filet z piersi kurczaka. - liliium
Poezja » Pogranicze » filet z piersi kurczaka.
A A A
Ci, których zdążyłem już przyzwyczaić, do swojej pogłębiającej się łysiny, łapią się za głowy za każdym razem, kiedy przechodząc obok mojego domu, widzą purpurowe pnącza, wspinające się wzdłuż obu balkonów.
A to przecież wcale nie tak specjalnie nagle uległem. Niespecjalnie poczęto mnie przy nudzeniu się i dźwiękach czarnych sabatów, czerwonych gitar i hey józef - jimmiego.

Fart sprawił, że znałem ich wszystkich z nazwiska, za co oni - pełni wdzięczności - opowiadali mi często o faktach niezaprzeczalnych. Czasem nawet zdawało mi się, czy wciąż zdaje, że prawdziwych rodziców, wypiera się dopiero po dwudziestce, kiedy nie chce się już rymować specjalnie, na siłę, na sztos.
Że ci prawdziwi milkną kiedy nie masz ochoty na rozmowę, albo wręcz przeciwnie - siadają oparci plecami o twoje plecy, podkulają nogi w kolanach, i wrzeszczą ci do ucha 'gdzie ty chłopie idziesz z tą giwerą'.

Spoglądasz wtedy przez ramię, upewniasz się, że nie spadniesz i zaczynasz nucić razem z nimi - najpierw cicho, potem z coraz większym przekonaniem o współzależności. Aż w końcu braknie ci tchu i umierasz.


***

Tym, których zdążyłem już przyzwyczaić, do swojej pogłębiającej się łysiny, obiecuję ściąć się dokładnie, rumieniąc przy każdym obnażeniu.

Purpurowiejąc.
Podziel się |
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
liliium · dnia 30.04.2011 23:07 · Czytań: 1133 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 21
Komentarze
Stefanowicz dnia 01.05.2011 19:07
Witaj lilium. Ciekawe, ciekawe, nie powiem. Znalazłem jednak maleńki zgrzyt, może zechcesz mu się przyjrzeć?
A to przecież wcale nie tak specjalnie nagle uległem - to zdanie jest przedziwnie skonstruowane. Nie jestem językoznawcą ale podejrzewam je o sporą niegramatyczność. ;) Pozdr.
liliium dnia 01.05.2011 19:26
Myślę, że to zdanie jest specjalnie niegramatyczne, ponieważ przeciętny zjadacz chlepa nie myśli zpyt gramatycznie. W sensie takim, że zdarza mu się zakręcić i takowe zakręcenie sopie tutaj właśnie wiesz..
Adela dnia 01.05.2011 23:41
Ciekawe, ale nie jestem pewna, czy dobrze zrozumiałam ten tekst. Hmm. W każdym razie masz fajną wyobraźnię - niebanalną i dziką.
Pozdrawiam,
A.
liliium dnia 01.05.2011 23:57
Ciekawe, że traktujesz to, jako wyopraźnię.
tylko jako...
czarodziejka dnia 02.05.2011 14:55
Tytuł smakowity, ale reszta taka sobie. Ogólnie niewiele zrozumiałam z teksty, ale gdyby to dopracować, trochę dopisać to może powstało by jakieś opowiadanko.
pozdrawiam:)
liliium dnia 02.05.2011 17:34
powstało, a że niezrozumiałe, to już wina samych pokrzywdzonych. to nie poezja, nie wina autora, co zauważył. a tytuł jest akurat najgorszym ogniwem tekstu. najgorszym użyte specjalnie. Ale, Ale - dzięki że wizytą.
Adela dnia 02.05.2011 18:45
Liliium, rozumiem, że autor nieraz jest wojowniczą matką, broniącą do upadłego swojego dziecka (tekstu). Jednak, może warto pomyśleć o czytelniku czy zrozumie co autor miał na myśli. Oczywiście można pisać, posługując się formą autoterapii, ale nie wiem czy Tobie właśnie o to chodzi. Moim skromnym zdaniem myślę, że masz potencjał, a Twoja nieokrzesana wyobraźnia może spowodować, że to co piszesz będzie wyśmienitą ucztą dla czytelnika (jeśli tylko o nim również pomyślisz). Naprawdę nie jestem pewna czy zrozumiałam o czym jest ten tekst. Jeśli nie przeszkadzałoby Ci to, proszę, możesz wyjaśnić?
Pozdrawiam,
A.
julass dnia 02.05.2011 20:22
no ciekawie... tylko trzeba było iść na całość i zamiast "hey józef - jimmiego" dać "hej józek - kubusia":)
Zachary Ann dnia 02.05.2011 23:02
"hey józek" nie jest jimmiego (to tak mimochodem).

smakowicie. jeszcze cola i frytki do tego. nie ma to jak zamęczony kurczak.

Ann.
liliium dnia 03.05.2011 00:46
A czyje nipy, Zachariaszu? Julass - co ma kupa do jimma?

Adelo. Rzecz tyczy się zganiania na siepie, zganiania na innych. Ogólnie zganiania.

Aha, Zachariaszu - Sam jesteś zamęczony.
julass dnia 03.05.2011 01:00
to samo co józek do joego
liliium dnia 03.05.2011 09:20
Joe, to Joseph .
A Jimmy, to nie Jacop.

Więc chypa coś ci się tam poprzestawiało.
julass dnia 03.05.2011 10:02
tobie się chyba literki poprzestawiały...
w internecie jest takie proste urządzenie zwane google
sprawdź sobie imiona i ich odpowiedniki w różnych językach a spłynie na ciebie jasność niepojęta
liliium dnia 03.05.2011 11:22
Ja tam google nie ufam. Ale skoro Ty się na nich opierasz, to rzeczywiście :) A co do literek, owszem. Ta prawidłowa mi nie chodzi na klawiaturze.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Odpowiedniki_imion_w_r%C3%B3%C5%BCnych_j%C4%99zykach

i gdzie ty tu masz powiązanie Jimma z Kupą?

edit: No dopra, nipy to pod tego Jamesa, także zwracam honor i niech Ci pędzie;p
wodniczka dnia 10.05.2011 11:44
Witaj

Teks nie trafi. Nie zatrzymał. Lubię, jak się płynie a tu niestety są szarpnięcia, które wytrącają z refelksji i zaczytania.
to zdanie: A to przecież wcale nie tak specjalnie nagle uległem - ma się wrażenie oddzielenia w tej całości i stworzenia dwóch odrębności po słowie ''specjalnie''. To zdanie jest po prostu niegramatyczne i wymaga ponownej, innej konstrukcji
tutaj:A to przecież wcale nie tak specjalnie nagle uległem. Niespecjalnie poczęto ... - wystarczyło odnieść się do bliskoznacznosci, żeby efekt powtórzenia wyeliminować a tym samym nadać większej lekkości.

ogólnie nie podoba mi się składnia, zbedne zaimki i interpunkcja, która niekoniecznie właściwie wyznacza czytelnikowi pauzę.
Trudno skupić sie na tekście, w którym są tak liczne niedociągłości. Estetyka przekazu również jest bardzo ważna. Może i tekst bardziej by mnie zaineresował - a tak jest - jak jest:). Niemniej pozdrawiam i dziękuję za możliwość przeczytania.
liliium dnia 10.05.2011 12:32
Trzeba się przyzwyczaić do mojej niegramatyczności i uznać ją za zabieg kontrolowany. Z drugiej strony nie wymagam, żeby ktoś zaraz miał być mną i kumać wszystko.

Bo to wcale nie tak, że ten teges, a nawet jak specjalnie to obok pierogi i szos zadumanie, proszę karnej marchewki wędzonej na moim brzuszku...

Łapiesz?

Ta cała niegramatyczność to po prostu słowotok, tak często przeze mnie używany. I pokochany od pierwszego napisania.

To w kwestii bronienia się. Co do przekazu, kłócić się nie mogę i nie będę, bo to już nie do mnie aż tak bardzo. Rozumiem brak chemii i ciągły jej nadmiar między Panią a mną - autorem. Sprzeczki też są niezbędne ! ;)
wodniczka dnia 10.05.2011 16:51
liliium - jakie sprzeczki:(.
Tu nie chodzi o rozumienie, przekaz treściowy w formie refleksyjności a gramatyczności, składni, zaimków itd. Łapiesz?

I tak Cię odwiedzę;) nie ma zlituj się! wodniczka wyszła na ląd:) ta z bajki;). a tak na poważnie - kiedyś gościłam u Ciebie i było lepiej - więc umiesz lepiej a ja tylko Cię do tego mobilizuję;). Gdyby to było opowiadanie to nawet bym się nie przyczepiła jednak to proza poetycka, która ma trochę inne wymogi. Jest to zazwyczaj krótki utwór, któremu można poświęcić więcej czasu i go dopracować. Wrażenia po przeczytaniu powinny być trochę bardziej poetyckie - ja odczuwam bardziej prozaicznie - do czego przyczyniło się to, co wymieniłam.

Co do kumania - autor zawsze wie, co chce przekazać - tak jest w każdej sztuce. I powinien zadbać o taką estetykę tego przekazu, żeby nie zaburzała ona tego, co chce przez nią powiedzieć. Łapiesz?:). Im większy esteta i perfekcjonista - tym bardziej widzi błędy. I żeby nie było - ja się za perfekcjonistę nie uważam;). pozdrawiam.
liliium dnia 11.05.2011 01:52
Ale co Ty w ogóle mówisz?

A jak nie wie co chciał, to co jest? Nie autor?
JA nie wiem, ja się zastanawiam z czytelnikiem dopiero.

A łapiesz przesadzone, Ironia też się wykrusza;p hehe.
JA to wszystko pół serio, Ty też tak proszę;p
wodniczka dnia 11.05.2011 11:31
Skoro już tyle namieszałam - to mieszać więcej nie będę - bo nie mam nic więcej do powiedzenia:).
Jak nie wiedział, co chciał powiedzieć - to taki półautor, który jest bardziej sztuczny niż autentyczny:))))).
To ''łapiesz'' - spodobało mi się i sobie przywłaszczyłam - ale już oddaję!:)

pozdrawiam na półserio;) ale serdecznie!:)
WholeTruth dnia 08.07.2011 23:02
Ciekawe, że traktujesz to, jako wyopraźnię.
tylko jako...

nie rozumiem Cie. chyba straszysz na wyrost. brak jakiejkolwiek orientacji w Twoim pisaniu już mnie stresuje. a Ty jeszcze pogłębiasz moje ambiwalentne uczucia. do tekstu.
JA nie wiem, ja się zastanawiam z czytelnikiem dopiero.
liliium dnia 08.07.2011 23:11
Może i straszę, a może się mieszam. Nie powiem Ci jak się czułem w danej chwili, mam krótką pamięć.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:38
Najnowszy:pica-pioa