Gdy nastał raj - Eferelin Rand
Proza » Fantastyka / Science Fiction » Gdy nastał raj
A A A
Jestem szczęśliwa.

Słońce obmywa świat radosnym blaskiem, a delikatny wietrzyk pieści rozgrzaną skórę chłodnym, przynoszącym ulgę dotykiem. Leżę na trawie i wpatruję się w błękitne niebo.
Od kiedy nastał raj, życie składa się z samych wspaniałych dni.

Bogu niech będą dzięki!

Pismo Święte nie myliło się. Gdy zgnilizna i zło człowiecze przybrały niewyobrażalne rozmiary, niczym bestie spasione do granic możliwości, siedem pieczęci pękło, a wraz z nimi ludzkie rozumy i serca. Świat ogarnęła ostateczna wojna, końcowy pojedynek o dusze między Panem Wszechmogącym a Jego nędznym samozwańczym adwersarzem.

Głód i choroby zabiły miliony. Ziemia drżała w konwulsjach, słońce zniknęło za płaszczem toksycznych chmur, rzeki spłynęły krwią niewinnych, a sześćset sześćdziesiąt sześć pysków Bestii zaryczało triumfalnie, chłonąc daninę strachu, głupoty i nienawiści. Wielu wtedy zawiodło, wielu nie wytrwało w wierze i odwróciło się od Pana.

Nieopisana jest jednak Jego moc i Jego miłosierdzie.

Gdy wydawało się, że nie ma już nadziei, jaźń Boga scaliła się. Z nieba spadł ognisty deszcz, a rozszalała pożoga, sprawiedliwym wyrokiem Sądu Ostatecznego, oczyściła świat z Bestii i naszych winowajców. Wypaliła wszystkie grzechy. Nawet pierworodny.
I nastał raj. Boże Królestwo - Nowe Jeruzalem.

Oczywiście nie pamiętam tamtych wydarzeń. Nikt z nas nie pamięta. Miały miejsce bardzo dawno temu. Wspomnienie o nich przetrwało jedynie w naukach Słowa Bożego. Wiedzę dotyczącą zamierzchłej historii czerpiemy od Pana. Zresztą wszelka wiedza pochodzi od Niego.

Bóg jest wszechwiedzący i szczodry.

Nawet raj się zmienia. Żyjemy w bezpośredniej bliskości Boga. W każdej chwili możemy z Nim porozmawiać, poradzić się, poszukać ukojenia. Jeruzalem porastają tysiące Drzew Poznania Dobra i Zła. Dostępnych, nie zakazanych. Ciekawe, co pomyśleliby o tym Adam i Ewa?
Wstaję i idę do domu. Mamy z mężem własne Drzewo, a ja czuję głód wiedzy. Z namaszczeniem biorę w ręce Owoc Poznania i wpinam złącze do głowy. Słowo Boże zaczyna płynąć strumieniem.

Bóg jest wszędzie.

Zwoje Jego mózgu oplatają siecią kabli i niematerialnych połączeń cały świat. Dopóki nad nimi czuwamy, On również opiekuje się ludzkością, a raj może trwać.

Amen.


Tomasz Zawada
Rzeszów, dnia 29.01.2011 r.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Eferelin Rand · dnia 02.05.2011 10:18 · Czytań: 1514 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 14
Komentarze
Usunięty dnia 02.05.2011 10:28
No i absolutnie nie mam się do czego przyczepić :) Może tylko wpinanie złącza do głowy jakoś dziwnie mi zabrzmiało, ale oprócz tego wszystko gra. Jest klimat, jest moment zaskoczenia i jest pole dla wyobraźni czytelnika :)

Gratuluję startu i mam nadzieję, że zostaniesz z nami na dłużej :)
zajacanka dnia 02.05.2011 11:46
A mnie to zlacze wlasnie bardzo sie podoba! Od dawna o tym marze: na stale podpieta do Internetu. To sie nazywa Raj!

Ciekawy tekst, podoba mi sie :)
Olowiany Zolnierzyk dnia 02.05.2011 11:56
Pamiętam tamte wydarzenia. I irytuje mnie fakt, że na siłę wciskany jest kit w okienną ramę. Szyba, choć brudna nie wyleciała, i nie pękła. Ocena opowiadania: W literaturze - zero. W sekcie – sześć.
Wybacz, ale to tylko mój subiektywny szkolny identyfikator poziomu Twojego utworu.

Podpisał:

Szczodry i fantastyczny w ocenie Bóg.
Usunięty dnia 02.05.2011 12:00
Ale mi nie chodzi o to, że złącze się nie podoba, tylko że mi to dziwnie brzmi stylistycznie.
Eferelin Rand dnia 02.05.2011 12:17
Dziękuję za opinie i poświęcony czas.

Ołowiany Żołnierzyku, nie rozumiem twojego komentarza. O jakich wydarzeniach mówisz? Tekst jest opowiadaniem fantastycznym dziejącym się w nieokreślonej przyszłości. Zarzut sekciarstwa też jest dla mnie niezrozumiały.

Pozdrawiam.
Miladora dnia 02.05.2011 12:20
Dobrze napisane, ale mnie nie bierze, ponieważ ten temat został już w fantastyce wyeksploatowany.
Apokalipsa, odrodzenie i my na wieki zaindoktrynowani poprzez podłączenie do sieci... było. Nihil novi.

Pozdrawiam.
wodniczka dnia 02.05.2011 12:30
Witaj

Mi się podoba. Tak płynnie prowadzisz czytelnika przez Twoje obrazy, że człowiek po prostu się zaczytuje i ''płynie zdaniami''.:). Ja ogólnie jestem na tak.

pozdrawiam serdecznie!:)
czarodziejka dnia 02.05.2011 15:03
Cóż tekstem chyba nawiązujesz do końca tego świata, który ma niby to być w przyszłym roku.(tak czytałam w necie)
Ogólnie do tekstu mam mieszane uczucia. Napisany jest płynnie, czytanie jest sprawne ale jakoś mnie nie zachwycił i nie porwał.
pozdrawiam.:)
Usunięty dnia 02.05.2011 20:12
Miejsami naśladujesz styl Biblii, przez co tekst jest patetyczny. Nie wiem, czy to na poważnie, czy lekka parodia. Ogólnie jest dość ciekawie treściowo, także stylistycznie.
Jack the Nipper dnia 03.05.2011 12:52
Nic nowego na ten temat nie wnosisz, ale na pewno jest to poprawnie napisane. Mozna by nawet wykorzystać ten tekst na jakiejś katechezie ;)
Wyczuwam tu mały przytyk do globalnej wioski, którą stał się internetowy świat, dość celny, ale to też już było.
Generalnie jednak, to wszystko juz było, więc i tak w kółko musimy nawyjać o tym samym – a że jedni robią to lepiej a inni gorzej to juz osobna sprawa. U ciebie jest bliżej tego "lepiej".
Almari dnia 03.05.2011 14:37
Cóż mnie nie wzięło niestety. Faktycznie coś jest na rzeczy z tą globalną wioską Marshalla McLuhana, ale wszyscy już to znają, wiedzą o tym i krótko mówiąc im to zwisa. No, ale tekst sprawnie napisany, mimo wszystko.

Pozdrawiam
Elwira dnia 04.05.2011 09:37
Cytat:
a delikatny wietrzyk pieści rozgrzaną skórę chłodnym,

ten wietrzyk brzmi bardzo infantylnie

Cytat:
wpatruję się w błękitne niebo.
Od kiedy nastał raj, życie składa się z samych wspaniałych dni.

2 razy się


Cytat:
Gdy wydawało się, że nie ma już nadziei, jaźń Boga scaliła się.


2 razy się

Cytat:
pożoga, sprawiedliwym wyrokiem Sądu Ostatecznego, oczyściła


wyrzuciłabym oba przecinki

Cytat:
Wspomnienie o nich przetrwało jedynie w naukach Słowa Bożego.


Słowo Boże nie naucza, a treść nauczania jest zapisana w Księdze Słowa

Cytat:
Wiedzę(,) dotyczącą zamierzchłej historii(,) czerpiemy od Pana.


Cytat:
Zwoje Jego mózgu oplatają siecią kabli


Szyk: Zwoje jego mózgu oplatają cały świat…

Jeśli mam być szczera, to nie bardzo mi się to podoba. Raz, że nic nowego, dwa, że w żaden sposób nie zachwyca, trzy, że przesłanie tak oczywiste, jak wiosna w maju. No nie, zdecydowanie nie dla mnie. I do tego jest nudnawo. Jedynym atutem tekstu jest niezły styl.
Pozdrawiam.
Eferelin Rand dnia 04.05.2011 10:02
Dziękuję za komentarze.

Ustosunkuję się tylko do powtarzającego się zarzutu - "nic nowego". Można by go postawić praktycznie pod każdym tekstem.

Pozdrawiam.
JaneE dnia 06.05.2011 12:37
To dobry tekst. Może temat nieco oklepany, ale masz rację, 90% tekstów opiera się na wytartych motywach.

Podoba mi się twój styl. Czytało się przyjemnie :)

Pozdrawiam
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
Jacek Londyn
12/04/2024 13:25
Dzień dobry, Apolonio. Podzielam opinię Darcona –… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty