innymi, najczęściej za dobrymi komentatorami, bo ich komentarze czasem sporo dają.

A "klocki" mi pasują, ponieważ właśnie w podobny sposób je odebrałam.
Jak cegiełki, z których się coś buduje. Jak migawki. ;)
Waldan dnia 20.04.2011 14:54
Idea chodzenia za kimś na tym na tym prześwietlnym portalu jest mi obca. Nie wiem nawet jak sie to robi. Jest gdzieś jakiś spis komentarzy danego użytkownika?
Usunięty dnia 20.04.2011 15:09
No nie wiem, chyba nie jestem odpowiednim odbiorca dla tego tekstu, bo w sumie nie bardzo zrobił na mnie jakiekolwiek wrażenie. Mała pała trochę mnie rozbawiła, ale tak ogólnie to brakuje mi jakiegoś punktu zaczepnego dla tego scenariusza. Czegoś, dla czego warto było to przeczytać.
Miladora dnia 20.04.2011 15:14
Jest tabelka "Ostatnio komentowali" po lewej stronie na Placu Czerwonym, tfu, na Rynku, czyli stronie głównej. :D
Ja poszłam za Tobą pod tekst Kota. ;) Z ciekawości...
Waldan dnia 20.04.2011 15:22
Nie wiem jakie teksty lubisz ale zakładam, że te poważniejsze i ambitne. to co ja robie, raczej takie nie jest. Jest an luzie, ato powyżej, to już wogóle eksperyment.
Niemniej ten tekst ma pewne przesłanie. Ludzie mają kompleksy, wydaje mi sie tym silniejsze im bardziej starają sie je ukryc. Zaproponowałęm tu pewien rodzaj terapi:) Czy ktoś, kto tak otwarcie mówi o swoich niedociągnieciach jak powyższy bohater, możę tak naprawde sie nimi przejmować?
Usunięty dnia 20.04.2011 15:27
Zakładanie słabo Ci wychodzi :) No to jak teraz już wiem, o czym miał być tekst, to mogę Ci śmiało powiedzieć, że wyszło tak w połowie. Jeden mocniejszy akcent na koniec i byłoby git :) Ale tak poza tym, to jest całkiem w porządku.

A kompleksy to temat na odrębną dyskusję :)
Waldan dnia 20.04.2011 15:36
Moja wina, moja wina, moja bardzo wielka wina:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty